thoralf

Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2014 21:44

SvP hade idag torgmöte i Kalmar. Givetvis fanns de vanliga motdemonstranterna på plats. De lokala kommunisterna var självklart också på plats. Några våldsamheter förekom inte vad jag kunde se. Jag var nämligen på plats för att dokumentera torgmötet.


Barometern var på plats och filmade men även intervjuade Stefan Jakobsson. Se länk


Det var även många politiker på plats från 7-klövern i Kalmar. Nyfikenheten var uppenbarligen stor hos många. En del var lite mer diskreta och stod i Stadshusets fönster och tittade som oppositionsråd Per-Olof Jonsson (M).

 
 
 
Många av motdemonstranterna var kända ansikten.
 
 
 

Motdemonstranterna gjorde allt för att störa ut mötet, kyrkklockorna ringde i domkyrkan men bara under några minuter. I princip var det omöjligt för alla nyfikna att höra vad Stefan Jakobsson sa i sitt tal. Det fick mig att fundera på alla torgmöten som vi Sverigedemokrater genomfört under liknande förhållande. Jag har själv varit med vid några tillfällen t.ex i Malmö. Läs blogginlägg.


Vi är många Sverigedemokrater som varit väldigt irriterade på polisens passiva agerande vid våra torgmöten. Inte minst de åhörare som kommit för att lyssna på Jimmie Åkesson eller andra företrädare för Sverigedemokraterna men sedan inte kunnat höra ett enda ord på grund av dessa motdemonstranter. Att kunna genomföra ett möte innebär också att eventuella åhörare skall kunna ta del av vad talaren framför.


Jag kom att tänka på när Mona Sahlin var i Kalmar för att tala vid socialdemokraternas firande av 1:a maj 2007. Jag var själv inte på plats med framlidne journalisten Kurt Lundgren skrev på sin blogg om den man som omhändertogs av polisen för att han delade ut toblerone till åhörarna. Han störde inte mötet verbalt överhuvudtaget om jag tolkar Kurt Lundgrens blogginlägg rätt. Med samma toleransnivå skulle många blivit omhändertagna av polisen idag. Eller vid Sverigedemokraternas torgmöten genom åren.


Men der är väl skillnad på socialdemokraternas Mona Sahlin och Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson när polisen avgör vad som tillåts från motdemonstranternas sida.

Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2014 07:18

Har haft en diskussion gällande att klicka ”gilla” på diverse Facebooksidor. Vad anser mina läsare om att klicka ”gilla” på Inte rasist men, IRM:s facebooksida? Tar man då klart ställning mot Sverigedemokraterna då IRM endast granskar SD?


IRM skriver följande på sin webbsida.


”Vår grundidé, som vi inte kommer vika ifrån, är att granska Sverigedemokraterna och inget annat parti eller ideologi. Forum för granskning av övriga riksdagspartier finns redan.”


Svara gärna på min webbundersökning i högermarginalen.

Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2014 00:27

Igår kom även statistiken från Danmark över asylsökande i juli. Då är statistiken komplett.


   



Idag har det blivit 180km på trehjulingen. Dagen började med att jag besökte åtta förröstningslokaler för att lägga ut våra namnvalsedlar. Sedan fortsatte jag med utdelning av vårt valmaterial i Påryd, Tvärskog med omgivningar, Boholmarna där Henrik Rydström bor. Han kommer säkert bli väldigt glad över att han fått information från SD. Innan kvällen han jag även med en liten bit av Rinkabyholm.


Bemötande vid alla förtidsröstningslokaler var mycket trevligt och glatt, vilket känns väldigt skönt. Man kan riktigt känna att vi har medvind. Annat var det 2005 när jag lämnade ut valsedlar till kyrkovalet. I Arby vägrade prästen på pastorsexpeditionen att ta emot våra valsedlar. Jag blev dessutom utföst från lokalen på ett minst sagt otrevligt sätt. Jag fick ringa valansvariga på Växjö stift och berätta vad som hänt. De ringde i sin tur upp Arby och läste lusen av prästen. En stund senare ringde prästen upp och bad om ursäkt för sitt beteende  och jag kunde lämna valsedlarna men det var inte trevligt.


Idag är det dock helt annorlunda!


Den enda som inte ändrat attityd sedan 2006 är vänsterpartiets Bertil Dahl i Kalmar. Han kan inte ta en enda debatt med SD utan att använda sig av personangrepp. Gårdagens debatt på Larmtorget var inget undantag. Jag har dock idag fått flera reaktioner som starkt kritiserar Bertil Dahl och hans sätt att uttrycka sig.


Det tråkiga tycker jag dock är att Barometern använder sig av detta personangrepp i sin rubrik på en artikel angående debatten. Men det mesta på Barometern går ju ut på att ”förtala” Sverigedemokraterna. Aldrig en neutral artikel från någon journalist. Alltid skall något negativt epitet eller händelse vävas in i artiklarna.


Moderaterna i Kalmar skall ha haft flera krismöten efter Fredrik Reinfeldts sommartal. Det sägs att flera medlemmar har sagt upp sitt medlemsskap i Moderaterna. Jag förstår dem mycket väl.


I dag finns det faktiskt en ganska bra artikel i DN om hur SD röstat i voteringarna i Riksdagen. Jag har ju suttit i Skatteutskottet och det känns bra när jag ser statistiken. En statistik som inte alls överensstämmer med vad vissa vänstermänniskor som t.ex Bertil Dahl jämnt och ständigt häver ur sig. Trots att de inte själva har någon kunskap i ämnet. Utan bara agerar nyttig idiot!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards