thoralf

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Thoralf Alfsson - 21 januari 2015 22:39

Kvällens Uppdrag granskning var inget nytt! Vi som följer verkligheten och kan se i genom pk-medias rapportering om tillståndet i Sverige visste redan vem som står för antisemitismen i Malmö. Och inte bara i Malmö. Jag gissar att det även är samma grupper som numera ritar/målar hakkors på diverse byggnader.


Dock var det intressant att se hur polisens samordnare för hatbrott i Malmö, Thomas Bull såg på situationen i sin stad. När man sedan lägger till Hanna Thomé från Vänsterpartiet så förstår jag varför man inte tagit krafttag mot antisemitismen i Malmö. Sorgligt att lyssna på!


137 anmälningar under 2013 - 2014 men inte ett enda åtal hade väckts om jag hörde rätt. Uppklarningsprocent 0. Prioriteringen är tydligen mycket låg hos Malmöpolisen för dessa brott men de har ju å andra sidan mängder av skjutningar att utreda. Undrar om operation Alfred är avslutat. Vi i Kalmar län fick skicka poliser till Malmö för att hjälpa till med utredningarna vilket drabbade utredningsverksamheten i Kalmar län. På något sätt blir det beklämmande att se självgode Thomas Bull.


Nu får vi se vad UG kommer med nästa vecka om islamofobi och om man kommer pixla de som står för islamofobin i Malmö på samma sätt som man gjorde i dagens program.


Frågan är om tittarna överhuvudtaget reagerar över dagens program eller om det bara förnöjt sitter kvar i tv-soffan och tänker att det angår inte mig. Jag är ju inte jude! Jag är rädd för att pk-svensken inte har förmåga att koppla situationen i Malmö till den pågående massinvandringen.


PS

Sedan tycker jag det är patetiskt att se Göran Hägglund prata invandring och dessutom debattera med miljöpartiets Maria Ferm. Skulle vara intressant att se Hägglund debattera samma fråga med t.ex Mattias Karlsson i Aktuellt!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards