thoralf

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

AFTONBLADET LOBBAR FÖR MIN BLOGG

Av Thoralf Alfsson - 15 januari 2015 21:00

 

KG Bergström har svårt för att ge positiva omdömen till Mattias Karlsson efter partiledardebatten men KGB är ju väldigt politiskt korrekt när han håller sig vaken.


Socialdemokraten Johan Westerholm ser dock det mesta med klara ögon! Något han även gör när han kommenterar gårdagens partiledardebatt.


"Och sannolikt kommer en hel del börja lyssna på dagens huvudperson. Mattias Karlsson. Sverigedemokraternas hjärna. Chefsstrategen. Ideologen. Mannen som sedan 2002 varit ett steg bakom Jimmie Åkesson som hans viktigaste rådgivare. Som vet precis vad han gör. Han är inte intresserad av Stefan Löfven. För honom är statsministern mer att se som en bifigur eller irriterande transportsträcka fram till valrörelsen 2018.


Karlsson har nämligen sitt nästa mål inom räckhåll nu, det första etappmålet var att nå riksdagen 2010, det andra uppnådde han på valdagen 2014 genom att bli Sveriges tredje största parti. Nu är nästa etappmål inom räckhåll. Att ta den formella oppositionsledartröjan genom att bli största borgerliga parti i valet 2018. Av den anledningen så är det inte Löfven som behöver ligga sömnlös de tre kommande åren. Det är Anna Kinberg Batra."


Det är KG Bergström och hans kollegor som inte ser det andra ser och inte begriper det som andra begriper. Eller är det så att KG Bergström ser och begriper men undviker att skriva det på grund av politisk korrekthet. Missstroendeförklaringen och omröstningen i riksdagen kommer enligt min mening visa att Alliansen inte har några ambitioner att ta över makten om de lägger ned sina röster. Ännu en rond till SD!


"Decemberöverenskommelsen. DÖ är ett verk av en man med ett ytterst egocentrerat hat mot Åkesson. Istället för att möta frågorna från SD:s väljare har han låtit sitt på gränsen till narcissistiska hat styra hans agerande och i förlängningen vårt lands negativa demokratiska utveckling den senaste tiden. Reinfeldts och Ullenhags återkommande lögner i kostnaderna kring invandringspolitiken har gjort att mitt förtroende för dessa två herrar är fullständigt förbrukat"


Jens Kittel, Ledarsidorna



SDU beviljas 1,3 miljoner kronor i bidrag. Väldigt roligt att SDU äntligen beviljas det som ungdomsförbundet orättvist nekats tidigare. Beslut som jag anser vara rent politiska men nu insåg man tydligen att man inte kunde hindra eller stoppa det längre. Hoppas bara att SDU fortsätter driva den juridiska processen för att få ut tidigare års stoppade bidrag.


Lisa Röstlund på Aftonbladet marknadsför idag min blogg med anledning av detta i en artikel. Givetvis är det ett försök att smutskasta mig. När SDU för ett år sedan ännu en gång nekades bidrag från Ungdomsstyrelsen tyckte jag att det var dags att berätta för mina läsare vilka personer som satt i insynsrådet på Ungdomsstyrelsen. Framförallt ville jag lyfta fram vilken bakgrund dessa personer hade och vilken stark vänsterprofil som insynsrådet bestod av. Detta gillades givetvis inte av t.ex Rossana Dinamarca (V).


Alice Bah Kuhnke var då också ganska nytillträdd generaldirektör för Ungdomsstyrelsen, en detalj som kan vara intressant när hon nu idag är minister i en rödgrön regering. Nu vet vi ju att även hon tillhörde vänstern. Läs gärna mitt gamla blogginlägg.


Varje gång Aftonbladet skriver om ”mina fotsoldater” kan jag inte annat än skratta. För de som följt bloggen några år vet att det var Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg som myntade begreppet om mina läsare i samband med Mazettikrönikan i ICA-kuriren. Åsa Linderborg skrev bland annat följande.


”I Mazettis fall började det med att Thoralf Alfsson bloggade. Thoralf Alfsson sitter i riksdagen för Sverigedemokraterna. När han bloggar klickar hela systemet i gång. Fotsoldaterna ger sig ut, på nätet och ända hem till folk.”

 

Roligt när gamla blogginlägg lyfts fram av Aftonbladet och ger min blogg fin publicitet. När jag bloggar klickar hela systemet igång. Nu tror jag faktiskt att Åsa Linderborg överdriv lite ;-)


Undrar vad Åsa Linderborg kallar ”vänsterhopen” som hon och andra vänsterskribenter hetsar mot SD dag in och dag ut i Aftonbladet?

 
 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

15 januari 2015 21:38

Jag såg hennes krönika. Det gränsar nästan på förtal. Inte heller förstår hon att du inte längre är Riksdagsledamot, men det låter säkert förfärligare så i hennes egna öron.

Vänsterhopen måste ju vara de med två vänsterfötter då man föraktar allt höger om V.

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

15 januari 2015 21:51

"När Thoralf bloggar klickar hela systemet i gång."

Det påminner om ett gammalt djungelordspråk:
"När Fantomen är vred då darrar lejonet."

 
Ingen bild

Lärare

15 januari 2015 21:56

Tack Thoralf!

Du är en av de viktigaste personerna, när det gäller att marknadsföra SD:s politik på ett sätt som går hem i stugorna, rakt, kunnigt och sanningsenligt för Du ut partiets politik.

Reagerade starkt på K G Bergströms recension av Mattias Karlssons insats i partiledardebatten. Har talat med personer som är väl insatta i svensk politik, alla gav de Mattias högsta poäng. Han briljerade och satte skräck i motståndarna, vilket märktes tydligast när Löfvén satte igång med sina "taffliga" försök att smutskasta partiet.

SD kommer gå fram, sakta men säkert!

SD det enda parti med sunt förnuft!


 
Ingen bild

OT

15 januari 2015 22:01

@Thoralf: "Socialdemokraten Johan Westerholm ser dock det mesta med klara ögon! Något han även gör när han kommenterar gårdagens partiledardebatt."

Ja den gubben har huvudet på skaft (jag menar naturligtvis inte sådana skaft som IS har huvuden på).

När det gäller "Lisa Röstlund" så gäller bara arbetslinjen (för hen) efter det att hon trots idoga insatser blir arbetslös.

En allvarlig uppmaning till Sveriges riksdagsledamöter - "Give a Little Bit": https://www.youtube.com/watch?v=4SQGJmgnEI8

Så säger de miljoner som kommer rösta på Sverigedemokraterna (och alla skattebetalare)!

P.S.1 Vad det gäller KGB, så tycker jag han hör hemma i gamla USSR.

P.S.2 Apropå de "fotsoldaterna", var det någon av dessa som gjorde något som kan jämföras med det som gjordes i Paris nyligen?

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

15 januari 2015 22:09

Mattias var suveränt bra både i anförandet, svaren på de andra partiledarnas repliker och i sina egna repliker han valde att ta.

Såg även kommentarerna efteråt och det var faktiskt ingen av de fyra inbjudna "experterna" i svensk DDR-TV som kunde komma på något negativt att säga om Mattias insats, vilket måste vara mycket ovanligt när det gäller en företrädare för Sverigedemokraterna! Tvärtom fick han faktiskt lite försiktig positiva omdömen!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

OT

15 januari 2015 22:45

Apropå »Nothing to do with Islam«: http://snaphanen.dk/2015/01/15/hvor-mange-usykldige-skal-do/

P.S www.snaphanen.dk

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 januari 2015 23:06

Det är ingen bra dag för det politiskt korrekta Sverige. SDU får äntligen sina rättmätiga pengar och två Syrienåtervändare dödas i Belgien.

Frågan för oss andra är: Hur många Syrienåtervändare finns i Sverige och vad håller de på med?

 
fabian

fabian

15 januari 2015 23:38

Jag var på middag hos goda vänner i veckan efter en stund började vi tala om det politiska läget i sverige. Lite trevande sa folk vad dom tyckte efter en timme så hade vi alla enats om att islam var ett hot mot vår demokrati sådan vi vill ha den i västvärlden. Men tyvärr:
Svensken är en mes som inte säger ifrån och som inte står för vad man tycker. Skyll er själva när andra kulturer tar över-

http://sverige

 
Ingen bild

Gute

15 januari 2015 23:48

Det har ju varit mycket snack om att poliser skjuter i onödan, t.ex när gärningsmannen gör hastiga rörelser.

Här gjorde polisen Inte det, och det blev hans livs största misstag!

Arizona cop's body cam captures fatal encounter with suspect
http://www.foxnews.com/us/2015/01/15/arizona-cop-body-cam-captures-fatal-encounter-with-suspect/

 
Ingen bild

Observer

16 januari 2015 00:22

De politiker som BÖRJAR och VÅGAR lyssna och LITAR till sina väljare -Är framtidens vinnare!

Vi har allt för länge haft en politisk klass som domterat sina väljare. Tagit sig tolkningsföreträdet å t folk. -Det är fel!

.......Lägg fram korten på bordet och fråga oss HUR v i skall göra!

DET GILLAR FOLK!

 
Ingen bild

Observer

16 januari 2015 00:36

Har tänkt på en sak nu ett tag: VARFÖR var islam inte ett problem förut!?
Vad är det som "styrt" utvecklingen åt det håll som det är idag?
-Finns det någon som vinner på den utvecklingen?
-Vinner på att det skapas oreda, ostabilitet!
-Vill att vi mf går med i NATO
K A N det vara så att USA vill svälla för att kunna "handskas" med ett framtida dominant Kina/Ryssland ?

Tänk er den tanken ett varv till!

Kan det vara så enkelt o jävligt, Tro?

Efter att ha sett dokumentären om de två motorcykelåkarna som åkte jorden runt, genom alla de här områdena; Afganistan mf ställen, mötte de farbröder i "pyjamas" som var snälla och hjälpsamma, vänliga vars de än kom genom de här länderna -Fjärran från de mordmaskiner till ytterligheter man ser presenterat på tv och div attentat, SÅ BLIR MAN FAKTISKT UPPRIKTIGT FUNDERSAM!

Skulle pyjamasklädda farbröder i öknen på mopeder ha kapacitet att överrumpla 30-talet länders säkerhetstjänster?!!
ALDRIG!!!

 
Ingen bild

Göta

16 januari 2015 02:23

@ Observer som skrev: Har tänkt på en sak nu ett tag: VARFÖR var islam inte ett problem förut!?

Vad menar du med "förut"? Hur långt tillbaka tänker du då? Tiden för de brittiska och franska kolonierna eller det osmanska rikets tid?

 
Svensson

Svensson

16 januari 2015 06:51

Folk börjar mer och mer inse att dom Rödgröna och Alliansen är en bluff,bluffen kommer fram när man börjar granska deras politik ordentligt,dom Rödgröna och Alliansen vet att dom sjunger på sista versen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

16 januari 2015 06:55

Det största hotet för 7-klövern och dess allierade journalister och som dom är livrädda för att SD ska avslöja är sanningen !
Deras lögner har börjat lukta illa och är på väg att ruttna !
Det ökande terrorhotet visar att det SD har varnat för måste tas på allvar !

 
Ingen bild

Mattias

16 januari 2015 09:32

@Thoralf
Med tanke på vad dina fotsolsater gjort mot utvalda länsbor är det märkligt att du skrattar. Efter varje tillfälle du spytt ur dig dina märkliga anklagelser mot ett av dina offer blir resultatet det samma. Mängder med hatbrev, försändelser med avföring och andra vidrigheter. Något du bär hela ansvaret för. Kan försäkra dig om att den här personen inte skrattar när dina fotsolsater näms.

Thoralf Alfsson

16 januari 2015 12:36

Om du skall ha någon trovärdighet måste du sluta att ljuga!

I förrgår skrev du under namnet Robin! Tidigare har du haft andra namn. Ynkligt och fegt att inte våga stå för sina anklagelser.

Jag har inget ansvar för vad andra personer gör men det förstår du uppenbarligen inte. Jag kritiserar de som jag anser förtjänar att kritiseras. De kallas att jag använder min yttrandefrihet!

Sedan finns det inga fotsoldater. Det är ett påhitt av Åsa Linderborg och något som jag ironiserar över varje gång man från Aftonbladet skriver om fotsoldater men det förstår du uppenbarligen inte heller.

Vem tycker du att jag skall anklaga för de hot och den skadegörelse som jag utsätts för? Jan Helin? Tomas Mattsson? Om jag nu skulle använda mig av vänsterlogik!

Väx upp och stå för dina ord!

 
Ingen bild

Tony

16 januari 2015 10:57

K.G Bergström har aldrig kunnat smälta att Jimmie Åkesson
sopade banan med honom och Lena Melin vid en intervju som
dom båda gjorde med Jimmie för några år sedan.
Kommer ihåg att i påannonseringen framställdes dom båda
som två av dom skarpaste intervjuarna, men efter intervjun
såg dom mest ut som 2 blöta hundar!

 
Ingen bild

OH

16 januari 2015 12:48

Läser i aftonbladet att dom sänder hem sina medarbetare för att kolla om någon där i hemmet röstar på SD.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

16 januari 2015 13:33

Tittar på SVT-forum.
Det finns en del där som propagerar för mer öppenhet till våra länder inom EU och får många applåder.
Hur tänker dom ? Hur många dåd ska ske innan dom inser att det är omöjligt ?
Nej,det går inte att vårja sig från terror med att bara säga att vi fördömmer terrordåd. Handling måste ske,med mycket mer återhållsam invandring och bättre kontroll.
Att terrorister dog är inte beklagligt,det var nödvändigt !
Snacka inte om allas lika värde,terrorn har inget värde !

 
Ingen bild

Niklas R

16 januari 2015 13:39

@Observer

Islam var ett väldigt stort problem från ca 650 till 1850-talet då Europa var så mycket starkare att det kunde hålla och tvinga tillbaka muslimerna. Om du studerat historia så skulle du veta att så sent som för 200 år sedan så var muslimska slavjägare uppe i Norden, speciellt runt Island och tog slavar med sig till Osmanskariket.

 
Ingen bild

Ronny

16 januari 2015 14:03

Och centern går från klarhet till klarhet, nu vill (c) i Örebro hjälpa återvändande IS mördare att få bl.a psykologhjälp. Man baxnar...........

 
Ingen bild

pg

16 januari 2015 16:29

När kommer detta på löpsedeln?

En boss för det organiserade hitresta tiggeriet hotade, bestal och misshandlade i december ett antal tiggare i centrala Kalmar som vägrat betala avgift för anvisade tiggarplatser. Mannen döms nu av Kalmar tingsrätt till ett års fängelse samt utvisning efter avtjänat straff.

Den 34-åring romske mannen från Rumänien har – i uppenbar ovetskap om den officiella svenska politiskt korrekta doktrinen som avfärdar att tiggeriet skulle vara organiserat – förklarat han har varit “stadens boss” och haft till uppgift att anvisa de hitresta tiggarna platser där de fick lov att tigga. För detta “arbete” tog han ut avgifter av tiggarna.

Några av tiggarna vägrade betala. Det ledde till att den nu dömde 34-åringen stal vad han ansåg sig ha rätt till av en av tiggarna. En annan av tiggarna bestraffades för sin olydnad och fick bl.a motta ett antal slag mot huvudet med en konservburk.

Mannen döms mot sitt nekande för misshandel, rån och försök till utpressning till ett års fängelse. Efter avtjänat straff ska mannen utvisas ur Sverige.

 
Ingen bild

Tomas Olsson

16 januari 2015 16:40

"Fotsoldater", tss. Som om vi vore hjärntvättade drönare. Det enda jag är lojal gentemot är sanningen och rättvisan.

 
thojuh

thojuh

16 januari 2015 18:12

Och nu ska eländet sitta ett år, 365 dagar och äta sig fet på skattebetalarnas bekostnad. Troligen till en kostnad av mer än 2 000 Sek per dag och det där med utvisning är ju ett skämt i Sverige. Snart är monstret tillbaka och fortsätter sin (i andra länder) kriminella verksamhet. En ouppvärmd skogskoja i Lappland och obetalt röjningsarbete vore mer passande straff.

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

16 januari 2015 18:58

Intillegenta förslag kommer nu hur man ska ta sig an problemet med hur krigare ska lockas tillbaka till Sverige !
Ge dom terapi,jobb och lägenhet för att omvända.
Herre min skapare ! Låter som ett Sahlinförslag.

 
Ingen bild

Pyret

16 januari 2015 19:42

@PG
Intressant info kring tiggeriet, finns det publicerat någonstans? Det borde länkas/delas i sociala medier så att fler får vetskap om det.
Det har ju varit så fel att tala om tiggeriet och dess problem, inte många som insett att det i många fall varit organiserat och det vore på sin plats att påpeka detta.

 
Ingen bild

Mattias

18 januari 2015 07:34

@Thoralf
Jag skriver endast under namnet Mattias som är mitt riktiga. Personen som berättat det här för mig är Nasim Malik, har ingen anledning att misstro honom och hans berättelse.

Thoralf Alfsson

18 januari 2015 09:04

Mattias
Ditt IP-nummer avslöjar dig! Nasim Malik är en skojare, vilket mina blogginlägg om hans aktiviteter i Pakistan borde få även dig att förstå.
"Skinkmackan" har skapat ett eget rykte som jag inte kan beskyllas för. Jag har bara lyft fram fakta i ljuset på samma sätt som Kurt Lundgren gjorde på sin tid.

Att andra personer begår olagliga handlingar genom hot kan inte jag ta ansvar för!

 
Ingen bild

Mattias

18 januari 2015 12:02

@Thoralf
Du kan säga vad du vill, jag har inte skrivit något under annat nic än Mattias på väldigt länge. När du bad alla här att stå för vem man är var jag en av väldigt få som valde att börja använda mitt eget namn.

Thoralf Alfsson

18 januari 2015 13:47

Ändå har t.ex Robin skrivit kommentarer med samma IP-nummer. Ett IP-nummer som förekommit en mängd gånger i tidigare kommentarer som jag tagit bort.

 
Ingen bild

Mattias

19 januari 2015 13:59

Jadu det är inte mycket jag kan göra åt det, men jag vet att jag inte skrivit som någon annan äm mitt eget. Däremot finns det de som skrivit under namnet "Mattias" som inte varit jag. Och det samma gäller ju där, inte mycket jag kan göra åt det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards