thoralf

Direktlänk till inlägg 7 februari 2015

FÅRSKALLAR

Av Thoralf Alfsson - 7 februari 2015 18:16

Vi svenskar har börjat älska får och lammkött! Detta har inträffat under de senaste decennierna om man skall tro ett inslag i SVT. Det skall bland annat bero på att vi resor utomlands och därför börjat älska lammkött och nya kryddor. Försäljning av lammkött har ökat med 100 procent på tio år.


KLS i Kalmar halalslaktade ca 900 får varje vecka under 2013 och man borde då halalslakta ännu fler djur idag om man skall tro SVT. Se inslaget.



Givetvis är det svenskar som äter mer lammkött för det kan ju inte bero på den stora invandringen från länder där kultur och religion innebär att man äter mycket lammkött. Min personliga övertygelse är att invandrare tar med sig sina mattraditioner till Sverige (trots att de då är svenskar) och inte som andra svenskar äter stora mängder fläskkött.


KLS i Kalmar förändrade till och med sin logga för att passa in som ”halalslakteri”.


 


 


KLS har bara vridit 90 grader på halvmånen! Vips så är det något annat. Eller?


Läs mitt blogginlägg från maj 2013.


Så finns det personer som anser att det inte pågår en islamisering i Sverige. Hur naiv och blind är man då?

 
 
Ingen bild

Synonymen

7 februari 2015 18:53

Jag vet inte vad KLS är för ett företag.

Det jag däremot vet och dessutom uppmanar alla som träffar på KLS-produkter i affären.


BOJKOTTA SKITEN!!

Berätta för alla ni träffar om olämpligheten att köpa deras produkter som slaktas på ett vidrigt sätt!!!!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

7 februari 2015 19:10

Sen har vi problemet med alla turistande svenskar som drar hem en massa vägglöss !
Jag förstår inte en sak.Varför blir vi svenskar äldre idag ?
Det värsta är att vi svenskar har blivit mycket mer aggresiva !
Minst ett mord per dygn !
Om du inte lyssnade på lördagsintevjun i P1 med Saarinen.Gör det !

 
Ingen bild

Mattias

7 februari 2015 19:21

Nu är det så att dessa djur slaktas på precis samma sätt som alla andra djur med några små skillnader.
Djuret erbjuds vatten innan de bedövas med el.
De vänds mot mecka innan slakten.
De avblodas i Guds namn.

Vad är problemet?

 
Ingen bild

J B Doe

7 februari 2015 20:03

Noterar att vid nämnandet av Mohammeds namn tillägger man alltid "må Allahs frid och välsignelse vara över honom". Han är ju ofelbar enl muhammedanerna, så han borde väl vara garanterad dessa förmåner? Ramsan visar att de hjärntvättade slutat fundera över vad det är de säger.

 
Ingen bild

Synonymen

7 februari 2015 20:09

@Mattias Lördag 7 feb 19:21

"De vänds mot mecka innan slakten.
De avblodas i Guds namn.
Vad är problemet?"

Frågan är nog snarare att du inte ser eller begriper problemet.

Skall vi tillåta religiös rituell slakt i Sverige?

Är det "modernt" och ligger i tiden?

Hur lång tid tror du det tar innan röster höjs för att "riktig" dvs. obedövad slakt måste tillåtas för allas rätt att utöva sin religion? De små stegens tyranni kallas det som du förespråkar och i din politiskt korrekta iver inte förstår.

Enfaldiga och naiva existenser likt denne "skribenten" Mattias är Sveriges stora sorg och en direkt orsak till dess snabba förfall. Man undrar också över på vems uppdrag denne politiskt korrekte figur skriver?


.PUNKT


 
Ingen bild

Mattias

7 februari 2015 21:04

@Synonymen, Lördag 7 feb 20:09
"Skall vi tillåta religiös rituell slakt i Sverige?....."

Ja, det gör vi ju redan. Men sjävlklart ska djuren bedövas innan de blodas av. Samma bestämelser gäller ju all slakt i vårt land. Tror inte djuren bryr sig om välsignelser och böner. Och man kan nog kalla det ganska modernt, i många andra länder gör man det utan att bedöva, vilket jag inte är för. Traditionell halalslakt tror jag inte kommer att godkännas i Sverige.

Politiskt korrekt? :)
Har aldrig och kommer aldrig skriva på uppdrag av någon.

 
Ingen bild

Tom om

7 februari 2015 21:07

Det tråkiga i detta är väl att Svenska industrier köps upp av utländska ägare som endast är intresserade av pengar till aktieägarna. Om jag inte har helt fel så är väl detta ett f.d bonde-kooperativt ägt företag. Det ser likadant ut på flera platser i landet. Det absolut största problemet är att dagen konsumenter inte är medvetna om vad dom äter eller vika företag som dom stödjer. Så länge vi Svenska vägrar köpa Svenskt så kommer dessa företag att ta över mer och mer av marknaden.

 
Ingen bild

DecemberKartellen

7 februari 2015 21:21


Kanske skulle Mattias behöva se denna film.

Här är det en med erfarenhet som talar.

Född och uppvuxen med islam och har studerat skrifterna.


Varsågod direkt ur hästens mun, som man brukar säga:

https://www.youtube.com/watch?v=0n1zFN2pcjk&feature=player_embedded



11 minuter lång.

 
Ingen bild

Hulda mk1

7 februari 2015 21:53

@Synonymen 20:09. Oerhört bra inlägg! Om alla tänkte som du och de andra som skriver här och på andra sverigevänliga sajter... Att trollen och femtekolonnarna aldrig lär sig..

 
Ingen bild

Hulda mk1

7 februari 2015 22:01

@Mattias. Är du medveten om att religiös slakt UTAN bedövning förekommer tom. i Europa? Vad anser du om det.?
En stor del av den Halalmat som konsumeras i Sverige är importerad och då ganska säkert slaktad UTAN bedövning. Anser du att sådan mat ska stoppas vid gränsen.?

Fö. är landets djurrättsorganisationer oerhört fega och politiskt korrekta.
För vilka vänsterextremister vill hamna på samma sida som SD..
Då är djurs lidande inget att bry sig om...

 
Ingen bild

Maggan

7 februari 2015 22:19

Mattias.
Halalslaktat kött innebär som du skrev, även att det läses böner över djuret. Du tror inte att djuret har något emot det, kan så vara. MEN jag har väldigt väldigt mycket emot det. Jag vill absolut inte äta mat som välsignats i Allahs namn. Helst äter jag mat som inte är välsignad alls, skulle jag ändra mig så duger en kristen bordsbön väldigt bra.
Jag nagelfar allt kött jag köper för att inte riskera att behöva äta halalslaktat.
Vissa glassar är halalmärkta och där går ju en del pengar till dem som vill införa Sharialagar överallt.

 
Ingen bild

Synonymen

7 februari 2015 22:33

@Mattias Lördag 7 feb 21:04

Hur långt är du villig att gå när det kommer önskemål om sharialagar i Sverige då? För du kan väl inte neka någon att fullt ut utöva sin religion. Halalslakt är sharia?

"Att lämna islam som religion är enligt traditionell sharialag en brottslig gärning som har påföljden dödsstraff"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Apostasi


Om du svarar ja hoppas jag att du är fullt medveten om att det är en framkomlig väg om man vill söndra Sverige. Inbördeskrig på sikt är inte uteslutet.

 
Ingen bild

OT

7 februari 2015 23:13

Om sjuklövern får sin vilja igenom! Går svensken som ett får till slaken.

"Bä, bä, vita lamm, har du någon peng?
Ja, ja, lilla utsatta flykting, jag har säcken full.
Helgdagsrock ej mer åt far och ingen söndagskjol åt mor
och två par strumpor fattas åt lille, lille bror." - "Bä bä vita lamm": https://www.youtube.com/watch?v=ZK2F8yMRmN4

 
Ingen bild

Synonymen

7 februari 2015 23:25

@Hulda mk1 Lördag 7 feb 22:01

Exakt den frågan har jag ställt till många som inte ser "något" problem med halal.

Jag får ALDRIG något svar!

De som likt skribenten "mattias" vill tillåta bedövad slakt med hänvisning till att det är just bedövat bör i rimlighetens namn då ställa upp på ett importförbud av obedövat.



Jämför gärna med barnarbete och fråga den politiskt korrekte:

Vill du att det tillåts barnarbete i Sverige?
Politiskt korrekte svarar givetvis NEJ.

sedan frågar man:

Vill du att vi tillåter import av produkter framställda med barnarbetet?

Där blir det stopp för de politiskt korrekta. Övermannade av sunt förnuft och logik helt enkelt.

 
Ingen bild

OT

7 februari 2015 23:35

Är det följande vi svenskar skall säga till våra barn? - "Det är dax att ge sig av! De stunder som har flytt kommer aldrig mer..."

Ty vi är "Fångade av en stormvind": https://www.youtube.com/watch?v=7wnS4nu-bOc

Var det inte detta svenska politiker i början av 1900-talet oroade sig för, när miljoner svenskar utvandrade p.g.a umbäranden i Sverige? Hur skall dagens poitiker klara sig om skatteunderlaget försvinner? Kanske tiggarnas skattebidrag kan kompensera för detta?

Å andra sidan kanske det inte längre finns någonstans att fly till? Kanske i sådana fall det är bättre att säga följande - "My country was stolen from me, and I want it back": https://www.youtube.com/watch?v=M8RPdzrSKXE

 
Ingen bild

Lena

7 februari 2015 23:53

Signaturen @Mattias undrar vad som är problemet med halalslaktakt kött, det är ju så humant gjort i Sverige så det kan man inte ha något emot. Jo faktiskt, problemet är islamiseringen i Sverige och den symbolhandling det utgör med halalslaktat. Det är en främmande och otäck sedvänja som muslimer har. Jag vill inte ha något alls med dessa människor och deras konstiga idéer att göra. De passar inte här, låt dem åka hem till sina hemländer och praktisera dessa barbariska och gräsliga ritualer.

I vidare bemärkelse innebär dina uttalanden Mattias att du och dina gelikar urskuldrar och hedrar dessa underliga sedvänjor samtidigt som du förminskar vår egen kultur. Och det spelar ingen roll hur mycket du och dina gelikar lägger ner i energi och pengar för att propagera för denna skit, jag kommer ALDRIG att acceptera detta. Min självkänsla säger mig att jag är född fri människa och ingen ska tvingas på mig något.

Så vad är nästa steg i denna islamisering tror du? De är mycket blodtörstiga människor dessa muslimer. Om de kommer i fredliga syften då kanske de kan ta visa det i handling någon gång.

 
Ingen bild

Lena

8 februari 2015 00:01

Var det någon som såg melodifestivalen? Det var den sämsta någonsin tror jag. Dessutom har de en tjej mellan som ska vara bl a i greeroom och som ska föreställa rolig. Hon ser ut som en kvinnlig nörd, tillgjort ful och det var rent pinsamt vilka repliker hon fått. Nu ska vi alla vara "dumma i huvet".. är nya policyn. Det var nog sista gången jag såg det här, SVT gör allt för att vi ska stötas bort från TV, viket ju förstårs är ett sundhetstecken....;).

 
Ingen bild

OT

8 februari 2015 00:02

Ni marodörer till politiker av idag kan tacka er lycklig stjärna att vi fortfarande väger mellan de två. Att vi fortfarande har hopp och sjunger vår "Frihetssång": https://www.youtube.com/watch?v=v86OPViZ1Fo

Ni demokratins dödgrävare kommer att ha respit ännu en tid; sedan kommer verkligheten ifatt er och den som är "Förkastad och Förnekad" själv sin rätt tar: https://www.youtube.com/watch?v=KvDydwXAM1E&bpctr=1423351653

P.S: "Jag skådar ej, jag siar, hur maror varje natt, rider era själar och leker tafatt..."

 
Lassekolja

Lassekolja

8 februari 2015 00:10

Jag har inget principiellt emot att äta lammkött men när jag är ute och reser bilar en väninna och jag till Tyskland ett par veckor under sommaren, eftersom jag tillbringat en stor del av mitt yrkesverksamma liv där. Vi äter mest Schweinefleisch i olika former. När vi vänder hemåt fyller vi bilen med öl, vin och Wienerkorv, en speciell sort, som bara finns där.
I Sverige köper jag alltid enbart svenskt kött. Blir förbannad när jag tänker på att vi p.g.a EU har olika regler(djurhållningsregler) på en och samma marknad, den svenska. Dessutom har danskarna flera gånger mer antibiotika i sin djuruppfödning och tyskarna ännu mer. Hur är detta möjligt? Det är som en fotbollsmatch där de båda lagen hade helt olika regler att följa. Helt galet!!! Därför tvingas svenska grisuppfödare lägga ner, helt vansinnigt att vi har så svaga politiker, som möjliggör denna galenskap!!!
SD 2018 ! ! !

http://www.status.st

 
Ingen bild

Göta

8 februari 2015 00:51

DE SVENSKA GRODORNA OCH BÖNEUTROPEN
Om man lägger en groda i kokande vatten hoppar den genast ur grytan och sätter sig i säkerhet. Men om man lägger grodan i kallt vatten, och sakta höjer värmen reagerar inte grodan förrän det redan är för sent.

Genom att man flyttar gränser med små steg kan man genomföra stora förändringar som annars aldrig skulle accepteras i sin helhet

kl 20:09 ovan beskriver "Synonymen" ett exempel på detta. Genom att börja lite försiktigt och ta det i etapper accepteras så småningom även äkta halal-slakt av svenskarna i Sverige.

Ett annat exempel är det snabbt växande antalet moskébyggnader i Sverige - MED MINARETER avsedda för böneutrop fem gånger per dygn.

O-nej, det skulle inte bli några böneutrop från svenska moskéer, absolut inte. Men riktiga moskébyggnader måste ha minareter, även om de bara är kulisser - till att börja med alltså. Den 26 april 2013 hördes det första böneutropet från en svensk moské, godkänt av svensk myndighet. Det blir definitivt inte den enda moskén och man kommer definitivt inte att nöja sig med ett utrop per vecka.

Ska det sluta med sharialagar i Sverige? Många, många i Sverige önskar det. Reinfeldts moderate riksdagskandidat Waberi gav uttryck för en sådan önskan. Om ni spolar fram till 8:11 på nedanstående YouTube-länk kan ni höra honom själv säga det.

https://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk




 
Ingen bild

Eric H

8 februari 2015 07:23

Stör mog mycket på den felaktiga (okunniga?) symbolen med halvmånen och stjärnan.
Stjärnan kan INTE finnas på den plats den ritats, månen upptar hela cirkeln även om enbart den solbelysta delen syns.
Alternativet att "stjärnan finns framför månen" köper jag absolut inte heller *s*

 
Svensson

Svensson

8 februari 2015 08:29

Det här visar hur dåliga dom är som invandrar,på att anpassa sig till vårat land,om allt det svenska är så dåligt,varför kommer dom då hit ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

DecemberKartellen

8 februari 2015 08:51

Till Mattias - Läs texten om Djurplågeri i Guds namn

http://snaphanen.dk/2010/08/01/s%C3%B8ndagskronik-djurplageri-i-guds-namn/


"Halalslaktat kött importeras utan kontroll

Medan Sverige förbjuder ritualslakt på obedövade djur lyder importen under djungelns lag. Halalslaktat kött strömmar okontrollerat in i Sverige. Inom EU halalslaktas ungefär hälften av kycklingar, får och getter och en tredjedel av nötkreaturen utan bedövning. Siffrorna är högst ungefärliga och opålitliga, eftersom inga producenter har intresse av att lämna sanna uppgifter. I flera stora producentländer slaktas nästan alla får och lamm utan bedövning. Köttet exporteras till mängder av länder, däribland Sverige, utan att återförsäljarna eller konsumenterna får någon information genom märkning av köttet. Svenska konsumenter köper och äter alltså, utan att veta om det, kött från religiöst ritualslaktade obedövade djur som har lidit svårt när de slaktades.".

 
Ingen bild

DecemberKartellen

8 februari 2015 08:54


Granskning Sverige: Om våldtäkter

Margot Wallström uttalar sig i inslaget: Det var lika illa förr.

https://www.youtube.com/watch?v=0DHTf7AFSZA&feature=youtu.be

 
Ingen bild

Ludvig

8 februari 2015 09:22

Islamiseringen fortgår, den som inte ser det är ovanligt mycket blind.

 
Ingen bild

Hm

8 februari 2015 10:09

Ni som kommenterar sign. Mattias kan lika gärna sluta med det. Sådana som han är inte mottagliga för argument och logik. Han frågar vad som är problemet utan att inse att han är en del av det.

Thoralf Alfsson

8 februari 2015 12:50

Instämmer! Mattias eller om det nu är Muhammed har inga sympatier för det svenska.

 
Ingen bild

Tony

8 februari 2015 10:42

Ja det är inte bara traditionerna att äta
Lammkött som Araberna tagit med sig hit,utan
även deras vidriga slaktmetoder, metoder som
varit förbjudna här sedan många år. Men med
dom mähän vi har haft till beslutsfattare, så
är det ju inte våra lagar som ska gälla, utan då
tänjer man kraftigt på lagarna så att det passar
det nya frälset, och då får djurens väl och ve
stryka på foten, man importerar också mängder av
halalslaktat kött, precis som om det gör någon
skillnad när det slaktas med samma vidriga metoder
som i Arabländerna.
Alla har säkert sett dom högljudda och gapiga
djurrättsorganisationerna, när dom varit ute och
saboterat för Minkfarmare, men har någon sett eller
hört dessa vänstervridna gaphalsar ens andas någon
protest mot halalslakt?? Nej då kniper man käft, men
så agerar ju fega individer, det är inte alls djurens
rätt dom tänker på!

 
Ingen bild

Lotta

8 februari 2015 10:50

Var det inte de rödgröna som beskyllde SD för att pensionärerna skulle bli utan 50-lappen de blev lovade av de rödgröna vid valet? Nu visar det sig att de rödgröna ihop med alliansen gjort upp så att pensionärerna istället kommer få 300 kr mindre i månaden i pension nästa år och 200 kr mindre i månaden året därpå. Det hoppas jag SD tar varje tillfälle att informera allmänheten om:


http://www.svt.se/nyheter/sverige/pensionarer-kan-fa-300-mindre-i-manaden

 
Ingen bild

Inga hörnor

8 februari 2015 10:50

Till Lassekolja

Den engelska fotbollens början.

Angående fotbollsmatch där lagen har olika regler. Så var det faktiskt i begynnelsen. Det ena laget fick ta med händer, det andra inte. Massor av olika regler rådde. Med tiden utvecklades ett system där lagen före match kom överens om vilka regler som skulle gälla. Då båda lagen i regel ville spela efter just sina regler utvecklades en kompromiss med att spela med 3:e parts regler. Med tiden blev reglerna alltmer lika. Inte minst när "handspelarna" bildade eget och kallade sitt lir för Rugby, och de som bara använde fötterna fick sin "football".

 
Ingen bild

Christer

8 februari 2015 11:15

@ Lena(23.53) sammanfattar på ett mycket bra sätt vad jag, och som jag tror, många med mig tycker om islam. Inte bara halalslakt, utan hela företeelsen. Jag känner ett visst obehag bara att se deras klädedräkter på gator och torg. Vetskapen om att ingen som är född, eller konverterat till islam någonsin kan lämna den. Jag anser att dessa människor är inte fria!
På Thoralfs blogg skriver även en del som bekänner sig till islam. Signaturen "Mattias" har visat förståelse för halalslakt, och förstår inte vad "de små stegen mot tyranni" innebär. Det vore kul att höra någon av islams förespråkare förklara vad Sverige och svenskarna (som inte konverterat) har för nytta av islam. Vad Sverige givit er grupp är lätt att förstå. Men vad har ni bidragit med som svenskarna har tjänat på?
Svara gärna med vad islams bidrag till Sverige består av.

 
Ingen bild

User01

8 februari 2015 13:01

Ny intressant prognos från migrationsverket: http://www.migrationsverket.se/download/18.39a9cd9514a346077211b3c/1422960339762/Migrationsverkets+februariprognos+P2-15.pdf

Se speciellt bilaga 4, post AP 13. Kostnad för ensamkommande barn 2015-2019: nästan 40 miljarder.

Thoralf Alfsson

8 februari 2015 13:22

4,5 miljarder vad jag kan se. Men man räknar med att den ökar till 11 miljarder kronor för 2019.

 
Ingen bild

Onkel Sven

8 februari 2015 13:11

Jag tycker mej förstå när man läser om de romska tiggarna att dom skall tas om hand och få bidrag och bostad och som en bonus får dom fortsätta med sitt tiggeri !!

 
Ingen bild

Eric H

8 februari 2015 13:19

Som sign Pretty Boy Floyd nämnde, att lyssna på lördagsintervjun med en "svensk imam" rekommenderas starkt.
Som alltid slirar han en hel del på svaren (taqyyia?) men en sak är han mycket uppriktig med, muslimer ska INTE integreras i Sverige, de SKALL få leva enligt sina egna regler, även i Sverige..
Han säger det strax före slutet. Lyssna noga och försök förstå innebörden i vad han säger!
Mycket illavarslande, minst sagt.
Rekommenderas!
(Ska försöka att ladda ner intervjun)

Thoralf Alfsson

8 februari 2015 13:24

Muslimer skall inte integreras utan de är svenskarna som skall ändra på sig får att muslimerna skall trivas i Sverige. De vill säga anpassa sig till Sharialagar och moskéer och böneutrop!

 
Lotta

Lotta

8 februari 2015 13:37

Jag är helt övertygad om att anledningen till att godhetsapostlar som exempelvis Johannes och Mattias så hårdnackat försvarar mångkulturen beror på ren rädsla. Tänk er att hela er världsbild av genuin godhet skulle rämna om ni skulle tvingas erkänna att den stora massinvandringen ligger bakom den lavinartade ökningen av brottslighet såsom gruppvåldtäkter, skjutningar, bil- och skolbränder osv, osv i all oändlighet. Vilket trauma att behöva erkänna för sig själv att man haft fel. Ett råd till er: Vakna nu och se verkligheten det blir inte lättare ju längre ni väntar och uppvaknandet blir desto hårdare för er att ta in.

http://www.statsskuld.com

 
Ingen bild

User01

8 februari 2015 14:16

Ja, 4.5 miljarder för 2015 och 11 miljarder 2019. Tyckte själv siffran 40 miljarder för 5 år var ganska anmärkningsvärd, bara för denna gruppen, men du är väl luttrad :)

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 februari 2015 15:41

Annat ämne. Gång på gång sker sk. gängskjutningar i våra större städers förorter.
Människor skadas allvarligt eller dödas. Detta är en skrämmande utveckling av vårt samhälle. Men medias intresse för vilka som finns i dessa "gäng" är milt uttryckt svalt.
Vi som dagligen läser Thoralfs blogg och även andra bloggar, vi vet, men vet alla svenskar..?
Visst borde media granska "gängen" men de antingen får inte eller vågar inte...

 
Ingen bild

Christer

8 februari 2015 16:34

Hej på er Svenska Folket!
Jag gillar skarpt Thoralfs blogg, och jag läser också alla kommentarerna. Tänkte jag kunde få hjälp av er övriga med en fråga som jag ställt tidigare. Jag undrar vad Sverige och svenskarna har tjänat på att få tiggare, islam och mångfald i sitt land?
Vad tiggare och islamister tjänat på affären vet vi. Men vad gott har detta inneburit för dom som fanns här innan mångfalden gjorde sin entré?
Frågan är ärligt ställd, så jag ber er alla att gnugga geniknölarna för att komma på något. Jag menar: med tiggarna har nog de svenskar som lägger en tjuga i muggen fått något, nämligen en stunds "feel-good" känsla innan man går hem till fredagsmyset. Med ett konstant dåligt samvete för all världens orättvisor, så köper man sig en stunds sinnesfrid. På så sätt har tiggarna en funktion hos en del av befolkningen.
Men den andra delen: islam och mångfalden. Vad har vi för nytta av den? Någon kanske vill yra om "spännande maträtter" eller om mötet mellan kulturer eller nåt. Sanningen är väl närmast att det inte förekommer så mycket gränsöverskridande kontakter mellan det pur-svenska och mångkulturen som dom önskar i pk-media. Sök gärna upp bilden på Expressens redaktion, inte så många mörka ansikten där.
Men som sagt, kom gärna med seriösa påpekanden om något bra som vi faktiskt fått via islam och mångkulturen. Själv kan jag inte komma på något. Tror heller inte att så många svenskar får "feel-good" känslor av att muslimerna bygger ännu en moské, nej jag söker en äkta glädje.
Så Thoralf, släpp gärna fram nån som kan ge oss mångfaldstveksamma något som vi inte tänkt på.
Kom igen nu!

 
Ingen bild

Göran

8 februari 2015 17:21

Hulda mk1, ....inte ens polisen vågar eller får....

 
Ingen bild

Tony

8 februari 2015 17:40

Journalister och politiker duckar om den vidriga
våldtäkten som utfördes av 8 Somalier, det är tystnad
som gäller, så att det kan blåsa över.
Men så kastar något brännbart i en lokal som används
av Zigenare, och då blir det plötsligt syre till hjärnan
hos dessa hycklare, då intas morronsofforna av sådana
som Soraya Post och Thomas Hammarberg som får sitta
och oja sig över hur Zigenare blir diskriminerade .
Ungefär som om dessa individer inte bidrar med något
ondskefullt i samhället? (Man kan ju undra ifall vissa
figurer har en direktlinje till Morronprogrammen där
dom bara ringer och meddelar sin ankomst?)
Men att samtidigt ta upp denna vidriga våldtäkt, nej
sådant intresserar dessa båda inte för, det är tydligen
fullt legitimt när offret är Svenskar?

Ungefär på samma linje jobbar vår justitieminister
Morgan Johansson när han försöker sig på att utrota
världens äldsta yrke, där sexköp av Svenska män i
andra länder ska kunna ge straff här i Sverige trots
att det skett i ett annat land? Men Gruppvåldtäkter här
i Sverige utfört av importerade figurer som inte ens är
medborgare, och där offret är en Svensk kvinna, nej
sådant står inte högt på dagordningen hos denne fjant!

 
Ingen bild

tant Gul

8 februari 2015 18:08

Apropå validering av utomeuropeiska utbildningar, som man tjatat om i P1 idag, anfördes ett exempel på en stackars syrier som påstår sig ha en lälarutbildning från Saudi.

Varför i himmelens namn åkte han inte till Saudi och praktiserade sitt läkarkall där, istället för att komma hit och sitta och vänta upp till sju år på en slutförd validering -- innan han kan få börja missbehadla dumsvenska patienter.

 
Ingen bild

Lena

8 februari 2015 18:49

Hur mycket kostar invandringen? Läs Johan Westerholms dräpande krönika över Henrik Schyfferts mattekunskaper. Vi har råd! Punkt! Läs även kommentarerna - rena underhållningen!

http://ledarsidorna.se/2015/02/skomakare-bliv-vid-last-2/

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 februari 2015 20:22

@Lena. Ja, läs också "veckans bomb" på ledarsidorna.se som kan förstöra sömnen för varje tänkande svensk... Som BÖR förstöra sömnen för sju partiledare...

 
Ingen bild

Maggan

8 februari 2015 20:48

@Christer 16,34
Svår fråga du ställer.
Jag har ju sparat in tidningsprenumerationen och Radiotjänstavgiften, men de pengarna har jag väl förlorat på sämre pension. Så, nä, jag kommer inte på något.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

8 februari 2015 20:56

"Att betala så mycket som vi gör för att få ett sämre land är ett hån mot alla som byggt Sverige och ett bevis för att vårt parlamentariska system har mycket allvarliga brister"
När helt inkompetenta politiker kan komma i ledande positioner och sänka Sverige så till den grad att det kan jämföras med diktaturer,är läget mycket allvarligt !

 
Ingen bild

Göta

8 februari 2015 21:57

Igår slopades det nattliga utegångsförbudet i Bagdad. Myndigheterna anser nämligen att hoten från Islamiska Staten (IS) nu skall vara avvärjda, och att livet i den irakiska, mångkulturella huvudstaden kan återgå till det normala.

Återgått till det normala har det tydligen gjort, för dagen därpå dödades minst 34 människor i tre olika terrordåd. Denna gång var det främst den shiitiska stadsdelen "Nya Bagdad" som drabbades med 22 döda. Huruvida de 12 övriga dödsoffren var shiamuslimer, sunnimuslimer eller kristna framgår inte, men att förövarna är muslimer kan man däremot vara till MINST 99 procent säker på.

Hur ser det ut i Sverige om ett par decennier tro?

 
Ingen bild

Lotta

8 februari 2015 22:00

Bland det vidrigaste jag läst. Hur kan man behandla gamla människor på det viset:

http://avpixlat.info/2015/02/08/avgiften-for-aldreboendeplatsen-hogre-an-pensionen/#more-140443

 
Ingen bild

Snopen

8 februari 2015 22:01

Allmänhetens 7.3 miljoner skyddsmasker har förstörts
Sveriges befolkning saknar numera skyddsmasker i händelse av CBRN-krigföring. Alliansregeringen beslutade om att MSB skulle förstöra samtliga 7.3 miljoner skyddsmasker som så sent som 2012 fanns kvar i mobbförråd runt om i landet.

http://cornucopia.cornubot.se/2015/02/allmanhetens-73-miljoner-skyddsmasker.html

...Hur många i allmänheten känner till det!?

 
Ingen bild

Snopen

8 februari 2015 22:04

Det är inte utan att man undrar om gasmaskerna verkligen har destruerats. -De kanske har sålts.

 
Ingen bild

Göran

8 februari 2015 22:27

@Christer,

Det enda jag kan komma på är åsynen av Somalias bandylandslag som tränar skridskoåkning. Ett komiskt inslag av sällsammaste sort kryddat med spektakulärt tilltag. Ej jämförbart med något annat. Något som kan ta vilken ände som helst med förskräckelse.

 
mesen

mesen

8 februari 2015 23:04

Från det ena till något annat. Vart ska vår svenska tradition av att sjunga tillsammans vid högtider,festligheter, kyrkobesök och allsång i glada vänners lag ta vägen? Sjunger man tillsammans i den muslimska traditionen? Sjunger man i mosker osv.?
Var det bättre förr?

http://SVERIGE

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards