thoralf

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

SVIT AV NEGERBOLLAR

Av Thoralf Alfsson - 10 augusti 2014 23:32

Galerie Leger i Malmö ställer nu ut en svit av negerbollar enligt deras hemsida. Nu väntar jag bara på en anmälan från afrosvenskarna över den rasistiska utställningen hos Galerie Leger.


Som om inte detta vore nog har man även ställt ut upphovsrättsskyddade bilder. Inte minst Sverigedemokraternas logga som är skyddad från olovlig kopiering och användande.


Kommer vi nu få se en polisstyrka ingripa mot Galerie Leger under måndagen och demonstrationer utanför galleriet i Malmö. Kommer dessa bilder beslagtas och skickas för granskning hos SKL.

Eller är det så att Galerie Leger tillhör de politiskt korrekta och då är det helt ok att ”visa upp” en hel svit av negerbollar utan att afrosvenskarna reagerar eller alla Malmös antirasister. Eller är det så att konstnären Peter Johansson använder järnrörssviten som ett alibi för sina negerbollar och därmed får ett fribrev.


Järnrörsserien som Peter Johansson stulit kan köpas för 42 000 kronor på Galerie Leger. Frågan är om inte Galerie Leger därmed gör sig skyldiga till häleri? Även negerbollssviten kan köpas för 42 000 kronor hos Galerie Leger. Jag köper hellre min på något fik.


Jimmie Åkesson i Borgholm den 6 augusti om Rätt till heltid.


 
 
Ingen bild

Inte blank

11 augusti 2014 00:10

Nu blir du anmäld till DO, Thoralf när du skrivit "negerboll" =).

 
Ingen bild

Hulda mk1

11 augusti 2014 00:19

@Inte blank.
Ska man inte kalla saker vid deras rätta namn? Nu ska jag lägga mig i min säng. Den kallades säng när jag var barn på 60-talet och gör det även idag.

 
Ingen bild

Synonymen

11 augusti 2014 00:49

Anmäl mig också :-)

Negerboll!
Finsk Pinne!

 
Ingen bild

Blåsippan

11 augusti 2014 01:39

Vitlök får man väl säga?

 
Ingen bild

Anders Engdahl

11 augusti 2014 03:56

Är det PK att säga Vitbok?

 
Ingen bild

OH

11 augusti 2014 06:21

Vitlök ok men hur är det med rödlök.

 
Ingen bild

tant Gul

11 augusti 2014 06:47

Hej Skogsvårdsstyrelsen i NyaSverige!
1. Vad är definitionen på SVARTEK?
D.v.s hur länge skall en ne..., nej, jag menar eketrä ha marinerats i vatten för att benämnas som "svartek"?
Skall vattnet ha varit salt eller sött?
2. Vad är den fascistiska varianten BRUNEK?
Är det myrdränkt ek? Marinerad i surt vatten, pH<7?
Tacksam för svar.

 
Ingen bild

Sven Dacke

11 augusti 2014 07:04

Svenska folket kommer att stå i historieböckerna som det folk som utplånade sig själva frivilligt.


För övrigt så gillar jag att lyssna på en viss av Amerikansk folkmusik, men nu har jag fått problem att hitta dom på biblioteket

http://goo.gl/1u4CtF

 
Ingen bild

Eric H

11 augusti 2014 07:13

Alla har lika värde - dock ej Sverigedemokrater..

 
Svensson

Svensson

11 augusti 2014 07:38

Alla har ett värde i Sverige, utom Sverigedemokraterna enligt dom politiskt korrekta människorna.Att man kan göra så här mot sitt egna land och folk,visar hur naiva dessa politiskt korrekta människor är.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Quo vadis

11 augusti 2014 08:21

I dagens Sverige är det helt OK att bete sig som ex. fascist, rasist och nazist. Så länge du är politiskt korrekt!!! I övrigt letar exakt samma personer efter "rasister" med ljus och lykta.

 
Ingen bild

Tobbe S

11 augusti 2014 09:52

Plantagen säljer en krukväxt som heter "Vit Fetknopp"

 
Ingen bild

Johnsson

11 augusti 2014 12:03

Som skåning med skånsk tradition till Mårtens afton kommer antagligen svartsoppan att utgå eller omdöpt till gåsablodssoppa.
För mycket energi går åt till en massa trams numera i Sverige men dom kanske har startaegetbidrag eller forskningsstöd.
Vad består dom 250 tusen jobben av som Alliansen skapat? Är det bidragsjobb eller är det statistiktrolleri?
Det finns 4 olika raser på jorden, svarta, röda, gula och vita. Vad deras hudfärg ställer till det när dom har komplex för den.

 
Ingen bild

Observer

11 augusti 2014 17:46

Blir Sverigedemokraterna ledande i framtiden - Då skall bidragen till alla vidriga kommunistkonstnärer kapas för alltid!

 
Ingen bild

Pepparholm

12 augusti 2014 08:39

Det står i Sydsvenskan att Galeri Leger tagit ner ett konstverk med Hells Angels logga. Varumärkesintrång. Hög tid för SD att också agera mot intrånget på sitt varumärke.

 
Ingen bild

Andreas

12 augusti 2014 14:16

Det hette chokladboll redan när den introducerades. Det hette chokladboll i hemkunskapsböckerna på 70/80-talet. Det heter fortfarande chokladboll. Att vissa inskränkta personer kallar chokladboll för nåt annat ändrar inget.

Ärligt talat, vilka fåntrattar ni är.

 
Ingen bild

Göran

12 augusti 2014 22:31

@ Andreas,

På 50-talet erhöll man på kakaopaketet ett recept på ett godis innehållande smör, socker, havregryn, kakao som formades till runda kulor som rullades i pärlsocker och som benämndes som just "negerbollar". Betraktar det blott som fjantigt eller fånigt att kalla dessa för något annat. Rena hårklyveriet.

 
Gw.larsson

Gw.larsson

13 augusti 2014 10:48

Hur räknas min röst om jag skriver thoralfs namn på en gul valsedel med partibeteckningen SD,

Undrar gl

http://Mobil.thoralf. Bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards