thoralf

Alla inlägg den 5 september 2014

Av Thoralf Alfsson - 5 september 2014 23:12

 


Dagen började med att jag blev uppringd av någon från TV4 som ville ställa frågor om påstått momsfiffel inom företaget Blåsippan som tillhör Sverigedemokraterna. Jag vägrade uttala mig då jag vare sig har insyn i Sverigedemokraternas ekonomi på riksplanet eller företaget Blåsippan.



Jag ställde motfrågan om man granskat Socialdemokraterna och Moderaterna på samma sätt. Då skrattade han bara! Jag ställde om frågan ett antal gånger om de granskat något annat parti på samma sätt, ända tills han svarade NEJ.



Det säger allt om TV4:s agenda! Knappast särdeles seriöst!

 

Trots att jag inte fann någon anledning att svara på några frågor om något som jag inte hade någon kännedom om och att det påstådda momsfifflet bara var något som TV4 ansåg. Jag ifrågasatte dessa uppgifter och att det är Skatteverket som avgör om något fel begåtts och inte någon journalist på TV4.


Upptäckte ikväll att journalisten på TV4 ändå skrivit en artikel. Kan bara konstatera att den inte återger hur många gånger jag fick ställa om en och samma fråga till journalisten om man granskat något annat parti.


Läs artikel


 


Ikväll har vi varit i Oskarshamn för att se Jimmie tala ännu en gång men framförallt för att träffa andra Sverigedemokrater i länet. Ca 300 personer var på plats på Lilla Torget för att Lyssna till Jimmie.


 

Av dessa var det bara 2,5 som vände ryggen till. Av den utlovade motmanifestationen såg jag inget. Man kunde se att de som vände ryggen till kände sig obekväma i folkmassan. Kvinnan droppade av ganska kvickt men det dröjde inte så länge innan även de båda männnen avlägsnade sig.


Läs artikel i Barometern.


Utan tvekan har vi vind i seglen just nu!

 

Vi har även hunnit med att stå på stan i Kalmar under några timmar. Det blir ofta trevliga samtal. Men ibland dyker det upp märkliga personer. Idag kom två killar med utländsk bakrund och ville diskutera lite. När jag styrde in samtalet på Islam och ISIS blev det besvärligt för dem men de ansåg att ISIS inte var muslimer och att USA ligger bakom ISIS och styr ISIS idag. Man kan med andra ord få höra mycket ”spännande uppgifter” från våra nya svenskar. Undrar om de tror på det själva.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards