thoralf

Alla inlägg den 3 september 2014

Av Thoralf Alfsson - 3 september 2014 23:14

Den här veckan har det blivit 340km på trehjulingen för att dela ut dels vårt lokala material men även foldrar som tagits fram av riksorganisationen (Partifolder, Seniorfolder och landsbygdsfolder). Den här veckan är det de södra delarna av kommunen som fått lite i brevlådorna. Närmare 5 000 hushåll har jag levererat material till. Mina partikamrater jobbar på med delningar inne i stan medan jag kör omkring i det vackra vädret på landsbygden ;-)


Jag tror precis som flera av mina läsare att just utdelning av material är ett nödvändigt komplement till det begränsade utrymme som vi ges i media. Att få vårt lokala material i brevlådan och sedan sätta sig vid köksbordet och läsa, det tror jag har en välgörande effekt. Att det dessutom kommer utskick med posten med valsedlar inte bara en gång utan två gånger kommer säkert också påverka valresultatet positivt.


Just nu är jag riktigt upprörd över hur media behandlar SD och hur vissa journalister hanterar scoop. Tyvärr är jag än så länge förhindrad av att skriva om dessa uppgifter men jag kommer återkomma om det inte blir en bättring i media. Det är väldigt enerverande att sitta med uppgifter som man inte kan skriva om i ett blogginlägg. Att media hela tiden försöker förhindra Sverigedemokraterna att nå ut med sitt budskap och sanningar är skrämmande. Det ”monopol” som de stora medieföretagen har påverkar hela valrörelsen och möjligheterna för ett parti att nå ut med fakta till väljarna.


Expressens partiledardebatt ikväll är ett lysande exempel på hur media styr och leder tittarna. Gudrun Schyman gavs plats att kasta negativa åsikter om SD utan att någon fick bemöta henne. Jimmie Åkesson var väl nästan den enda partiledaren som inte intervjuades efter debatten. Inga frågor i panel berörde Sverigedemokraterna. Mona Sahlin Ulf Adelsson och Marie Wtterstrand fick  möjligheten att promota sitt eget parti eller block.


Varför aldrig en Sverigedemokrat i panelen för att få lite andra perspektiv?


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards