thoralf

Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Thoralf Alfsson - 30 januari 2015 18:32

Häxjakten på Marcus Birro fortsätter och den leds av den yttrandefrihetsivrande Tomas Mattsson på Expressen och hans skvallerjournalist Niklas Svensson med understöd av Researchgruppen. En samling personer som jag känner mer och mer avsmak för! Jag kräks nästan när jag tänker på hur Tomas Mattsson blåste upp sig angående yttrandefriheten efter attacken mot Charlie Hebdo. Kanske dags att Mattsson får smaka på sin egen medicin!


Läste idag en väldigt bra artikel om Birro och de hatande antirasisterna på IRM och Researchgruppen. Mycket läsvärd och något som många journalister borde fundera på, inte bara en gång utan ganska ofta.


Idag hejar jag på Cecilia Wikström för första gången! Har aldrig hänt tidigare. Hon angriper nämligen Jan Björklund för hans utspel om migration och integration. Cecilia Wikström är vårt största hopp om att Folkpartiet får lämna riksdagen 2018 eller kanske tidigare. Det vore en ”dröm” om Cecilia Wikström blev ny partiledare för FP. Vem skulle orka lyssna till Wikström! Läs artikel DI


Att vår EU-parlamentariker Peter ”Nalle” Lundgren nominerats till MEP-Award kommer säkert reta gallfeber på Cecilia Wikström ;-)


”Allt kommer att avgöras vid en stor tillställning i Bryssels konserthus den 18/3. Det som gör det väldigt speciellt och hedrande för mig är det faktum att jag är den första EFDD-ledamoten någonsin som blivit nominerad till detta, och vid gruppmötet igår påpekade Nigel Farage att han varit här i 15 år och aldrig blivit nominerad till detta. I nästa andetag förklarar han att han inte är riktigt säker på vad han ska hitta på med mig efter detta. ”Du sitter alltså i en EU-kritisk grupp och blir nominerad till detta”, säger han med ett högt och ljudligt gapskratt. I nästa andetag förklarar han lite allvarligare att detta är stort för vår grupp i och med att vi får ett erkännande, att vi tas på allvar och faktiskt gör intryck på människorna här, då de till och med kan tänka sig att rösta på mig.”

 

Läs hela artikeln SD-Kuriren.


Trots allt elände är jag övertygad om att SD vinner nya sympatier och nya sympatisörer varje dag .


Igår ringde en person som varit medlem under många år i Centerpartiet som nu ville bli medlem i Sverigedemokraterna. Vi växer på bekostnad av övriga partier!

Av Thoralf Alfsson - 30 januari 2015 00:45

I början av januari tröttnade jag på de återkommande påhoppen och beskyllningarna på sajten Slutpixlat. Med tanke på det stora antalet påhopp kan jag inte annat än beteckna dem som förtal.


Jag gjorde därför en polisanmälan av sajten och ansvariga. Jag anmälde även de som delat de mest ”kränkande” blogginläggen på sina facebooksidor. Min anmälan väckte en del uppmärksamhet bland vänstertroll och sajtens klientel. Men anmälan var uppenbarligen nyttig!


En effekt är att sedan den 11 januari har sajten inte uppdaterats. Snart tre veckor utan uppdatering! Uppenbarligen försvann modet helt och hållit hos de ansvariga på sajten som troligen rymt likt råttorna på ett sjunkande skepp.


Om de nu inte blev uppskrämda av attacken mot Charlie Hebdo. Men jag tror inte islamister kommer attackera sina "vänner" på Slutpixlat.


Polisen ser nog gärna att man får lite uppdateringar att jobba med på Slutpixlat.


Att stå för vad man skriver och de fejkade bilderna Slutpixlat lagt upp på sin sajt det vågar ingen stå för. Det är ynkligt och fruktansvärt fegt! Men det är ju så antirasister och vänstersympatisörer agerar! Anonymt och maskerade!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards