thoralf

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

PRESSKONFERENS SD OM A-KASSAN

Av Thoralf Alfsson - 27 augusti 2014 19:26

 
 
Rex

Rex

27 augusti 2014 19:30

Oops! Kolla stavningen! :-) "Presskonferens" ska det ju stå!

http://www.sverigebladet.se

 
Ingen bild

Trollfar

27 augusti 2014 19:51

Stavningen är felaktig, men akta er för att klicka på länken. Letar förmodligen IP-adresser. Bör tas bort Thoralf.

 
Ingen bild

Ronny

27 augusti 2014 20:00

Joddå som vanligt lyckas SVT få det till att SD har räknat fel. Man håller sig inte ens för god för att låta (s) tala om det i sändningen. Detta landet är sjukt, och det är Statstelevisionen som sätter ribban.

 
Ingen bild

World Traveller

27 augusti 2014 20:02

Håll ögonen öppna den 18e oktober! Detta kommer svensk stasi-media att försöka mörka.

Stop the ISIS Crisis London March
(War veterans)

www.facebook.com/marchforuk/posts/504570256343841

 
Ingen bild

Waterbug

27 augusti 2014 20:07

En liten smula OT men den SD'are som gjorde bäst ifrån sig i media idag var Mattias Karlsson i studio ett runt kl 16.30

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5948668

Snacket som inledde partiet innan Karlsson kom in höll på att ge mig hjärtsnörp, skall inte avslöja för mycket för det är verkligen rejält underhållande att lyssna på.

 
Ingen bild

Per

27 augusti 2014 20:33

@Waterbug
Tack för tipset!

 
Ingen bild

Rex

27 augusti 2014 20:50

@trollfar
Nej det är ingen fara! :-) Jag heter Rex och det är min domän, jag bara tog den eftersom man skulle uppge någon hemsidesadress när man loggar in.
Men jag kan ju hålla med om att det ser suspekt ut! :-) Bra att vara på sin vakt.

 
Ingen bild

Annelie

27 augusti 2014 20:59

Jag röstade i dag, så nu är det klart.

 
Ingen bild

Trollfar

27 augusti 2014 21:07

@Rex, skriva URL behöver du inte göra. Den uppgiften är frivillig. Du förstår varför jag varnade märker jag.

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 augusti 2014 21:21

@Waterbug.
Jag hörde den sista delen av inslaget. Mattias Karlsson kämpade väl mot dumheten!

 
Ingen bild

Lärare

27 augusti 2014 22:18

Sanningen ang siffrorna, från den "opolitiske sekreteraren" hos Anders Borg måste bli föremål för kritisk granskning. Så här får det väl ändå inte gå till. Skrämmande utveckling av demokratin.
Skäms SVT!
Spännande se hur SD går vidare.

Man kan undra hur Hedenmo och Knutsson känner sig ikväll efter att ha blivit avslöjade med byxorna nere. De försökte med alla medel sätta dit Åkesson men det lyckades inte. Fula, låga tricks som vanligt.

SD går alltid segrande ur kampen.
SD har ju alltid sanningen på sin sida. Kommer generera många nya röster.

Kämpa SD, ni vinner mark för var dag som går.

 
Ingen bild

Rex

27 augusti 2014 22:29

@Trollfar.
Nu har jag lärt mig det också! Tack!
Mvh

 
Ingen bild

lennart l

27 augusti 2014 22:42

Att som SVT helt förlita sig på ekonomiska beräkningar från Anders Borgs var inte så smart. När kom Anders Borg himself med en riktig prognos. Hur många gånger har han inte fått revidera budgetsiffrorna.

 
Ingen bild

lennart l

27 augusti 2014 22:47

Såg folkpartiets reklam på TV. Björklund avslutar inslaget med "därför brinner jag för skolan" men jag saknade fortsättningen, "och skolan brinner för dig, en om dan".

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

28 augusti 2014 00:02

Den begåvade insåg ju ganska snabbt att SVT, samt främst Mats Knutsson var ute efter att så in tvivel i Jimmie på ett mycket fult sätt och få hon att framstå som korkad
Hur genomskinligt som helst .
Det hemska är att detta lyckats väldigt få ser ju tex denna presskonferens osv.

Har skrivit det förut och kan skriva det igen, SD:s stora problem är SVT, det behövs en hel stab som kartlägger SVT och dokumenterar dessa övergrepp på demokratin
Som läget är nu är det bara en moderat som protesterar

Är det sedan så att det är som sägs här på presskonferensen att ingen referens finns så får vi hoppas att SD inte släpper detta
Detta beteende är inte acceptabelt , och har hänt förut

Dessutom är ju pro multikulti i SVT genomgående minst en gång i timman på något sätt hjärntvätten är massiv och svenska folket lider svårt av Svebola mellan öronen där S står för Sveriges televion

 
Lassekolja

Lassekolja

28 augusti 2014 00:22

Bra att Du tar upp detta Thoralf!
Blev åter förb---d när jag såg Aktuellt ikväll, tillräckligt förb. att mejla följande till Aktuellt:
Allt oftare efter att ha tittat på Svt´s nyhetsprogram blir jag sittande som ett "tomt frågetecken". Ikväll såg jag i Aktuellt att Sverigedemokraternas budget ifrågasattes, detta efter gårdagens utfrågning. SD´s partiledare Jimmie Åkesson förklarade först att hans siffror stämde med SD´s förslag. Därefter fick vi se ett antal, bl.a politiska motståndare och ekonomer "såga" SD´s siffror. Plötsligt var inslaget slut! Där blev vi tittare sittande som frågetecken. Varför tillfrågades inte någon ansvariog representant för RUT(RiksdagensUtredningsTjänst) så att vi tittare fick en förklaring vad som ev. var fel? Eller varför fick inte åtminstone SD´s partiledare chans att närmare förklara hur beräkningarna skilde sig från de "tillfrågades" beräkningar?
(mitt namn + hemvist)
Mitt betyg på Aktuelltinslaget blev "F"(?) enl. Björklunds nya betygsskala eller "C" efter skalan, som gällde när jag gick i skolan på 50-&60-talen!

http://www.status.st

 
Lassekolja

Lassekolja

28 augusti 2014 00:32

Efter att ha sett klippet med Jimmie´s och Oscar´s presskonferens här, blir jag ännu mer förb.! SKANDALÖST SvT!!!
Jag hoppas verkligen att Jimmie ges möjlighet att korrigera detta i morgonbittida kl.07:15 i SR P1, då Jimmie skall framträda, först i P1-morgon och kl.09:20 i Ring P1.

http://www.status.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards