thoralf

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

NYTT REKORD I SIFO

Av Thoralf Alfsson - 19 oktober 2014 08:10

Visst är det märkligt att SD efter valet slår rekord efter rekord i alla opinionsundersökningar!


SIFO ger SD 12,4 procent! Man skall komma ihåg att det är 2,3 procentenheter högre än tidigare bästa undersökning som var 10,1 procent. Det kommer knappast media upplysa om. Att Sentio gav SD 16,7 procent i sin undersökning för någon vecka sedan kommenterades inte i svensk media. Däremot kan man läsa om den i norsk media.


Men egentligen är det inte så konstigt då dessa politiskt korrekta opinionsinstitut i Sverige hela tiden försöker förminska Sverigedemokraternas framgångar.


Nu har fyra olika opinionsinstitut under den senaste veckan gett SD nya rekordsiffror i sina undersökningar.


 


Nu har tre av de opinionsinstitut som brukar ge SD lägst resultat satt rekord. Demoskop, Novus och Sifo! Ganska märkligt att det sker bara några veckor efter valet!


Alla som följt Sverigedemokraternas siffror noterade säkert att något hände efter nyår. Min personliga uppfattning är att opinionsinstituten då började ”skruva” på sina parametrar för att SD:s siffror skulle sjunka något. Allt i ett försök att minska de positiva psykologiska faktorerna som stigande opinionssiffror kan innebära under ett valår. Med andra ord tror jag att flera opinionsinstitut drog sitt politiskt korrekta strå till stacken för att lura det svenska folket.


Efter valet har man nu varit tvungna att ”skruva” tillbaka dessa parametrar vilket får till följd att vi nu ser den uppgång som vi i själva verket skulle sett under våren och valrörelsen.

Vi kan säkert förvänta oss nya rekord även i de opinionsinstitut som ännu inte presenterat någon undersökning efter valet.

 
 
Svensson

Svensson

19 oktober 2014 08:26

Till och med i dessa undersökningar växer SD,det är ju känt att man gör allt i Sverige för att motarbeta SD,så det här är ett bra bevis på att SD växer så de knakar.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 oktober 2014 09:11

Ännu en orsak till varför Jimmie Åkesson nu dessvärre är sjukskriven. De "goda" har "rätt" att ljuga för läsare och lyssnare, då det gynnar de "goda" krafterna...
Vart är Sverige på väg..??

 
Ingen bild

Ludvig

19 oktober 2014 09:14

Det går åt rätt håll hela tiden, vilket är mycket glädjande. Det blir intressant att se om något av de andra partierna kommer ut från sandlådan, det är på tiden i så fall.

 
BJORUN

BJORUN

19 oktober 2014 09:27

Expressen jmfr SIFO:s oktobersiffror med valresultatet.

Då ökar SD med 0,5%. Märkligt, när SD ökar med med 2,1% från SIFO:s senaste mätning.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014

 
Ingen bild

Lärare

19 oktober 2014 09:31

Kolla SvD staplar!
SvD önskade att SD minskade med 0,5%!

SD ökar med hela 2,3%. Hur kan man missa det?
Inget ännu i Media om den största ökningen av alla partier i Sifo.

 
Ingen bild

MVH Andreas

19 oktober 2014 09:46

Det blir mycket spännande tider för SD nu,med dessa rekord i alla opinionsundersökningar.Hur kommer det politiska och mediala landskapet förhålla sig till att SD börja närma sig 15-20 procent bara en månad efter valet,vad tror du Thoralf?

 
Stefan K

Stefan K

19 oktober 2014 09:51

Vi ska förlita oss mest på Sentio. Dels för att deras mätningar inte kan styras till önskade resultat, dels för att de legat närmast det slutliga valresultatet både 2010 och 2014. Så 16-17% är nu ganska reella siffror för SD.
Inte konstigt att media slutat redovisa Sentio på sina sidor.

http://petterssonsblogg.se

 
Ådärkomdenja

Ådärkomdenja

19 oktober 2014 10:03

Underskattningsfaktorn som Pk-opinionsinstituten ofta taktiklaborerar med brukar hålla sig kring 1.3% Vilket uppräknat ger 12.4x1.3=16.12%, dvs i närheten av (enda) pålitliga, norka Sentio's senaste 16.7%

De svenska opinionsinstituten har gjort bort sig under så lång tid, att man måste klassa dom som totalt opålitliga, politiskt och beställarmässigt korrupta.

http://adarkomdenja.blogspot.com

 
Ingen bild

Wally Walross

19 oktober 2014 10:07

Det verkar som Svd ljuger och påstår att SD minskat med 0,5% enlligt samma undersökning. Å andra sidan har ju Svd sedan länge sällat sig till storljugarna inom PK-media.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-ras-i-ny-sifo-vem-lurade-skjortan-av-vem_4023459.svd
OBS.TIPS: Om ni har varit in alltför ofta på denna tvivelaktiga sida så anmodas ni att betala. Klicka bara på "Nytt inkognitofönster så är problemet löst och glöm inte att alltid ha Add-block på så genererar ni inte några reklamintänkter åt lögnarna.

 
Ingen bild

Jonas

19 oktober 2014 10:12

Lägg också märke till att Mp påstås ha nästan fördubblat väljarstöd jämfört med valresultatet.

Hur troligt är det? Speciellt med tanke på ärkeislamisten Kaplans intåg i regeringen.

Visar klart och tydligt vems ärenden Sifo går och att de betraktas som en del av PK-Sverige. Skrämmande

 
Ingen bild

tjolahopp

19 oktober 2014 10:37

@Jonas, de har egentligen backat om du tittar på de förljugna siffrorna före valet.

 
Ingen bild

pg

19 oktober 2014 11:20

Grattis Jönköping!

Se där, klokheten kommer efter hand!

Sverigedemokraternas partiledare, Jimmie Åkesson, fick störst
väljarstöd i Jönköping och kommer därför fortsätta att sitta kvar på
riksdagens Jönköpingsbänk.

http://www.smt.se/artikel/114494/akesson-inkryssad-i-jonkoping

 
Ingen bild

pg

19 oktober 2014 11:39

Det finns många svikna väljare!

Ganska mycket talar för att vi 2018 kommer att se ett nytt statsbärande parti i Sverige. Ett parti vars ledare precis sjukskrivit sig för utbrändhet.

http://www.frojdh.se/2014/

 
Ingen bild

Lotta

19 oktober 2014 11:44

På tal om Kaplan: http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande_4023543.svd?fromMobile=true

 
Ingen bild

Lotta

19 oktober 2014 11:45

Länken igen:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande_4023543.svd?fromMobile=true

 
Ingen bild

Göta

19 oktober 2014 12:41

Tack Lotta för din länk till en angelägen artikel!

Jag gör om länken till en kortare och hoppas den funkar. Citerar också lite ur artikeltexten, som är skriven av en före detta regeringstjänsteman i Afghanistan, flykting i Sverige sedan tre år, lärare och författare. Han skildrar hur han vid sin fredagsbön förvånas över att det var så tomt i det vanligtvis fullsatta bönerummet.
"... Den här dagen var det annorlunda. Jag såg mig omkring medan jag lyssnade på khutba (fredagspredikan). Där var högst 50 personer i bönerummet, de flesta äldre män. Jag vände mig mot min afghanske vän bredvid mig och viskade: ”Det är nästan bara du och jag som är yngre här. Det verkar som om de yngre har slutat gå till moskén, den känns så tom”. Min vän tittade på mig och sa: ”Men vet du inte?” ”Vet vad?” undrade jag. ”De flesta har åkt till Syrien och Irak för jihad. De har anslutit sig till IS ....”

Författaren vet inte längre hur säker han kan känna sig i Sverige och i slutet av artikeln skriver han en uppmaning som lika gärna kunde vara skriven en Sverigedemokrat:
Citat: "Reformera asylhanteringen! Gör utförliga och seriösa bakgrundskontroller av dem som söker den förmån och rättighet som det är att beviljas asyl eller skydd. Och ställ frågor vid gränserna till dem som passerar ut och in i landet. Svaren kan vara mycket viktiga för oss alla, för mig som flykting i landet och för mina nya landsmän, svenskarna."

http://korta.nu/Svd-artikel

 
Ingen bild

Nils H

19 oktober 2014 12:53

Tror du har fel här Thoralf. Sandlådebeteendet från övriga efter valresultatet har förmodligen fått SD att öka ytterligare, dvs dom hade fått ännu mer om det hade vart val idag

 
Ingen bild

pelle

19 oktober 2014 13:12

Vad heter han, den där SD-hatande stollen...Marku Ahonen? Nu
får han tokspel, SD ökar igen, och han kan bara dystert titta på.

 
Ingen bild

Lotta

19 oktober 2014 13:27

Tack Göta för hjälpen med länken. Ett stycke i artikeln som jag tycker är riktigt ruskig är denna: "Jag blev ännu oroligare när jag några dagar senare talade med en man som jag mötte på gymet i Norrköping. Han berättade att jihadister, medlemmar i IS, nu kommer till Sverige som asylsökande. Jag undrade vad de skulle kunna ha att vinna på det. Han svarade: ”När tiden är inne kommer de att resa sig och kalla till jihad också här. Zulmay, du måste förstå att IS inte är ett skämt, de är på riktigt. De sänder så kallade ’sleeping cells’ in i landet och bygger på det sättet upp sin beredskap.”"

 
Ingen bild

Henrik Agerhäll

19 oktober 2014 14:07

Man kan undra om de justerat sina "lögnfaktorer". I Valu senast fick Fi egentligen 5.9 procent och SD 8.0 När valu sedan presenterade sitt resultat i TV så fick SD 10.5 och Fi 4 procent... Jag har frågat akademikerna bakom Valu hur de kom fram till sina lögnfaktorer, om det bara är en godtycklig faktor de kokat ihop eller... Jag fick svar men inget vettigt svar... Det skulle vara intressant att veta om Sifo och andra också kör med lögnfaktorer... En ökning för SD nu skulle kunna bero på att instituten justerat sina lögnfaktorer snarare än att SD ökat på riktigt...

 
Ingen bild

Ibbe

19 oktober 2014 14:44

SIFO skruvar fortfarande.Nu jämför man med valresultatets siffror och ger SD en sänkning med några tiondelar. Skruvmejseln är alltid redo tydligen.

 
Ingen bild

Observer

19 oktober 2014 15:35

Fängelse o straffarbete är något som all form av demokratisabotage bör ge.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards