thoralf

Alla inlägg den 22 september 2014

Av Thoralf Alfsson - 22 september 2014 21:46

Läste idag en krönika som publicerats av Samtiden med rubriken ”Islams heliga ringdans med tokvänstern”. Den fick mig osökt att tänka på ett par samtal jag hade med väljare under valrörelsen i Kalmar.


En kvinna med insyn i olika verksamheter inom kommunen och frivillig organisationer berättade att sunnimoskén på Storgatan i Kalmar även fungerar som boende för flera sunnimuslimer som fått avslag på sina asylansökningar och som nu lever som papperslösa. Eftersom det är en källarlokal är jag ganska övertygad om att det inte är tillåtet att ha inneboende i denna lokal. När hon frågat hur de kan bo där har hon fått till svar att det finns kök i lokalen så det är inget problem. Frågan är hur många som bor i lokalen?


Men risken är nog ytterst minimal att polisen tillsammans med Migrationsverket skulle göra ett tillslag mot en moské. Då skulle man dra rasistkortet omgående! Så den verksamhet som kvinnan påstod skulle pågå i lokalen lär säkerligen fortsätta utan ingripande av vare sig polis, brandskyddsmyndighet eller Migrationsverket


För några veckor sedan skrev jag ett blogginlägg efter att någon hängt upp en ISIS-flagga i Smedby där jag undrade vad som pågår i den sunnimoské som finns på Storgatan. Efter blogginlägget fick jag ett antal otrevliga kommentarer och mejl.


Enligt en person som säger sig ha insyn i antirasistiska vänsterkretsar i Kalmar påstår också att kopplingar finns mellan dessa vänsterkretsar och radikala muslimer i Kalmar. Något som inte förvånar mig utan snarare något som jag misstänkt.


Enligt personen pågår ISIS propaganda i moskén på Storgatan och det skall finnas unga personer/grupperingar som stödjer ISIS i Kalmar. Det skall ha varit några av dessa som hängde upp ISIS-flaggorna i Smedby. Det skall också finnas minst en imam som propagerar för ISIS i källarmoskén enligt personen.


Om de uppgifter jag fått från denna person stämmer är det minst sagt oroväckande!


När jag tidigare granskade denna moské visade det sig att NBV, Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet betalade delar av hyran för moskén då den används som utbildningslokal för kurser som framförallt vänder sig mot muslimer. Läs mitt blogginlägg.


Nu kan det alltså vara så att NBV indirekt stödjer IS eller ISIS! Det skulle inte förvåna mig det minsta om våra skattemedel tar denna omväg till ISIS-propaganda!


Avpixlat skriver idag i en artikel om att flera moskéer i Danmark vägrar ta avstånd från ISIS. Danska medier har intervjuat företrädare som snarare stödjer ISIS än fördömer det vanvettiga våld som ISIS utövar.

När kommer svensk media ställa samma frågor till imamer som företräder moskéer i Sverige? Något för Expressen och David Baas att ta tag i, när han nu portats av Sverigedemokraterna! Kan bli ett riktigt scoop!

Av Thoralf Alfsson - 22 september 2014 08:16

Det är intressant och roande att läsa alla analyser och bortförklaringar till att alla partier i 7-klövern blev förlorare i valet och att den stora vinnaren blev Sverigedemokraterna. Den ena förklaringen mer bisarr än den andra och alla försöker få in sin personliga vinkel/förklaring som skall passa den egna agendan. Den senaste i raden att undvika elefanten i rummet är Göran Persson.

Till och med muslimska företrädare ger sig in på att tolka valresultatet men de har givetvis ingen självkritik att komma med utan det är bara beskyllningar om islamofobi. Men i deras fall hade jag inte förväntat mig något annat.


Den stora frågan är dock om media och 7-klöverns politiker kommer fortsätta att blunda för elefanten i rummet. Idag kan man läsa att Danmark kommer strama upp sina asylregler och inte ge PUT i samma utsträckning längre. I Tyskland och Österrike höjs röster för att begränsa antalet asylsökande. Det samma lär gälla i en rad andra länder där nationalistiska partier gått framåt i valen. Vad kommer hända i Frankrike efter Le Pens framgångar?


Finns det någon toppolitiker inom 7-klövern i Sverige som vågar ta steget och ropa att kejsaren är naken? Nej, jag tror inte det.


Finns det någon ledande person inom näringslivet som vågar ta bladet från munnen? Nej, jag tror inte det.


Finns det någon ledande person inom medievärlden som vågar trotsa sina politiskt korrekta kollegor genom att skriva om elefanten i rummet? Nej, jag tror inte det.


Jag tror inte det finns någon inom 7-klövern, näringslivet eller media som har den kraften och kuraget att gå emot hela etablissemanget! Tyvärr är det nog så illa ställt i Sverige.


Jag tror hela Europa tittar på Sverige med förundran och undrar vilka syltryggar det är som styr landet. Samtidigt som de förnöjt låter alla islamister söka asyl i Sverige. Det förlovade landet där alla människors lika värde är viktigare än något annat. Banditer, mördare, krigsförbrytare och terrorister hälsas alla välkomna till det förlovade landet i norr. Där den egna befolkningen betalar enorma summor för att koloniseringen av det egna landet skall kunna fortgå.

Som dessutom förnekar sin egen religion och välkomnar islamiseringen i religionsfrihetens goda namn. Där kyrkobyggnader i en allt snabbare takt omvandlas till moskéer och Svenska kyrkan anställer imamer.

 

När skall galenskapen ta slut?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards