thoralf

Direktlänk till inlägg 5 september 2014

TV4 INTE SERIÖSA

Av Thoralf Alfsson - 5 september 2014 23:12

 


Dagen började med att jag blev uppringd av någon från TV4 som ville ställa frågor om påstått momsfiffel inom företaget Blåsippan som tillhör Sverigedemokraterna. Jag vägrade uttala mig då jag vare sig har insyn i Sverigedemokraternas ekonomi på riksplanet eller företaget Blåsippan.



Jag ställde motfrågan om man granskat Socialdemokraterna och Moderaterna på samma sätt. Då skrattade han bara! Jag ställde om frågan ett antal gånger om de granskat något annat parti på samma sätt, ända tills han svarade NEJ.



Det säger allt om TV4:s agenda! Knappast särdeles seriöst!

 

Trots att jag inte fann någon anledning att svara på några frågor om något som jag inte hade någon kännedom om och att det påstådda momsfifflet bara var något som TV4 ansåg. Jag ifrågasatte dessa uppgifter och att det är Skatteverket som avgör om något fel begåtts och inte någon journalist på TV4.


Upptäckte ikväll att journalisten på TV4 ändå skrivit en artikel. Kan bara konstatera att den inte återger hur många gånger jag fick ställa om en och samma fråga till journalisten om man granskat något annat parti.


Läs artikel


 


Ikväll har vi varit i Oskarshamn för att se Jimmie tala ännu en gång men framförallt för att träffa andra Sverigedemokrater i länet. Ca 300 personer var på plats på Lilla Torget för att Lyssna till Jimmie.


 

Av dessa var det bara 2,5 som vände ryggen till. Av den utlovade motmanifestationen såg jag inget. Man kunde se att de som vände ryggen till kände sig obekväma i folkmassan. Kvinnan droppade av ganska kvickt men det dröjde inte så länge innan även de båda männnen avlägsnade sig.


Läs artikel i Barometern.


Utan tvekan har vi vind i seglen just nu!

 

Vi har även hunnit med att stå på stan i Kalmar under några timmar. Det blir ofta trevliga samtal. Men ibland dyker det upp märkliga personer. Idag kom två killar med utländsk bakrund och ville diskutera lite. När jag styrde in samtalet på Islam och ISIS blev det besvärligt för dem men de ansåg att ISIS inte var muslimer och att USA ligger bakom ISIS och styr ISIS idag. Man kan med andra ord få höra mycket ”spännande uppgifter” från våra nya svenskar. Undrar om de tror på det själva.

 
 
Ingen bild

Blåsippan

5 september 2014 23:44

Oskarshamn är ett starkt SD-fäste och kommer bli än starkare om en vecka. Vi, en liten klick eldsjälar har delat en otrolig massa flygblad på fritiden. Mattias skall självklart framhållas. Han är suverän. Det har varit en ära att jobba vid hans sida. Du Thoralf är också en karolinsk hjälte.

 
Ingen bild

Linda

5 september 2014 23:45

Har de lärt sig av Anders Blank?

 
Ingen bild

Niklas R

5 september 2014 23:51

Att TV4 inte är seriösa har varit allmän kännedom sedan de började med sina "nazistmanifestationer" på 90-talet.
Tröttnade seriöst på den kanalen för femton år sedan och har inte slösat min tid på den sedan dess.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

6 september 2014 00:04

Barometern väljer att ha en bild på dom 2 som vänder SD ryggen i sin förvirring.

Vid samtliga bevittnade möten ta sista tiden rusar journalisterna dvs dom opartiska :=)(=: fram till dess personer för att sedan återge dom på bild, gäller det TV så intervjuas dessa av dom opartiska journalisterna där.

I Södertälje slog man "TV-rekord" en åhörare fick komma till tals narturligtvis flera kommunister

Fairplay och demokrati verkar inte vara något som lärs ut på journalistutbildningarna.
Vore intressant att få delta någon gång på rövskalleutbildningen

Väl mött på valnatten

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 september 2014 00:28

Endast ett fåtal journalister är seriösa och bedriver riktig journalistik. Att de skulle ha samlats på Tv4 är inte troligt.
De dagar som återstår till valdagen kommer att hagla av div. anklagelser och "avslöjanden" om SD-politiker.

Eftersom SD nu troligen är vågmästare, finns det säkert ORDER uppifrån. "Sk-ta ner SD allt ni kan"...

 
Ingen bild

Blåsippan

6 september 2014 00:34

G&B@

så är det. Media hatar oss som råkar vara blåögda och puriska svenska.

 
Lassekolja

Lassekolja

6 september 2014 00:37

När jag ser och hör hur TV4 riktigt gôttar sig i "momsaffären", som vi ju ännu inte vet säkert att det är, får jag känslan att TV4 mer än gärna "skjuter först och frågar sen".
Alla har vi ju väntat på att Aftonbladet och/eller Expressen skall komma med något strax innan valet. Nöjer dom sig med detta eller kommer det mera? Vi Sverigedemokrater brukar ju inte förvånas för någonting längre. Vågar man hoppas på att mönstret "går igen", d.v.s att SD ökar "som vanligt"?
Jag tror att Aftonbladet/TV4/EXPO har gjort ett "dun till en hel hönsgård" och att samtliga vägrar erkänna och be om ursäkt FÖRE valet!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Blåsippan

6 september 2014 00:40

Det verkar så från medias håll vill jag mena.

 
Ingen bild

b-o-a

6 september 2014 00:45

Läste i en kommentar någonstans att det påstådda skattefifflet skulle ha varit uppe på tapeten 2011. Vid den granskningen skulle det ha konstaterats att det inte hade förekommit något fiffel. När sådant här presenteras av slaskmedierna saknar det all trovärdighet. Det är säkert inte något konstigt med att frågetecken kan dyka upp i samband med redovisningar men att dessa frågetecken kan rätas ut i samband med granskningar.

SD måste vara ett bra parti som trots att det granskas och smutskastas verkar ha ett starkt stöd på riktigt bland folket.I förhållande till detta är det svårt att förstå journalistkåren som så envetet strävar efter att sänka landet med dess medborgare.

 
Ingen bild

Hm

6 september 2014 00:46

Att TV4 inte är seriösa är vad juristerna kallar notoriska fakta.

 
Ingen bild

UncleBob

6 september 2014 03:39

@ Om flera radikala muslimer/ islamister säger samma sak för att skydda islam är det nog frågan om Taqiiyah. -Den tillåtna lögnen för muslimer För att tala klarspråk. Taqiiyah innebär vilseledande och bedrägligt beteende mot "Kuffaar". Det sista begreppet innefattar alla ickemuslimer.

 
Ingen bild

Krämen

6 september 2014 03:40

Kanske borde man fråga sig själv varför IS strider mot Israels fiender då man skulle kunna tycka att de borde vara som mest intresserade av Israel i första hand. IS har sitt ursprung ur rebellgrupper (Al-Nusra-Front, Al Qaida, FSA, osv, osv) som stred mot Assad-regimen i Syrien. Dessa grupper finansierades bland annat av Reinfeldt-regeringen (som donerade över 100 miljoner till deras "frihetskamp") men även från USA och Israel. Intressant är att Al-Qaida-medlemmar som stred och skadades i Syrien dessutom vårdades i Israel. Sug på den en aning... Al Qaeda, en organisation bestående av radikala, stridslystna anti-semiter, erhåller medicinsk omvårdnad i sin svurna fiendes högborg. Varför skulle Israel ta den risken?

Det riktiga hotet gentemot Israels suveränitet består inte i en imperialistisk terrorgrupp som än så länge snarare verkar gå Israels ärenden än något annat. IS kan mycket väl vara Israel-drängen USA:s biljett in i Syrien och Iran. Där har vi ett par nationer som Israel ogillar att trängas med. "Demokrati"-experimentet suktar nog efter fler failed-states innan makthavarna är nöjda, och vilka länder som står på tur är inte svårt att gissa sig fram till.

http://www.friatider.se/reinfeldt-gav-100-skattemiljoner-till-syriska-terrorister - Reinfeldt gav 100 skattemiljoner till Syriska terrorister - Fria Tider

http://www.prisonplanet.com/israel-rescues-al-qaeda-terrorists-from-syria.html - Israel rescues Al Qaeda terrorists from Syria - Prisonplanet.com

http://www.redicecreations.com/radio/2014/08/RIR-140829.php - Patrick Henningsen - ISIS Crisis and Israels Strategy - Red Ice Radio

 
Ingen bild

jonte bergström

6 september 2014 03:42

Peter:

CIA startade inte Al Qaeda, däremot understödde de milisen i Afghanistan som slogs mot ryssarna. Dessa personer registrerades av CIA i en databas som fick arbetsnamnet Al Qaeda, eller kort och gott "basen", som är översättningen. Ingenting tyder på att Al Qaeda skapat IS, de kanske är med på något hörn, men huvudfinansiär sägs vara Saddam Husseins dotter Ragha. Som hämnd mot USA för att de avrättade hennes far. Det tycker jag verkar som en rimligare förklaring. http://en.alalam.ir/news/1608207

Vilka motiv skulle de länderna du räknade upp ha för att skapa IS menar du? Flera av dem gränsar ju till området IS ockuperar och har själva hotats av invasion av IS.. http://inserbia.info/today/wp-content/uploads/2014/07/ISIL-Map.jpg

 
Ingen bild

Stefan A.

6 september 2014 05:43

Ja några underkända fakturor var verkligen en sensation, hela världen stannade i pur häpnad, de skatteverket borde granska är tv 4 och deras personal, verkar minst sagt inte seriösa, undrar hur många tveksamma fakturor man kan hitta där, kanske någon Gudrun Schyman, dvs. gjort avdrag för saker man redan fått ersättning för, kanske finns det anställda, eller före detta anställda som kan sitta inne med intressanta uppgifter, är säker på att skatteverket tacksamt tar emot alla uppgifter, även anonymt, gäller för övrigt alla Bonnierkoncernens många olika bolag, men som vanligt är väl skattemyndigheten mera intresserade av att jaga småföretag än de stora drakarna, blir enklast så se, har man redan delat ut skattetillägg bör saken vara utagerad, Sverige har nämligen fått bakläxa av EU att man inte kan straffa folk två gånger, först med skattetillägg och sedan i domstol.

 
Ingen bild

tant Gul

6 september 2014 06:35

Sverigedemokraterna "VALSPURT-ade" på torsdagen i Södertälje

“Som svensk politiker prioriterar jag svenskar i första hand” sade herr Åkesson.

Vem prioriterar herr Åkesson i andra hand?
Och kanske tom.i tredje hand?

Upp flyga orden medan tanken stilla står.
Förgyllda, innehållstomma ord rinner ur allas trutar.
Redundans, okunnighet, dumhet och lögn blandas ogenerat.
Fredik är på förhand refuserad, medan Fridolin och Gudrun får
stoltsera vidare. Herr Åkesson å sin sida når inte upp till nivån på det tanke'lösa svammelflöde som rinner ur munnen på Svetsaren från Ådalen - den prognostiserade statsministern.Båda utger sig för att kunna frälsa Sverige. Den en skall gör'at! - medan den andre får nöja sig med att deklarera sina goda avsikter. Ide'mässigt är dock herr Åkesson klart att föredra. Han tycks ha en aning om problematiken, men inte om dess storlek och dess prncipiella olösbarhet. Eller låtsas han bara vara ovetande om Sveriges ödesfråga? Förutom att framstå som en sann svärmorsdröm, synes
den sympatiske herr Åkesson vara en boren, fantasilös traditionalist - jnget nytänkande här, inte.
I sin senaste valfilm bekämpar han väluppfostrat och vagt verbalt racism, fastän endast "krass RASISM" = 'totalt och omedelbart invandringsstopp och intensiv kamp för svenska folkets rätt till sitt eget land' kanske kan rädda fosterlandet.

 
Ingen bild

Ludvig

6 september 2014 06:37

Att journalister bara skrattar när dom får tips har en vän till mej upplevt, så det är väl lika smidigt att skratta när det kommer en besvärlig fråga.

 
Svensson

Svensson

6 september 2014 07:52

TV4 är den kanal som kör mest med tevereklam,man kan inte se ett program utan att hela tiden tvingas se den meningslösa reklam dom kör,det är samma reklam hela tiden.Teve tittandet har blivit roligare och bättre,sen jag slutade titta på TV4.Pröva att inte titta på TV4,så kommer ni märka att kvaliten på det ni tittar kommer höjas.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Stefan A.

6 september 2014 08:04

För att få skattetillägg krävs varken uppsåt eller oaktsamhet, det krävs således varken "brott" eller "fuffens" eller några oegentligheter, Sverigedemokraterna har tydligen kört med öppna kort hela vägen och inte dolt någonting, enda bluffarna i den här historien är Aftonbladet och TV 4, antagligen har man först vänt sig till skattemyndigheten, men där fick man inte "rätt" svar, seden hittade man Östermalmadvokaten som kunde leverera, otroligt vilken tid och pengar man kan lägga ned på att "sätta dit" SD så här i elfte timmen, ännu otroligare att man i stora riksmedia i Sverige fortfarande kan påstå vad som helst om vem som helst och vara helt straffbefriad från ansvar, det måste det bli ändring på.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skattetill%C3%A4gg

 
Ingen bild

Stefan A.

6 september 2014 08:31

Ursäkta Södermalmadvokat (journalistgettot) skulle det vara, sagt upp en tidning som jag såg att Bonnier var utgivare till,även ett litet nålstick är ett nålstick...

 
Ingen bild

Tony

6 september 2014 08:52

Jonte Bergström:

Vem som skapade IS vet väl bara dom själva, men i
vilket fall som helst så hyllas detta IS av det
mentalt störda Aftonbladet här i Sverige som
samhällsbyggare?

 
Stefan K

Stefan K

6 september 2014 09:04

Om det senaste drevet vore den nyhet som TV4 och Aftonbladet hävdar, skulle väl detta slås upp stort i andra medier...vilket det inte gjort.
När sanningen kommer fram lär både TV4, Aftonbladet och Expressen stå där vid skampålen...igen.

Vanliga hederliga medborgare ger blanka f*n i dessa "skandaler" som media försöker påverka valresultatet med.
Det är nästan så man tror att nämnda medier innerst inne håller med SD och att de på sitt eget vis försöker locka över väljare från andra partier.

Idag meddelas att ännu en moderat politiker lämnar för SD.
http://www.sn.se/nyheter/trosa/1.2610438
Misstänker att hon inte är den sista.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Johnsson

6 september 2014 11:18

Ledarsidan i Barometern med en bottenkommentar av Daniel Braw.
Enligt honom finns varken empati eller tillräckligt med hjärnceller hos någon som röstar på SD. Enligt honom är inget sanningsenligt i SD:s valmanifest.

 
Ingen bild

Stora Småland

6 september 2014 22:38

Tant Gul, påminner mycket om herr H G strömer

 
Ingen bild

Scaleo

6 september 2014 23:28

På tv4 22-nyheterna
Inte ett enda inlägg om SD:s "momsfiffel ! Kalla fötter ?
Har ni inget mer att gå på ?
Skall ni nu försöka låta det hela rinna ut i sanden efter
två dagar av krigsrubriker ?
Hade ni haft någon bäring i detta så skulle ni köra detta
veckan ut !

 
Ingen bild

Vera

9 september 2014 03:03

Ta dig tid att läsa mitt vittnesbörd som kan vara användbara TILL DIG ELLER NÅGON NÄRA DIG

Mitt namn är Vera, Jag vill använda detta medium för att dela min korta vittnesbörd med världen, om hur jag fick min ex make tillbaka till mig inom 48 timmar med hjälp av en kraftfull och bra spell caster DR OKOSU. Jag har aldrig trott på besvärjelser eller magi tills jag träffade denna stora man. Jag kommer alltid vara tacksam för er sir.
Här är min historia. Efter nio år i äktenskap med min man, Steven. Han skilde mig och fick separerade från mig och mitt barn. En dag när jag gick igenom internet på jakt efter jobb, jag såg olika vittnesbörd om om hur en man hjälpte dem med deras problem. En av dem sa att han hjälpte honom botade sina sjukdomar, den andra sa att han hjälpte henne blev gravid efter 11 år av att vara barnlös och jag såg en annan som sa att han hjälpte henne räddade hennes äktenskap och få ett bra jobb, hon tappade denna stora mannens e-post på först, jag tvivlade på det, men jag bestämde mig för att ge det ett försök. När jag kontaktade honom, han hjälpte mig kasta en re-union stava, och inom 48 timmar min man kom tillbaka till mig inlaga och be om ursäkt till mig. Idag är vi lyckliga tillsammans, med riklig kärlek, glädje och rikedom. Med våra 3 barn, en pojke och två flickor. Dr Okosu är en stor man sänd av Gud för att hjälpa människorna i den här världen att lösa sina problem. Du kan också kontakta denna stora spell caster idag, E-post: drokosu01@gmail.com

Kontakta honom på något av följande problem:
(1) vill att ditt ex tillbaka.
(2) Du har alltid mardrömmar.
(3) För att främjas på kontoret
(4) Vill ett barn.
(5) Vill du bli rik.
(6) vill hålla din man / fru att bli din ensam för evigt.
(7) behöver ekonomiskt stöd.
8) Vill du ha kontroll över er äktenskap
9) Vill du bli attraherad av människor
10) Cure för någon sjukdom.
Kontakta DR OKOSU idag och du kommer inte att ångra dig. E-post: drokosu01@gmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards