thoralf

Direktlänk till inlägg 24 november 2014

SVENSKA KYRKANS IRRVÄGAR

Av Thoralf Alfsson - 24 november 2014 09:00

Varför ska Svenska kyrkan legitimera och finansiera moskébyggen?


Den frågan ställer Annika Borg i en debattartikel. I hennes text framkommer en hel del intressanta uppgifter.


”Men pengarna då? Fakta talar för sig själv: Den muslimska församlingen har fått köpa mark av Svenska kyrkan för trehundratusen kronor. Denna mark har man ännu inte betalat. Det behövs 39 miljoner för att bygga moskén. För att få ihop dessa miljoner har man startat en insamlingsstiftelse. När den bildades fanns bland andra Mehmet Kaplan, som visat sig vara inblandad i ett moskébygge i Husby med ekonomiska förvecklingar, och Wanja Lundby Wedin, kyrkostyrelsens förste vice ordförande, i styrelsen.”

 

Mehmet Kaplan tycks vara med på de flesta platser och driva på islamiseringen av Sverige!


”En ytterligare komplikation i denna strid är att den muslimska församlingen regelbundet annonserat på sajten www.arabnyheter.se som torgför den judiska världskonspirationen och publicerar förintelseförnekare. Världsfreden börjar i Fisksätra? Skulle inte tro det. Men miljoner kan komma att rulla av de kyrkotillhörigas pengar.”


Läs hela artikeln om hur Svenska Kyrkan hanterar sina pengar och testamenterade gåvor till församlingar.

 
 
Ingen bild

Pellesnick

24 november 2014 09:18

En stor anledning till varför jag gick ur Svenska Kyrkan är att dom smeker Islam och Muslimer medhårs. Jag vill inte att mina pengar ska gå till någonting som har med Islam att göra.
Mvh
Pellesnick

 
Ingen bild

Göta

24 november 2014 10:02

Jag noterade även i Smålandspostens artikel att förutom nya regeringens bostads- och stadsutvecklingsminister Mehmet Kaplan (MP) och den omskrivna f.d LO-ordförande Wanja Lundby Wedin (S), så är även Eva Brunne inblandad i Moskéhärvan, ni vet biskopen som blev känd för sin predikotext i Storkyrkans gudstjänst vid inledningen av Riksmötets öppnande 2010, då hon (under genomskinlig täckelse) uppviglade till stenkastning och förföljelse av SD.



 
Ingen bild

SM811

24 november 2014 10:04

Att svenska kyrkan befattar sig med islam är helt obegripligt. Har de inte någon insikt i vad islam står för och hur kristna blir behandlade världen över.

 
Ingen bild

L

24 november 2014 10:22

Svenska lyrkan och ökenreligionen kristendomen har spelat ut sin roll!

Läs om hedendom och nordisk identitet på asatemplet.wordpress.com

 
Ingen bild

Pensionisten

24 november 2014 10:36

Har sjungit i kyrkokör och varit medlem i Svenska kyrkan fram till 20 september i år men sedan fick jag nog. Vad f..n håller dom på med? Har inte varit troende men lever efter 10 Guds bud vilket inte tycks vara så viktigt för företrädare varken för kyrkan eller politiker. Bygga moskéer och minareter i vårt, än så länge, kristna land skall vara absolut förbjudet, så länge kristna dödas och förföljs i muslimska länder. Öga för öga och tand för tand är ju "tradition" i deras hemländer.
Omval önskas så länge vi har en muslimsk bostadsminister.

 
Ingen bild

pg

24 november 2014 10:58

Det finns mycket att säga om (svenska) kyrkan.
Själv är jag inte intresserad av någon religion!
Varför envisas kyrkan med att skicka ut församlingsnytt?
(Ej reklam, hjälper inte)
De påstår att det är "samhällsinformation!

Var och en må ha sin egen uppfattning, men jag är inte intresserad av dessa fantasier!
Tråkigt att SD vurmar för kyrkan o kungen!

 
Ingen bild

Mattias

24 november 2014 11:32

Svenska Kyrkan har massor av pengar, bidrag inte till dessa förrädare med dina pengar.. http://uturkyrkan.se

 
Ingen bild

Sven-Sune

24 november 2014 12:17

Att vara passiv medlem i Svenska kyrkan går tyvärr inte. Antingen är man medlem och protesterar eller så protesterar man genom att gå ur.

 
Ingen bild

Göta

24 november 2014 12:33

Några citat från Julia Caesars krönika "Ärkebiskopens obesvarade frågor" den 21 okt 2013:

"... Det kristna budskapet är på väg ut ur Svenska kyrkan. Den nya guden heter Mångfald. En politiserad och aningslös kyrka har öppnat famnen för kristendomens värsta fiende – islam. Den nya ärkebiskopen sitter med profeten Mohammed i knät, som en knäkatt. Hon smeker honom ömt och väntar sig att han ska spinna och vilja ha “dialog”. Runt omkring dem rasar templet samman."

"ALLAHU AKBAR I SVENSKA KYRKAN"
"Den nya ärkebiskopen Antje Jackeléns valspråk är “Gud är större” – på arabiska “Allahu akbar”. Det är som bekant islamisternas stridsrop när de bombar, skjuter eller skär halsen av kristna och andra icke-muslimer. ..."

"KYRKAN VILL HA DIALOG MED SINA BÖDLAR"
"Varje år slaktas 100 000 kristna i muslimska länder. Var femte minut mördas en kristen människa. Det sker medan världen tiger och vänder bort blicken."

http://snaphanen.dk/2013/10/21/sondagskronika-arkebiskopens-obesvarade-fragor/



 
Ingen bild

pg

24 november 2014 12:45

Angående kyrkans monopol för begravning!

"Som du tidigare har fått svar på, så kan Länsstyrelsen inte bevilja tillstånd i förväg för en levande person."

Angående din fråga, om att söka tillstånd i förtid, till att sprida askan i havet, tex Kanholmsfjärden.

Som du tidigare har fått svar på, så kan Länsstyrelsen inte bevilja tillstånd i förväg för en levande person.

Enligt Länsstyrelsens praxis beviljas tillstånd att strö ut askan efter avliden över öppet hav eller annat större vattenområde om det sker minst 1000 meter från närmaste land.

Kanholmsfjärden är en godkänd plats för utströende av aska.

Om du saknar någon anhörig eller vän, så kan du vända dig till det ”vita arkivet”. Du kan googla namnet på internet. Det är ett arkiv som framförallt Fonus har, men jag tror att alla begravningsbyråer har tillgång till det. Det är en vägledning för de närmast sörjande. Där kan man skriva in sitt önskemål om huruvida man vill att sin begravning ska vara. Om jag tidigare nämnt kan Länsstyrelsen inte bevilja tillstånd i förtid för en levande person. Du kan om du vill få vår blankett hemskickad, där du kan fylla i, i vilket vatten (tex Kanholmsfjärden) du önskar, men att den ska skrivas under av den/de (kan vara en vän) som tar hand om din begravning.

Har du funderingar kring hur det rent praktiskt går till om man saknar någon anhörig, tycker jag att du ska ringa en begravningsbyrå och höra dig för. De svarar gärna på frågor.



I 5 kap, 2 § står att om den avlidne inte efterlämnar någon som ordnar med gravsättningen, skall den ordnas av den kommun där den avlidne senast var folkbokförd.



 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 12:51

Göta

Lär dig leta fakta! Vart får du 100 000 ifrån.

Enligt den kristna organisationen Open doors som samlat in information från kyrkor och nätverk världen över dödades 1 201 personer på grund av sin kristna tro under förra året. Organisationen uppger att 100 miljoner kristna upplever förföljelse.

Och till er andra idioter, Allah betyder gud, Dom tror på samma gud.

Sedan undrar ni om kyrkan ( personer som tror på sagor ) har alla hästar hemma, Faan vad konstigt att idioten betedde sig idiotiskt?!

 
Ingen bild

Sven Dacke

24 november 2014 13:19

Malin Axelsson ny konstnärlig ledare för Radioteatern

Presenteras enklast genom sitt senaste uppdrag

Östergötland
Ung scen öst nystartar med "Marken brinner"

http://goo.gl/F90Gjh


Det ser lovande ut för framtiden!

 
Ingen bild

pg

24 november 2014 13:20

Mats (ateist) Proffstroll

Måndag 24 nov 12:51

"Och till er andra idioter," du måste trivas bra med det!
Lika barn leka bäst!
Det är bättre att vara tyst än att skriva dumma kommentarer och avslöjas!

 
Ingen bild

Mattias

24 november 2014 13:24

@Göta, Måndag 24 nov 12:33
Julia Caesar är inget annat än en lögnare, det finns inte många rätt i det du länkat till. Allt handlar som vanligt att försöka ställa grupper mot varandra, i god SD-anda. Skäms du inte över att sprida dessa lögner vidare?
http://korturl.com/rqo920

 
Ingen bild

Hulda mk1

24 november 2014 13:29

@pg.
Det som är än viktigare för den som inte har några arvingar, är att upprätta ett testamente. Utan ett sådant hamnar tillgångarna hos Allmänna Arvsfonden.
Där fördelas inkomna pengar ofta hos div. suspekta "mångfaldsprojekt"...

Att Svenska Kyrkan har besatts av Trojanska Hästar är allmänt känt.
Helle Klein, Antje Jackelen och Eva Brunne är de mest kända, men många andra förekommer.
En halvkänd präst som bla. stod på Fi,s valsedel hör också till samma grupp kyrkofördärvare.
Än så länge kvarstår jag som medlem. Att kunna rösta på SD i Kyrkovalet är en ren njutning!

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 13:30

PG

Idiot betyder inte att man är okunnig i allt, men det är bevisat om och om igen. Att ingen här, har någon koll på religion överhuvudtaget, men bara älskar att slänga ur sig propaganda som Göta gjorde, och referera till kvällspressens bild av religion, och sedan hyckla med att säga att kvällspressen är alltid förvrängd.

 
Ingen bild

realisten

24 november 2014 13:31

@pg
En anger i svepande ordalag en jämn siffra som inte kan vara exakt utan källangivelse och den andra skribenten har en exakt siffra med källanvisning. Vilken tycker du är mest trovärdig?

 
Ingen bild

SM811

24 november 2014 13:42

Är det en här också som har fel?
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/var-femte-minut-dodas-en-kristen-for-sin-tro_6541085.svd

 
Ingen bild

pg

24 november 2014 13:57

realisten
Måndag 24 nov 13:31

"Vilken tycker du är mest trovärdig?"

Ingen, då källa inte anges!
Men Ni som har åsikter sök runt lite och återkom med de rätta siffrorna!

 
Ingen bild

World Traveller

24 november 2014 13:57

Mats, hur många kristna dödades förra året av Boko Haram i Nigeria, av Janjaweed i Sudan, av Al Shabab i Somalia, av ISIS och Al Nusra i Syrien, av MB i Egypten, av Abu Sayaf i Filippinerna och av muslimska extremister i Pakistan, Indonesien och andra länder 2013 och hur många har dödats i år?
Jag tror Göta's siffror ligger mycket närmare sanningen än dina.
Mvh World Traveller

 
Ingen bild

jonte bergström

24 november 2014 14:04

I Vingåker har muslimerna fått en egen lokal av kyrkan. Alla kristna som vill besöka kyrkan måste gå förbi deras huckle-fyllda lokal först.

 
Ingen bild

pg

24 november 2014 14:04

Hur många dödade de kristna mha korsriddare?
Dumt att kasta sten i glashus!

Hur kan någon 2014 vara religiös?

 
Ingen bild

Mattias

24 november 2014 14:09

World Traveller, Måndag 24 nov 13:57
Om du kollar länken jag postade 13:24 så har du de fakta organisationen OpenDoors tagit fram under mellan 1 november 2012 och 31 mars 2014. Där finns trovärdiga siffror enligt mig iaf, och endast bekräftade fall.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 14:17

PG
på den punkten är vi helt överens.

Jonte, hur tänkte du nu? Skall vi inte ha religions frihet i Sverige? Eller skall vi försöka vara toleranta mot andra tankar än våra egna.

Sedan är det så här Jonte, att tror man på Gud så tror man på Gud, vilket (ännu engång) är samma Gud för muslimer som kristna och judar, så dom borde inte ha några som helst problem med att gå förbi lokalen.

 
Ingen bild

SDare

24 november 2014 14:28

Samma gud eller inte.
Men lokalen i Vingåker skulle jag liksom Mats inte ha några som helst problem med att gå förbi.
Nu var det det nog inte så han menade, men ordvalet blev för mig och säkert många fler väldigt rätt.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

24 november 2014 14:31

Mats, det spelar ingen roll vad du tycker så länge de olika samfunden inte anser att det är samma gud.

Finns till och med muslimmer som inte accepterar andra former av Islam än sin egen.

Det är därför okunnigt av dig att hela tiden påstå att det rör sig om samma gud.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 14:39

Kuriosa

offtopic jag vet.

29% av jordens vuxna befolkning är rökare (95% av världens befolkning är troende) (20% muslimer)( 33% kristna) Vi hugger i och fastställer att muslimer får ihjäl 100 000 kristna per år.

Varje år dör runt 4,9 miljoner människor i världen av rökning! På två år dör alltså lika många som det bor i Sverige. Men det är precis som med den globala uppvärmningen, det är inte otvetydigt bevisat att rökning är farligt.

Lägg er krut på de viktiga aspekterna, muslimer pff, kristna pff, sagor som ni inte behöver bekämpa överhuvudtaget, det görs redan, av andra, SD gillar religion, dom har förstått vad den kan användas till, och vad den ska användas till.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 14:53

Nemo

Vad är ditt problem, med hänsyn till bloggen och Thoralf, skall jag inte lägga upp kopiösa mängder material här som visar att dom utgår från samma gud. Du skall även veta att teismen är världsmästare på att förvränga påståenden, därav, så kan dom inte ens komma överens inom sina egna grenar.

Men du kan stoppa fingrarna i öronen och fortsätta repetera, dom har inte samma gud, så kanske du uppnår vad de religiösa kallar (fake it til you make it)

Du skall få en.
http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/allahgud.htm

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

24 november 2014 15:43

Att det skall vara så svårt att förstå. Det spelar ingen roll om du har rätt eller inte. OM dessa parter SJÄLVA inte upplever att det är samma gud.

Varför inte knalla ner till närmsta Moske eller Synagoga för att lära dom att det är samma gud? Men eftersom du är för feg för det, eller åtminstone har en viss självbevarelsedrift kan du väl skicka länken till dom åtminstone.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 15:56

Nemo

Läs något om religion, snälla. Läste du länken, NEJ, du bara mal på i okunskap, ALLT stod i länken. Dom utgår från skapelseberättelsen och GT allihop, spelar ingen roll vad jag TYCKER. Så in med fingrarna igen och så (dom har inte samma gud)

Vill du ha en annan länk (att inte läsa)? kanske från en muslimsk sida?

 
Ingen bild

VargMan

24 november 2014 15:57

@ Mats (ateist) Proffstroll
Din dödsräkning, ska det uppfattas som att eftersom det är så få som dödas av t.ex islamister i relation till antalet som dör av andra orsaker (det dör ca 60 miljoner människor i världen årligen), så är det inget att haka upp sig på?
Isf är det ju larvigt och extremt fjantigt att öht ens försöka minska antalet som dör i förtid, eftersom vi alla ska dö. Avskaffa vården, nästa pfff-steg kanske?
Nollvision gällande döda i trafiken, pff.. Cancervård, pff..

 
Ådärkomdenja

Ådärkomdenja

24 november 2014 16:07

I världens troligen mest avkristnade och icke-religiösa land, Absurdistan, så faller 'Svenska kyrkan' i muslim-jihadist-fällan. Bättre om dom omvandlade ekande tomma kyrkor, i bästa fall med max tre bänkrader +80-åriga besökare - med en fot i graven - på högmässan. Samt följdriktigt konverterade dessa ödesbyggnader och tomhetstempel till moskèer. Kristna kyrkor blir hursomhelst förbjudna, när kalifatet tar kommandot via folkutbytet inom några årtionden.

http://adarkomdenja.blogspot.com

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 16:08

Nemo

Detta från en annan TYCKARE som inte har någon koll.

Fördjupad självkännedom är nödvändig för kyrkan, förnyelse och dialog. Kyrkan är kallad att ha dialog med alla människor, och Paul VI beskriver dialogen i fyra koncentriska cirklar: Hela mänskligheten, de som tillber en monoteistisk Gud, kristenheten, katolikerna. Av intresse här är att se hur han skrev om de monoteistiska religionerna


107. …those men who worship the one supreme God, whom we also worship. We would mention first the Jewish people, who still retain the religion of the Old Testament, and who are indeed worthy of our respect and love.

Then we have those worshipers who adhere to other monotheistic systems of religion, especially the Moslem religion. We do well to admire these people for all that is good and true in their worship of God.

And finally we have the followers of the great Afro-Asiatic religions.

Obviously we cannot agree with these various forms of religion, nor can we adopt an indifferent or uncritical attitude toward them on the assumption that they are all to be regarded as on an equal footing… Indeed, honesty compels us to declare openly our conviction that the Christian religion is the one and only true religion, and it is our hope that it will be acknowledged as such by all who look for God and worship Him.

108. But we do not wish to turn a blind eye to the spiritual and moral values of the various non-Christian religions, for we desire to join with them in promoting and defending common ideals in the spheres of religious liberty, human brotherhood, education, culture, social welfare, and civic order. Dialogue is possible in all these great projects, which are our concern as much as theirs, and we will not fail to offer opportunities for discussion in the event of such an offer being favorably received in genuine, mutual respect. ”

Vargman, som jag sa, det finns andra som sköter religions biten bättre än SD, som gillar religion. Och JA, sila mygg och svälja kameler.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 16:15

I absurdistan, är det logiskt lättare. Att tvinga på en person en tro, än att omvända en person som redan har en liknande tro, ditt påstående har nämligen den slutsatsen.

 
Ingen bild

SDare

24 november 2014 17:29

Sanningen hinner ikapp.
Trist bara att det tagit så jäkla lång tid.
Men att det jäser, är helt uppenbart.
Ska nu även den här stackars sanningssägaren likt Birro behöva fly landet.

http://www.skanskan.se/article/20141122/OPINION/141129805/1061/-/valjarforaktet-gynnade-sd

 
Ingen bild

World Traveller

24 november 2014 17:39

Mats, inom en radie på en kilometer eller så där jag befinner mig har islamister sedan i onsdags dödat 6 stycken och allvarligt sårat 12 stycken varav en ungrare är totalförlamad. De döda är kristna (2), muslimer (2), hinduer och/eller buddhister (2). Jag var ytligt bekant med några av dom. I andra provinser har de dödat över 100 stycken. Och det är bara de senaste dagarna. Jag har träffat en frilansjournalist som tillbringat över 3 år i Egypten, Libyen och främst Syrien. Vad han berättade går emot den informationen du hänvisar till. Tar du då också hänsyn till ISIS massakrer på yazidier och kristna så låter dina 1200 döda ganska futtigt. Boko Haram i Nigeria har inte heller legat på latsidan. Du får nog leta efter information bland andra sajter också tror jag.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 18:16

Kompis, det är krig. Du skall få en annan vinkel på problemet, Det skulle inte förvåna mig, om kristna har dödat fler kristna än muslimerna gjort.

 
Ingen bild

World Traveller

24 november 2014 18:24

Den senaste veckan? Eller menar du de senaste åren? Att kristna hade ihjäl varandra under världskrigen eller att de drog ut på korståg för tusen år sen är väl knappast något försvar för dagens terrorism. Fakta är att tusentals extremister världen över har ihjäl oskyldiga i en religions namn. De tror uppenbarligen på vad de gör, sen kan du sitta här och försvara dom hur mycket du vill. Nu är det läggdags här.
Vi hörs.

 
Ingen bild

Anders

24 november 2014 18:30

Ack, varför finns det överhuvudtaget folk som menar på att mellanöstern-folkens religion har någonting som helst att göra i nordiska länder? Det finns för bövelen inte mer meningslösa tankegångar att sysselsätta sig med.

 
Ingen bild

Erika

24 november 2014 18:33

68-Rödvinsvänstern infiltrerar vidare med värdegrund som sabel.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

24 november 2014 18:38

Jag är ateist, jag försvarar ingen religion, är det svårt att förstå? Däremot har jag problem med hycklare som tycker att deras (världsbild, religion, Den man råkade bli född med)är bättre än någonannans fantasi, att det står mörda kristna i koranen eller att det står, det går bra att äga slavar i bibeln, stör mig bara av den enkla anledning att folk tror på detta, 2014! medans vissa tycker att det lugnt med villfarelser, men bara om dom är rätt. Godnatt

 
Ingen bild

SDare

24 november 2014 18:54

Jaaa! Mats har gått och lagt sig

 
Ingen bild

J B Doe

24 november 2014 19:11

Det är absurt att tro att den kristne guden och Allah är samma gudom. Han måste ju i så fall vara scizofren, eftersom han dels predikar att en person som byter religion till den kristna varianten ska mördas av sina förra trosbröder, dels ska man i alla lägen vända andra kinden till.

 
Svensson

Svensson

24 november 2014 19:12

Det tycks vara muslimer som styr den svenska kyrkan,varför skulle dom skänka bort pengar,så här ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

pg

24 november 2014 19:19

Hur kyrkan har agerat!

Jag tänker sälja min dotter som slav (2:a Mos 21:7).
Vad kan vara ett skäligt pris?

I 3:e Mos 21:20 står det klart och tydligt att jag får äga både manliga och kvinnliga slavar från ett grannland. En vän till mig hävdar att detta gäller bara människor utanför EU.
Kan han ha rätt?

Min granne som jobbar på Kvantum insisterar på att även jobba på söndagar. Enligt 2:e Mos 35:2 så måste han dräpas. Är jag moraliskt ansvarig för att göra detta själv?

Jag besöker inte kyrkan då jag lider av stor närsynthet och enligt 3:e Mos 21:20 får jag inte närma mig Guds altare om jag ser dåligt.
Min son konfirmerar sig nu och del vore kul att se hur han uppför sig i kyrkan. Är det okej om jag sitter i vapenhuset?

Kan mina barn börja träna fotboll i IFK Värnamo då 3:e Mos 11:7-8 säger att de inte får röra resterna efter en död gris. Eller måste de fortsatta spela här hemma med en plastboll?

En bonde här ute i Tånnö envisas med att odla olika grödor på samma jord och syndar därmed mot 3:e Mos 19:19.
Han har även den fula ovanan att svära mycket. Nu är hans fru inte heller mycket bättre då hon envisas med att gå klädd i kläder som är gjorda av mer än ett tygmateriel (vanligen bomull och polyester).
Är det nu nödvändigt att samla hela Tånnöbyn för att stena dem? (3:e Mos 24:10-16).
Kan vi inte bara bränna dem på bål som vi brukar göra med människor som ligger med sina släktingar (3:e Mos 20:14)?

Jag vet att präster har gått på djupet i dessa frågor så jag ser fram mot tydliga och raka svar.

Stort tack till er rakryggade präster som tydligt visar att Guds ord är evigt och oföränderligt.

 
Ingen bild

Hej!

24 november 2014 20:38

87% har lagt sin röst på det muslimska blocket, det är ju hemskt att de skall angripa en minoritet som värnar om sin tro, tradition och kyrka. infiltrationen sker obehindrat uppenbart...

 
Ingen bild

Mattias

24 november 2014 20:41

@pg, Måndag 24 nov 19:19
Det finns en sak du missat som världens alla kristna sätter väldigt mycket högre än det du tar upp i "din" text, Jesus...

 
Ingen bild

VargMan

24 november 2014 21:25

@ Mats ATP
Sila mygg och svälja kameler-argumentet.. Nog ett av de mest cyniska och inhumana synsätt jag stött på. Ärligt.
Vi skulle spara massor av miljarder dock, eftersom vården skulle i det närmaste avvecklas och bara rikta in sig på att ta tag i de orsaker som tar död på flest människor.
Att mörda någon ska väl inte ens vara ett brott, då det är så få i jämförelse med andra dödssätt?

 
Ingen bild

Göta

24 november 2014 22:25

@ Mats-proffset och Mattias

FRÅN SVERIGES RIKSDAG 4 oktober 2013
Nedanstående är citat från en riksdagsmotion av ledamöterna Skånberg (KD) och Henriksson (KD). (Det är alltså KD:are inte SD:are som "ställer grupper mot varandra" i det här fallet.)

"FÖRFÖLJELSER AV KRISTNA - FÖRSLAG TILL RIKSDAGSBESLUT"
" ... Var femte minut dödas en kristen någonstans i världen på grund av sin tro. Det är över 100 000 personer på ett år. Globalt sett riskerar 200 miljoner kristna att förföljas för sin tro enligt forskning från Hudson Institute i Washington. Över hälften av världens befolkning bor i länder där religionsfriheten är begränsad. Organisationen Open Doors kartlägger situationen för kristna och publicerar varje år World Watch List med en lista på de länder där förföljelsen är allra svårast. Länderna i Mellanöstern samt Nordkorea, Mali, Somalia och Eritrea ligger i topp. Förföljelsen sker i över 65 länder.

I Mellanöstern, kristendomens vagga, utgjorde de kristna 20 procent av befolkningen för ca 100 år sedan, idag har antalet sjunkit till 5 procent..."
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Forfoljelsen-av-kristna_H102-185062F2-2F75-47CE-9955-565F6189DFBA/?text=true

Läs också nedanstående länk och försök lugna ner er något så ni kan hålla språket på en sansad och hyfsat mogen nivå:

"Why tallies of Christian martyrs vary so widely"

http://www.christianitytoday.com/ct/2013/september/counting-cost-accurately.html




 
Ingen bild

Mattias

24 november 2014 22:37

Göta, Måndag 24 nov 22:25
Vad är ditt problem, kan du inte läsa?
http://korturl.com/rqo920

 
Ingen bild

Maja Dacke

24 november 2014 23:03

Usch, vad tjafsigt det var här i em-kväll!

Har du en KF-kväll, Thoralf, så att du inte kunnat huta åt en del avarter?

För egen del har jag börjat oroa mig för den för mig okände Världsresenären ... Kan det vara hälsosamt att befinna dig just där du är?

Och pg: läs inte denna typ av sagoböcker - du kan ju få för dig att allt är sant!

 
Ingen bild

Göta

25 november 2014 01:03

@ Mats-"Proffset"

Du har hängt upp dig på en enda av flera olika uppgiftslämnare runt om i världen och anser att just DITT val är det enda rätta och perfekta. Det finns flera olika uppgiftslämnare, och den länken jag lämnade dig försöker förklara varför det är så stora skillnader på siffrorna mellan de olika uppgiftslämnarna. I den länkade texten inkluderas även din storfavorit Open Doors och texten börjar enligt följande:

"About 7 out of 10 Christians killed worldwide for their faith last year came from just one country: Nigeria. So claimed a persecution report from Jubilee Campaign this spring. The report turned heads for its numbers, including almost 1 000 martyrs in Nigeria alone. Then, weeks later, Vatican officials warned the United Nations that the worldwide Christian death toll in 2012 was actually 100,000.
The disparate calculations called attention to martyrdom and how researchers measure it. Open Doors' tally of 1,200 Christian martyrs in 2012 aligns more or less with Jubilee's count. By contrast, the Center for the Study of Global Christianity (CSGC) agrees with the Vatican on a number roughly 100 times that."

Läs resten här:

http://korta.nu/counting-5



 
Ingen bild

Llortsfforp

25 november 2014 01:21

Har Sven tagit ut kompledighet? Det verkar som Mattias och Mats (ateist) Proffstroll har gått på sitt pass.

För övrigt verkar motståndarsidan portionera ut "skribenter" på bloggar de vill ha uppsikt över.

Har de ingen egen blogg med öppet kommentarsfält i sann demokratisk anda?

Sorgliga typer!

 
Ingen bild

World Traveller

25 november 2014 06:11

Precis som Llortsfforp säger; Mats, Mattias och Sven verkar turas om att kommentera. Sven har tydligen ledigt några dar nu. EXPO-anställda avlönade av våra skattepengar?

 
Ingen bild

Mattias

25 november 2014 07:00

@Göta
Skillnaden mellan det du länkar till och OpenDoors är att "OD" endast tar upp fall som till 100 procent kan bekräftas. Annars kan man ju hitta på vad som. Att överhuvudtaget någon blir mördad för sin tro är illa nog och går aldrig att rättfärdiga.

 
Ingen bild

Ibbe

25 november 2014 07:17

Snart lanserar Svenska Kyrkan internationellt tips, man är ju politiserad numera, om hur IS ska hanteras." Är ni bara snälla mot dem, så är de snälla tillbaka". Så långt har den teologiska kollapsen gått.

 
Ingen bild

hummelstadskarin

25 november 2014 07:56

Om Svenska kyrkan sviker dem som betalar det som tidigare kallats kyrkoskatt så följer inte därav att folk har orsak att bråka med varandra om det finns en Gud, om Muhammed är profet, om Jesus har uppstått från de döda och om regler från det tidigare Israel skall tillämpas. Sådana debatter blir bara tjatiga och leder inte någonstans, utom möjligen bort från den fråga som Thoralf väckt.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 09:25

Vargman
Okey, logik är inte din starka sida, det var den löjligaste "halmgubbe" jag någonsin sett. Det var precis så jag menade, vasst uppfattat.

Göta

Måndag 24 nov 22:25
Här skriver du en förklaring, som jag inte besvarar.
Göta

Tisdag 25 nov 01:03

@ Mats-"Proffset"
Här får jag en utskällning, på kommentaren jag inte svarat på?
Schizofren ?
Som svar till dig, dom är vinklade av kristna för kristna. I usa är det över 80% kristna, hälften av dom fundamentalister, dom tycker att dom är förtryckta och påhoppade av 6% ateister.

Llortsfforp
Menar du att denna sida inte är demokratisk? Och om du tycker att den är det, skall bara din åsikt höras då?

WT Slavägare
Nu är du där igen, och anklagar mig, för att vara något jag inte är, tänker du göra detta varje gång dina argument havererar, Då är det nog dags för mig att verkligen söka jobb på expo, så något du säger inte bara blir en lögn.

hummelstadskarin
Det blir så här, när man måste förklara basala saker om och om igen, Lär er lite om religion, så är inte kyrkans handlande så märkvärdigt. Dom tror på saker helt utan bevis och ni är upprörd och förundrad över att dom beter sig konstigt?!



 
Ingen bild

UncleBob

25 november 2014 09:50

Islams företrädare använder alltid "Taqiyyah" (den islamska lögnen) i sin kamp för Kalifatet. Målet är att sprida Islam, samma islam som IS sprider genom att halshugga och utrota icke-muslimer. Skillnaden är att Mehmet Kaplan et consortes inser att det är smidigare att islamisera Västvärlden genom att dölja sina mål. I sin iver över att tillmötesgå sin importerade valboskap slår sosseriets dignitärer knut på sig själv.
Exemplen är många på hur undfallande man bemöter Islam.
Inte nog att de väljs in i politiska partier men att de påverkar debatten genom just "Taqiyyah". Ordet "Islamofob" myntades ursprungligen för att angripa motståndare till de terrorgrupper som låg bakom alla flygkapningar och gisslandraman under sjuttiotalet.
På samma sätt stämplas befogad kritik mot en politisk doktrin som syftar till att islamisera hela världen. Moskéerna är bara en rekryteringsplats för nya islamister. Man måste fråga sig om denna acceptans för koranens strävan efter ett världsomspännande kalifat.
En värld styrd av och dominerad av muslimsk "Ummah". Icke-muslimer innefattas inte av denna islams gemenskap vars anhängare ser sig som ett herrefolk. Exakt det som f.n sker i Syrien och Irak. Exakt det som Islamska Staten rättfärdigar sina handlingar med.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 10:17

Göta

"About 7 out of 10 Christians killed worldwide for their faith last year came from just one country: Nigeria.

Gissa vilka som dödar dom. Det är inte muslimer.

Tänker inte lägga upp en länk av detta, du skall få en referense, som är fruktansvärd, jag varnar för vidriga bilder.

Christianity A Loving Faith (Sök på youtube själv)

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 november 2014 12:33

Någon har skrivit att det är samma gud, vilken tur, nu upphör givetvis alla konflikter angående detta, eller hur?

Jag brukar försöka hålla en civiliserad ton, men Mats, är du dum på riktigt?

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 12:53

Nemo

Du är du inte läskunnig?

Vem har skrivit att dom har samma gud? JO PÅVEN. Vem är dum på riktigt,

Kan du inte nu bara säga, gah Vem är det, han vet kanske inte mer om religion än mig Duhg.

Detta är faan magiskt, hur korkad är du.

 
Ingen bild

Llortsfforp

25 november 2014 14:26

@Mats (ateist) Proffstroll

Man måste uppenbarligen vara övertydlig intill orimlighet när man ställer frågor till idioter.

Jag upprepar och förtydligar:

Varför finns det inga ”antirasitiska” och ”demokratiska” bloggar med rätt ”värdegrund” som tillåter fri debatt och har ett öppet kommentarsfält?

Varför måste ni alltid söka er till motståndarsidan för möjligheten att debattera?

 
Ingen bild

Göta

25 november 2014 14:31

@ Thoralf
Eftersom en och annan kommentator här tycks ha fått en släng av mani-liknande tillstånd, finns det kanske anledning för dig att (åtminstone för en tid) begränsa antalet kommentarer i varje inlägg till max 3 för var och en. Jag tror SvD gjorde så. Visserligen blir det kanske inte så populärt, men å andra sidan slipper ditt kommentarsfält översvämmas av en mängd meningslöst tjafsande.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 november 2014 14:32

Krävs det inte att i stort sett alla håller med om det och kan tolerera de olika varianterna? För att det skall ha någon som helst relevans!

Nu har du även besvarat den sista frågan i tidigare inlägg.

 
Ingen bild

Mattias

25 november 2014 14:39

@Llortsfforp, Tisdag 25 nov 14:26
Det är lätt att begripa att du eftersöker en ryggdunkarklubb med noll motsägelse. Om det nu är så att Thoralf absolut inte vill ha mig eller någon annan som säger emot tror jag han löser det.
Menar du föresten att den här bloggen är rasistisk, odemokratisk och helt utan värdegrund? Har inte uppfattat den så nämligen.

 
Ingen bild

Llortsfforp

25 november 2014 14:48

@Mattias eller proffstroll? Tisdag 25 nov 14:39

Jag upprepar:

Varför finns det inga ”antirasitiska” och ”demokratiska” bloggar med rätt ”värdegrund” som tillåter fri debatt och har ett öppet kommentarsfält?

Varför måste ni alltid söka er till motståndarsidan för möjligheten att debattera?

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 14:52

Mattias

Ja du slog precis huvudet på spiken. och nu när alla deras argument och lögner, på visas. Vill dom att Thoralf skall hjälpa dom, genom censur och begränsningar. Inget nytt under solen, men jag skulle kunna acceptera 3 inlägg, OM jag får 3 inlägg per idiotiskt påstående, från dreven, som konstant sätts igång,

Göta och Nemo
Då föreslår jag att NI kollar fakta innan ni kommenterar, så slipper man förklara varenda sak, i absurdum. Det var NI som tog hela denna tråd i den riktning den hamnat i. Och nu gnäller ni, känns mer som en taktik, än en ärligt diskussion.

 
Ingen bild

Llortsfforp

25 november 2014 15:00

@Mats (ateist) Proffstroll eller ditt alias "Mattias"

Varför finns det inga FÖRMENT ”antirasitiska” och ”demokratiska” bloggar med rätt ”värdegrund” som tillåter fri debatt och har ett öppet kommentarsfält?

Varför måste ni alltid söka er till motståndarsidan för möjligheten att debattera?

Skriv gärna en lista på t.ex 3st sidor som tillåter kommentarer.

Har jag sagt att du inte får kommentera här?

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 15:19

Llortsfforp eller ditt alias Nemo, WT, göta, Thoralf

Varför, Har ingen aning, har inte kollat, bryr mig inte och slutligen, vad har det med någonting att göra.

Förutom att fylla upp kommentars fältet, vilket NI inte vill. Ställ då inte dumma frågor om ni inte vill att man skall kommentera dom, så har ni av egen maskin löst problemet.

 
Ingen bild

Stefan A.

25 november 2014 15:21

Den tillfällige? näringsministern Damberg försöker skylla S tillkortakommanden på SD, bildar man en minoritetsregering måste man förhandla med andra, och det gör man inte genom media och hot utan man pratar direkt med invalda partier i Sveriges riksdag, allt annat är oseriöst och en skam för regeringsbildaren, allt ansvar vilar på S och se till att stå för det ynkryggar...

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 november 2014 15:24

Jahaja, Mats påstår att Islam, Judendomen och Kristendomen dyrkar samma Gud. Det har påven sagt.

Därför finns det enligt Mats ingen konflikt dem emellan. Och ingen är våldsammare än de andra.

Kul verklighet Mats lever i.

 
Ingen bild

Llortsfforp

25 november 2014 15:34

@Mats (ateist) Proffstroll eller ditt alias "Mattias"


"Varför, Har ingen aning, har inte kollat, bryr mig inte och slutligen, vad har det med någonting att göra"

Det borde du fundera på din lille pajas innan du skriver nästa inlägg! Att du inte kan eller vill svara på en sådan fråga visar i vilket eländigt skick du är.

Upprepar frågan:
Har jag sagt att du inte får kommentera här?

 
Ingen bild

Stefan

25 november 2014 15:49

@Nemo
Då har ju Mats löst alla konflikter i mellanöstern! Han kan ju åka ner och fixa fred mellan Israel och palestinierna. Syriens inbördeskrig är över. Lugnt och fint i Irak, Afghanistan, Somalia, osv. Fan vet om han inte fixar Ukraina också!

 
Ingen bild

World Traveller

25 november 2014 15:56

Kolla Expressens hemsida! Någon har skrivit 16 mycket träffande meningar hur Sverige var bättre förr. Nämner inte ras eller invandrare överhuvudtaget. Blir givetvis anklagad för rasism. Sanningen får absolut inte komma ut i Sverige.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 15:56

Nemo

Men snälla.
Vad har deras konflikt att göra, med att dom har samma gud.
Hört talas om Nordirland, Katoliker och protestanter. Ännu ett skit påstående som förtjänar ett svar, och som vi inte ens diskuterade, om vad som var bäst.

Llortsfforp

Vad modig vissa blir bakom ett tangentbord.

Citat av en helt inåtvänd person
Upprepar frågan:
Har jag sagt att du inte får kommentera här?

Var har jag påstått det, Kan du visa det?

 
Ingen bild

Mattias

25 november 2014 16:17

@Nemo saltat sobrius, Tisdag 25 nov 15:24
Det är inte bara Mats som påstår det utan även jag som är kristen och regelbundet aktiv i kyrkan och dess mission. Varför då kanske du undrar? Bibeln, koranen och toran har en del likheter. Alla tre är så kallade Abrahamitiska religioner. Alltså profeterna Jesus, Moses och Muhammed är alla ättlingar till Abraham, och densamme har en stor betydelse för dem. Sen finns vissa berättelser med i varje religions skrifter, tex de om Adam, Mose, Noa och Abraham. Ingen har väl sagt att det är samma religioner, enadast samma Gud.

 
Ingen bild

Llortsfforp

25 november 2014 16:27

@MattiasTisdag 25 nov 14:39

”Vad modig vissa blir bakom ett tangentbord.”

Ja eller hur!
------------
”Var har jag påstått det, Kan du visa det?”

Under alias Mattias skrev du:
”Det är lätt att begripa att du eftersöker en ryggdunkarklubb med noll motsägelse.”
------------------------
Jag upprepar:

Varför finns det inga FÖRMENT ”antirasitiska” och ”demokratiska” bloggar med rätt ”värdegrund” som tillåter fri debatt och har ett öppet kommentarsfält?

Varför måste ni alltid söka er till motståndarsidan för möjligheten att debattera?

 
Ingen bild

Mattias

25 november 2014 16:36

Llortsfforp, Tisdag 25 nov 16:27
Tja vad tror du, blir det någon debatt om alla tycker lika? Och du, Mats och jag är inte samma person!

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 16:37

Llortsfforp

Lyssna noga nu ditt imbecilla tomte.

Du tycker att jag skall motbevisa att jag är Mattias, och om jag inte kan göra det så skall du utan bevis påstå det så länge.

Idiot

Jag tror inte ens att de som brukar uppehålla sig på denna sida Inklusive Thoralf, som kan se dessa saker, tycker att din argumentations teknik är speciellt ärlig.

WT har enligt mig klivit över gränsen ett par gånger, (vatten under bron) men du kliver över, på gränsen till förtal.

Och om du gör det för att du tycker det är roligt, ja vad kallar vi dessa herrar.

 
Ingen bild

Llortsfforp

25 november 2014 16:42

Mats (ateist) Proffstroll

Det är tur du befinner dig på en blogg med högt i tak som har tålamod med idioter som strör invektiv omkring sig :-)

-------------------------

Jag upprepar min tidigare upprepning:

Varför finns det inga FÖRMENT ”antirasitiska” och ”demokratiska” bloggar med rätt ”värdegrund” som tillåter fri debatt och har ett öppet kommentarsfält?

Varför måste ni alltid söka er till motståndarsidan för möjligheten att debattera?

 
Ingen bild

Sluta tramsa

25 november 2014 16:43

@Thoralf, vad finns det för relevans i dessa tramsskriverier som fyller din blogg? Ingen relevans till trådstarten i alla fall.

 
Lassekolja

Lassekolja

25 november 2014 16:44

Igår kväll var jag och lyssnade till en föreläsning med Mona Walter. Vid hemresan var jag mycket illa berörd över hur i allsindar sju partier strider i vår Riksdag för att i positiva ordalag beskriva denna grymma stenåldersideologi.
Om jag hade fått en enda önskan uppfylld hade jag önskat ett muslimfritt Sverige! Jag blir riktigt ledsen över hur detta fantastiska, i många avseenden värlsledande landet Sverige, har kunnat förfalla så här...... Ännu ledsnare blir jag när jag tänker på barns och barnbarns framtid, som ser allt mörkare ut.
V A R F Ö R gör Ni så här mot oss ? ? ?
SD (senast) 2018 ! ! !

http://www.status.st

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 16:46

Llortsfforp

Har du slutat slagit din mamma?

 
Ingen bild

Llortsfforp

25 november 2014 16:54

@Mats (ateist) Proffstroll
” argumentations teknik ”[sic!]

”Har du slutat slagit din mamma?”
Som man känner sig själv känner man andra!

Har du slut på argument nu ditt lilla partåiga hovdjur(Suidae)? :-)

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 17:00

Sluta tramsa

Tycker du! att om en person kommer med ett falskt uttalande, då skall inte detta adresseras? Varsågod då, för att då blir tråden orelevant, titta på vad imbecilla Llortsfforp postar om och om, och som är besvarat om och om.

 
Ingen bild

Lärare

25 november 2014 17:01

Svenska Kyrkan avskaffar sig själv!
Typiskt Svenskt beteende.

Danmark stramar åt ytterligare, syrianer får bara ett års uppehållstillstånd. Kloka politiker vi har i Norden förutom Sverige, som bedriver någon slags "svenskutplåning".

Det blir värre och värre dag för dag, såg prästen Cecilia Wikström i TV, hon lovordade påven och hans uttalanden om flyktingar som dör i Medelhavet. Hennes lösning på problemet var naturligtvis att vi ska ge dom lagliga vägar till Europa, hon menar bara så klart till Sverige.

Fru Batra kämpar väl på som vanligt med "öppna hjärtan". Undrar hur många Moderater som går på hennes tal om att börja diskutera invandringen, Diskutera går väl, men det måste till åtgärder också, det kommer förmodligen bestå av ännu mer pengaflöde till integrationen.

Helstängt vore modellen ett par år för att ordna upp samhällets förfall.

Tack Gode Gud för att vi har SD!

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 17:03

Llortsfforp alias Breivik (från en annan blogg)

Hur går det med fantasierna.


 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

25 november 2014 17:14

Suck, jag förstår inte vad som är så svårt att förstå för Mattias och Mats.

Bara för att ni och Påven säger att det är samma gud så betyder det inte att det är det för alla som är inblandade. Även om de alla tre Abrahamitiska har vissa gemensamma nämnare betyder det inte att det är samma gud.

Som tidigare har antytts så finns det även olika trosuppfattningar inom de olika religionerna.

 
Ingen bild

lortsfforp

25 november 2014 17:20

@Mats (ateist) Proffstroll Tisdag 25 nov 17:0

"lortsfforp alias Breivik (från en annan blogg)"

Misstänkte från början att du har disposition för en rad psykiatriska störningar. Jag kan nu konstatera att du har en fullt utvecklad Dissociativ identitetsstörning eller till vardags det mer använda begreppet multipel personlighetsstörning.

Jag uppmanar dig att uppsöka en psykiatrisk akutmottagning eller ett mobilt psykteam för initial akutbehandling och senare upprättande av en rimlig och adekvat vårdplan.

Din psykiska ohälsa är inget jag tycker du skall ignorera och låta passera obehandlad. Det slutar bara i elände och det finns oerhört effektiv och potent medicinering som kan hjälpa dig ur din svåra situation.

Lycka till på stormavdelningen :-)

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 17:30

Nemo
Jag ger upp, Du flyttar målburen mellan dina påståenden, antar att det är en taktik för att fylla bloggen med skräp och skylla det på oss, som tröttnat på lögnerna.

lortsfforp

Du är oärlig och verklighetsfrånvarande, svarar inte på fler idiotiska påståenden från dig, du får kalla det fegt eller vad du vill, all tid som läggs på dig är förlorad tid, eftersom du inte är intresserad av en diskussion.

 
Ingen bild

lortsfforp

25 november 2014 17:51

Mats (ateist) Proffstroll Tisdag 25 nov 17:30

"Du är oärlig och verklighetsfrånvarande,"

I det akutskede du befinner dig är det inte ovanligt att patienter känner alienation och upplever att ” hela världen är emot mig”. Kraftfull och precis medicinering är i ditt fall ytterst nödvändigt och livsavgörande

Litium har med framgång hjälp många i din situation. Även ett SSRI-preparat" kan fungera.

Vid kontakt med psykiatrisk mottagning kan personal vara hjälpa av om du informerar om din ICD-10 klassifiering.

I ditt fall är dessa aktuella:

F60.0 Paranoid personlighetsstörning
F62.1 Varaktig personlighetsförändring till följd av psykisk sjukdom

Ta nu tag i din situation!




 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 17:56

lortsfforp
Detta kunde du. undrar hur. haha

 
Ingen bild

lortsfforp

25 november 2014 18:02

Mats (ateist) Proffstroll Tisdag 25 nov 17:56

"Detta kunde du. undrar hur. haha"

Jag har haft med sådana som du att göra i min profession blir mitt lakoniska svar denna gång :-)

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 18:19

lortsfforp

Haha, jo det kan nog vara så. Du är fortfarande en liten feg tangent tomte! Ingen utbildning kan ta stackarn ur dig.

Sluta trolla nu.

 
Ingen bild

lortsfforp

25 november 2014 18:37

@Mats (ateist) Proffstroll Tisdag 25 nov 18:19

Din medverkan och det du tillför här på bloggen är en tragisk påminnelse om att den psykiatriska institutionsvården inte längre finns i tidigare omfattning eller fungerar.

Man tillåter figurer med ett uppenbart och akut vårdbehov att fritt vistas bland normala människor med kognitiv skärpa.

Det är lite tråkigt!

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 november 2014 18:45

Thoralf, jag ber om ursäkt för alla poster, jag blir inte av med psykfallet, men jag skall inte svara på dennes påhopp, i framtiden.

Ps gör klart för vederbörande att Jag och Mattias inte är samma person. Så slipper han ljuga om det i alla fall.

 
Ingen bild

lortsfforp

25 november 2014 18:58

@Mats (ateist) Proffstroll Tisdag 25 nov 18:45

Lovade du inte att avsluta polemiken? :-)

Din tvångsmässiga nonsensretorik får mig att misstänka att du även plågas av OCD (tvångssyndrom)?

Lämplig medicinering i ditt fall blir då:

Fluoxetin, anafranil eller någon neuroleptika/psykosmedicin kan vara verkningsfull

ICD-10 klassificering blir då F42

Argumentera istället för att reagera med amygdala. Men det är kanske för mycket begärt i det eländiga tillstånd du uppenbarligen befinner dig i.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards