thoralf

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Thoralf Alfsson - 18 augusti 2014 22:35

Idag har jag fått väldigt många telefonsamtal från personer som läser min blogg. Jag har nog aldrig fått så många samtal på en och samma dag. Alla är upprörda över Migrationsverkets nya 48 miljarder kronor och Fredrik Reinfeldts tal. Jag skulle säga att vissa är mer än upprörda.


Under de senaste veckorna har jag hört mängder av väljare som berättat att de i alla val röstat på Moderaterna men nu är det slut på det. Jag har även hört detta från före detta Socialdemokrater. Det kan bli ett ruskigt bra val för SD!


Opinionsundersökningarna kommer tätt just nu. De kommer att bli än mer intressanta om någon vecka då även Fredrik Reinfeldts tal i lördags vägs in av väljarna och därmed också i opinionsundersökningarna. För några dagar sedan kom Sentions mätning som gav SD 11,8 procent. Vilket skulle innebära 42 mandat i riksdagen.


I en fördjupad rapport beräknar Sentio varifrån de nya SD-väljarna kommer ifrån och det bekräftar precis det jag kan höra varje dag.


 


Enligt Sentio har ca 160 000 väljare lämnat Moderaterna för att istället rösta på Sverigedemokraterna och drygt 100 000 Socialdemokrater har gjort samma sak. Vad kommer hända efter lördagens tal av statsminister Fredrik Reinfeldt? Blir det 50 000 nya väljare till SD från M?


Bo Frank har ångrat sig! Nu skall han börja blogga igen men han skall inte kommentera rikspolitiken.


”Fick frågan idag om någon ( läs från partiledningen ) velat stänga min blogg. Svaret är nej. Men någon har säkert till uppgift att läsa den. Så jag inte avviker för långt ifrån den rätta läran när det gäller flyktingpolitiken. Den är ju uppenbarligen minerad mark i Sverige. Men jag kommenterar bara sådant som har med Växjö att göra. Det blir enklast så.”

 

Uppenbarligen har man en diktator som styr och ställer inom Moderaterna. Det är inte särskilt bra för demokratin! Dessutom backar Moderaterna med 9,0 procent i en lokal opinionsundersökning i Växjö. Bo Frank har det minst sagt kämpigt!



Idag har jag ägnat större delen av dagen till att köra trehjuling och dela ut infoblad. Rockneby, Drag, Boda och Revsudden har fått lite läsvärt i brevlådan (ca 900 hushåll). Imorgon skall jag fortsätta men först skall jag ta emot mer infoblad som kommer med Posten och sedan träffa en journalist på Östran angående vårt valmanifest.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards