thoralf

Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Thoralf Alfsson - 2 mars 2015 23:15

Jag har valt att inte kommentera den maktkamp som pågått i Stockholm. Anledningen har varit att jag tycker det är Stockholms medlemmars angelägenhet och att det är dess medlemmar som bäst känner sina företrädare.


Det har dock förekommit några ”utspel” inför årsmötet som jag reagerat på och som jag tycker var direkt olämpliga och som visar på ett bristande omdöme. Det kom tyvärr också några efter årsmötet.


Jag tycker att man skall se maktkampen som något positivt! Att det finns flera personer som vill leda partiet på lokalnivå är väldigt bra och leder utan tvekan till en utveckling framåt. I en demokrati är det majoriteten som tar hem spelet. Men samtidigt hoppas jag och jag förväntar mig att det vinnande laget visar stor ödmjukhet och inser att om vi skall vinna framgång krävs det att hela laget jobbar mot samma mål. Det får inte bli som det är ute i många kommuner där en ”bukett” av partier gått samman för att utestänga SD från allt inflyttande.


Den ”typen” av demokrati vill jag inte se inom Sverigedemokraterna. Nu vilar ett stort ansvar på den vinnande ordföranden och styrelsen, att visa att man är mogen uppgiften och att man kan ena distriktet för att sedan driva en vinnande politik i Stockholm.


Dagens olika reportage från Malmö och den stängda skolan förklarar varför så många svenskar väljer att lämna Malmö. För bland annat att flytta till Kalmar. Frågan är om de även kommer tvingas att flytta från Kalmar om ett antal år. Hur många år efter Malmö ligger Kalmar?


Explosionen i Nyköping är kanske ett nytt mångkulturellt inslag i vår stadsmiljö. Höll de döda personerna på med en egen bombtillverkning? Vad skall man med en bomb till i Sverige?


Trevligt att se denna sammanställning från EU-parlamentet och att Kristina Winberg är den mest aktiva svenska parlamentarikern. Socialdemokraten Anna Hedh som Barometern och Östran skriver om i tid och otid hamnar i bottenträsket. Nu förväntar jag mig ett reportage i lokalmedia om Kristina Winberg som numera bor på Öland.


Dessutom är ju Peter Lundgren nominerad till finalist i MEP-awards!


 

    

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards