thoralf

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Thoralf Alfsson - 3 februari 2015 23:31

Lars Bern skriver verkligen skarpt om hur media mörkar identiteten på de personer som begick gruppvåldtäkten på finlandsfärjan i ett blogginlägg. Kanske inget märkvärdigt med det! Men jag tror ändå att det har stor betydelse att en person med Lars Berns bakgrund och erfarenhet skriver i klarspråk på sin blogg. Jag tror hans läsare delvis kommer från helt andra kretsar än de som besöker min blogg. Det betyder att fler får upp ögonen för hyckleriet och vilka falska chefredaktörer som styr svensk media.  


Jag har tröttnat för länge sedan på hyckleriet och de politiskt korrekta som inte vill annat än att rasera hela den svenska samhällsgrunden. Jag har tröttnat på de vänstergrupper som aldrig granskas oavsett hur de agerar. Jag har tröttnat på chefredaktörer som Thomas Mattsson, Jan Helin och Peter Wolodarski. Jag har tröttnat på politiker som inte tar sitt ansvar. Jag har tröttnat på regeringens utsedda ämbetsmän som inte har något eget tänkande utan bara utnyttjar samhället för sin egen vinnings skull. Jag har tröttnat på feminister som bara agerar när det passar deras egen vänstervridna politiska agenda. Jag har tröttnat på allt hyckleri och på alla som inte värnar vårt eget land.


Jag har kommit till en gräns där jag inte kommer acceptera vissa saker längre. Det var därför jag gjorde en polisanmälan mot sajten Slutpixlat. Idag fick jag ett samtal som gjorde mig riktigt glad. Det sätts in mer resurser från annat håll för att komma åt dessa sajter som trakasserar framförallt Sverigedemokrater.


Om sedan alla Sverigevänner tar möjligheten att bemöta dessa sverigefientliga personer på alla platser de framför sina svenskfientliga åsikter kan vi säkert förändra en hel del.


En möjlighet är att bemöta dessa personer med likartade metoder. Tänk om Peter Wolodarski, Jan Helin och Thomas Mattsson skulle få paparazzofotografer och ”journalister” hemma i sin egen trädgård. Jag tror dessa herrar fullständigt skulle gå i taket. Tänk om deras sommarparadis skulle ”hängas” ut i sociala medier med foto och adress. Vilka vänstermänniskor de träffar och umgås med på sin fritid. Vem de äter lunch med!


Skulle vara intressant att se deras reaktion.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards