thoralf

Direktlänk till inlägg 9 september 2014

ORUTIN OCH OMOGET

Av Thoralf Alfsson - 9 september 2014 17:21

När det stormar skall man sitta still i båten!


Sedan agerar man efter de fasta rutiner som finns. Det vet alla som jobbar med säkerhet!


Att bryta rutinerna leder enbart till kaos. Ett självförvållat kaos!


Orutin och bristande kunskap tillsammans med ett omoget agerande bäddar för detta!



 
 
Ingen bild

Gute

9 september 2014 17:30

Exakt, så talar en klok och erfaren ledare!

 
Ingen bild

Trollfar

9 september 2014 17:30

@Thoralf, håller visserligen med dig om vad du skriver. Förstår bara inte sammanhanget?

 
Ingen bild

Tomas Olsson

9 september 2014 17:35

Menar du att säkerhetstänket och rutinerna man ska falla tillbaka på är "nolltoleransen"?

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

9 september 2014 17:44

Fakta och statistik (och våra grannländers politiker) visar att vår massinvandringspolitik är totalt vansinnig.
Låt dig inte stressas av PK-pressens "avslöjanden" och skitkastande rubba dig ur din övertygelse.
Sitt still i båten och rösta SD.

 
Ingen bild

Lotta

9 september 2014 17:46

Den riktigt superdupergode Henrik Johannson på hatsiten Interasistmen hänger ut folk trots bönande om att låta bli struntar den gode Henrik Johansson i konsekvenserna för den uthängde.

http://www.exponerat.net/uthangd-av-interasistmen%E2%80%8F/

 
Ingen bild

Kurtan

9 september 2014 18:01

Om jag känner Thoralf rätt så menar han att man inte skall låta smutskastarmedia diktera hur SD skall agera när smutskastarmedia annonserar petitesser som medlemmar och kandidater uttrycker...

Det effektivaste är nog att ignorera media, dvs göra deras odemokratiska metoder verkningslösa och som endast avslöjar deras förakt för demokrati och yttrandefrihet.

Oavsett så "brinner" Sverige för fullt! SD är det enda partiet som vill släcka branden, men vi måste de dem mandat till detta på den bredaste möjliga fronten!




 
Ingen bild

Klarvaken

9 september 2014 18:16

Onödigt subtilt kan tyckas Men det är i dagens Sverige tyvärr nödvändigt.

 
Ingen bild

Färdig!

9 september 2014 18:28

Nu har jag förtidsröstat och kan dra mig tryggt tillbaka. Mediabruset har medfört att jag är rädd att åka på ett hjärtslag av alla ilska jag känner. Och då vore det fan om man inte hann med att rösta.

Jag har också börjat tvivla på resultatet. Från de 17-18% jag trott på under många år kanske det inte blir mer än 12% nu.

Till det positiva ska sägas att SD´s valsedlar låg allra längst fram i travarna.

 
Ingen bild

Hacke

9 september 2014 18:28

Exakt så! Snyggt jobbat. Allt tycks fungera enligt en till synes klok, välgrundad och framförallt långsiktig plan.
Förhoppningsvis återförenas snart nog alla skändade hjältar i den sverigevänliga gemenskapen.

 
Ingen bild

Göta

9 september 2014 18:45


@ Thoralf
Jag håller med dig i varje bokstav du skriver ovan!

Själv ska jag försöka hålla inne med det jag tänker nu tills på måndag.






 
Ingen bild

Hm

9 september 2014 18:55

Man skall inte gå media tillmötes för att de kallar. Bättre att
'sitta still' och avvakta till dess man hinner komma överens om vilken strategi som är den bästa. Diverse pudlar på bästa sändningstid ger bara ett osäkert och omoget intryck.

 
Ingen bild

Göta

9 september 2014 19:28


... men ett litet twittercitat kan man ju alltid smyga in:

Dagens twitter:

Från 'Allra Underdånigast'
"Varför låter SD-ledningen boulevardpress och kriminella
vandelspröva deras kandidater?"

???????????????????????????????????????????????????????

 
Ingen bild

Sven Dacke

9 september 2014 19:37

I efterhand kommer det att visa sig att "Befälhavaren" haft för dålig utbildning för att hantera den typen av av stormigt väder. Hoppas befälhavaren lär sig krishantering till nästa tillfälle och inte låter media sköta ratten utan överlåter det till styrman

 
Ingen bild

Tomas Olsson

9 september 2014 19:38

Måhända är jag en aning för polemisk med min fråga här ovan. Och ja, att hänvisa till "nolltolerans" är bekvämt om man vill slippa göra hårt och tufft arbete. Är det det som Thoralf kritiserar, oviljan att gå i opposition om verklighetsbeskrivningen med etablissemangsmedia och vänsterextremisterna?

Märkligt att man så räddhågset gömmer sig under mammas förkläde när det gäller rasism-anklagelser när partiet så beredvilligt ger sig ut i strid i andra frågor. Är det verkligen andra som ska bestämma vilka som får och inte får representera SD? Genom att införa nolltolerans-dekretet har man lämnat över spakarna åt andra intressen.

Tydligen kan kristdemokrater komma undan med att råna pensionärer utan att bli uteslutna. Varför inte stå upp för en partikamrat? Eller är det bara innersta kretsen i partiet som ställer upp för varandra och resten är små byggstenar de kan klättra på.

 
Ingen bild

Skånepåg

9 september 2014 19:40

@ Trollfar

Ett understatement som på ett utmärkt sätt som jag tycker beskriver hur den nuvarande partiledningen visar en enorm rädsla och mer eller mindre låter sig styras av massmedia. Ett antal synnerligen okloka beslut den senaste tiden som en följd av detta, visar att man i stället för att undersöka fakta och göra en ordentlig analys har gått (rusat i) i massmedias fälla. Att inte kolla upp alla fakta och behandla "de sina" i flera fall med förståelse och omständigheterna kring det som skett, beskriver Thoralf på ett utmärkt sätt i sin korta artikel. Andra partier har i betydligt knepigare situationer gett blanka f-n i massmedia och stöttat sina partikamrater.

Detta är min personliga uppfattning om Thoralfs inlägg. Andra har säkert andra synpunkter än jag har (och kanske även Thoralf?), men skall vi anses ha demokrati i det här landet har trots allt alla rätt att framföra sina åsikter.

 
Ingen bild

Observer

9 september 2014 19:43

Efter valet på Söndag blir det kanske ett definitivt slut på yttrandefriheten -Håll i er!

"Feministiskt initiativ vill införa böter för åsikter de inte gillar"

Se själva
http://cornucopia.cornubot.se/2014/09/femiscistiskt-initiativ-vill-infora.html


Vad är det för framtid som väntar oss?

 
Ingen bild

Odalbonde

9 september 2014 19:44

Det nära samtalet i lugn och ro ger mer än hätska utfall på nätet.

 
Ingen bild

Skånepåg

9 september 2014 19:53

@ Thomas Olsson

Jag förstod med en gång när SD gick ut med "nolltoleransinformationen" att detta kommer att missförstås, utnyttjas in absurdum och missbrukas av våra politiska motståndare. Blev precis som jag antog då jag hörde om detta första gången.

Delar f-ö helt övrigt det som du plitat ner.

I kväll är jag riktigt förbannad och stoppar undan laptopparna innan mitt systoliska tryck når inte precis hälsosamma nivåer.

 
Ingen bild

Waterbug

9 september 2014 19:56

Det är faktiskt makalöst underhållande att iaktaga slaskpressens (främst Expressens) beteende, hela deras tidning kryllar av mer eller mindre subtila försök att till varje pris bibehålla indoktrineringen av folket.

Det är massor av SD-skandaler.
Det är massor av reportage om lyckade invandrare
Det är massor av reportage om nazism och 2a världskriget
Det är massor av krönikörer och diverse expertis som bestämt hävdar att Åkesson är en pur reinkarnation av Satan själv, fast i andra ordalag såklart.

Allt för att så frön av tveksamhet hos de som lutar åt SD men ännu inte bestämt sig, det är så genomskinligt att jag inbillar mig att man måste vara makalöst svagbegåvad för att gå på den här väldigt illa dolda hjärntvätten och försök till propaganda.

AB's mest kända sportjournalister har med gett sig in i kampen för det goda, Bank, Niva och Laul har fått order från Helin att göra allt för att påverka den fotbollsintresserade potentiella SD-väljaren och det syns i deras krönikor/bloggar.

SVT anlitar Vetenskapens Värld i sin propaganda.

Osv osv

Det är tur att ingen har fattat att 15% av folket skulle rösta på en invadringskritisk pelarkaktus

 
noadd

noadd

9 september 2014 19:57

Alla kastar skit. Det är bara skit från SD som uppmärksammmas och det vet vi alla som följer denna blogg. Det gör att man aldrig kan få ok fokus

http://sverige

 
Ingen bild

Brandmannen

9 september 2014 20:18

Nu har jag bidragit med min del plus min familj. Hoppas fler har fattat medias dolda agenda och svek mot det svenska folket.

 
Ingen bild

Nils-Ola

9 september 2014 20:18

Ponera att Sossarna gör ett katastrofval, under 30%.
Folkpartiet och KD ramlar ur.
F!, MP och V får tillsammans fler röster än S.
Moderaterna landar runt 25%.
SD skrapar ihop 10%.
Centern klarar 4%.
Givetvis min egen utopi, men onekligen ett intressant scenario.

 
Ingen bild

Kvinnlig SD:are överöst med hat efter valfilm

9 september 2014 20:34

Camilla Jonasson är jämställdhetspolitisk utskottsledare i SDU och vice ordförande för SDU Dalarna. Efter hennes medverkan i Sverigedemokraternas andra tv-valfilm, som nyligen började visas på TV4, har hon fått utstå en storm av hat – inte sällan med rasistiska undertoner.

Jonasson var även med i en kort sekvens i Sverigedemokratisk Ungdoms reklamfilm Ung svensk tjej, och fick även då utstå diverse förminskande kommentarer från vänsterhåll, inte sällan av invandrare.

“kurd men MER VSENSK än dig. retarded adoptivbarn, lol”, “Du är anledningen till att adoptioner borde förbjudas. Jävla rasistäckel” och “Inte ens dina föräldrar skulle sakna dig om du dog” hette det bland annat efter SD:s nyaste tv-valfilm.

http://avpixlat.info/2014/09/09/kvinnlig-sdare-overost-med-hat-efter-deltagande-i-valfilm/

 
Ingen bild

Alf

9 september 2014 20:37

Anders Blank i Barometern anger att följande citerade
utsagor stöter mot SD:s nolltolerans och således föranleder
uteslutning av upphovsmannen.
----------
1. Allah är en sagofigur man skall tillbe när man skär halsen av folk

Oklanderligt och riktigt påpekande - samtidigt med att snittet göres utropar man *Allahu Akbar*. Så sker vid all slakt.
----------
2. ...det bör införas jaktsäsong på muslimer, som är det största
skadedjuret vi haft.

Ogenomtänkt och illa formulerat uttalande, även om det inte är
helt sanningsfrånvänt. Anknyter i viss mån till hur partiledaren en
gång uttryckte en besläktad tanke i AB. Hade upphovsmannen skrivit:
...det borde införas jaktsäsong för fanatiska muslimer, som är en av de främsta sladedjuskategorierna i landet, så borde det med nöd
som retorisk överdrift ha kunnat accepteras.
----------
3. ...huvudjägarkulturen har exploderat i Mellanöstern.

Förvisso har den det! Har någon en annan uppfattning?
----------
4. ...araber har våldsammare gener

I sin överförda bemärkelse förhåller det sig nog så!
----------
För egen del kan jag tveklöst instämma i ovanstående, således passar jag inte in i detta sippa nolltoleransparti, utan skall imorgon begära mitt utträde. Har redan förhandsröstat på nr 52.
Adjö SD, adjö Sverige.
----------
Hur kan Bieler tillåtas framträda i en sådan utstyrsel!?. Typiskt "svennehora"!

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

9 september 2014 20:46

HEJ THORALF! Här kommer ett tips som du kan jobba vidare på.

Det är nu ett asylboende (ca 200 personer) på Möre hotell i Söderåkra, Torsås kommun.

Här kommer en intressant frågeställning:

All personal på skolan i Söderåkra har blivit erbjudna att vaccinera sig mot Hepatit B oberoende om de ska jobba med de asylsökandes barn eller ej.

Som förälder undrar man varför inte skolans barn erbjuds samma vaccination. Gissningsvis kostar en sådan vaccination en bra bit över 1000 kr/person. Är inte våra svenska skolbarn värda detta?

OBS! Detta är otroligt nog sant!

Man undrar vad dessa asylsökanden bär på för sjukdomar?

Lycka till Thoralf!

http://Lennart J

 
Ingen bild

Stefan A.

9 september 2014 20:52

Ja bäst sitta ner när stormen går för botten kan gå ur och det går inte att segla med bara toppen av masten.
Rapport 18,00 visste meddela i dag att Fi inte kräver några ministerposter????...säger sig själv kanske när man inte sitter i riksdagen, Fy verkar ha stort stöd bland de oberoende och opartiska kär... menar flickorna på svt.
Gud vad vanligt folk längtar till måndag nu så det blir slut på politikersnacket, vi nördar står ut ett tag till....

 
Ingen bild

Hulda mk1

9 september 2014 21:28

Nu får snart någon slå näven i bordet. Ska vänsterextremister bestämma över vem som ska stå på landets alla valsedlar?
Snart kan nog bara precis nyfödda kandidera för SD. Om de börjar på Fritis och tar en leksak från någon "nysvensk" kompis i sandlådan, är säkert Resachgruppen där och registrerar...

 
Ingen bild

Lotta

9 september 2014 21:31

Det man hoppas på är att någon av de som Expressen hänger ut med hjälp av olagligt insamlade uppgifter skulle ställa reportern mot väggen. Ställ motfrågor om hur de fått tag i uppgifter som röjt identiteter. Fråga om researchgruppens bakgrund och om om det verkligen är lagligt att som Bisnode plocka fram 400 kreditpplysningar och vad lagen säger om dessa individers "arbetsmetoder". Hörde Expressens ansvariga utgivare Thomas Mattsson vägra svara på frågor om hur länge man haft dessa uppgifter med hänvisning till källskyddet. Samma ansvarige utgivare som fullkomligt struntar i medlarskyddet så länge det gagnar den egna agendan att smutskasta SD.

 
Ingen bild

Farbror Fredde

9 september 2014 21:55

OT, men det sticker i ögonen.Tydligen är det okej att anställa efter härkomst i vissa fall. Pizzeria söker "orientalisk kock" för pizza (italiensk rätt) och kebab (uppfanns i Berlin), sallad och hamburgare. Verklig matlagning försiggår inte, men ägarna vill väl inte ha någon icke-oriental på jobbet. Diskriminering, javisst. Se AF Lidköping, Västra Götaland, Pizzeria Amigo.

 
Ingen bild

Kalleman

9 september 2014 22:05

Vad är detta, ett lokalt felsteg eller vad handlar det om, om någon vet är jag tacksam för svar, undrande Smålänning.

 
Ingen bild

En tjock med bröd tack

9 september 2014 22:17

Waterburg : Det måste väl ändå¨bli 10 av 10 möjliga poäng för det inlägget.

Gammal skåpsmat som sparas ,och levereras en vecka före valt, helt förväntat.

SD kunde ha meddelat att ärendena behandlas i medlemsutskottet runt den 28 Nov pga av val, och den arbetsbörda det ger.
Så hade dom som vill förinta det svenska folket stått där med lång näsa
Nu låter man kommunisterna med T Fnattson i spetsen stressa fram beslut
Sedan att det bara fanns ett beslut att fatta är en annan sak.

Sitter man som officiell företrädare i tex KF och skriver egna funderingar, som ej går att finna i partiprogrammet, så är man i fel parti.

Skall man tala svenska så borde dom nu uteslutna kunnat räknat ut detta själva, och avgått för ett år sedan istället för att chansa

Det är riktigt rörande att se T Fnattson sitta och skriva på sin blogg att Expressen hjälper SD med att gallra, alla som tror på det kan räcka upp handen.

Det går bra att räcka upp handen nu...

 
Ingen bild

Lena

9 september 2014 23:25

Tittade på Tv 1 programmet "Valet med Janne & Belinda" och jag mår illa över hela programmets upplägg. ALLA inbjudna är helt överens om att SD är nazister, rasister etc, detta utan att NÅGON med avvikande uppfattning får vara med och debattera. Det SVT håller på med är propaganda mot SD!! Så avskyvärt, det är värre än jag kunnat föreställa mig. Jag blir då bara mer o mer övertygad om det rätta att SD är även framtidspartiet för mig. Mig kommer man inte långt med "Skrämselfaktorn", det gör mig bara mer bestämd. SVT go to hell!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards