thoralf

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Thoralf Alfsson - 11 augusti 2014 23:54

De som följt min blogg en längre tid vet att jag med jämna mellanrum tagit upp IPCC och deras rapporter och att jag är skeptisk till deras klimatmodeller. Sverige har dessutom också en mer eller mindre koldioxidfri elproduktion och därför är subventionerna till vindkraften egentligen helt tokiga.


Jag tror att minst 95 procent av Sveriges befolkning inte har en aning om att vår elproduktion är koldioxid fri och att de ekonomiska subventionerna till ett enda vindkraftverk motsvarar kostnaden för t.ex tre poliser eller sjuksköterskor under ett år.


 


Idag hittade jag en podcast i just detta ämne med Ian Wachtmeister och P-O Eriksson. Ian Wachtmeister behöver väl ingen närmare presentation men Per-Olof Eriksson är kanske inte så känd. Läs på Wikipedia.


En minst sagt meriterad person som dessutom vågar gå emot strömmen om han tror på något. Det gör han även när det gäller IPCC och koldioxid och klimatförändringarna.


Lyssna på Ian Wachtmeisters podcast eller på följande länk.


Idag har jag kommit till ett klipp angående fattigpensionärer i Jimmie Åkessons tal från Borgholm.


Av Thoralf Alfsson - 11 augusti 2014 08:48


Jag har lyssnat till debatten om arbetsmarknaden i efterhand. Det var det vanliga käbblet mellan Alliansen och de rödgröna men det var ändå en uppfriskande debatt då det inte var partiledarna som debatterade. Centerpartiet skickade ingen minister, inte ens en riksdagsledamot till debatten. Det tyder på att man inte är nöjda med de personer som hanterar frågorna i riksdagen.


Den absolut vassaste repliken stod Mattias Karlsson för i ett replikskifte med Erik Ullenhag.


”Vi skyller inte på att invandrarna, vi skyller på dig Erik Ullenhag. Du är betydligt bättre på att vara desinformationsminister än integrationsminister. Ni har inte löst några som helst problem, ändå fortsätter ni med samma vansinniga politik.”


Idag är det svårt att hitta artikeln med citatet i Aftonbladet

 

Som vanligt gör Mattias Karlsson ett kanonjobb i debatten. Samma gamla Mattias som lugnt och sakligt står tryggt i vår ideologiska mylla.


Det som förvånade mig ännu en gång att de sakliga attackerna mot Sverigedemokraterna mer eller mindre uteblev under hela debatten. Det är minst sagt märkligt men som Sverigedemokrat är det bara att tacka och ta emot. Den som hade det betydligt jobbigare var miljöpartiets Per Bolund.


Debattens mest motsägelsefulla debattinlägg stod Ali Esbati för när han ville avveckla RUT och i nästa mening säger sig istället kunna öka valfriheten för äldre. Jag är förvånad att ingen tog den straffsparken!


Mattias Karlsson kan vara nöjd med sin debatt.Inte minst när han ser hur man röstade på SVT under och efter debatten.


   


Dagens opinionsundersökning från United Minds var ju också en trevlig läsning med 11,6 procent för SD. Sverigedemokraterna är tredje största parti med god marginal. Det tyder på att Sverigedemokraterna kommer stärka sin ställning som vågmästare i riksdagen rejält och dubblera antalet riksdagsledamöter!



Under stadsfesten i Kalmar erbjöds en ledande person informationsmaterial från Sverigedemokraterna. Han yttrade då följande.

  

”Jag begår hellre självmord än att jag tar emot infomaterial från er (SD)!”

 

Ni får gärna gissa från vem det yttrandet kom. Jag tycker att det är beklämmande av en person som avlönas av oss skattebetalare. Personen är inte politiker och i den befattning han har så bör han inte ta politisk ställning.

Undrar hur han reagerar om personen får information från SD i sin brevlåda?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards