thoralf

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Thoralf Alfsson - 24 september 2014 21:31

”Norge bör bygga upp en forskningsstiftelse åt Sverige. Där bör personer från etablerade norska och danska fackmiljöer anställas. Som broderfolk bör vi finansiera driften.

 

Svenskarna behöver nämligen hjälp. Långt framskriden ideologisk blockering gör dem ur stånd att hjälpa sig själva.”

 

Jag tror att Elin Örjasater har träffat en riktigt öm tå inom den svenska akademiska ankdammen där alla är så politiskt korrekta. Läs hennes debattartikel med rubriken ”Sverige vet inte vad invandringen kostar”.


Jag tror helt och fullt på de skrämmande uppgifterna om dåligt underbyggda underlag för statistik som Elin Örjasaeter lyfter fram. Det bekräftar ju 7-klöverns politiker titt som tätt genom sina påståenden om att invandringen inte kostar något utan att den istället är ”berikande” för Sverige. Om det vore sant skulle de ju inte säga nej till att göra beräkningar på ”intäkter och kostnader”.


Brottsförebygganderådet har gjort två utredningar om brott bland invandrare och svenskar. En kom 1996 och den andra kom 2005 tror jag. I den första fanns uppgifterna uppdelade på nationalitet och om jag minns rätt var den väldigt utpekande när det gäller vissa MENA-länder när det gällde sexualbrott. I utredningen som kom 2005 var dock inte lika finfördelad, utan endast uppdelad på i stort sett bara världsdelar. Allt för att inte vissa nationaliteter skulle kunna pekas ut i vissa avseenden. Jag tror att exakt detsamma råder inom SCB, Socialstyrelsen och andra myndigheter som tar fram statistik. Det är rent ut sagt planerat att undanhålla fakta för befolkningen om invandringens konsekvenser.


När det gäller just Brottsförebygganderådet har jag motionerat om detta i riksdagen men givetvis fick jag inget bifall för min motion. Läs min motion.


Vi behöver säkert hjälp från våra nordiska grannländer med att få fram adekvat statistik på dessa områden. Problemen kommer sannolikt öka med en rödgrön regering. Något annat skulle vara högst förvånande.


I Danmark vågar man ta fram och publicera känslig statistik!


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards