thoralf

Alla inlägg under februari 2015

Av Thoralf Alfsson - 4 februari 2015 23:48

Idag fick jag ett väldigt tråkigt besked. Det är dock inget personligt, så ingen behöver vara orolig för det. Beskedet är ett tydligt tecken på att vårt samhälle håller på att förlora de grundläggande värderingarna och att samhället inte står upp för de demokratiska krafterna utan böjer sig för extremister som använder olagliga metoder och våld för att påverka. Uppenbarligen har de lyckats.


Vissa skulle säkert kalla det för diskriminering. Jag nöjer mig med att säga att det handlar om negativ särbehandling. Någon gång senare kanske jag skriver i klarspråk om vad som hänt men idag avvaktar jag för att inte försämra våra framtid möjligheter.


 



Att lyssna på Studio Ett i P1 är minst sagt hälsofarligt. Det är inte svårt att få ”puls” när man lyssnar på företrädare för myndigheter eller naiva politiker. Idag lyssnade jag på ett inslag om tiggare och att regeringen utsett en samordnare som skall hjälpa kommunerna med tiggarna. Enligt samordnaren Martin Valfridsson skall han hitta ”goda exempel” på hur man skall hjälpa dessa organiserade tiggare med både mat och husrum. Läs artikel.


Det är beklämmande att lyssna på Martin Valfridsson och kommunalrådet Eva Lindh från Linköping. Det tycks således anse att det är Sveriges ansvar att lösa de rumänska tiggarnas livssituation i Rumänien. Deras naiva syn på det organiserade tiggeriet hotar att skapa en situation som innebär att Sverige kommer översvämmas med tusentals nya tiggare. Med tanke på att tiggare numera dyker på allt mindre orter så undrar jag hur många tiggare det finns i Sverige idag. I maj fanns det ca 2 000 tiggare i Sverige enligt SKL:s uppskattning, sedan har antalet ökat kraftigt.



Om Sveriges myndigheter inte säger ifrån utan istället ordnar boende och mat och dessutom börjar betala ut socialbidrag till tiggarna kommer det bli en fullständig invasion av tiggare inom den närmaste tiden. Till sommaren kan det utvecklas till rena katastrofen med miljardkostnader på årsbasis för Sveriges skattebetalare när vi invaderas av 10 000-tals nya tiggare.


Lyssna på inslaget.


Jag förespråkar ett förbud mot tiggeri som enda verkningsfulla åtgärden. I Norge har man förstått det men i Sverige tror jag inte att en majoritet av politikerna kommer komma fram till den slutsatsen.


Igår hörde jag dessutom ett inslag om hur personer som är grova brottslingar och därmed vägras inresa till EU-länderna istället söker asyl i Sverige. Bara i Skåne har under 2014 har 33 personer som är stoppade från inresa till EU sökt asyl i Sverige. De går dessutom omkring på gator och torg på diverse orter i hela Sverige. De borde givetvis vara inlåsta under hela asylprocessen och avvisas till det land de kom ifrån omgående. Men i det naiva landet Sverige finns det uppenbarligen inte en enda myndighetsperson med lite ryggrad! Läs artikel och lyssna på inslag.



Nog kan man få hög puls för mindre.


Av Thoralf Alfsson - 3 februari 2015 23:31

Lars Bern skriver verkligen skarpt om hur media mörkar identiteten på de personer som begick gruppvåldtäkten på finlandsfärjan i ett blogginlägg. Kanske inget märkvärdigt med det! Men jag tror ändå att det har stor betydelse att en person med Lars Berns bakgrund och erfarenhet skriver i klarspråk på sin blogg. Jag tror hans läsare delvis kommer från helt andra kretsar än de som besöker min blogg. Det betyder att fler får upp ögonen för hyckleriet och vilka falska chefredaktörer som styr svensk media.  


Jag har tröttnat för länge sedan på hyckleriet och de politiskt korrekta som inte vill annat än att rasera hela den svenska samhällsgrunden. Jag har tröttnat på de vänstergrupper som aldrig granskas oavsett hur de agerar. Jag har tröttnat på chefredaktörer som Thomas Mattsson, Jan Helin och Peter Wolodarski. Jag har tröttnat på politiker som inte tar sitt ansvar. Jag har tröttnat på regeringens utsedda ämbetsmän som inte har något eget tänkande utan bara utnyttjar samhället för sin egen vinnings skull. Jag har tröttnat på feminister som bara agerar när det passar deras egen vänstervridna politiska agenda. Jag har tröttnat på allt hyckleri och på alla som inte värnar vårt eget land.


Jag har kommit till en gräns där jag inte kommer acceptera vissa saker längre. Det var därför jag gjorde en polisanmälan mot sajten Slutpixlat. Idag fick jag ett samtal som gjorde mig riktigt glad. Det sätts in mer resurser från annat håll för att komma åt dessa sajter som trakasserar framförallt Sverigedemokrater.


Om sedan alla Sverigevänner tar möjligheten att bemöta dessa sverigefientliga personer på alla platser de framför sina svenskfientliga åsikter kan vi säkert förändra en hel del.


En möjlighet är att bemöta dessa personer med likartade metoder. Tänk om Peter Wolodarski, Jan Helin och Thomas Mattsson skulle få paparazzofotografer och ”journalister” hemma i sin egen trädgård. Jag tror dessa herrar fullständigt skulle gå i taket. Tänk om deras sommarparadis skulle ”hängas” ut i sociala medier med foto och adress. Vilka vänstermänniskor de träffar och umgås med på sin fritid. Vem de äter lunch med!


Skulle vara intressant att se deras reaktion.


 

Av Thoralf Alfsson - 2 februari 2015 23:29

Gruppvåldtäkten på finlandsfärjan visar med all tydlighet det svenska hyckleriet. Medias hyckleri med att etnicitet inte är relevant vid brott men ändå var det svenskar, svenskar och ännu fler svenskar som begått gruppvåldtäkten. När sanningen avslöjas om gärningsmännen sjunker nyhetsvärdet som en sten på webbsidorna.


Sedan kan man ju självklart också ställa sig frågan var Mona Sahlin, Gudrun Schyman, Veronica Palm och alla andra slöjhycklare tagit vägen. Inga manifestationer mot gruppvåldtäkter på svenska kvinnor. Varför tycker jag så illa om dessa kvinnliga antisvenskar!


Eskilstunabranden har uppenbarligen fallit i glömska för etablissemanget. De gjorde sin insats och visade sin politiska korrekthet och därmed också sin simpla okunskap. Eller handlar det om en fullt medveten agenda.  Hur kan man hata sin egen kultur, historia, ursprungsbefolkning och hembygd att man inte bara vill förändra utan även förstöra grunden för vårt land.


Jag känner inget medlidande med Lars Lindström på Expressen. Inte blir man särskilt förnuftig av att läsa all den litteratur som Lars Lindström radar upp i sin krönika. Det är Lars Lindström ett levande bevis på.


Av Thoralf Alfsson - 1 februari 2015 20:02

 


Svensk media poängterar att de som utfört gruppvåldtäkten på Finlandsfärjan är svenskar. Gång på gång påpekas att det är svenskar. Enligt obekräftade uppgifter på nätet skall det vara personer där flera har somalisk bakgrund. Personligen har jag väldigt svårt att tro att åtta äkta svenska ungdomar i 20-årsåldern skulle begå en gruppvåldtäkt på en 45-årig kvinna.


Ovanstående rubrik kommer från Dagens Nyheter. Vi får se om DN kommer ändra sina uppgifter om de obekräftade uppgifterna visar sig vara riktiga. Eller kommer då DN mörka personuppgifterna.



I en annan artikel skriver DN om de ”offer” som åker till Syrien och ansluter till IS. En svensk kvinna som konverterat till islam intervjuas eftersom en av hennes söner dödats i Syrien. I artikeln säger hon följande.


”Enligt inrikesministerAnders Ygeman (S) har ”över hundra” svenskar rekryterats till de heliga krigen. Men det totala antalet ligger troligen någonstans mellan 200 till 300 individer.

Helena skrattar till när siffran kommer upp.


– Antalet skulle kunna överensstämma med de ungdomar som rest till Syrien bara härifrån vår lilla del av landet. Men många kommer ju tillbaka också. Det är nästan som att de åker på en krigssemester, säger hon.”


Man kan ju undra om kvinnan syftar på att 100 personer eller fler rest från Örebro till Syrien för att bli jihadkrigare. När man fortsätter läsa artikeln förstår man hur många som sympatiserar med IS i kvinnans vänkrets.


”Men dödsbeskedet kom ändå som en chock den där novembermorgonen. Nyheten spred sig snabbt i området och snart stod hennes vänner utanför dörren för att sörja. De bad för Ahmed och beklagade sorgen. Själv satt hon mest och stirrade rakt ut i luften. ”Var stolt”, sa de. ”Ditt barn har kommit till paradiset.” Hon har fått många uppmuntrande klappar på axeln sedan dess.”



Göran Hägglund har bestämt sig att avgå som partiledare för Kristdemokraterna. Även om många tycker att Hägglund har humor så räcker inte det för att vara en framgångsrik partiledare. En sak som kommer upp i mitt minne när det gäller Göran Hägglund är hans tal i Almedalen 2008. Jag hade lyckats planera in ett jobb hos Arla Visby under Almedalsveckan 2008 och bevakade under kvällarna de flesta talen. På min gamla blogg skrev jag följande efter talet.



”Någon annan slutsats går knappast att dra efter att jag lyssnat till Göran Hägglund i Almedalen ikväll. Att en partiledare för ett regeringsparti ägnar ca 8-9 minuter av sitt tal på 35 minuter för att angripa ett parti som inte ens är representerade i riksdagen måste vara fullständigt unikt i Sverige.

Men det visar vilka kristdemokraterna ser som sin stora utmanare inför kommande valrörelser och den desperation som finns i kd-ledningen över partiets låga opinionssiffror.


Att partiledaren Göran Hägglund kan använda sig av så billiga argument som bruna kläder, nazistuniformer och som grädde på moset Zlatan i sin argumentation visar bara hur okunnig Göran Hägglund är över de bakomliggande orsakerna till Sverigedemokraternas framgångar i opinionen. Var fanns de sakliga argumenten? Var fanns fakta som bekräftade alla dessa påståenden? På det hela taget var det ett ganska solkigt angrepp på sd då det innehöll mängder av lögner och falska anspelningar. När han till och med skämtade om vad som var brunt och hoppade runt i träden blev det lågt, riktigt lågt, till och med lägre än Glocalnet ;-)

Du skall inte bära falsk vittnesbörd mot din nästa, Göran Hägglund!”


 

Min egen slutsats efter talet som jag dessutom skrev i mitt blogginlägg var följande.

 

”Om inte Göran Hägglund kommer ner på jorden och ser den verklighet som alla pensionärer, ungdomar, handikappade eller sjukpensionärer lever i, där allt mer av samhällets resurser går till invandrargrupper som inte kan eller vill försörja sig själva kommer kristdemokraterna ramla ur riksdagen och Göran Hägglund bli den partiledare som får stå med den skammen.”


Jag spelade faktiskt in hans tal i Almedalen med min mobiltelefon och har det faktiskt kvar i min dator och tänker därmed bjuda mina läsare på detta tal från 2008. Ljudkvaliteten är dock inte den bästa.



Tillsammans med Folkpartiet har Kristdemokraterna backat i alla riksdagsval sedan 2002. Fortsätter samma trend ramlar båda partierna ur riksdagen 2018.





Barometern hade i lördagstidningen en märklig artikel. Sannolikt ett pressmeddelande från den rödgröna majoriteten i landstinget. De rödgröna har fyra högavlönade landstingsråd som arbetar heltid.


 


Är det inte just dessa arbetsuppgifter som ingår i uppdraget som landstingsråd. Att hålla sig informerad och besöka arbetsplatser måste väl ändå vara vitalt för att kunna sköta sina arbetsuppgifter. Att skicka ut pressmeddelande att man besöker verksamheter är minst sagt pinsamt. Men frågan är hur många av läsarna som tänker längre än näsan räcker.


 


Det känns som ett stort skämt!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards