thoralf

Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Thoralf Alfsson - 5 augusti 2014 23:39

I dagens Östran fick vi ett mycket nedslående exempel på hur det svenska välfärdssystemet håller på att krackelera. Jag misstänker att det är samma kvinna som kom till vårt tält under Kalmar marknad och berättade om sin svåra ekonomiska situation efter att hennes make gått bort.

http://ostran.se/NYHETER/Kalmar/Vad-ska-jag-aeta-foer


Hur många fler ensamstående kvinnor lever under liknande ekonomiska förhållanden?


Östran har tagit bort möjligheten att kommentera artikeln. Jag kan gissa varför!


Den massinvandring som pågår till Sverige utan den minsta kontroll eller begränsning kommer sänka Sverige till en väldigt låg nivå och då kommer det verkligen handla om ett klassamhälle. I mer än ett avseende!


I andra länder håller man på att vakna upp men i Sverige går allt i motsatt riktning.


Av Thoralf Alfsson - 5 augusti 2014 08:30

 


Den senaste veckan har jag vid några tillfällen träffat de goda människorna. När jag var ute i Kalmar och tog en öl kom en av de goda människorna fram, en kvinna och berättade vad hon ansåg om mig. Jag tänker inte återge vad hon sa men hade jag uttryckt samma sak om en medmänniska hade rubrikerna sannolikt inte räckt till i kvällspressen. När det är en av de goda människorna som uttrycker sig oacceptabelt och då är det helt ok.


På Guldfågeln arena i söndags blev jag ”påhoppad” av en individ som krävde att jag skulle flytta mig, han vill inte sitta i raden framför mig. Han kallade mig bland annat nazist. Jag vägrade flytta mig och då blev han nästan aggressiv och hotfull men han valde istället att flytta på sig själv. Något är allvarligt fel hos dessa goda människor.


Jag ser det som ett utslag av den propaganda som svensk media sprider. Vissa personer köper medias indoktrinering utan att själv fundera över om medias uppgifter är riktiga. Tyvärr lär vi få se mycket av detta i media de kommande veckorna. Vissa skribenter (läs goda människor) har redan visat framfötterna i media.


När dessa tråkiga händelser inträffar blir jag bara än mer taggad. Jag åkte alltså inte hem och låste in mig efter besöket på Guldfågeln arena. Jag gav mig istället ut i Kalmar och delade ut ca 600st av vårt nya infoblad om invandringens kostnader. Det blir alltid mitt sätt att ge igen!


Skall bli väldigt intressant att se och höra om det blir några reaktioner på detta informationsblad. Det är några uppgifter och kostnader som verkligen sticker ut.


 

Gettlinge gravfält.


Under måndagen gjorde jag en utflykt till södra Öland på trehjulingen. Började dagen med en guidad vandring vid Gettlinge gravfält som ligger strax söder om Kastlösa. Sedan körde jag över på östra sidan och körde upp till Sandby borg. Märkligt att man inte har satt upp skyltning till den mytomspundna borgen! Uppenbarligen vill man inte ha besökare till borgen. Se detta avsnitt från Vetenskapens värld om ni inte sett det.

http://www.svtplay.se/video/2193427/vetenskapens-varld-sommar/avsnitt-7-historiespecial


Under utflykten passade jag på att dela ut 1 300st av mitt infoblad om min blogg. Hoppas att det ger nya läsare till bloggen.


Området på södra Öland har världsarvsstatus. Något som man håller på att förlora på grund av all etablering av vindkraft. Men även här är det de goda människorna som får bestämma!

 


De goda människorna vill förstöra mitt land på mer än ett sätt!


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards