thoralf

Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Thoralf Alfsson - 8 januari 2015 23:48

Jag har lyssnat en hel del på radio idag. Jag blir förstås inte förvånad över hur svensk media hanterar det fruktansvärda terrordådet i Paris. Den genomgående tråden är att det har inget med islam att göra. Hela den muslimska världen fördömer terrorattentatet om man skall tro Sveriges Radios experter och utrikeskorrespondenter. Det är intressant att höra vilka som får uttala sig men än mer intressant är vilka snälla och naiva frågor som ställs.


Det har dock varit väldigt tyst från regeringsföreträdare. Jag tror inte sd-hataren och justitieminister Morgan Johansson gjort något större väsen av sig sedan igår. Men han kanske håller på att köra Stasiakterna i dokumentförstöraren, de skulle ju dumpas efter nyår.


På sociala medier är tongångarna lite annorlunda.


Den enda journalisten som vågar ta bladet från munnen är Per Gudmundsson. Hans artikel på ledarsidan i SvD avslöjar hyckleriet och den svenska fegheten. Hade Per Gudmundsson jobbat på Expressen hade Tomas Mattson avskedat honom. Läs artikeln.


Marcus Birro ser också Expressens hyckleri och twittrar.

 


Man får vara glad får de få ljuspunkter som dock finns på den mörka mediehimlen i Sverige och hoppas på att det skall dyka upp nya kometer men även ett och annat stjärnfall.


I andra delar av världen vågar man dock ställa de besvärliga frågorna till ledande muslimer och en imam. Något som uppenbarligen är otänkbart i Sverige. För tänk om en svensk imam skulle svara på samma sätt! Hur skulle SVT, TV4 eller SR i så fall hantera en sådan situation?


Anser ni denna imam vara en moderat muslim, extremist, terrorist eller bara en vanlig imam?


Se och lyssna noga!



När ni sedan sett klippet kan ni även besöka imamens twitterflöde


Här är ett litet smakprov.


    


Detta skrämmer mig!


PS


Nu förväntar jag mig att det kommer några opinionsundersökningar innan Moderaterna väljer Batra till ny partiledare. I dagens Barometern ville flera moderater i uttala sig om DÖ. Ganska talande. Men Karl Holst var givetvis positiv, han vill ju göra karriär inom moderaterna.

Av Thoralf Alfsson - 8 januari 2015 11:51

I tisdags skrev jag om det goda hatet. Igår fick vi ett exempel på vad fredens religion innebär i praktiken. Profeten Muhammeds ”hämnd”. Fullständig islamisk galenskap!


Gud nåde den som kritiserar islam!

 

I Sverige har vi ju våra egna vakthundar som vakar över alla som kritiserar islam. Vi har framförallt de som jobbar med Expo, IRM och Slutpixlat men vi skall heller inte glömma bort Expressen och Researchgruppen. Jag är övertygad om att dessa grupper har en hel del samarbete.


Expo går idag inte längre i täten utan har en mer lågprofilerad framtoning. Men för ett antal år sedan listade man vad man kallade islamofober, där framlidne journalisten Kurt Lundgren även pekades ut, vilket fick Kurt att gå i taket. Se listan på följande länk.


Att dessa organisationer skulle förändra vare sig sitt arbetssätt eller uppfattningar efter terrordådet i Paris är väl knappast troligt. Nej, deras fobi mot Sverigedemokraterna kvarstår och deras hat mot Sverigedemokrater kommer sannolikt öka för varje terrordåd som inträffar. För jag tror tyvärr inte detta var det sista. Vi kommer sannolikt få uppleva fler och kanske värre terrordåd i Europa, även i Sverige utförda av islamister.


    


Henrik Johansson på IRM ägnade istället gårdagen med att surfa runt på sociala medier för att hitta texter som sverigedemokrater skrivit om terrordådet i Paris som han sedan lägger upp i ett blogginlägg i ett försök att hänga ut och smutskasta de aktuella personerna. Det är inte särdeles snyggt. Han säger sig dock ”förakta” terrorattentatet. Väldigt modigt av Henrik Johansson! Ta istället och fördöm terrordådet Henrik Johansson och passa på att publicera några av Charlie Hebdos karikatyrer på IRM:s blogg och FB-sida.


Sedan måste jag också nämna allt hat som alla IRM-vänner vräker ur sig på IRM:s Facebook-sida. Här flödar det ”goda hatet” helt ohämmat med Henrik Johanssons och svensk medias goda minne.


Slutpixlat är dock den mest hatiska sajten. Givetvis gömmer sig skribenterna bakom alias. Deras FB-sida är fullproppad med grovt hatiska inlägg och är dessutom befolkad av än mer hatiska vänstermänniskor som i sina kommentarer spyr galla och minst sagt kränkande omdömen om de som hängs ut på sidan. De har också önskat livet av mig vid flera tillfällen. Men efter moskébranden i Eskilstuna gick dock dessa skribenter för långt när de höll bland annat mig för ansvarig för moskébranden. Jag är trött på dessa "photoshoppade" bilder.


 


Alla förstår nog hur illa ställt det är med logiken och förståndet hos de personer som driver Slutpixlat. Eller handlar det bara om hat? Det ”goda hatet” enligt svensk medias måttstock!


Jag har dokumenterat detta blogginlägg och FB-inlägg och polisanmäler det också. Jag har även dokumenterat alla personer som gillat inlägget (128 personer) och vilka som delat inlägget. Jag kommer även polisanmäla alla 36 som delat inlägget på sina egna FB-sidor. Här kommer ett exempel på en osmaklig delning!


 


Kommentarena på dessa FB-sidor modereras uppenbarligen inte.


 


Enligt min mening är det sidor som IRM och Slutpixlat som driver fram hatet mot SD. Men det mest beklämmande är att svensk media med Peter Wolodarski, Jan Helin och Tomas Mattsson låter dem göra det utan att lyfta ett finger. Eller kan det vara så att Researchgruppen ingår i Slutpixlats "redaktion"?


De backar snarare upp dessa sajter genom att anställa deras skribenter på sina egna redaktioner. Jag mår riktigt illa över det hat som sprids av Slutpixlat och IRM.


Gud nåde den som kritiserar islam!


UPPDATERING


Slutpixlat har plockat bort det aktuella inlägget från Facebook. Jag kan inte hitta det längre.


Trollen har också kommit tillbaka vilket gör att jag måste införa moderering av mitt blogginlägg.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards