thoralf

Direktlänk till inlägg 9 september 2014

TORGMÖTE

Av Thoralf Alfsson - 9 september 2014 21:18

 


Journalisten Anders Blank kör sitt eget race på Barometern. På något annat sätt kan jag inte tolka hans artikel från torgmötet på Larmtorget under måndagen. I artikeln finns inte en stavelse om vad torgmötet handlade om. Varför var Anders Blank där och lyssnade överhuvudtaget om han ändå hade bestämt sig för att skriva om något helt annat.


Det fanns ca 20-30 motdemonstranter som gjorde var de kunde för att störa torgmötet. Personligen anser jag att polisen är alldeles för välvilliga till dessa motdemonstranter. Det är inte utan att man funderar på att störa socialdemokraternas 1:a maj tal för att se om polisen är lika välvilliga även vid detta tillfälle. Tillåt mig tvivla! Men det kanske vore värt att få det bekräftat.


Jag hade som vanligt med mig kameran till mötet och fotograferade en hel del. Under mötet dök den så i media omtalade Petter Botö upp och började gapa minst sagt hysteriskt men när han såg att jag fotograferade honom tystnade han men jag säger om blickar kunde döda vore Björn Söder och Paula Bieler döda idag. Tydligen var han rejält taggad efter att fått medverka i SVT:s Gomorron. Detta våldsamma verbala utfall från Petter Botö kan knappast Anders Blank ha missat!

   

Petter Botö                                              
Lenin


Flera motdemonstranter var kända sedan tidigare. Bland annat några av dem som förstörde SDU:s kampanjmaterial vid ett skolbesök på Jenny Nyström skolan tidigare i år.


Jag fick höra ett antal mycket negativa epitet från flera tjejerna. Det sägs att flera av dessa var engagerade inom SSU. Att det var personer från Ung vänster såg jag med egna ögon. En del finns säkert än längre ut på vänsterkanten.


En yngling kom fram efter mötet och hotade mig med en polisanmälan om jag la upp bilderna som jag tagit på motdemonstranterna på min blogg. Går man på ett torgmöte för att motdemonstrera får man nog räkna med att bli fotograferad. Men det tycktes inte vara några betänkligheter när jag fotograferade, de såg mest ut att tycka det var trevligt.


Synd bara att Barometerns fotograf missade det mesta. Men jag är ju bara hobbyfotograf till skillnad mot en yrkesman.


De som hade kommit för att lyssna på Björn Söder och Paula Bieler var dock inte lika roade av motdemonstranterna. En del var märkbart irriterade!


Här kommer ett litet bildcollage.


 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

HenrikP.

9 september 2014 23:04

Samma sak i Halmstad förra veckan då Björn & Paula var här på torsdagen utan störningar öht. Frågade den lokala journalisten men denne ville inte skriva något om Sd:s talare utan bara om ev motdemon. Dessa kom dagen efter då SDU med Kasselstrand äntrade podiet. Stort reportage i Hallandsposten där bild och text upptogs till 90% av vänsterextremister. Fy fan!!!

 
Ingen bild

Pelle P

9 september 2014 23:06

Jalla jalla Sverige åt alla ser det ut att stå på en banderoll dom släpar runt på,kan undra vems mer länder dom kan tänka sig att skänka till just alla. Förvånansvärda individer du har lyckats fånga på bild Thoralf.

 
Ingen bild

hans

9 september 2014 23:55

Problemet är att Blank har virat palestinashalen så hårt runt halsen att han stoppar blodflödet till hjärnan.

Inte för att det är min sak att säga men borde inte Botö lägga lite mer energi på jobbsökandet och lite mindre på att springa och agitera på vänsterdemonstrationer? Han kanske kan kombinera dem och bli demonstrationsproffs? Då behöver han ju inte betala någon 55k för ett jobb. Vänster, F!-knapp, hittar inget jobb. Undrar varför ...

 
Ingen bild

Göta

10 september 2014 00:01

Här kommer Sentios siffror för september.

SD 12,7 %

S 29,1 %
MP 8,8 %
V 7,4 %

M 20,7 %
C 6,5 %
FP 5,6 %
KD 5,1 %

Fi 2,5 %

www.status.st

 
Ingen bild

LSW14

10 september 2014 00:18

Det är något som tar emot när jag ser Björn Söder, Kent Ekeroth och Paula Bieler. Begrepp som Toppstyrning, Kvotering, 0-tolerans, Uteslutning och Köttgrytor poppar osökt upp varje gång. Jag är utan tvekan på väg att helt tappa förtroendet för partiet, helt enkelt.

Det känns inte bra, dock har jag bestämt mig för att på söndag lägga min röst på SD. I riksdagsvalet lägger jag min röst på Robert Stenkvist (50).

Som sagt, jag har bestämt mig, men tyvärr hör min röst hemma i kategorin "proteströster". Sannolikheten att jag väljer SD 1918 är som bäst mikroskopisk. Men den som lever får se.

Hur som helst, jag håller tummarna för Sverige och önskar alla Sverigevänner lycka till i det fortsatta arbetet.

 
Ingen bild

Egon Krentz

10 september 2014 00:26

Ser man bilderna som ett sammansatt konstverk skulle det kunna kallas :
"Inbetalare och betalningsmotagare

 
Ingen bild

World Traveller

10 september 2014 01:30

Ska dessa fascistiska motdemonstranter vara Sveriges framtid? Fy fan. Parasiterande tjuvar som stjäl vanligt folks pengar.

 
Ingen bild

Alf

10 september 2014 05:59

Fy, World Traveller, nu var du nog nästan rasistisk.
Risk för uteslutning föreligger.
Dock kanske blir du förlåten om du fem gånger deklamerar: jalla,jalla - sverige åt alla - i hela ärlden.

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 september 2014 06:47

Vilken arbetsgivare vill anställa en "motdemonstrant"? Tänkte främst på Petter Botö. Det är nog bara inom den kostnärliga världen han har en chans. Där verkar det krylla av vänsterextremister.
En privat arbetsgivare vill knappast anställa en knallröd bråkstake...

Det var fö. väldigt vad barnen var stolta över sina långfingrar. Slutat att bita på dem...?

 
Svensson

Svensson

10 september 2014 06:57

Barometern tycks tro att deras läsare är mer intresserade av motdemonstranterna än av Sverigedemokraternas torgmöte,det här får en att tro att Barometern är en vänstertidning som försöker locka kommunisterna till sig.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Ludvig

10 september 2014 07:22

Tack för att vi fick se bilderna.

 
Ingen bild

Tony

10 september 2014 07:37

Ser ut att vara många småglin vilka saknar rösträtt,
att bära banderoller med texten "jalla jalla Sverige åt
alla" vittnar om att dom är fruktansvärt barnsliga.
Skulle inte förvåna mig om Sentios 12,7 % för SD efter
valdagen hamnar närmre 20 %, det känns så. Det kommer i
så fall att bli en rejäl käftsmäll för sjuklövern och
hycklarmedian som bränt all sitt krut på att Smutskasta
SD!

 
Ingen bild

Stella

10 september 2014 09:37

Jag var på valmötet i Växjö. Där var hur lugnt som helst. Endast en person som vände ryggen till. vi var inte så många sverigevänner där men inte heller några vänsterungdomar som skränade. Skönt. Nu hoppas vi på 20% och det är inte omöjligt. Många jag känner har redan röstat SD. Ser fram mot söndag kväll. Har köpt en flaska bubbel till dess. Ha en skön dag.

 
Ingen bild

Hasse

10 september 2014 10:16

Tycker det verkar vara delar av samma invandrargäng som driver omkring i stan på kvällarna och är allmänt stöddiga mot alla "Svennar". De är inga motdemonstranter de är kriminella, bra att du fick med dem på en bild.

 
Ingen bild

Pepparholm

10 september 2014 10:33

Lenin är i varje fall prydligare klädd än Petter Botö och Anders Blank.

 
Ingen bild

Carl T

10 september 2014 10:47

Vi ska nu ta emot 1 miljon kommande 5-10 år. Om oroligheterna i omvärlden fortsätter, vilket många bedömmare tror. Och det här är en ongoing story finns absolut inget tak, ens ekonomiskt för de andra partierna.

Nu har ni några dagar kvar till val, det är viktigt att Åkesson och de andra som tar debatterna nu på allvar beskriver hur extremt snabbt det här går historiskt, vi ökar befolkningen med 10% på så kort tid. Hur snabbt vi riskerar få en ny dominerade religion som har sina universella lagar.

Åkesson är kanon vinner allt han ställer upp i, men nu gäller det att lägga i en växel till och beskriva för Sossar och Moderater hur snabbt skeendet nu är och vilket samhälle deras barn och barn kan få växa upp i om detta fortsätter.

 
Ingen bild

Tomas Olsson

10 september 2014 12:43

Lill-Lenin feat. Begåvningsreserven - Utflykt.

Frågan är varför de är så besynnerligt klädda. Får de inte hjälp med det på hemmet+

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

10 september 2014 13:05

De enda som har en politik som möjliggör välfärd är SD. Pengarna är slut deklarerade Reinfeldt. Och det som återstår ska gå till att göra Sverige till en Humanitär stormakt!

Av den anledningen förstår jag inte vad alla dessa valprogram inför valet handlar om? Alliansen har haft 8 är på sig att förändra politiken. Och pengarna är slut! S med vänstern går till val på skattehöjningar för som sagt pengarna är slut. Vad är det jag inte fattar?
Min röst är lagd och den ligger fast men jag erkänner jag är djupt förvirrad av alla valdebatter och drev som pågår.

 
Ingen bild

En tjock med bröd tack

10 september 2014 22:39

Kul att se att blond Anna "skakar loss" lycka till med potatisgänget

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards