thoralf

Direktlänk till inlägg 2 september 2014

MÖRKAR RIKSMEDIA MP-STOLLAR?

Av Thoralf Alfsson - 2 september 2014 07:16

Miljöpartiets förstanamn i Vingåker, Pernilla Hagberg anklagar nu SMHI för att vara en del av konspirationen kring chemtrails och att kontrollera vädret enligt SVT- Sörmland.


”Pernilla Hagberg har blivit internationellt känd för sina tankar kring fenomen som chemtrails och Planet X. Hon anser att amerikanska organisationer bland annat kontrollerar vädret, skapar jordbävningar och hindrar mänskligheten från att se en planet som nu är på väg mot jorden.

– Jag är den första politikern i världen som pratar om det öppet, säger Pernilla Hagberg i en intervju med SVT Östnytt från 2012.”


"Nu skriver hon i ett mejl som Katrineholms-Kuriren fått läsa att SMHI är en del i konspirationen kring chemtrails och att kontrollera vädret:


”Det finns tjänstemän på SMHI som har blivit hotade till tystnad och som gråter när de får frågor de inte får svara på. SMHI har också det sista året skapat 'nya' moln för att passa in i alla hundratals frågor som de får från upprörda människor.”"


Läs hela artikeln på SVT-Sörmland


Nu är frågan om riksmedia är intresserade av att lyfta denna ”nyhet” mitt i valrörelsen med risken att Miljöpartiet, journalisternas favoritparti, drabbas av tappade väljare. Jag tror inte vi får se några TV-inslag i Rapport och Aktuellt om Pernilla Hagberg ikväll. Inte heller lär vi få se frågor till Åsa Romson och Gustav Fridolin om de delar Pernilla Hagbergs uppfattningar om att SMHI ingår i en konspiration eller om planet X.


Riksmedia kommer att mörka detta fullständigt.

 
 
Ingen bild

Sven Dacke

2 september 2014 08:09

I skandalpressen Aftonbladets så kallade valdebatt fanns ett inslag med en så kallad artist som framförde "att han ville bli skjuten"

Skandalpressen hånar nu Jimmi för att han inte sjöng med i texten eller visade sin uppskattning.

Jag tycker låten och framförande var skit, och det finns flera politiker som inte heller gillar låten:

http://goo.gl/gkcv8V

 
Ingen bild

Sven Dacke

2 september 2014 08:12

Ny Facebook sida SD positiv
http://goo.gl/seGeyq

 
Svensson

Svensson

2 september 2014 08:20

Pernilla Hagberg (MP) är den första och sista som pratar om det här,för det är så korkat så det hamnar i papperskorgen, nu är frågan om Miljöpartiet ställer sig bakom det här utspelet ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Henrik Oskarsson

2 september 2014 08:38

Åter ser vi hur medias icke neutrala hållning bidrar till att göda dumhet.
Det som händer när det blir obalans i nyhetsflödet på grund av mörkning av tillgänglig fakta är inte bara misstänksamhet uppstår, utan även dåliga saker skyddas.
Likt ogräs tar näring från en blomma (Demokratin) kvävs den om trädgårdsmästaren (Media) är oskicklig.

 
Ingen bild

Niklas R

2 september 2014 09:14

Om nu ändå jorden kommer att krossas av planet X, varför skall vi då bekymra oss om någon global uppvärmning?!?

MP får mer och mer problem med sina argument.

 
Ingen bild

realisten

2 september 2014 09:35

Hon har kanske också blivet klimatförnekare!

 
Ingen bild

Pepparholm

2 september 2014 10:02

Jag har fått SDs röstsedlar i brevlådan - till EU-valet försvann de på vägen.

Nu har jag glömt vilken klok kandidat det var som ville ha ytterligare en röstsedel för riksdagsvalet med Thoralf på listan. Några kommentatorer har tidigare skrivit om detta. Jag vill kryssa den mannen. Var vänlig repetera.

 
Ingen bild

Mahmoud

2 september 2014 10:04

@realisten
Vad yrar du om?

 
Ingen bild

Skånepåg

2 september 2014 10:12

O.T

Watch: Islamic State's Flashy New Propaganda to the West

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/184667#.VAV5SJscQ1k

F-n man blir ju mörkrädd av att det finns sådant "avfall" till människor!

 
Ingen bild

Skånepåg

2 september 2014 10:21

@ Pepparholm

Nr 50 Robert Stenkvist.

 
Ingen bild

Peter

2 september 2014 10:35

Chemtrails är på riktigt. Och 3 skyskraper i stål rasade som sandslott 11:e sep 2001.
Estonias bogvisir sprängdes troligtvis bort. Sant är att nyckelvittnen mördas eller tystas på annat sätt. Som i fallet JFK.
Uppenbara lögner finns om Tonkin för att USA skulle starta krig mot Vietnam. Och Israels attack mot US Liberty.

 
Ingen bild

lennart l

2 september 2014 10:48

"saxat från en som vet"


Fria ord! Tänkvärt om tiggarna!

Jag har länge velat uttala mig om tiggarna i allmänt men har undvikit det tills nu…

De flesta av er vet att jag är född i Rumänien men kanske inte att jag har levt ”bara” en tredjedel av mitt liv där och resten här i Sverige. Jag har varit massor med gånger i Rumänien sedan revolutionen 1989, som längst har jag varit där i mer än sex månader. Jag har sett tusentals tiggare på gator och vägar, i stora och små städer, i byar… I stort sett överallt! Barn, ungdomar, äldre och riktigt gamla människor som tiggde för att överleva då.
Sedan Rumänien gick med i EU har läget förändrats på hemmaplan, inte minst när det gäller tiggarna. De har fått möjligheter att resa som vilken EU medborgare som helst. Ok, inget konstigt med det. De har rätt att göra det så klart! Visst är vi överens om det?
Helt plötsligt blev Sverige översvämmad av dessa tiggare. De kom som tsunami, helt utan förvåning och orsakade och fortfarande orsakar massor med debatt och ilska bland många människor. Fenomenet ”tiggeri” har nått Sverige!
Vem är då alla dessa tiggare? Oavsett vad media har skrivit om de så har myntet alltid två sidor. Många vill inte se sanningen i ögat och erkänna att de har haft fel.
Hur har alla dessa tiggare på ”nolltid” intagit Sverige och många andra EU länder? Hur har alla dessa människor kunnat hitta så strategiska platser att tigga på i hela landet? Platser som jag knappt har hört talas om trotts mina tre decennier i landet. Hur kunde de hitta vartenda systembolag i landet, alla ICA butiker, Coop, Apotek etc. Inte mist måste man fråga sig om hur har de haft råd att ta sig hit? Från södra Malmö till Kiruna är nästan lika stort avstånd som från Malmö till Rumänien.
Jag vet att det finns endast en liten procent ”självständiga” tiggare. De flesta är inte det. De är organiserade! Ingen politiker eller andra individer som tycker något annat kan övertyga mig om det.
Inför valet säger de flesta partier att problemet ligger på Rumäniens axlar och trycket måste sättas på Rumänien.
Låt mig säga följande:
De fattigaste tiggarna i Rumänien har inte råd att ta sig till Sverige eller andra länder. Ingen av tiggarna från Rumänien har en aning om vart ICA butiken i Majorna ligger och ingen av de flesta fattiga tiggare kan tala spanska, italienska eller franska. Nej! Men dessa som finns här kan ”lite”.
Dessa individer som folk stör sig på har kommit hit från andra EU länder där ”affärerna” gick mindre bra och konkurrensen blev allt hårdare. Dessa individer är professionella tiggare!


Samtalet jag hörde för ett tag sedan bekräftade det jag redan visste…
På ett kafé i Vasastan i Göteborg satt jag med en polare och fikade. Cafét ligger bredvid en kyrka. Utanför kyrka stod en grupp på fem individer och drack öl. De var rumänska ”tiggare”. En av dem fick ett samtal på sin mobil. Jag och min polare satt på uteserveringen och kunde inte låta bli att höra det där samtalet även om jag så önskade det. Han talade högljudd och jag försökte översätta det för min kompis.
Ganska snabbt fattade jag att han talade med en rumänsk tjej/kvinna från Italien. Hon ville komma till Sverige och han försökte övertyga henne att "affärerna" i Sverige inte gick längre så bra som i början… Och att det fanns redan över 3 000 tiggare här. Alla platser var upptagna sa han. Hon kunde räkna med att åka på en del stryk om hon råkade hamna på ”fel” plats sa han. Sedan nämnde han några namn, antar att det var de som styrde ”uthyrningen” av platser. Dessa fem individer var i 30-40 års ålder utan något synlig fysisk handikapp.

Jag har gett pengar till tiggarna i Rumänien, till de som jag ansåg var "ärliga" tiggare även om det inte alltid är lätt att avgöra men aldrig i Sverige! Jag slänger hellre en tia till de enformiga gatumusikanter som gör något i alla fall, försöker göra något...

Under mina senaste resor till Rumänien blev jag positivt överraskad av att det inte fanns tiggare på gator. I staden Timisoara såg jag faktiskt inte en enda men i Bukarest var några få kvar. Långt ifrån så många som det var för till ex 5-6 år sedan. Vart tog alla dessa vägen? Svaret är ganska enkelt. Utomlands! Där pengarna har mycket större värde.
Jag har undrat för mig själv vart alla dessa människor bor i Sverige? En sak är klar dock, de har ett arbetsschema att följa!
Självklart har en del av dessa människor inget annat alternativ eftersom de utnyttjas av andra elaka idioter enbart för pengarnas skull precis som andra fattiga människor jobbar i Bangladesh och syr märkeskläder åt oss som bor i väst och har råd att köpa dessa plagg för mycket pengar... Någon tjänar på tiggeri med och det är inte de som sitter hela dagarna utanför Din matbutik! Tyvärr!

Tänk tanken om ett drygt 3 000 svenskar organiserar sig och intar rumänska städer och tigger där! Vad kan Sverige göra då? Är det Sveriges fel? Kan Sverige stoppa de att resa? Jag tror inte det! Samma sak här! Rumänien har ingen rätt heller att stoppa sina medborgare att resa utomlands. Som tur är så är det inte Kommunismens tid längre eller är det kanske otur nu? Jag vet inte… Var det bättre förr?

Att det första man tänker på när man nämner Rumänien är att förnippas med tiggarna är åt helvete fel! Rumänien är mycket mer än så!

Wally Munteanu!

 
Ingen bild

Peter

2 september 2014 10:53

Sä här agerar partitoppen när de vill utesluta medlemmar http://www.expressen.se/nyheter/val2014/dokument-avslojar-maktspelet-inom-sd/
Undrar hur maktspelet gick till när ThorAlf ansågs vara en maktfaktor som skulle bort, likt den i Göteborg.

 
Ingen bild

Stefan

2 september 2014 10:57

Stollarna i MP är i gott sällskap med S. I ett S-utskick med div. vallöften i vår kommun finns rubriken "Våra 5 viktigaste områden" och sen räknar man upp 4 (!) punkter... Klarar man inte att räkna till 5 eller korrekturläsa en text så är det tveksamt om man klarar att styra en kommun eller än mindre ett helt land.

 
Ingen bild

World Traveller

2 september 2014 11:07

Jag bevittnade en otäck händelse idag. Vi körde genom ett tättbefolkat område och plötsligt såg vi en afghan i 40-års åldern misshandla en liten grabb i 6-7 års åldern med en käpp. Käppen gick av och afghanen slog den lille grabben till marken, satte sig på honom och ströp honom, det såg ut som om nacken knäcktes. Det hela skedde väldigt snabbt. Jag ville hoppa ut och slå in skallen på afghanen men min kollega körde därifrån och sa 'You know we are not allowed to interfere or get involved'. Han har rätt. Om vi ingriper så blir vi av med jobbet. Det hade ändå varit för sent.
Islamisk mångkultur i all sin prakt. Kanske den lille grabben var en Hazara eller Hindu som gått fel och hamnat i ett Pashtu-område.
Mångkultur utövad av en sån som realisten och Markku Ahonen vill ha hit och byta ut mot oss svenskar.

 
Ingen bild

Göta

2 september 2014 11:59

Stort tack Worldtraveller för all nyttig förhandsinformation vi får om hur verklighetens vardag kommer att se ut i vårt land inom en inte alltför avlägsen framtid.

Då kommer vi att få MYCKET att "tacka" våra genomfalska medier och naiva och kortsynta M-S-MP-V-FP-C-KD-politiker för.

 
Ingen bild

Göta

2 september 2014 12:02

Det är inte enbart vår desinformativa fulmedia som mörkar. Trots massvis med dokumentation i både bilder och filmer från vänsterpöbelns kravaller i lördags gör polisledningen i Stockholm nu sitt bästa för att tysta ner skandalen med vänsterextremisternas stora hatupplopp mot de poliser som kommenderats ut för att skydda SvP:s lagstadgade demokratiska rättigheter att demonstrera.

Bland annat tog polisen bort en bild från Instagram som en polisman lagt upp – en bild som visade några av de gatstenar som ska ha kastats mot de tjänstgörande polismännen.

Fria Tider skriver bland annat:
"Under lördagens upplopp kunde Fria Tiders utsända bevittna hur polisen överöstes med gatstenar, glasflaskor, knallskott, rökbomber, bengaliska eldar och metallstängsel. Dessutom använde sig vänsterextremisterna av bord, bänkar och stolar, stulna från uteserveringar i närområdet, som projektiler. Schackpjäser och andra stulna föremål kastades också mot polismännen efter att vänsterextremisterna vandaliserat en hinduisk kulturfestival."
[---]
"I lördags skadades fyra polismän, men polisen vet nu alltså inte längre hur de skadades eftersom de inte tycks veta om det kastats något mot polismännen och i sådana fall vad."

Läs mer och se en del av de tydliga bildbevisen här:

http://www.friatider.se/polisen-det-kastades-inga-gatstenar


 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 12:27

OT; Alltså vad f.n sysslar media med!? ...Ja, nog är det "Berättande som berör" alltid! ..knappast fakta. Och definitivt inte hela bilden!
Varför gör media så här om de vill granska valet? ...Om det inte är för att själva bedriva politik -Säg mig.
Och jag säger det igen: media MÅSTE förses med förhållningsregler i framtiden! Deras samhällsuppdrag är viktigt i en demokrati -För alla parter, även vänster. Men framförallt för vårt demokratiska samtal.

Expressen hade en omröstning om vilken av partiledarna som vann debatten -Jimmie Åkesson vann enl över 4.000 st läsare. DÅ TOGS OMRÖSTNINGEN GENAST BORT !!

..Men här finns en skärmdump.

http://bayimg.com/caaKbaAgc

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 12:41

När media gör på det här viset som ovan borttagande av en omröstning som inte går åt de håll de tänkt sig, Så dumförklarar de sina läsare!!! -Man säger: Det här är folk för dumma för att se, därför kan vi göra det, tycks man resonera.
Förrutom att man saboterar för demokratin så dumgör man folk. Jag må prata i eget intresse som sd-sympatisör men jag tror det är viktigt att man inte dumgör alla sina läsare, för det är ju det man gör! Och detta är även mest troligt orsaken till mediehusens vikande lönsamhet.

 
Ingen bild

Göran

2 september 2014 12:58

Tack för det @ Observer !

Dessa staplar vill vi gärna se sent på kvällen den 14:e !

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 13:44

Ja, Göran, Åkessons popularitet bland folk är fullt i paritet med Palme.
Det tråkiga och för folk numera uppenbara är att vi har en mediekår som unisont frångått sina uppdrag, Att belysa valet till att uppträda politiskt aktivistiskt med sina arbetsplatser som vapen motarbeta och aktivt dölja vissa partiers framgångar.

Jag skulle vilja gå så långt, att säga att näthatet, invandringsmotsättningarna, vänster-höger spänningen är medias fel, helt och hållet.
-De har med sin oprofessionalitet skapat detta.
Hade allt fått komma till ventilation direkt, öppet och sunt så hade det sett h e l t annorlunda ut.
Media har t.o.m lyckats med att förvrida betydelsen av ord, till sin fördel. Det säger inte så lite. Så illa är det.
Likt en sinnesförvriden rörelse ormar sig media fram i total avsaknad av sjukdomsinsikt eller självinsikt.
I det ljuset har chefredaktörerna blivit sektledare som tatalt har spårat ur.
Många seriösa journalister känner den kvävande atmosfären av subtila hot på ungefär samma vis som en normal människa som kommer in och besöker en religiös fanatisk rörelse.
Och det här är så långt gånget i Sverige att det enda som kan vända detta är lag och regeländringar. Inte minst viktigt för public service, om vi vill att våra väljare skall få tillgång till allsidig opartisk information på det sätt vi har bestämt i Sverige.
Demokratins liv hänger helt och hållet på detta.
Därför är det så viktigt.

 
Ingen bild

Bosse

2 september 2014 14:03

Expressen skär ned 70 tjänster ska bort härlig läsning ☺

 
Ingen bild

Pastafarian

2 september 2014 14:07


En uppmaning till alla Sverigevänner!
Skrota det där tramset med kristendomen, den hör liksom muhammedanismen hemma i Mellanöstern.
Byt till Pastafarianismen, världens roligaste religion.
Den enda religion som kan förklara existensen konsekvent och logiskt. Teodicédilemmat, som andra religioner tampas med, har man i Pastafarianismen löst på ett mycket enkelt och lättbegripligt sätt. Hinsideslivet för troende pastafarianer verkar vara nästan lika roligt som för muhammedaner, med den viktiga skillnaden att här behöver man inte offra sitt liv, dvs dö sk martyrdöden för att få sin belöning i form av gangbang med vackra oskulder.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_flygande_spaghettimonstret


---------------
Läs nedan:
Kyrkan stör SD-möten med klockringning
http://avpixlat.info/2014/09/01/s-ordforande-i-kyrkorad-beslutade-om-klockringning-mot-sd/

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 14:21

Bosse: 70 Tjänster bort på Expressen på stormöte i morse.
Dessa journalister känner nog nu den kvävgas som är resultatet av mediehusens oerhörda oprofessionalism!
-De är varmt välkommna till den friska luften som råder på alternativ media -Framtidens media!
De får gärna berätta om hur det varit på redaktionerna de senaste åren -Samhället behöver det och de får upprättelse.

 
Ingen bild

FSM

2 september 2014 14:38


Icke att förglömma,
Pastafarianens huvudbonad (durkslag) är både vackrare och mer funktionell än muslimens turban och judens kippa.

 
Ingen bild

Systemfel

2 september 2014 14:40

Ivar Arpi, frilansjournalist skriver:

"En annan journalist på en av Sveriges största nyhetsredaktioner, som jag talar med, är både rädd för att utsättas för drev och för att riskera sitt jobb, och vill därför vara anonym. Debattklimatet i den svenska offentligheten påverkar även hur nyhetsjournalistiken bedrivs, säger hen till mig.

– Jag känner mig tvingad att ta bort i mina reportage. Man måste ta bort jättemycket för att inte trigga vänsteretablissemanget. Tycker man inte exakt som den vänstern så brunmålas man. Jag är själv vänster, men dagens vänstervind gör mig orolig.

– Det har också gjort att jag själv inte orkar längre. En stor del av min nyfikenhet som journalist har försvunnit. Jag är livrädd för de reaktioner som Aftonbladets ledarsida och kultursida triggar."

http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/borgarbarnens-vald-utmanar-demokratin-10363

 
Ingen bild

Anders

2 september 2014 14:57

Hon måste vara den skarpaste kniven i MP:s låda.

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 14:58

Vad är det etablissemanget inte förstår?
http://www.breitbart.com/Breitbart-London/2014/08/31/95-percent-of-BBC-viewers-think-multiculturalism-has-failed

..Behöver folk etablissemanget?

Ovanstående besvarar också frågan varför läder en gång bildades!

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 15:01

Ovanstående besvarar också frågan varför länder en gång bildades!
(Skall det vara)

...Det finns ju en a n l e d n i n g till att vi har länder i världen.

Även detta enkla faktum förbiser det sk etablisemanget.

 
Ingen bild

Lena

2 september 2014 15:04

Jag håller absolut INTE med om dagens inlägg. Vet inte vem mp:s kandidat Pernilla Hagberg är men jag har hört någonstans att ledningen i MP inte alls håller med henne. Och vad planet X anbefaller så tror jag att NASA har uttalat sig om det någon gång av misstag, så det kommer från en massa spekulationer. Kanske är Pernilla verkligen en som man kallar MP-mupp för hon pratar för mycket om det som inte är vederlagt. Men personligen så tror jag det finns MYCKET som finns men som de flesta människor inte tror på för de inte har upplevt eller sett och heller inte vill se eller veta om. Det är OK så.

Men lyssna gärna i 8 minuter på denna kloka kvinna Åsa Runander, Centerpartistisk riksdagskvinna. Hon ger hela historien om hur detta talades om redan på 60-talet men som under två decennier varit politiskt inkorrekt att tala om.
http://nyheter24.se/maktkamp24/772061/har-varnar-centerpartisten-for-chemtrails

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 15:14

Lena

Har sysslat med flygteknik i många år. Det enda som det handlar om är kondens-strimmor.
Har besiktigat många flygplan, Att man skulle ha nån sorts påmonterad låda som släpper ut aluminiumpulver är precis lika befängt att höra som att gå till en spåkärring.

 
Ingen bild

Lena

2 september 2014 15:14

MP-ledningen tar avstånd från Pernilla Hagberg angående chemtrails.

http://nyheter24.se/maktkamp24/776236-miljopartiet-tar-avstand-från chemtrailspolitiker

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 15:18

Lena

Det är likadant med UFO´n Miljoner foton finns tagna -Inget är skarpt! Bara det säger allt man behöver veta.

 
Ingen bild

Slippery Slope

2 september 2014 15:33

Denna kvinnas uttalande har ju cirkulerat i sociala medier ganska länge så det kanske inte anses vara så mycket av ett avslöjande. Mp har absolut ett foliehattproblem värt att uppmärksamma, men jag noterar att Haglund i alla fall har en sympatisör i Peter ovan. De kanske borde slå sig ihop och bilda ett eget parti.

För övrigt: IRM, som Thoralf ondgjort sig om tidigare här, fortsätter hitta helt makalösa beteenden inom SD-leden. Det sista som hittades, det där med snubben som "råkade gilla" våldtäktshot med mera - jag får aldrig intrycket att Thoralf eller någon här i kommentarsfältet reagerar på annat sätt än att känna sig påhoppade av extremvänstern. Att peka på missförhållanden inom andra partier löser dock inte problemen inom det egna, och SD har tveklöst ett massivt hatarproblem i sina led. Svälj förtreten och gå in, läs och tänk efter. Att utan att blinka fortsätta mata på med långa haranger om hur dumma alla andra är ekar ihåligt. IRM gör er en tjänst om ni menar allvar med "nolltolerans".

 
Ingen bild

Niklas R

2 september 2014 15:33

@Lena

Enkel förklaring till strimmorna du ser efter flygplan på hög höjd.

Kall luft, varm andedräkt. Vad får du?

 
Ingen bild

Slippery Slope

2 september 2014 15:58

@Lena
Jag såg klippet av Åsa Runander, som du kallar klok.
Tänka sig att jag och Observer är eniga om något.
Det verkar som om Mp och C inte är ensamma om att ha chemtrails-troende.

 
Ingen bild

Lena

2 september 2014 16:32

@Observer och @Slippery Slope
Ta och läs på lite!!!
Nasa erkänner att de sprider chemtrails, se samtal från Doglas Rowland, Nasa där han förklarar att chemtrails är verkliga och har flera syften.
http://www.youtube.com/watch?v=jDvQT5sfcJM

Även FN och EU erkänner chemtrails. EU-parlamentet hade en konferens 8-9/4-2013 om teorier om vädermodifiering och om hotet mot civilsamhället, avsaknad av transparans o demokratiskt kontroll över hemligstämplade program som lagstiftare o militär uppvisar. Ingen möjlighet till samtycke av befolkningen!!

Även FN erkänner: FN:s konferens "Global Warming Session" i New York 2007 redovisade Dr Rosalind Peterson: "de ökade utsläppen av kemikalier från flyg s k geoingenering eller chemtrails är allvarligt hot mot världens livsmedelsproduktion och mänsklighetens hälsa.
Här kommer en film 39 minuter lån från en svensk, boendes utanför Kalmar, i Torsås, som satt ihop denna mycket uppdaterade film om geoingenering och varför, det finns en hel drös skäl. Alla borde ta sig tid att se den.

https://youtube.com/watch?v=5pS7YYwlcYA#t=2343

 
Ingen bild

Stefan A

2 september 2014 16:34

Ligger någonting i vad Pernilla säger, senast i dag såg jag ett moln som liknade en Obamaboll och det kom något vått ur det oklart vad, i söndags såg jag något jag aldrig sett förr en fallskärmsflygare med en propeller på ryggen, tittade man riktigt noga såg det ut som om han hade en sådandär gammeldags
ogrässpruta i handen, en lång tub med en behållare fram, kom säkert direkt från Pentagon. Chemtrails har jag sett ofta då jag bor nära ett av flygvapnets, numera nedlagda förstås, "hemliga" reservflygfält, har väntat 40-50 år på effekterna av chemtrails, verkar få vänta 40-50 år till, ja den som lever får se...det är iaf. tur att "verklighetens folk" i MP tar tag i ...hm..problemen....

 
Ingen bild

Mattias

2 september 2014 16:42

@Lena 15:13
Klart de tar avstånd, det är ju galenskap! Precis som då Alfsson ströks från riksdagslistan, SD´s högsta ledning gillar faktiskt inte Alfssons blogg. På samma sätt som de inte gillar andra inom partiet med liknande retorik. Åkesson sa för inte länge sedan vad han tyckte om tex Michael Hess. Det märkliga i kråksången är dock att tex Alfsson och Hess inte verkar begripa att de inte är önskvärda utan går på i ullstrumporna. Chemtrails och Planet-X ligger ju ungefär i samma liga som konspirationsteorin om "Jordens undergång 2012".

 
Ingen bild

Wally Walross

2 september 2014 16:48

Om vi nu ändå fokuserar på hur media mörkar och ljuger så upplever vi nu de mest flagranta exemplen i historien på lögner beträffande Ukrainakrisen. Pentagon, NATO; och EUSSRs knähundar, våra s k representanter, där dessvärre svenska politiker i 7kövern särskilt utmärker sig i vanlig ordning och går i spetsen för allt vansinne,för att föra Europa in i ett tredje världskrig.
Jag uppmanar läsarna att läsa denna artikel betr. Malasian MH17
http://www.globalresearch.ca/german-pilot-speaks-out-shocking-analysis-of-the-shooting-down-of-malaysian-mh17/5394111

Som stöd för sin agenda har västsidan på uppdrag av Bombama satt stor tillit till "satellitbilder" som härleds till några dataspel och de är väl antagligen i full färd med att Konstruera nya sådana tills våra nyttiga idioter har förbundit sig att skänka mer pengar till NATO.

 
Ingen bild

Slippery Slope

2 september 2014 16:48

Då ansluter alltså även Stefan A till de chemtrailstroende.

Det är ju en hel klubb här i kommentarsfältet. Ordna en enkät vetja, Thoralf.

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 16:49

Lena
Det beror på att det finns sådana som dig -Även i FN och andra mindre viktiga organisationer såsom Miljöpartiet.
Flest är dem inom journalistiken.
Så enkelt är det.

Lena! -När du ändå är igång, kan du inte visa oss ett skarpt foto på ett UFO?

 
Ingen bild

Gute

2 september 2014 16:56

Hundratals svenska skattemiljoner till vindkraftsoligarkerna.

http://www.frojdh.se/2014/08/28/hundratals-svenska-skattemiljoner-till-vindkraftsoligarkerna/

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

2 september 2014 16:58

Pastafarian

Men varför ha en religion överhuvudtaget, när allt är möjligt att göra utan den, titta på Kenneth klubben bl.a

Jag förstår ursprungs syftet, och jag tycker "piken" är kanon.
Hade lite funderingar även jag, men eftersom vi inte har skattelättnader som i usa, så finns det ingen mening.

Chemtrails myten är så "debunkad" av alla, med någon form av logik och kunskap att det bara är löjligt att fortsätta hävda den. Håller med alla som skrev om strimmor på höghöjd, vill dock tillägga att motorerna i flygplanen är en ny model sedan ett visst årtal (tror 70/80 någongång) vilka använder mer luft vilket ger mer dimmor.

Ra`men

 
Ingen bild

Lena

2 september 2014 17:11

@Observer
Varför så hånfull? Har du någonsin hört den här om SANNINGEN? Först hånas den, sedan förnekas den och vid tredje stadiet så är det VEDERTAGEN SANNING!
Kom med ett riktigt argument istället. Även om du inte håller med (och jag tvivlar på att du sett youtube-filmerna jag länkade)så är det bättre att hålla tyst när man ingenting vet. Tror du att jag hittat på detta själv? Av vilket skäl skulle jag göra det? Lyssna och lär istället om detta är något du inte är insatt i.
Och som sagt höj blicken någon gång så får du se alldeles nyproducerade chemtrails. Det förvånar mig alltid att människor är så ointresserade av detta.

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 17:14

Gute
Klart läsvärd länk!
Framtidens rättsystem måste rustas för att kunna taga hand om de ökande kvalificerade skojerit & bedrägerierna. Sådant skojeri är svårupptäckt speciellt om det sitter "Stollar" i bslutandenämderna.

 
Ingen bild

Observer

2 september 2014 17:16

Lena
-Är du på rymmen?

 
Ingen bild

Lena

2 september 2014 17:17

@Mattias
Var är din logik? Chemtrails och Michael Hess har inte med varandra att göra. Jag kommer att rösta SD på alla 3 instanser därför Jimmie Åkesson har alldeles rätt i att vi i Sveriges land inte kan fortsätta att ta in människor utifrån i den mängd som vi nu gör. Det finns flera skäl till det, ett av dem är ekonomin, ett annat är att vissa folk passar man inte ihop med helt enkelt. Dessutom så vill jag att Sverige ska vara Sverige. Är det rasistiskt?

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

2 september 2014 17:22

Lena

Började titta på din länk, slog av när dom började räkna på bensinförbrukningen, inte ett rätt. För att göra historien så kort som möjligt, Luft är en massa precis som vatten, annars hade planen stått kvar på backen. Luft har många olika egenskaper i form av hastighet, täthet, höjd temp m.m Det är inte bränslet i sig som gör contrails det är en blandning av luftens egenskaper/ flygplanets egenskaper. Jag försöker inte vara dryg på någotsätt, men om du prata med någon som verkligen kan dessa saker, tror jag faktiskt att du byter åsikt ganska snabbt.

Och vad skulle syftet med chemtrails vara. Motverka globalauppvärmningen?

 
Ingen bild

Lena

2 september 2014 17:35

@Observer
Som sagt, kom med ett riktigt argument istället! du förstår nog inte riktigt hur du tar dig ut i ditt hånfulla kommenterande...

 
Ingen bild

Wolf

2 september 2014 17:42

Idag fick du min medborgerliga röst Thoralf! Fortsätt i den sanna anda du gjort som alltid, all heder all lycka!

 
Ingen bild

Trollfar

2 september 2014 17:45

@Mats (ateist) Proffstroll "Det är inte bränslet i sig som gör contrails det är en blandning av luftens egenskaper/ flygplanets egenskaper."

Knappast flygplanets egenskaper, utan snarare motorns egenskaper eftersom det är vattenånga som motorns förbränning innehåller och som ger kondensationsslingor.

Om du inte pratar om vortexgenererade virvlar som uppstår vid vingspetsarna. Vilket är en helt annan sak.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

2 september 2014 17:53

Lena

Såg lite till, kunde inte hålla mig, tycker sådant här är fascinerande.

En punkt på varför det används var att reducerabefolkningsmängden. Hur skulle det gå till om du sprutar ut det i stratosfären,
Kan man vaccinera sig mot effekten, man borde inte kunna det eftersom kontrapunkten var att kroppen inte kunde känna av nanopartiklarna.
Hur skyddar man sig själv och sina anhöriga mot effekten?
Varför sprutar man det över sin egenbefolkning? och speciellt Sverige?
Alla vetenskapsmän inom dessa områden måste vara i konspiration och tycka att det är en bra lösning?
Och hur förminskar man befolkningen, i ett logiskt syfte, tänk om alla utbildade och vältränade personer dör, och tiggarna blir kvar?

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

2 september 2014 17:57

Trollfar

Helträtt, slarvigt formulerat av mig.
Men man måste även räkna all luft som går genom motorn, vilket inte gjordes i filmen, + ving virvlar som också ger strimmor.

 
Ingen bild

Eric H

2 september 2014 18:14

Disutera chemtrail varade - eller inte kan ni vär göra nån annanstans, se Hagbergs snatter som att okunskapen/obildningen fått ett ansikte.
En av Flashbacks längsta (och mest underhållande trådar) avhandlar just det ämnet..
Majoriteten av "bevisen" är YT-klipp och till viss del okända "forskare".
Sk-tkul att läsa tar ett par dar, minst!

 
Ingen bild

Stefan A

2 september 2014 18:17

Ja var dagens riktiga glädjebesked, nordens största tidning...nej det var ju när jag brukade köpa den, delar ut ett riktigt yxhugg mot personalen, går det inte att sälja annonser och lösnummer längre genom att förfölja ett riksdagsparti och genom att betala obskyra personer för kartläggning av privatpersoner, samarbetet och finansieringen av Researchgruppen eller vad dom heter, kan vara en av det största misstag en chefredaktör gjort, men varför börjar inte Bonnier städa i toppen som brukligt är när man misslyckats, utan i botten,eller båda, ingen vill kanske ta över ansvaret för det sjunkande skeppet...

 
Ingen bild

Tony

2 september 2014 19:33

Dagens glada nyhet ,Expressen tvingas sparka 75 man.

 
Ingen bild

Trollfar

2 september 2014 19:45

@Stefan A, det gjorde man. VD:n fick gå.

 
Ingen bild

Trollfar

2 september 2014 21:00

@Mats (ateist) Proffstroll, mänskligt att fela. Du vet att vi outbildade bonnläppar till SD-röstare vet inte så mycket om livet och tekniken.;-)

 
Ingen bild

Stefan A

2 september 2014 21:00

Menar förstås de som ansvarar för driften Thomas Mattsson mf. ...
Oj vad Sjöstedt blev försiktig när vänstervåldet kom lite grann på tal,visste att det var minerad där, många röster kunde ryka..

 
Ingen bild

Stefan A

2 september 2014 21:02

minerad mark, skulle det vara..

 
Ingen bild

Maja Dacke

2 september 2014 21:35

Lena, du som jag söker och finner på nätet ... även utrikes. Läste du sajten där förtvivlade amerikaner söker hjälp mot förgiftningen? Ja, tänk vad astma och allergier har ökat snabbt och andra angrepp såsom cancer. Nu sägs det att varannan av oss kommer att drabbas - för 40-50 år sedan var det en ovanlig sjukdom. Barium lär vara cancerframkallande. Tänk, inte visste jag att bilar och industrier spred barium över oss! Aluminium som ger alzheimer och fördummar är lättare att stå emot genom ...

Alltfler i USA börjar avslöja sanningen. Men ...

"Jorden är platt, och hör sen!"

"Nej, den är rund."

"Nej, jorden är platt för det har Gud sagt ..."

"Likväl snurrar hon ..."

 
Ingen bild

Maja Dacke

2 september 2014 21:43

Måste tillägga:

Såsom molnskådare hela mitt liv har jag lärt mig hur naturliga moln ser ut. När jag för 2-3 år sedan upptäckte onaturliga moln började jag undra - och fotografera. Nu bor jag i ett område som ligger mellan Växjö och Köpenhamn vilket är utmärkt när man vill studera molntillverkning.

Från tunna strimmor fram och tillbaka i arla stund till slöjbetäckt himmel några timmar senare. Som exempel. Det finns flera variationer.

Med FlightRadar kan man ibland hitta reguljära plan på vissa trader som deltar i detta - British Airways och EasyJet etc. Men de flesta syns inte på radarn fastän de flyger fram och tillbaka i ett.

Men som skrivet: Jorden är väl platt ... ...

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

2 september 2014 21:45

Trollfar

Det är verkligen inte min uppfattning. Just denna fråga diskuterade jag på precis samma sätt, i en annan tråd här, och vart ner jagad av, misstolkningar, missquotes, påstådda stavfel, meningsbrytningar, och allt annat än sak frågan.

Lite tragiskt att om man tar upp en fråga, eller inte håller med om en kommentar, som gäller allt mellan ekonomi, miljö religion.

Så står halmgubben där och skriker, varför älskar du muslimer, vill du ta hit alla utlänningar utan en tillstymmelse till diskussion. Det hela brukar sluta med att jag svarar 10 helt ovidkommande frågor, och får sedan som sista kommentar, fan vad du mal.

Eric h

Om du har problem med bloggposten, får du ta det med Thoralf.
Ignorant att inte läsa bloggposten, och sedan uttala sig.

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 september 2014 21:49

Hoppas att diskussionen om div. konspirationer nu är över. Vi har snart ett oerhört viktigt riksdagsval framför oss. Där får vi lägga all kraft.

Mot oss finns sju riksdagspartier, 99% av journalistkåren, vänsterextremister, andra förvirrade unga, skolledare, ledande inom Röda Korset, okunniga väljare mm.

 
Stefan

Stefan

2 september 2014 22:00

Jimmie Åkesson i Eskilstuna 2 september

https://www.youtube.com/watch?v=Cr286eZ0aSc&feature=youtu.be

http://https://www.youtube.com/watch?v=Cr286eZ0aSc&featur

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 september 2014 22:20

Sebbe Staxx i SVT nu. Säger sig blivit en bra människa och hittat Gud. Visst, vi tror det när vi ser det...
Fanns det ingen annan för SVT att placera i soffan?? Tom. en hink vatten tänker klokare...

 
Ingen bild

Lena

2 september 2014 22:30

@Göta
Tack för stödet! Det värmer :) :D Jag vet att det finns många därute som undrar varför detta är så noggrant mörklagt och absolut inte får diskuteras. Men många orkar inte tänka längre än så. Vi lever tydligen i tider där alla får ska in i fållan!
Du är också en fritänkare, liksom jag, och tänker så förbli. Men som sagt jorden är platt för många, fortfarande!

 
Ingen bild

Caro L

2 september 2014 22:38

@Skånepåg Jag hade redan tidigare tänkt kryssa Stenkvist, stämmer detta med riksdagslistorna? Isf blir jag ännu säkrare i mitt val.

 
Ingen bild

Lena

2 september 2014 23:01

Ursäkta jag tog faktiskt fel och skrev @Göta när jag menade @ Maja Dacke . du måste ursäkta mig Maja Dacke:)

Här är ytterligare ett bevis, en skåning som ringer i till en flygledare på Flygfartverket och talar om chemtrails. Men som sagt Pinocchios näsa växer ut nåt otroligt.
För övrigt kan jag rekommendera boken av Leif G.W Persson som heter: "Den sanna historien om Pinocchios näsa". Där talar han om en annan lögn.

https://www.youtube.com/watch?=o5T_1QytoQM#t=106

 
Ingen bild

Waterbug

2 september 2014 23:47

Jag upphör aldrig att förvånas över folks benägenhet att tro på alla märkliga konspirationsteorier, pseudovetenskaper, vidskepelser etcetera, oavsett om det rör chemtrails, homeopati, magnetarmband, elallergi, 9/11, ufos, klimatet, illuminati osv. Listan är banne mig oändlig!

Det är något i den mänskliga naturen som gör oss benägna att gå på sånt här, jag tror inte det enbart kan skyllas på dålig bildning eller låg intelligens, den mänskliga hjärnan är verkligen fascinerande.

Nåväl, det är ingen större skada skedd så länge personer med dessa vanföreställningar inte hamnar i ledande/styrande ställningar som risken verkar vara med MP-vännen här.

O andra sidan så vet man ju inte säkert att hela (vårt upplevda) universum inte endast är en tvådimensionell projektion eller ett hologram så jag antar att man kan ta sig rätten att hiva ut alla naturlagar genom fönstret tills motsatsen är bevisad ;)

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

3 september 2014 00:06

Lena

Är det bevis? Vad har du för beviskrav, med dom du pressenterar går inte någonting att uteslutas.
Om jag ringer till Thoralf nu, och säger att SD kommer att få 100% av rösterna i valet, blir det "bevis/fakta" då.

Klippet du la upp var under all kritik.
Men jag hör dig redan skrika, att Ebola är människo gjord och avsiktligt placerad i Afrika, Många religiösa skriker redan om att det är herrens sätt att sortera ut bögar, ateister, och alla som inte följer kristen tro, dvs 2/3 av alla människor på jorden.

Om det är så att du har rätt angående chemtrails, så är det religiösa människor som ligger bakom, ingen som inte tror på ett extra liv, skulle vara så korkad att dom blåste det enda liv dom hade, på något dyligt

fritänkare, ja (vilket innefattar allt i lala land) Kritisktänkare nej logisktänkare nej rationeltänkare nej

Hoppas du vaknar ur din drömvärld, Och NEJ jag vill inte vara dryg otrevlig eller arg, Jag vill att du skall vakna, för din egen skull.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

3 september 2014 00:18

Waterbug

Om du är intresserad av detta
rekommenderar jag, Shermer Michael både böcker och YT

Men som jag förstår är det ned ärvt.

"The Believing Brain: From Ghosts and Gods to Politics and Conspiracies—How We Construct Beliefs and Reinforce Them as Truths."

https://www.youtube.com/watch?v=YqAwfv3HYGo

 
Ingen bild

Waterbug

3 september 2014 00:34

Tack, just Shermer har jag inte koll på något vidare.
Har hållit min skepsis levande med Dawkins, Hitchens och framför allt Sam Harris (Fullständigt briljant man)

 
Ingen bild

Morningstar

3 september 2014 20:30

Uppenbarligen finns det många häcklare här inne. Jag håller med om att det är tråkigt att det handlar om en miljöpartist, vilket dessvärre drar ner trovärdigheten bara det. Nu är det så att man har lyckats ta prover på det och har fått det analyserat. Det innehåller höga och giftiga doser av barium, mangan, koppar och zink. Det är inte ens en nyhet. Det har man känt till i närmare 10 år. Det finns även misstankar om att den dramatiska ökningen av autism är relaterat till just chemtrails. Att kalla folk för stollar kommer knappast hjälpa er. Ni är lika mottagliga för gifterna som alla andra. Deras krig mot mänskligheten drivs på många olika fronter. Av den enkla anledningen att då ser folk inget samband. Men dom förgiftar oss varje dag genom skit dom släpper ut i luften, den genmodifierade maten, vacciner, läkemedel och mikrovågsstrålning.

Beträffande HAARP så tänker dom flesta förmodligen på Alaska. Men sanningen är att det finns många liknande anläggningar över hela världen, även i Skandinavien. Det pågår forskning i hjärnkontroll på Karolinska Institutet och Dr Martin Ingvar är en av dom som ligger bakom den.

Här kommer en liten crash course. Strax efter krigsslutet initierade USA's regering ett hemligt program vid namn Project Paperclip. Via detta program slussades tyska nazi-forskare över till Amerika. Därefter uppstod nya program för att studera hjärnkontroll, den mest kända och ursprungliga kallas för MK-Ultra. Inom den senare uppstod så småningom ytterligare ett program vid namn Project Monarch. Vilket inte har det minsta att göra med kungligheter, utan syftar på fjärilen. Ni borde kanske börja intressera er för vad musik era barn och barnbarn lyssnar/ser på. Dessa vidoer och även Hollywoodfilmer, är fulla av symboler som har just med sånt att göra. Artisterna håller ofta för ena ögat, vilket är en gammal Illuminati-symbol. Monarch-fjärilar är också vanliga och det finns ofta ett tema av polisstat i dessa musikvideos.
Särskilt flickor är utsatta och det verkar som om dom ofta blir rekryterade genom Disney-klubben. Dom får genomgå något som kallas för zex kitten programming. Marilyn Monroe var ett tidigt exempel på en sex kitten. Brittney Spears är ett annat exempel på en sex kitten ocj jag vill minnas att hon kom just från Disney-klubben. Lady Gaga är en annan sex kitten. Tänk på deras beteende. Vill ni hålla koll på vad era ungdomar håller på med så rekommenderar jag Vigilant Citizen som är bra på att analysera just sådana saker. VC finns även på FB. Blev lite mycket så jag stannar där för den här gången.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

3 september 2014 22:25

Morningstar

Citat
Deras krig mot mänskligheten, Vilka är DOM, och hur är DOM immuna isof. Borde det inte drabba deras släkter likaväl?

Min åsikt, Det är en jävla smörja du skriver, men det är inte produktivt, så jag låter det stå som min åsikt. Men om du skall skriva en text som du gör. varför blandar du fakta, påhitt och fantasi i samma text.

Gaga. Reklam och marknadsföring kallas det. Har du tänkt på att dom är naken till 99% av kroppen, såg precis ett illuminati klipp någonstans, med en svensk skivkille, såg en med bigfoot också, Aliens är också här, finns flera massögonvittnes... jag avbryter där.. tror att linken nedan avhandlar det, har inte sett den än. Slutsatsen är att när det kommer till krita och bevisen skall fram, så finns inget mer än, Jag vet att det är så.

Vore kul om du svarade på frågan dock, borde finnas en logisk förklaring, till hur man reducerar populationer med slump.

Ebola?

Kan bara anta att Alex Jones är en favorit.
Men jag återlägger Sherman, som jag verkligen rekommenderar, han har faktiskt papper på det han påstår.

Du kan aldrig ha sett en föreläsning som denna, (ej dryg) men jag hoppas att du gör det, gäller även Lena.

"The Believing Brain: From Ghosts and Gods to Politics and Conspiracies—How We Construct Beliefs and Reinforce Them as Truths."

https://www.youtube.com/watch?v=YqAwfv3HYGo

 
Ingen bild

Caro L

3 september 2014 22:26

Morningstar, jag tror att bilden du målar upp är för hemsk för många människor att ta till; man vill gärna tro att ondska egentligen inte existerar trots de otaliga exemplen genom världshistorien. Får man fråga hur du ser på transhumanismen och Googles experiment med intelligenta robotar, samt mikrochip och elektroniska tatueringar?
https://www.youtube.com/watch?v=wZta3HRe2YY

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 september 2014 22:35

Såg nu "debatten" mellan Erik Ullenhag och Jimmie Åkesson. Ullenhag kändes desperat, vilket är fullt förståeligt.
Han nästan skrek ut sitt vanliga (floskel)-budskap och gjorde allt för att inte ge Åkesson en enda chans att tala.
Men, ska en debatt få så lite tid? Den hade knappt startat, förrän den var slut..

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

3 september 2014 22:50

Läste precis igenom din text igen Morningstar.

Slutsats, bekymra dig inte med Shermer.
Antar att många conspirations teoretiker måste vara obildade eller ointresserade eller dumma.

När du blir sjuk vart går du då?
Hur länge har bananen varit genmanipulerad, hint, sedan du föddes.
nästan all mat är genmanipulerad, precis som hundar.

Jag blir faktiskt förbannad, du sitter framför en dator och skriver en jävla massa smörja, om saker du inte har en aning om, när du ganska enkelt kan få RIKTIGA svar på allt du vill veta.

Men som jag skrev ovan, om man utgår från att hela forskarvärlden är ute efter att ta livet av en, så finns inga riktiga svar, detta är lite sjukligt.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

3 september 2014 23:17

Hulda

Vi satt och diskuterade jag och en kamrat senast i går just om det du skriver, och jag/vi håller med fullständigt. Upplagt som en dokusåpa, med urusla utfrågare, med upprepnings kommentaren varför då varför då varför då. Och när vederbörande skall avsluta sin respons.... och nu över till...

Det är 4år mellan valen, bland det viktigaste som finns, då måste man verkligen ge folk tid att prata till punkt. Ge dom en månad var, om det skall vara så. Och låt dom gå igenom hela partiprogrammet om dom vill. Sveriges television heter det inte så. Dom sista månaderna in för valet, kan man ta bort mycket skit och repriser.

 
Ingen bild

Waterbug

3 september 2014 23:26

Mats:
Morningstar är 100% ironisk, det är ett helt lysande inlägg som dryper av sarkastisk humor och är en mäktig spark i baken på konspirationsteoretiker :)

Dr Martin Ingvar, project paperclip, say no more!
Jag är nästan våldsamt upprörd på dig för att du inte genomskådade det där efter tredje meningen :)

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

3 september 2014 23:45

Waterbug

Jag kan bara anta att ni känner varandra.
Vad menar du med att projekt paperclip var sarkastiskt Eller som du skrev Say no more!

Jag måste tyvärr missat sarkasmen och ironin.

Till mitt försvar säger jag bara att, mycket av kommentarerna här, kvalificerar sig i den genren. lite svårt att utskilja ibland tydligen.

 
Ingen bild

Waterbug

4 september 2014 00:15

Det slog mig faktiskt att du kan ha rätt och att Morningstar är seriös (Känner inte mannen och har ingen uppfattning om hans historik) trots att han tar upp några av de mest absurda foliehattsteorierna som har existerat. (eller uppförstorar betydelsen av dessa sedan länge nedlagda och misslyckade experiment)

Min första (och andra och tredje) tanke var att detta bara var för mycket för att kunna vara annat än ett slags 'false flag' dolt bakom osande ironi.

Nåväl, medellivslängden ökar från år till år, det borde vara bevis nog för att illuminati inte försöker utrota oss eller nått.

Du behöver nog inte försvara dig, kan snarare vara jag som är skyldig dig en ursäkt om jag än en gång underskattat den mänskliga hjärnans förmåga till att dra *host* konstiga slutsatser.

Det är underhållande och tragiskt på samma gång :/

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

4 september 2014 00:39

Waterbug

Stort av dig.
Som uppskattning skall du få några nya tänkare =)
Dock åt det religiösa hållet.
Sträck kollade på( the atheist experience,Matt Dillahunty) YT. kunde inte sluta, så sjukt roligt och bisarrt. Korta 10 min klipp, men det blir.. ähh. en till. Även Aron Ra är intressant.

 
Ingen bild

Hans

4 september 2014 06:51

Den rödgröna journalistkåren i Sverige mörkar givetvis allt som skulle kunna skada MP med anhang.

Hur många svenskar känner t ex till att De Grönas tyske gruppledare i EU-parlamentet, den grupp där MP ingår, tidigare var en ivrig förespråkare av att legalisera sexuellt umgänge med barn?

Inte ETT ord i svensk media om detta!

Det här är oerhört besvärande för MP (han var nämligen inte den enda inom den tyska gröna rörelsen som hade dessa grumliga åsikter om sexuellt umgänge med barn). Jag tycker svenska folket borde upplysas om dessa fakta.

Chemtrails bleknar ju vid en jämförelse.

 
Ingen bild

freddan ekdahl

17 september 2014 00:19

partiet de fria arrangerade faktiskt en marsch emot chemtrails, de har haft detta på agendan ända från start, detta är inget nytt alls men man har blivit anklagad för att vara paranoid och en "FOLIEHATT" såfort man sagt något.

 
Ingen bild

szandor lavey

11 april 2017 10:38

Hallå!!! Vill du vara medlem i den stora Illuminati och börja ta emot 50,000,000.00USD månad och vara populär bland andra och har rikedom och berömmelse ,, är den enda chans att på illuminati..I sändes av frimurare höga chefen för ta 52 medlemmar i Illuminati, jag har fått 32, så vi söker 20, så försök och vara bland de tweenty människor att vara rika och berömda, WhatsApp oss på 2348119239306 eller maila oss på: illuminatiword0666@gmail.com, så vi kan börja gå processen !!!

 
Ingen bild

Jmaes

22 april 2017 00:14

Hallå!!! Vill du vara medlem i den stora Illuminati och börja ta emot 2,000,000,00USD varje månad och vara populär bland andra och ha rikedom och berömmelse, detta är den enda chansen att vara av Illuminati. Jag skickades av frimuraren hög chef Att föra 52 medlemmar i Illuminati, jag har fått 32, så vi letar efter
20, så försök vara bland de tjugo människorna att vara rik och berömd, Whatsapp oss nej; +254735797459 eller maila oss på; Jw440605@gmail.com Så att vi kan börja anslutningsprocessen !!!

 
Ingen bild

Leonard bolina

26 oktober 2017 22:58

Häng med den stora broderhatten idag och leva ett bättre och lyckligt liv. VÄLKOMMEN TILL RICHES AND FAME STORA TEMPEL. Är du en affärsman, man, politiker, musikal, student och du vill vara rik, kraftfull och vara känd i livet? Du kan uppnå dina drömmar genom att vara medlem i Great Illuminati brothers huva. Med detta kan alla dina drömmar och hjärtatillskott fullbordas, om du verkligen vill vara medlem i den stora illuminatibroppen, kontakta Herren Illuminati nu. Obs! Nyanställda medlemmar har rätt till $ 12.000.000 amerikanska dollar, A Golden Ring, som skyddar och guildar dig från fiender, och en fri visum till Förenta staterna. Vänligen dela vi inte blod. Missa inte denna möjlighet. Datum för rekrytering av nya älskade medlemmar, Ring och var rik Nu ¡¡¡från LORD MASHA på ILLUMINATI ONE LOVE kundservice: Motto; Vi är här för att minska fattigdomen från världen och få dina drömmar att bli sanna. Vi väntar på ditt svar, du kan lägga till oss på whatsapp mobil och bli rik inom en månad. maila oss: Leonardbolina@gmail.com Whatsapp oss: +2348076835119

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards