thoralf

Direktlänk till inlägg 10 september 2014

MINA LÄSARE

Av Thoralf Alfsson - 10 september 2014 08:42

De senaste månaderna och veckorna har jag fått en mängd nya läsare på bloggen vilket resulterat i att jag hade ca 53 000 unika läsare under augusti.


Jag har tidigare gjort undersöknngar för att se vad mina läsare kommer ifrån. Nu tyckte jag att det var dags för en ny undersökning för att se om strukturen är densamma.


Jag har lagt in den i högermarginalen på bloggen. Jag hoppas att du vill deltaga.

 
 
Ingen bild

Kalle

10 september 2014 09:29

Bra jobb Thoralf!!

 
Ingen bild

Göta

10 september 2014 10:48

Demoskops extramätning (Expressen) visar idag:

SD 11,8 %

S 28,6 %
MP 10 %
V 5,9 %

M 20,4 %
FP 6,6 %
C 6,1 %
KD 5,0 %

Osäkra väljare 16 %

Blockskillnad 6,3 procent. Ganska okej siffror alltså. Sentios senaste mätning, som presenterades igår, gav ju SD 12,7 procent. Jag skulle tro att SD får någonstans mellan 12 och 15 procent på söndag.

Härligt att de löjligt höga procentstaplarna för S och M sjunker. Vad som är obehagligt är Fi:s 3,7 procent. Alldeles för nära spärren. Fi får ju i stort sett alla sina väljare från MP och V (kanske några enstaka från S), så det är helt okej om de ligger på 3 procent, men katastrof om de når upp till 4.

 
Ingen bild

Göta

10 september 2014 11:26


FOLKPARTISTISK VALKANDIDAT DÖMD FÖR LÅNGVARIG MISSHANDEL
Folkpartiets kommunfullmäktigekandidat och sittande gruppledare i Töreboda har under den aktuella mandatperioden dömts för grov kvinnofridskränkning och misshandel av sin fru med bl.a en spiskrok.

Varför har vi inte läst något om detta i Expressen?

http://avpixlat.info/2014/09/09/folkpartistisk-valkandidat-domd-for-langvarig-kvinnomisshandel/

 
Ingen bild

Hacke

10 september 2014 11:29

Glädjande att du får så många nya läsare Thoralf. Inte konstigt att fler och fler vänder sig till din blogg och övrig alternativmedia för att få lite sans och balans till livs nu när traditionell media trampar på i hat- och förföljelsestövlarna värre än någonsin den sista desperata veckan innan avgörandet.
Jag anser att svensk media av idag är helt ovärdig en demokrati.
Deras misskötsel av sitt uppdrag är också en av anledningarna till att den nya sverigevänliga folkrörelsen hela tiden skördar nya sköna framgångar. Det kommer vi att få svart på vitt på om bara några dagar.

 
Sandviken

Sandviken

10 september 2014 11:54

Sanningen gör oss fria.

http://thoralf alfsson

 
Ingen bild

Mahmoud

10 september 2014 12:29

Mysigt med lite äkta barnuppfostran... eller inte:
http://www.friatider.se/fi-topp-torterade-sin-dotter

 
Ingen bild

Lars Rosén pol sek Kalmar

10 september 2014 12:42

EXPRESSEN tidningen som förmedlade sexkontakter på halva baksidan av tidningen inte allt för länge sedan. Många skulle nog kallat det för koppleri. Vad säger FI om detta. Jag menar Expressens bakgrund. Expressen dvs säga moralens väktare ihop med EXPO. Liberal ihop med en exkommunists pengar. Kaka söker Maka. Vilken ohelig allians, men det kanske är bättre att hoppa på andra än och tvätta sin egen byk.

 
Ingen bild

Pensionisten

10 september 2014 12:55

Kul i går kväll med killen från SD som har gjort en "Bert Karlsson" och öppnar ett flyktingboende.
Jag undrar hur mycket "Fi-fjanten" Bergqvist får från Fi?

 
Ingen bild

Ove

10 september 2014 13:05

Många liksom jag som kommer utifrån landet. Vi har ingen egen Thoralf i hemkommunen och får därför läsa det du skriver. Fast det gör inget för det mesta du tar upp är sånt som berör på riksplanet.

Nu är det tredje eller fjärde dagen på raken som Expressen hänger ut SD-politiker som skrivit klantiga (rasistiska) meningar i forum. Det börjar bli lite tråkigt med dessa "no-names", har dom inte någon toppolitiker där? I så fall blir det på fredag som dessa namnges för att få störst genomslagskraft. På lördagen och söndagen kommer blaskan att tapetseras med massor med bilder, upprop från kändisar och krönikor från tidningens experter för att plocka bort lusten att rösta SD. Dom kanske kan påverka några men dom flesta ångrar sig inte eller har redan röstat. Jag ska i varje fall ladda med popcorn när jag slår på TV på söndag kväll :-)

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 september 2014 13:06

Trevligt med ännu fler läsare. Men vi ska dock inte intala oss att alla gillar det de får läsa här.
Därför är det bra att Thoralf har förhandsmoderering av kommentarerna fram till valdagen. Naiva vänsterextremister och ickeneutrala journalister besöker garanterat denna blogg.
Nu kan minsta lilla ge krigsrubriker om en SD-politiker råkar säga fel eller att någon med uppsåt skriver en "politiskt inkorrekt" kommentar här...

SD stärker enligt väljarundersökningar, sin vågmästarroll!

 
Ingen bild

Wimarg

10 september 2014 16:00

Du har en fantastisk blogg Thoralf, klar att vi alla runt om i Sverige kommer hit och läser.
Den absolut bästa SD-bloggen som finns.
Tycker jag som bor någon annanstans i Sverige.

 
Borgvagten

Borgvagten

10 september 2014 17:20

Kaliffen i Stockholm !

Her fra den vestlige ende af broen, i København, læser jeg med, for at få et indtryk af - ikke mindst i kommentarene - hvad et (omend vel delvis forudindtaget) udpluk af "menige" Svenskere mener om i særdeleshed muslimsk indvandring.

Den officielle holdning, som det fremherskende syntes oplyst, går jo på, at Folkehjemmet Sverige ingen problemer oplever med integration af profetens efterkommere; alt er fryd og gammen, og Allsång på Skansen.

Omvendt har man indtryk af, Sverige generelt oplever vi Danskere som små-eller storracister, og vort debatniveau under lavmålet. Som en bekendt lidt humoristisk kvitterede mig da jeg forleden sendte dette link: http://daypoulsen.blogs.berlingske.dk/2014/08/18/arabisk-nazisme-og-chanel-tasker/ ... "du bliver stenet på torvet i Malmø for en sådan udtalelse".

Jeg kender ikke SD's program i detaljerne, og er næppe enig i alt, men siden Sverige er Nordens storebror - og vi indbyrdes må antages at være færdige med at føre krig mod hinanden - syntes jeg det ville være en skam, hvis Jeres efterkommere skal ende i et Kalifat :-)

Nå, helt så galt går det næppe, men hvis høflig frembåret skepsis til en bestående orden ikke har mulighed for at komme til udtryk, ender man vel ofte med så store spændinger i et samfund, at det først for alvor går galt. Samtale fremmer forståelsen ... og som samme blogger fra linket fremfører i et andet indlæg: " Jeg siger ikke, at et Sverige, der ligner Beirut eller Cairo, er dårligt, det er bare anderledes og på ingen måde nordisk."

Personligt vil jeg bestemt foretrække at Norden forbliver nordisk, og ønsker jeg at opleve andre folkeslags måde at indrette sig på, da at besøge dem dér hvor de har deres rødder. I praksis tror jeg tilmed man på den lange bane gør såvel sig selv som indvandre en tjeneste ved at holde opblandingen af religioner og etniciteter under kontrol, således at disse kan absorberes og flyde sammen til fælles bedste, frem for at blive en besk cocktail.

Det perfekte samfund findes ikke, men vi har vel i Norden noget tæt på, opbygget af generationerne før os. Deres indsats skulle nødig have været forgæves ...

http://daypoulsen.blogs.berlingske.dk/2014/08/18

 
Ingen bild

Waterbug

10 september 2014 17:57

Ett litet tips är att lägga in en besöksräknare på bloggen där du geografiskt kan se var vi kommer ifrån, finns en uppsjö att välja mellan.

 
Ingen bild

Full gas in i väggen Pjotr

10 september 2014 18:07

Waterburg : Med gata och husnummer :=)(=:

 
Ingen bild

Trollfar

10 september 2014 18:13

@Waterbug, den kommer inte att fungera speciellt bra om vilket jag hoppas de flesta använder VPN-tunnel.

 
Ingen bild

Tony

10 september 2014 18:53

Göta:

Därför att Expressen är Sveriges i särklass fegaste och
ynkligaste blaska. Dom lever nämligen i den befängda tron
att dom kan knäcka SD, men frågan är om det taskspeleri som
dom håller på med i slutändan istället kommer att bli en
Spik i Expressens kista. I så fall välförtjänt! Att i
maskopi med djupt kriminella vänstertyper försöka att
förfölja och trackassera individer som valt att stödja
ett demokratiskt valt riksdagsparti för sina egna sjuka
syftes skull ska inte belönas, så sluta att köp skiten!

 
Ingen bild

OlofdeGothia

10 september 2014 19:45

Fast mitt förstånd är klent kan jag inte förstå att du inte fick behålla din riksdagsplats.
Att dina skriverier har betytt en del för att "Sidsteppa" dig är endast en dålig förklaring.
Hade samtliga 349 politiker i Sveriges riksdag haft samma engagemang skulle Sverige se mycket bättre ut.
Men du har möjlighet om du vill att komma tillbaka 2018

 
Ingen bild

Blåsippan

10 september 2014 20:39

Jag förtidsröstade häromdagen. Sverigevänligt i alla tre. Robert Stenkvist fick mitt kryss till Riksdagen. Kämpa på Thoralf och alla andra. Bara några dagar kvar nu.

 
Stefan K

Stefan K

10 september 2014 20:52

Rapport tog ikväll upp att SD tänker rösta med Alliansen och stoppa Socialdemokraternas förslag om 30 000 nya trainee-jobb.
Reaktionen från Lööf och Reinfeldt. "Vi tänker inte ta stöd av Sverigedemokraterna".
Innebär det att Alliansen tänker rösta mot sig själva eller lägger de ned rösterna, för att SD råkar tycka som de?
Herregud, när ska dessa vuxna människor våga kliva ur denna pinsamma sandlåda?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Funtaren

10 september 2014 20:59

Jag tackar dig Thoralf för din blogg. Den var ett av mina första debattfora inom den sverigevänliga sfären, och även om jag inte varit i Kalmar på 40 år så känns det ändå som om jag har en relation till samhället via dig och det du berättar.

 
Ingen bild

Hurskadetgå

11 september 2014 00:47

Håller med ovanstående med skillnaden att jag bor i Kalmar! Har röstat och tror att många SD:are gör det för man vet vad man tycker och påverkas inte av de här dreven och uppfostringsförsöken. Tänk bara logiskt vad det gäller ekonomi, arbetstillfällen, bostadssituation mm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards