thoralf

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Thoralf Alfsson - 4 januari 2015 23:33


Idag känner jag mig riktigt dyster! Utvecklingen är inte uppmuntrande och 7-klöverns politiker och dess medlöpare tycks inte se den negativa utvecklingen. Jo, om några invandrare utsätts för något så rycker de ut med pukor och trumpeter ackompanjerade av hela den politiskt korrekta mediekåren.


Inte underligt att jag känner mig dyster!


När däremot invandrare ställer till bråk och begår brottslighet och till och med mord så ligger det en våt filt över hela scenen och 7-klöverns politiker får munhäfta, för att inte tala om dess medlöpare som vare sig syns eller hörs. Mediekåren sträcker sig till att skriva om ”utmaningar”.


Jag kan bara bli dyster över utvecklingen!


Hur många tror att Stefan Löfven har kraften, pondus och förmåga att ta tag i den negativa utvecklingen i vårt land. Nej, jag misstänkte väl det. För att kunna ta tag i problemet måste man först se och uppleva problemen. Uppriktigt sagt tror jag inte det finns en enda rödgrön minister eller riksdagsledamot hos 7-klövern som ser problemen och samtidigt är beredd att föreslå några skarpa åtgärder.

 

Jag blir dyster av att inte tro på framtiden!

 

Det är tragiskt att se när vår poliskår attackeras i invandrartäta områden med smällare och raketer. När polisen flyr från platsen och ansvariga från polisen säger att det är lugnare om vi lämnar platsen. Då har man förlorat kontrollen och givet upp. Det är inte längre vårt land. Vi har dessutom inget kraftfullare att sätta in mot dessa extremister.


Det är dystert när vi inte kan försvara vårt land längre!

 

Jag undrar om 87 procent av befolkningen någonsin kommer vakna. Vad krävs för att de skall öppna ögonen. Måste någon i familjen drabbas? Hur kan man försvara ”fredens” religion dag efter dag, samtidigt som vi matas med det ena terrordådet efter det andra. Hur många måste dö per dag för att 87 procent av befolkning skall vakna? Ett hundra, ett tusen eller tio tusen per dag.


Inte undra på att jag blir dyster!

 

Ett extra val hade gett 87 procent av befolkningen en möjlighet att förändra sina val. Den möjligheten utlovade Stefan Löfven vid många tillfällen under december. Men han höll inte sitt löfte! En riktig svikare och fegis.


Självklart blir jag dyster i både själen och hjärtat!

 

När jag tänker på mina barnbarn och alla andra barn som växer upp i detta samhälle till skillnad från det samhälle jag hade förmånen att växa upp i blir jag ledsen. Vad kommer de få uppleva under sina ungdomsår? Kommer de att kallas för svennehora? Kommer hela samhället fortsätta att låtsas som ingenting hänt.


Den utmaningen gör mig dyster!


För eller senare kommer någon ställas till svars för denna utveckling. Även om ingen kommer dömas i en rättsprocess så kommer domen finnas i historieböckerna.


Jag vet i varje fall att jag har försökt göra något åt utvecklingen. Jag hoppas att fler inser att det nu är hög tid att resa sig upp och säga ifrån!



Av Thoralf Alfsson - 4 januari 2015 00:09

    


Ibland undrar man om alla har tappat förståndet? Just nu undrar jag det väldigt ofta eller nästan jämnt. Vad är det som alla politiskt korrekta försvarar? Har de ingen självaktning? Idag sparas ju allt på nätet och det sprids dessutom väldigt fort.


William Hahne blev misshandlad på nyårsafton. Özz Nujen tyckte uppenbarligen att det var roligt. Det är samme Özz Nujen som nu breder ut sig i SVT. Beklämmande!


Tittade på utländska nyheter ikväll, CNN och BBC. Såg ett reportage om Real Madrid som nu sponsras av araber. Vilket innebar att man förändrade sitt klubbmärke.


Gissa vad man plockat bort? Jo, det lilla korset i toppen på klubbmärket. Den kristna symbolen i Real Madrids emblem har funnits sedan 1920 när kung Alfonso XIII beviljade klubben sitt kungliga beskydd.


 


"En detalj som uppdagats först i efterhand har dock med en viss justering av klubbens identitet att göra. Klubben har modifierat sitt emblem – och suddat bort det lilla kristna korset i toppen av märket – enligt Marca för att ”undvika att väcka anstöt hos muslimska kunder”."


Det är inte bara i Sverige som man tappat förståndet. Expressen skrev tydligen om detta för en tid sedan. Läs artikel.


Muslimer har uppenbarligen svårt att respektera andra religioner, kulturer och människor! Men vi i västeuropa skall respektera muslimers religiösa symboler och seder men gör man inte det är man rasist. Jag förstår dock var de största rasisterna finns någonstans, det tror jag fler och fler kommer underfund med.


Det finns bara en islam om man skall tro Erdogan. Jag tror att han har alldeles rätt. Jag saknar i varje fall att ledande muslimska personer i Sverige tar avstånd från IS/ISIS. Men inte bara det utan att de också tar avstånd från de tolkningar av islam som IS/ISIS använder sig av. Så länge dessa ledande muslimska personer tiger anser jag att de samtycker till dessa tolkningar och att de delar Erdogans tolkning av islam.


 


Något för Alice Bah Kuhnke att ta fasta på!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards