thoralf

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Thoralf Alfsson - 4 mars 2015 23:12

373 unga flickor utnyttjades av en pakistansk pedofilring i Oxfordshire, England.


Alla offren är vita!


Alla ligamedlemmar är pakistanier och/eller muslimer enligt engelsk media rapporterar Studio Ett idag.


Övergreppen har pågått under många år men polisen och myndigheter har inte agerat på grund av risken för att anklagas för rasism!


Kan bara konstatera att islamiseringen påverkar människor men även rättssystemet! Det kallas numera för "förnekelsekultur" enligt Studio Ett. Någon som vill ha mer av sharialagar?


Lyssna till Studio Ett

Av Thoralf Alfsson - 4 mars 2015 08:01

Lars Bern jämförde igår Putins Ryssland med Löfvens och Reinfeldts Sverige. Jag har full förståelse för jämförelsen och ser likheterna i hur oliktänkande behandlas i Sverige med hur det ser ut i Ryssland. I Sverige mördas ännu inte oliktänkande men samtidigt har jag sett fullständigt vansinniga och hatiska personer vid Sverigedemokraternas torgmöten som sannolikt önskar livet av oss Sverigedemokrater. Skrämmande att se dessa individer uppträda helt öppet. Var kommer deras hat ifrån?


Ett mycket passande klipp har kommit upp på YouTube. Är det inte på exakt samma sätt som det fungerar i Sverige, inte minst i public service. Det är parodi!



Den förföljelse som oliktänkande utsätts för är knappast något som en demokrat kan ställa sig bakom. Att politiska motståndare uppför sig väldigt illa är kanske inte så märkligt då det finns mängder av människor med bristande demokratibegrepp, speciellt på vänsterkanten.


Det som är allra mest obehagligt är det sätt som media bedriver sin förföljelse av oliktänkande på. Under det senaste decenniet har jag läst en hel del men inte minst har jag fått lyssna till många vittnesmål över hur dessa journalister ”arbetar”. Det enda som kan driva dem är uppenbarligen ett riktigt hat mot oliktänkande. De som låter journalisterna fortsätta med sitt ”arbete” och uppenbarligen uppmuntrar dem är chefredaktörer som Peter Wolodarski, Jan Helin och Thomas Mattsson.


 


De stora tidningarna har sina ”SD-experter” men i själva verket handlar det om vilken journalist på respektive tidning som skriver mest ”hatiskt” om oliktänkande och använder de mest oetiska metoderna. Expressen har David Baas, Aftonbladet har Anders Lindberg och Dagens Nyheter har Niklas Orrenius som experter på oliktänkande. Hur mycket samarbetar tidningarnas journalister med varandra? Vem får tillgång till Researchgruppens uppgifter?

Jag känner till fakta från personer som trakasserats och ”jagas” av journalister som gör mig väldigt upprörd. Oanmälda hembesök med en kamarablixt rakt i ansiktet eller en mikrofon i ansiktet så fort man öppnat dörren. Men allra mest bekymrad är jag över hur oliktänkande personer behandlas av dessa så kallade journalister. Bara för att de inte delar den rådande politiskt korrekta uppfattning.


Lars Bern uttrycker det väldigt bra i sitt blogginlägg.


”Putinlägrets åsikter och värderingar dominerar, enligt uppgift i programmet, helt i ryska Main Stream Media (MSM) som går maktens ärende. Där bedrivs klappjakt med hatpropaganda mot alla som tänker annorlunda.

 

Det som gjorde mig iskall var, att det går ju faktiskt numera till på samma sätt i vårt land.

 

I Sverige precis som i Ryssland går Public Service och övriga MSM maktens ärenden. Makteliten i vårt land har spikat en politiskt korrekt åsiktskorridor utanför vilken man inte tolererar några avvikelser.”


Lars Bern fortsätter med följande.


”Public Service och MSM har tagit till uppgift att idka klappjakt på och sprida hatpropaganda mot alla som tänker annorlunda. Vi har visserligen inte ännu sett några mord. Men MSM-tidningen Expressens trakasserier mot en oliktänkande, ledde nyligen till ett självmord.”

 

Lars Berns avslutningsord borde få de höga mediecheferna att tänka efter. Tyvärr tror jag inte så blir fallet.

 

”Hur skall vi i väst kunna ha någon som helst trovärdighet i kritiken mot Putinregimens och dess medielakejers behandling av oliktänkande, när vi beter oss likadant själva?”

 

Jag har drivit mitt eget krig mot åsiktsdiktaturen och kommer fortsätta med min blogg. Min motivation ökar ständigt och jag kommer driva min linje än mer intensivt och utnyttja de möjligheter som finns för att få insyn i myndigheter och göra det jobb som inte MSM gör.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards