thoralf

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Thoralf Alfsson - 10 september 2014 23:31

 


Stora spekulationer i Kalmar om socialdemokraternas starke man Johan Persson blir kvar i Kalmar vid en rödgrön valseger. I förra veckan besökte Stefan Löfven Kalmar. Han tillbringade då en kväll hemma hos Johan Persson i Bjursnäs med middag vilket gett upphov till stora spekulationer inom media och i politiska kretsar. Där Johan Persson pekas ut som en kommande minister.


En person i Johan Perssons majoritet pekade nyligen ut Johan som jordbruk o landsbygdsminister!


  

När vi hade en debatt på Larmtorget för ca två veckor sedan kom en person fram och berättade saker som han hört från en person i Johan Perssons närhet att han skulle lämna Kalmar efter valet vid en rödgrön valseger i riksdagsvalet. Johan Persson förnekar alla uppgifter som placerar honom i huvudstaden


Gör Johan Persson en ”Göran Persson”? Det vill säga säger Nej, Nej, Nej ända till det blir JA efter valet.


Mörkar Johan Persson för väljarna i Kalmar?


Om väljarna skulle sätta någon tilltro till spekulationerna kan det utan tvekan få stor betydelse för hur väljarna röstar i kommunvalet i Kalmar. Johan Persson är nämligen Socialdemokraterna i Kalmar. Utan Johan Persson skulle stödet sjunka rejält för socialdemokraterna.


Efter valet vet vi om Johan Perssons löften går att lita på.


Gustav Kasselstrand ger svar på tal vid Expressens utfrågning.



Vår annons om asylmottagande blev införd i veckans nummer av Kalmarposten! Hoppas att många läser och begrundar dessa uppgifter.


    

Av Thoralf Alfsson - 10 september 2014 20:32

Jag upplever det som att mina läsare har förståelse för att jag infört moderering av kommentarerna. Det fanns faktiskt en anledning till detta. Det var minst sagt många ”troll” men även andra kommentarer.


Här kommer några av de ”berikande” kommentarerna, det finns de som är än mer osmakliga. Könsorden tycks vara populära och "berikande".


 


Ett exempel på hur väl integrationen fungerar i Kalmar (tips till Anders Blank på Barometern som skall skriva en artikel om integration i fredagens tidning). Skribenten kan mycket väl deltagit som motdemonstrant eftersom kommentaren kom under det blogginlägget


Hur många tror att Expressen, Researchgruppen, Expo och IRM är intresserade att gräva i vem som ligger bakom den här typen av kommentarer?


 


 


Google translate kan vara bra ibland ;-)

Av Thoralf Alfsson - 10 september 2014 08:42

De senaste månaderna och veckorna har jag fått en mängd nya läsare på bloggen vilket resulterat i att jag hade ca 53 000 unika läsare under augusti.


Jag har tidigare gjort undersöknngar för att se vad mina läsare kommer ifrån. Nu tyckte jag att det var dags för en ny undersökning för att se om strukturen är densamma.


Jag har lagt in den i högermarginalen på bloggen. Jag hoppas att du vill deltaga.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards