thoralf

Alla inlägg under juli 2014

Av Thoralf Alfsson - 23 juli 2014 22:41

Visst är det sorgligt att man måste lyssna på Danmarks röst för att få lyssna på intressanta debattörer prata om det som är tabu och icke politiskt korrekt i Sverige. Programmet produceras i Köpenhamn! Undrar om de politiskt korrekta hade försökt stoppa kanalen om den sänts ifrån Sverige.


Marika Formgren sågar svensk media och speciellt ansvariga politiska chefredaktörer längs med fotknölarna! Sågningen är total! Jag rekommenderar alla mina läsare att lyssna på detta inslag i Danmarks röst.



http://arkiv.radio24syv.dk/video/10082463/danmarks-rost-23-07-2014


Hon inleder dessutom med att vittne om att nyhetsjournalisten också är hårt politiskt styrd av vänsterkrafterna inom media. Något som många journalister, inte minst journalisterna på Barometern svurit sig fria ifrån gång efter annan.


Marika Formgren bekräftar tabun inom media när det gäller invandring och migration. Något som hon kallar för religiösa dogmer.


”Det jag tycker är riktigt sjukt! Politiker som anpassar sig efter journalisterna, det är inte politiker som själva frågar sig vad de tycker är rätt eller vad väljarna vill ha, utan politikerna är så rädda för journalisterna så dom står med ett blött finger i luften och undrar åt vilket håll vinden blåser.”


Varför tror ni att jag har tre chefredaktörer på framsidan av mitt infoblad som jag visade i mitt förra blogginlägg.


Marika Formgren tvingas nu byta karriär då hon inte längre kan försörja sig som journalist. Hon skall börja en utbildning till ingenjör. Något som jag tolkar att hon egentligen inte vill men är tvungen till för att kunna försörja sig och sin familj. Det är djupt tragiskt!


Är dagens ledare i Barometern av Marika Formgren den sista som publiceras i Barometern. Jag anser att Marika Formgren borde anställas som politisk chefredaktör på Barometern. De andra dönickarna på Barometerns ledarredaktion, Martin Tunström och Daniel Braw är minst sagt färglösa.


Min slutsats efter att jag hört Marika Formgren i Danmarks röst är att hon utan tvekan röstar på Sverigedemokraterna. Något annat alternativ finns inte för Marika Formgren.

Av Thoralf Alfsson - 22 juli 2014 23:36

 

Bo Frank          Foto Thoralf Alfsson


Moderaten Bo Frank är ute och ”låtsastycker” igen! Jag har genomskådat den fege Bo Frank. Han skriver diverse invandrings kritiska kommentarer på sin blogg men sedan står han aldrig upp för den åsikten när han träffar sin ”hövdingar” inom moderaterna. Det är bara ett spel för gallerierna!


”Flyktingströmmarna ökar. Och kommer att öka. Och jag ser inte att vår regering vill göra ett solidariskt flyjtingmottagande till ett prioroterad fråga i EU. Sveriges extrema hållning är inte hållbar och kommer att behöva revideras. Frågan är inte om, utan när. Det är få i regeringskretsen som har någon kunskap om vilka överväganden det finns i  kommunerna. Som ju måste ta ansvaret. De flesta kommunpolitiker oavsett parti tycker som jag. Men de flesta är i karriären och säger varken bu eller bä. Det vilar en outtalad tunghäfta i dessa frågor.”

 

Sanningen är att även Bo Frank har samma tunghäfta när det kommer till verkligheten. Han vågar inte utmana sin moderata ledning. Han undviker att ta den interna debatten utan nöjer sig med att sitta på ”läktaren” och låtsas kritisera regeringen.


Migrationsverket kommer tydligen med chockerande siffror på torsdag om man skall tro källor från Migrationverket. Avpixlat citerar Migga X som twittrar.


”Håll koll på prognosen som kommer denna vecka. Kan nog uppstå avgångskrav för Billström med anledning av de gigantiska underskotten.”

 

”På torsdag smäller det. Migrationsverkets prognos kommer sända chockvågor ända till finansdepartementet.”

 

Regeringen fick i vårbudgeten skjuta till nästan 3 miljarder kronor till Utgiftsområde 8 och 13. Merparten av dessa miljarder gick till Migrationsverket. Sedan dess har prognoserna förändrats radikalt och utan att vara för djärv kan jag gissa att Migrationverket behöver ytterligare 5 miljarder kronor under 2014 för att klara den självförvållade situationen.


När det kommer över 600 ensamkommande barn under juni månad så tickar miljarderna på fort med tanke på det ersättningssystem som regeringen (i praktiken Alliansen + rödgröna) beslutat om. Ökningen för ensamkommande barn ligger bara den på ca en halv miljard i månaden på årsbasis.


Även om Migrationsverket kommer med nya chockerande siffror så finns det ingen politisk vilja från regeringens sida att förändra något innan valet den 14 september. Det vore att ge Sverigedemokraterna rätt i vår politik. Istället kommer det bli den nyvalda regeringen som får tackla problemet och är det de rödgröna så blir det kalabalik!


Sverige befinner sig i allra högsta grad på ett sluttande plan!


Igår fick jag hem mitt nya rosa infoblad om invandringen och dess kostnader från tryckeriet, där jag givetvis också gör reklam för min blogg. Ett stort tack till alla som skänkte pengar till detta projekt under våren. Jag har i denna veresion gett det lite "feministisk prägel" genom att göra framsidan rosa. Det irriterar säkert en och annan feminist ;-)

Dessa 5 000st infoblad kommer delas ut de närmaste dagarna. Ca 650st fick nya ägare idag ;-)


Imorgon blir det en ny åktur med trehjulingen.


Här kommer två utav sidorna i mitt rosa infoblad.


 

Framsida

 

Sidan två

Av Thoralf Alfsson - 22 juli 2014 17:31

Marika Formgren  sommarvikarie på Barometern ledarredaktion måste vara Åsa Romsons och Gudrun Schymans raka motpol. Befriande att läsa de flesta av hennes ledare i Barometern.


”När Åsa Romson beskriver vita, heterosexuella män som kvinnoförtryckare och roten till allt ont i samhället tänker jag på mina gamla arbetskamrater:
De bryr sig föga om genus-teori och normkritik, och i början tyckte de att jag förstörde stämningen. Men de gör ett skitigt, farligt jobb som är nödvändigt för att en stad ska få miljövänlig värme, och de stod upp för mig mot både porrläsande svetsare och en beskyddande chef. Sverige har sannolikt världens mest jämställda män, och det gäller inte bara män med hög-skolepoäng i genus utan också industrisanerarna jag jobbade med. Att håna svenska, jämställda män som Romson gjorde är djupt orättvist, och riskerar att slå tillbaka. Om svenska män ledsnar och slutar att vara jämställda går något viktigt förlorat. ”

 

Läs hela ledarartikeln i Barometern.


Dock besynnerligt att den inte är underskriven av Marika Formgren i nätversionen.

Av Thoralf Alfsson - 22 juli 2014 00:18

Jag behövde inte lyssna många sekunder på dagens sommarpratare innan jag förstod vad som skulle komma.



Ett valår får inte några politiker vara sommarpratare enligt de oskrivna regler som gäller hos Sveriges Radio. Men vänsterkrafterna på SR har uppenbarligen hittat andra sommarpratare som kan överta politikernas roll. Idag fick vi ett obehagligt exempel på detta då Athena Farrokhzad under 90 minuter kunde vräka ur sig vad som helst utan att någon bemöte henne.


Hon befinner sig uppenbarligen extremt långt ut på vänsterkanten. Min gissning är att hon står väldigt nära AFA och RF. Det är tydligen en merit när SR väljer sina sommarpratare!


 


Jag kunde inte höra den minsta antydning till kritik mot kommunismen eller vänsterextremister. Däremot hatar hon borgerligheten, kungafamiljen, vita män, judar och Israel, sverigedemokrater, privata företag, Dansk Folkeparti, Fremskrittspartiet, Migrationsverket och mycket mer.


Med andra ord så hatar hon det Sverige som tog emot hennes familj från Iran på 80-talet!

 

Jag kan faktiskt inte annat än tolka det som att hon gör sig till en röst för våldsvänstern. Kommer bara hot och våld från rätt håll är det ok enligt Athena Farrokhzad, den tolkningen gör i varje fall jag.  Första låten i programet hade texten ”beväpna er ”och ”dom tål lite bly i nackarna”.


 


Egentligen tycker jag att hon är en tragisk person som inte tar något ansvar utan skyller allt på ”överklassen” och de ”rika”. Något eget ansvar tycks hon inte anse att den enskilda individen har för sin egen livssituation. Allt är klassamhällets fel!


Aftonbladet har kommenterat programmet i en artikel där man bland annat kan läsa följande.


”Hon drog även paralleller mellan Sverigedemokraterna och massmördaren Anders Behring Breivik som enligt henne båda vill få kvinnor och pensionärer att tro att muslimerna är det stora hotet.”

 

Jag tycker faktiskt synd om henne! Hon har inte kommit långt i sin egen personliga utveckling. Hon har fastnat i utvecklingen och ger alla som lyckats bättre skulden för sitt eget misslyckande.


Det är bara att gratulera Sveriges Radio till att ännu en gång lyckats manipulera det regler som man själva  satt upp. När får vi höra någon som försvarar extremhögern och dess åsikter i Sommar!

Av Thoralf Alfsson - 21 juli 2014 00:12

Jag är helt övertygad om att journalisten Ulf Carlsson följer min blogg. Jag är lika övertygad om att mina blogginlägg och diagram om antalet asylsökande till Sverige och kostnaderna för kommunerna i Kalmar län fått honom att ta upp detta ämne i flera artiklar. Det är den enda journalist som jag känner till som vågar ta upp detta ämne på ett så granskande sätt. Även om kommunerna själva inte råder över hur många asylsökande det finns inom kommungränsen. Det gör istället Bert Karlsson och liknande entreprenörer som ser en chans att tjäna pengar på flyktingindustrin. Men Ulf Carlsson har ändå fått en bra spets på sina artiklar.


”I förhållande till folkmängden tar Kalmar län emot flest asylsökande i hela landet.”

 

Den 31 december 2013 fanns det 2940 asylsökande i Kalmar län.


Liknande artiklar kommer vi aldrig få se i Barometern med tanke på hur den redaktionen fungerar.


 



Kalmar län har i stort sett lika många asylsökande som Finland skriver Ulf Carlsson. Jag kunde inte formulerat det bättre själv. Jag är övertygad om att dessa artiklar har väckt en och annan länsbo från sin slummer.


För att få lite balans på sina artiklar har han intervjuat några tjänstemän och kommunpolitiker. Länsrådet Malin Almqvist som är före detta moderat oppositionsråd i Kalmar kommun och numera sambo med det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson säger följande.


”Alla de asylsökande som kommer hit är en enorm möjlighet för länet som vi måste ta tillvara.”

 

Lars Rosander (C), kommunalråd i Hultsfred är stolt över hur Hultsfred klarar asylmottagandet. Men nu måste fler kommuner hjälpa till.


”Vi har nått en gräns för vad vi klarar av. Det håller inte att en liten andel, ofta glesbygdskommuner, ska dra hela lasset.”

 

Men det finns fler centerpartister som går emot partilinjen som Annie Lööf driver. Lisbeth Lennartsson (C), kommunalråd i Borgholm har samma åsikter som sin partivän i Hultsfred.


”Det är orimligt! Jag hyllar den generösa flyktingpolitiken, den ska vi inte ändra på. Men vi måste få en jämnare fördelning, både inom Sverige och inom EU.”

 

Ganska motsägelsefullt av Lisbeth Lennartsson. Hon är också orolig för det ökande stödet för Sverigedemokraterna. Sedan kommer följande.


”Det är viktigt att ta diskussionen och redovisa de riktiga siffrorna vad gäller invandringen och flyktingmottagande.”

 

Då kanske Borgholms kommun kan bli föregångare genom att redovisa alla kostnaderna för invandringen och asylsökande under 2013. Som kommunalråd kan ju Lisbeth Lennartsson ge order om att dessa siffror skall tas fram.


I artikeln anges också nya asylboenden i länet som Migratiosverket tecknat avtal med.


Nybro Vandrarhem, 84 platser

Valstadsgården, Västervik 90 platser

Mållila vandrarhem, 70 platser

Moliljan Hultsfred, 200 platser, +65 platser i tilläggsavtal

ABT Häggen, 200 platser


Drygt 700 nya platser för asylsökande i Kalmar län och jag tror att det tecknats fler nya avtal än dessa. Det är nog ingen tvekan om att Kalmar län sannolikt kommer behålla sin tättplats i Sverige med mest asylsökande.


Jag undrar vad 7-klöverns politiker egentligen sysslar med idag. Det verkar som sittande regering fullständigt skiter i den eskalerande situationen då de inte tror på en egen valseger utan att de kan välta över problemen och besluten på en kommande rödgrön regering. Ett i mitt tycke mycket omoget agerande av Fredrik Reinfeldt.


Ett stort tack till Ulf Carlsson för hans artiklar. Det är minst sagt sällsynta artiklar i pk- Sverige.


Tyvärr finns bara en bråkdel av artiklarna på Östrans webbsida.

Av Thoralf Alfsson - 20 juli 2014 09:11

 

Urklipp från ett kommande flygblad.      Foto Thoralf Alfsson


Hur länge skall det svenska folket acceptera att media ljuger dem rakt upp i ansiktet?


Expressen/GT har skrivit om hur det utbröt kaos efter en fotbollsmatch i Gotia cup och att domarna fick fly in i ett omklädningsrum och låsa dörren om sig och invänta polis. Men inte någonstans i artikeln berättar man att laget heter Al Shebab SC och kommer från Irak. Däremot nämner man motståndarlaget Skoftebyns IF från Trollhättan. Det var dock inte supportrar från detta lag som jagade domarteamet.


Varför är det oftast utländska fotbollslag med anknytning till Mellersta Östern som är inblandade i dessa händelser under Gotia cup? Det är ju inte första gången!


Varför ägnar sig stora mediekoncerner åt detta hyckleri? Varför skall inte läsarna få reda på sanningen? Javisst, det är ju valår och då får vissa sanningar vare sig skrivas eller sägas!


Som om inte artikeln vore nog har Expressen/GT även en löpsedel som är en stor skandal! Man pekar mer eller mindre ut Skoftebyns IF från Trelleborg som ansvariga för jagandet av domarteamet. Läs artikel på Fria Tider. Läs även på Petterssons blogg.

Jag undrar vad ansvariga inom Skoftebyns IF och invånare i Trollhättan anser om den löpsedeln?


”Skräcken för laget från Trollhättan”


 

Läsarbild Fria Tider

 

Trovärdigheten för svensk media har fått ytterligare en puff ner i avgrunden. Kom ihåg att det är ovanstående tre herrar som är ytterst ansvarig för att dessa förvanskningar och lögner sprids i svensk media.


Min respekt för dessa tvivelaktiga figurer är på bottennivå och jag känner egentligen bara en stor avsmak för dessa svenskfientliga chefredaktörer som uppenbarligen har som sin viktigaste uppgift att föra det svenska folket bakom ljuset och rasera det svenska välfärdssamhället. Det är i varje fall min upplevelse av hur dessa chefredaktörer agerar.


Den politiska korrektheten är inget annat än en salig röra av lögner!


 

Bibelcitat som pryder Staggneliusskolan i Kalmar.


Granskning Sverige granskar journalistiken.


Av Thoralf Alfsson - 18 juli 2014 23:38

Under juni månad sökte inte mindre än 628 ensamkommande barn asyl i Sverige. Afghanistan, Somalia och Eritrea är de tre största länderna. Syrien kommer första på fjärde plats.


När man ser listan på länder som de ensamkommande kommer ifrån anser jag att en merpart av dessa kan skickas tillbaka till hemlandet. Sverige kan inte fungera som socialbyrå åt hela världen. Det finns en rad arabländer där det inte råder någon konflikt. Där dessutom den arabiska våren har dragit fram med demokrati och ett fungerade samhälle i dess fotspår.


Under årets första sex månader har det kommit 2 493 ensamkommande barn till Sverige. Allt pekar på ännu ett nytt årsrekord. Med den senaste månadstakten kan de komma över 6 000 ensamkommande barn under 2014. Eftersom kostnaden/ersättningarna som Migrationsverket betalar ut till kommunerna motsvarar ca 1 miljon kronor/barn och år kan kostnaden för årets asylsökande ensamkommande barn bli 6 000 miljoner kronor eller 6 miljarder.


Summan är svindlande stor!


SOS Barnbyar ger på sin hemsida några exempel på vilken hjälp en mindre summa kan göra.


”15 000 kronor kan exempelvis räcka till mat för 100 familjer i en vecka eller till mediciner för 100 familjer i tre veckor.


För 150 000 kr står du för årskostnaden för ett familjehus, som ger ett tryggt hem till tio barn i Chimoio, Moçambique.


För 75 000 kr betalar du den dagliga verksamheten under ett år i en kooperativ förskola i Santa Cruz, Bolivia.”

 

Mina läsare kan ju roa sig med att räkna ut hur många barn man skulle kunna hjälpa för vad kostnaden är för ett ensamkommande barn i Sverige.


Jag kan inte annat än tänka på mantrat ”alla människors lika värde” som rapas upp av alla pk-människor.


Jag roade mig även med att ta fram jämförande statistik när det gäller antalet ensamkommande barn för våra nordiska grannländer under 2014. Sverige är i topp!


 



Men har man byggt upp sin webbsida för snart alla världens språk så kan ju resultatet knappast bli något annat. Inte nog med att Migrationsverket bjuder in hela världen! De som kommer till Sverige kan ju knappast heller få någon större motivation att lära sig svenska när det mesta ändå finns på det egna språket.


 

Av Thoralf Alfsson - 18 juli 2014 01:36

Ibland blir man både överraskad och väldigt förvånad.


Tydligen har Sverigedemokraterna utan min vetskap ställt till det i Kalmar och för Kalmar FF om man skall tro media.


Läs artikel i Östran och Barometern.


Citat från Östran.


“I veckan uppmärksammade bland andra förre Vänsterledaren Lars Ohly att Sverigesdemokraterna finns med på den sponsorlista som finns på Guldfågeln Arena. Uppgiften har sedan spridit sig som en löpeld genom sociala medier. På onsdagen beslutade Kalmar FF att omgående plocka bort SD från sponsorlistan, samtidigt tar klubben bort Socialdemokraterna i Kalmar län, som också köpt in sig som sponsor.”

 

Jag är ordförande för SD i Kalmar kommunförening och dessutom kassör för vårt distrikt Kalmar län. Men jag känner inte till att vi skulle ha sponsrat Kalmar FF. Jag har inte ens hört talas om att vi skulle erbjudits denna möjlighet. Ännu mindre att vi betalat 2 000 kronor till Kalmar FF.


Men gratis reklam är ju aldrig fel!


UPPDATERING!


Är jag välkommen på KFF:s matcher? Undrar om jag nu kommer bli stoppad vid entrén imorgon när KFF möter MFF på Guldfågeln arena. Är aktiva Sverigedemokrater välkomna att se fotboll i Kalmar?

Jag har faktiskt köpt ett årskort för drygt 3000 kronor. Eller är det också en sponsring som inte är tillåten enligt Svante Samuelsson?


Eller är styrelsen för KFF lika "skitnödiga" som LO-facken?


Jag anser att KFF och andra föreningar istället borde vara tacksamma om även lokala politiska partier vill stödja deras verksamhet. Men som alla vet har detta "problem" uppkommit efter att Sverigedemokraterna vuxit sig stora på den politiska spelplanen.




Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards