thoralf

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Thoralf Alfsson - 6 augusti 2014 22:31

 

Mörkläggning pågår!                       Foto Thoralf Alfsson


Jimmie Åkesson gästade Borgholm idag och jag är övertygad om att ingen av de som kommit till torget i Borgholm blev besviken. Jimmie har utvecklats till en mycket skicklig talare under vår första mandatperiod i riksdagen.


Borgholms kommun med kommunalråd Lisbeth Lennartsson visade dock sin småaktighet då vi bara fick använda den uppbyggda scenen på torget om vi täckte för texten ”Öland i vårt hjärta”. Det är pinsamt av ansvariga på kommunen att komma med dessa pekpinnar. Får inte jag och andra Sverigedemokrater älska Öland? Duger vi inte åt de styrande i Borgholms kommun? Jag trodde alla var lika mycket värda även på Öland.


Givetvis hade det kommit ett antal ”goda människor” som tänkte vända ryggen till Jimmie Åkesson. Det sägs att centerpartiets kommunalråd i Borgholm, Lisbeth Lennartsson var en av dem men även två medarbetare från Ölandsbladet. Jag såg även några andra kända namn. Enligt uppgift skall dock nyfikenheten varit stor hos dessa ”ryggvändare” då deras nackar vreds mot scenen mest hela tiden för att även kunna se Jimmie Åkesson. De flesta får nog träningsverk i nackmusklerna de närmaste dagarna. De störde dock inte torgmötet på något sätt.


Om jag hade varit i deras kläder skulle jag dock ägna kvällen åt att fundera på vad det är jag vänder ryggen till. Jag är övertygad om att ett flertal av dessa grubblar över sitt eget samvete.


Är de emot att pensionärsskatten avvecklas?

Är de emot att Tullverket får ökade befogenheter för att komma åt inbrottsligor?

Är de emot att garantipensionen höjs för så kallade fattigpensionärer?

Är de emot att de fyra största bankerna får betala lite mer i skatt?

Är de emot att rätten till heltid i den offentlig verksamhet blir verklig på riktigt?

Är de emot att vi hjälper flyktingar i krisernas närområden?

o.s.v


 

Centerpartiet och CUF visar sin okunskap!     Foto Thoralf Alfsson


Eftersom dessa personer vänder ryggen till måste de också anse att alla dessa politiska förslag är fel! Annars skulle de inte vända ryggen till. Sanningen är nog att de håller med om det mesta men förslagen kommer från fel parti och fel partiledare.


Jag filmade hela Jimmie Åkessons tal och kommer lägga upp det delat i olika segment. Jag kommer lägga upp dem på YouTube när jag får dem redigerade och uppladdade.


För min egen del kanske det mest positiva ändå är alla människor som kommer fram och hälsar och tackar mig för mitt bloggande. De visar verkligen sin uppskattning med det jag skriver på bloggen. Under de senaste veckorna har jag stött på människor oavsett var jag befunnit mig som tackat för min blogg. Helt underbart härligt att höra och inte minst stimulerande.

 

Sedan måste jag också nämna något om media. Barometerns utsände Anders Blank ställde en del frågor efter Jimmies tal. Något som fick mig att få ”negativa vibrationer”. Jag fick känslan av att han i sin artikel kommer försöka ”måla upp” någon slags konflikt mellan Jimmie Åkesson och mej angående min blogg. Det skall bli intressant att se hur många tecken i artiklar som handlar om vad Jimmie Åkesson sa i sitt tal och hur många tecken som handlar om ryggvändarna och annat. Jag gissar på max 15 procent som handlar om Jimmies budskap.


Det var även roligt att höra polisernas kommentarer. Nog finns det många inom den kåren som sannolikt gillar vad Jimmie Åkesson uttrycker.


På torsdag, fredag och lördag finns vi på Kalmar stadsfest. Vi kommer att stå utanför Åhléns på Norra Långgatan tillsammans med våra partimotståndare.


Här kommer de första två klippen från Jimmie Åkessons besök i Borgholm.




Hur många vill vända ryggen mot dessa argument?


UPPDATERING!!!

Det blev värre än vad jag befarade! Barometern har ett helt uppslag om Jimmie Åkessons besök i Borgholm men vad han sa i sitt framträdande berörs inte med ett enda ord på ett helt uppslag i tidningen. Jag är övertygad om att läsarna gärna hade tagit del av detta!

Av Thoralf Alfsson - 6 augusti 2014 10:07

Östrans ledarredaktion har minsann börjat sin valrörelse. Under förra veckan publicerades flera artiklar om Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson inför hans tal i Sölvesborg.


Anklagelserna står som spön i backen! Jan G Andersson måste utan tvivel lida av någon slags fobi på grund av att SD nu tränger in på socialdemokraternas inpinkade revir. Det får dem uppenbarligen att se rött. Men när argumenten inte håller blir det istället personliga påhopp och inte kritik mot sakpolitiken som Sverigedemokraterna driver. Minst sagt avslöjande.


Idag kommer Jan G Andersson med en ny ledarartikel. Att han inte är uppdaterad på vår nutid framgår med all tydlighet.


“Jimmie Åkesson var först ut bland partiledarna att sommartala i helgen och det gjorde han i sin hemstad Sölvesborg. Han hade förstås en hel del typiskt Sverigedemokratiska överdrifter för sig som att islamism är vår tids nazism och kommunism, men någon historiker har han ju aldrig varit. Det lät nästan som om jihadkrigarna stod utanför Sölvesborg när han eldade upp blekingarna”

 

“Men de heliga krigarna kom aldrig längre än till Wiens portar. På 1600-talet.”

 

Uppenbarligen befinner sig Jan G Andersson i en rödgrön bubbla eftersom han inte tagit in att ett väldigt stort antal flyktingar i Sverige idag befinner sig som jihadkrigare i mellersta östern. Att dessutom ett antal har dödats i strider existerar inte för honom. Att Säpo och andra varnar för terrorrisker när dessa återvänder till Sverige tycks också undgått Jan G Andersson. Men när det sunda förnuftet får stå tillbaka för socialdemokraternas och de rödgrönas partiindoktrinering finns det ingen gräns för galenskapen.


Kalmarförfattaren Anders Johansson uttryckte det så här i en debattartikel för ett antal år sedan.


"I dag har invandringen nått sådan omfattning att man med en lätt glidning i begreppen kan påstå att Sverige är det enda land i världen som frivilligt bekostar sin egen kolonisering."


Idag har vi med andra ord sju partier i riksdagen som tillsammans med Migrationsverket har öppnat portarna på vid gavel till Sverige. Dessutom erbjuder vi de objudna stora ekonomiska bidrag om de vandrar inom genom den obefintliga passkontrollen. I Sverige finns sannerligen inte några Weins portar!


Som om inte det vore nog passar han även på att raljera över blekingar. Jimmie Åkesson kommer ju ifrån Sölvesborg som ligger I Blekinge.


“När TV filmade åldringarna på torget som applåderade honom där nere uppblandat med några rakade huvuden, kom jag att tänka på en gammal politisk historia. 

 

Om det var sparsamhetsivraren Axel Rubbestad som sade det eller någon annan gammal bondeförbundare minns jag inte, men när det i riksdagen på 50-talet debatterades ett statligt anslag till att bygga ett nytt mentalsjukhus i Karlskrona så reste sig en odalman upp och sade:

 

– 160 miljoner! Är det inte billigare att slå ett staket runt hela Blekinge?”

 

Jan G Anderssons förakt visar uppenbarligen inga gränser!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards