thoralf

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Thoralf Alfsson - 7 augusti 2014 10:59

Barometern har tagit bort Marika Formgrens ledarartikel från webben. Frågan är om det var mitt blogginlägg där jag jämför Marika Formgrens artikel med Anders Blanks artikel som är orsaken?


Insåg Barometern att om läsarna kunde läsa båda artiklarna så skulle en majoritet dra samma slutsats som jag gjort. Vems artikel som var politiskt korrekt behöver ingen fundera över.


Google har en kopia på ledarartikeln av Marika Formgren.


http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:IDfsdz7hBiAJ:www.barometern.se/ledare/elitism-i-smyg%284395536%29.gm+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se


Av Thoralf Alfsson - 7 augusti 2014 09:07

 

Anders Blank    Foto Thoralf Alfsson


När jag bedömer dessa båda journalisters ”hantverk” efter Jimmie Åkessons besök i Borgholm framstår skillnaden i sin allra naknaste glans. Att Marika Formgren tillhör journalisteliten är för mig en självklarhet. I vilken division eller serie Anders Blank hör hemma är också självklart! Men det bemödar jag  mig inte ens att nämna.


En person skickade mig följande sms efter att han läst dagens artikel skriven av Anders Blanks.


”Dagens Barometerns referat av Åkessons tal är bland det mest ensidiga jag läst. Blank och vi andra kan inte ha lyssnat på samma tal. Dagens journalistik i ett nötskal.”

 

Journalister på Barometern har ständigt hävdat att det bara är ledarsidorna som tar ställning politiskt. Dagens tidning är ett utmärkt exempel på det motsatta, signerat Anders Blank. Hans baksätesintervju har mer utformningen av monolog på hans egna politiska uppfattningar än en intervju med partiledaren för landets just nu tredje största parti! Jimmie Åkesson.


Det paradoxala är att Marika Formgren tvingas lämna journalistyrket medan Anders Blank får politiskt korrekta priser av mediabranschen.

 

Men hur kunde Anders Blank glömma att nämna ”järnrören” i sin artikel?


Läs Marika Formgrens ledarartikel


Läs Anders Blanks huvudartikel, där finns även länkar till två mindre artiklar om bland annat ryggvändarna som får stor uppmärksamhet.


EXTRA EXTRA EXTRA


Barometern har nu tagit bort Marika Formgrens ledarartikel från webben!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards