thoralf

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Thoralf Alfsson - 19 september 2014 19:25

Jag har flytt till sydligare breddgrader för några dagar. Jag behöver avkoppling efter valrörelsen och framförallt försöka gå ner i varv och kunna sova mer än 4-5 timmar varje natt. Samtidigt behöver jag reflektera över min egen situation nu när vi vet hur valresultatet ser ut. Från och med den 29 september är jag uppsagd med en månads uppsägningstid. Vilket ben skall jag satsa på de kommande åren?


Ingen skall tro att jag glömt petningen från riksdagslistan. Det har alla andra sett till! Inte minst media och politiska motståndare som tagit varje chans till att ge gliringar och ironisera över petningen i valdebatten. Men jag har lagt på minnet vilka som utnyttjat detta och det kan komma tillbaka, för eller senare. Trots detta har jag jobbat väldigt hårt i valet för att vi skulle nå stora framgångar på det lokala planet. Vilket vi också gjort. I alla våra kommuner ligger vi klart över riksresultatet på 12,86 procent till riksdagen, precis som vi även gjorde i EU-valet.


Jag vill passa på att tacka alla som bidraget till de fina valframgångarna i vårt distrikt. Jag hoppas att utvecklingen för Sverigedemokraterna i Kalmar län fortsätter på samma sätt den kommande mandatperioden som den vi haft under de senaste fyra åren. Och att sammanhållningen och enigheten i våra beslut består, utan splittring och egotänkande!


Jag vet att det är många som uppskattar min blogg. Om inte annat så bevisar antalet besökare med över 53 000 unika besökare under augusti att den är omtyckt. Men för ledande personer inom partiet tycks den inte vara lika omtyckt. I varje fall om jag skall tolka de reaktioner jag fått eller snarare sagt den totala frånvaron av reaktioner. Valberedningen undantagen, tror jag? Har aldrig fått någon information från valberedningens ordförande! Det kan väl bara tolkas på ett sätt?


Jag tror de flesta förstår att det ligger många timmars arbete bakom vissa blogginlägg medan andra blogginlägg kan gå ganska snabbt att skriva. Men det är ju inte precis som twitter! Där vissa partifigurer har en förkärlek till att göra sig lustiga.


Personligen tycker jag det är mycket märkligt att man från partitoppens sida inte värdesätter en kanal ut till väljarna som numera når ca 50 000 unika läsare. Som dessutom genererat många nya medlemmar, sympatisörer och väljare. Men nu när Expressen och David Baas har blivit portade kanske man tänker om ;-)


Nu skall jag sitta på min balkong eller på någon trevlig uteservering/bar med utsikt över Medelhavet och bergen eller något annat trevligt och filosofera över livet och den tid som varit. Ingen stress, inga måsten, inga tider att passa, ingen att ta hänsyn till, utan bara rå om mig själv under några dagar. Sedan får man se var man landar någonstans.


Ser att personkryssen i kommunvalet börjar bli färdigräknade. Ser ut som jag kommer vara den näst mest kryssade personen efter socialdemokraten Johan Persson i Kalmar. Undrar om media kommer uppmärksamma detta faktum.


PS


Jag ställer dessutom inte upp på något som jag själv kommer uppleva som en hånfull behandling och att jag skall fungera som något slags avskräckande exempel för den nya Sverigedemokratiska riksdagsgruppen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards