thoralf

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Thoralf Alfsson - 7 september 2014 22:47

Många av mina läsare kanske inte följt bloggen från allra första början. Anledningen till att jag började använda sociala medier var hur SD behandlades och speciellt mina insändare i kyrkovalet 2005. Jag fick in en enda insändare i Barometern under någon av de första dagarna i augusti 2005, sedan var det stopp fram till valdagen runt den 20 september. Allt stoppades av ansvariga för debatt och insändarsidan på Barometern.


Då insåg jag att vill man nå ut utan att censureras måste jag hitta egna kanaler fär detta. Nu har jag snart bloggat i 8-9 år och byggt upp en blogg som läses av väldigt många. Under dessa år har jag lagt ner åtskilliga tusen timmar på bloggen. Tyvärr har det aldrig uppskattas av vissa inom partiet.


Men det uppskattas desto mer av mina läsare och det är faktiskt viktigare för mig. Utan läsare ingen blogg!


Den 14 augusti deklarerade Barometerns journalister vid Kalmar redaktionen att de skulle inleda en månadslång granskning av politiken inför valet den 14 september. Birgitta Hultman, Anders Blank, Mats Andersson och Jesper Ericsson ingick i den grupp som skulle bevaka valrörelsen i Barometerns stora satsning.


Jag fick direkt vissa vibbar och bestämde mig för att granska dessa skribenter och hur Barometern behandlar alla partier, inklusive Sverigedemokraterna. Nu har det gått tre veckor och nu återstår det bara en vecka eller sex utgivningsdagar för Barometern och ovannämnda journalister.


En del av min granskning är insändarsidan och debattsidan just med tanke på hur jag censurerades 2005. Man borde ju förvänta sig en klar förbättring sedan 2005.


När det gäller insändarsidan skall det egentligen inte vara en sida för politiker men jag förstår att man på Barometern gör undantag av utrymmesskäl under valrörelsen. Barometern kallar sin insändarsida för ”Reagera”. På denna sida har sedan den 14 augusti publicerats artiklar enligt följande partibeteckning.


Socialdemokraterna 6st

Vänsterpartiet 2st

Miljöpartiet 1st

Moderaterna 7st

Centerpartiet 3st

Folkpartiet 0st

Kristdemokraterna 2st

Alliansen 1st

Sverigedemokraterna 0st

Feministiskt initiativ 0st


När det gäller debattsidan så ser det ut enligt följande.


Socialdemokraterna 5st

Vänsterpartiet 2st

Miljöpartiet 4st

RödGröna (gemensam) 1st

Moderaterna 7st

Centerpartiet 7st

Folkpartiet 6st

Kristdemokraterna 7st

Sverigedemokraterna 2st


Summerar man ihop dessa både ”sidor” och presenterar det grafiskt så får man följande resultat. Jag tror inte man behöver kommentera det ytterligare.


 


Mina läsare kan själva dra sina slutsatser! Alla förstår säkert hur viktig en blogg är för en politiker om man inte har "goda kontakter" inom media.


UPPDATERING


Som ett "brev på posten" publicerades min debattartikel om vårt valmanifest i Barometern idag. Det tackar jag givetvis för men frågan om det var det sista vi kan läsa på debattsidan från SD i denna valrörelse.


Jag har även fått andra reaktioner på mitt blogginlägg. Varför skall man lägga kraft och energi på debattartiklar som aldrig publiceras. Jag vet att det är ett begränsat utrymme, särskilt för SD. Varför skriva 5 debattartiklar när ändå bara en publiceras?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards