thoralf

Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

36:an BILLSTRÖM

Av Thoralf Alfsson - 25 juli 2014 00:06

Tänk om alla kunde räkna som migrationsminister Tobias Billström. Så enkelt allt skulle bli.


Om bara alla landets 290 kommuner tog emot 36 asylsökande var så skulle allt vara löst enligt Tobias Billström i eftermiddagens StudioEtt.



Orsaken är att Migrationsverket höjt sin huvudprognos med 10 000 asylsökande och det innebär bara 36 personer/kommun. Jag blir mörkrädd när jag lyssnat på migrationsministern! Migrationsverket har höjt sin prognos från 70 000 till 80 000 asylsökande och Tobias Billström pratar endast om dessa 10 000 som det ökat på ca 4 månader.


De första 70 000 var hade Billström tänkt göra av dem?


Var hade han tänkt göra av de drygt 60 000 anhöriginvandrarna som finns i prognosen?


Eller var skall kvotflyktingarna ta vägen?


Sedan får vi heller inte glömma arbetskraftsinvandringen av lågutbildade.


Summerar man ihop dessa grupper så pratar vi om upp emot 150 000 personer som skall ut i landets 290 kommuner. Jag kan försäkra Tobias Billström att det inte är 36 personer/kommun utan snarare är 150 000/290 = 517 personer/kommun.


Med tanke på hur stora skillnaderna är i storlek på kommunerna borde det istället räknas ut på befolkningsandel.


Det innebär i så fall  Kalmar kommun skall ta emot ca 1000 personer . Lilla Torsås skall ta emot 100 personer. Nybro kommun skulle ta emot närmare 300 personer. Kom ihåg att detta är varje år.


Invandringsstatistiken visar ingen tendens på sjunkande siffror. Om detta får fortgå under 10 år skulle alltså Kalmar kommun ta emot 10 000 personer och det viftar Tobias Billström bort med 36 personer.

 
 
Ingen bild

Ronny

25 juli 2014 00:49

Nu måste väl varje politiker, i 7 klövern, tala om eller åtminstone ge en föraning om vilka neddragningar m.m som kommer att drabba kommuner/stat/landsting. Eller tror dom fortfarande på det outtömliga ymnighetshornet. Det är dags att vi får svar!

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 juli 2014 01:02

Väck absolut inte Svenne Banan så nära valet. Så tänkte säkert Billström...

 
Lassekolja

Lassekolja

25 juli 2014 01:07

Hörde också Billström. Inte en enda knivig motfråga från reportern. Allt är som vanligt. Väljaren Svensson slumrar lugnt vidare...zzzzzzzzzzzz! Valet visar som vanligt att massinvandringen kan fortsätta. Om SD ökar kraftigt slår sig M + S samman och destruktionen av Välfärdssverige kan fortsätta, inte som vanligt utan ännu snabbare....
Rent ut sagt på ren svenska: FY FAN FÖR SVENSK MEDIA!!!!! NI HAR FÖRSTÖRT SVERIGE FÖR ALL FRAMTID!!!!!
Jag är pensionär men barns och barnbarns framtid....???? USCH!!! STACKARS DOM!!! HUR KUNDE NI???? kommer dom att upprepa!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Göran

25 juli 2014 01:27

Är det 36 personer per kommun sedan mitten av 70-talet eller är det 36 personer per timma. 7-klöverns våta dröm är nog 36 per timma till varje kommun. Detta kan inte sluta på något bra sätt. Det har ju redan gått för långt. Det passar sig inte vare sig i tal eller skrift att ge uttryck för de farhågor och därmed åtgärder som måste företagas för att Sverige åter ska bli svenskt.

 
Ingen bild

w-son

25 juli 2014 02:18

Deprimerande.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 juli 2014 03:00

Eftersom ni redan har problem med mig

I krig stoppar dom en kula om dan, i barn, era flickvänner och mödrar, i hastigheten av 8000 om dagen, skall lösas på stället Vi hjälper dom på plats med dysenteri, jo tjena, tycker man om barn, så gör man det i alla färger, du som läste och fick en ide, (fuckyou)

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

25 juli 2014 03:05

Den dagen man inte kan skilja på, pengar och krig, då är Sverige riktigt illa ute.

 
Ingen bild

Xmicke

25 juli 2014 03:28

Dom har hjärntvättat så mycket folk Pratar man invandring med nån så får man höra floskler Ingen vet nånting bara att vara så god som mjölig

 
Ingen bild

Göran

25 juli 2014 05:12

@ heja sverige,

Ont ska med ont fördrivas ! Ibland kan GOD, SNÄLL och DUM vara samma sak !

 
Ingen bild

Fredde

25 juli 2014 05:58

Och små små notiser om detta i Aftonblaskan och EXpressern så att så få ska läsa om detta.

 
Ingen bild

Putte

25 juli 2014 06:29

@ateisten.

Kan du svara på frågorna i listan här nedan? Sedan kan man undra var för de som flyr undan krig har så himla bråttom att de inte kan stanna i ett enda annat land påväg genom Europa. Hur kan det komma sig att många av de syrier som kommer hit, redan har uppehållstillstånd, ibland sedan flera år tillbaka, i andra EU-länder. Vad flyr de ifrån?

1 Syrien 11775
2 Eritrea 4317 Vilket krig pågår här?
3 Statslös 2720
4 Somalia 2121
5 Afghanistan 1301
6 Irak 1107
7 Albanien 754 Vilket krig pågår här?
8 Serbien 556 Vilket krig pågår här?
9 Kosovo 460 Vilket krig pågår här?
10 Marocko 404 Vilket krig pågår här?
11 Iran 403 Vilket krig pågår här?
12 Georgien 384 Vilket krig pågår här?
13 Ryssland 368 Vilket krig pågår här?
14 Ukraina 358
15 Mongoliet 345 Vilket krig pågår här?
Övriga 4642

 
Ingen bild

Lotta

25 juli 2014 06:37

@Mats(Ateist)
Så talar en sann egoistisk godhetsapostel. Du tänker inte på konsekvenserna för den redan så hårt ansträngda svenska välfärden? Har någon gång funderat på var alla skall bo? Med ca 500 000 arbetslösa har du säkert ett fint floskelsvar på var alla skall jobba? Du kanske inte känner till det men innehållet i den svenska skattekistan är inte oändligt? Var skall du ta alla pengar som kommer gå åt för att försörja alla som kommer hit? Senast igår hörde jag på nyheterna att ett sjukhus i Östersund inte hade råd att köpa in kylanläggningsr utan personal och patienter fick vistas i salar med 28 graders värme. Du har aldrig en snuddat vid tanken om varför Sverige som har världens högsta skatter har sjukhus som det i Östersund, urusla vägar, järnvägar, avloppsnät osv, osv var tar alla pengar vägen tror du? Vad tror du massinvandringen kostar varje år?

 
Ingen bild

Putte

25 juli 2014 06:55

Jag glömde skriva att tabellen är från migrationsverket och gäller jan-juni 2014. Siffrorna låter lite lågs, med tanke på senaste prognåsen.

@heja sverige. Vi har trotts skattesänkningarna västvärldens högsta skatter. Vad går de till, med tanke på alla nedskärningar som görs i samhället. Den enda verksamhet som aldrig någonsin drabbas av nedslärningar är migrationsindustrin. Där finns tydligen en aldrig sinande kassa.

 
Ingen bild

Putte

25 juli 2014 07:15

Och med bara mottagning av FN-flyktingar, så hade statskassan varit offantligt mycket större.

 
OH

OH

25 juli 2014 07:17

Sverige har blivit ett märkligt land. Om jag som svensk skulle pissa i en park, drabbades jag av böter och blev säkerligen uthängd i blaskorna. När de nya svenskarna ,jag menar strandskitarna anlände till Blekinge uppmanar kommunen därstädes svenska folket till att bli deras uppassare. Själv tycker jag att den som bjudit hit dom borde ta hand om dom och upplysa dem om våra seder och bruk.

http://gwqk

 
Ingen bild

AWSvensson

25 juli 2014 07:19

Anstormningen av migranter beror på oroligheter i omvärlden får man höra i media,tydligen är det bara Sverige som är närområdet till dessa oroligheterdå Finland o Danmark ligger längre ifrån . 36 personerperkommun idag ja . i morgon ytterligare minst 36 och en fortsättning utan slut följer Frågan är bara när kollapsen blir tydlig och bortförklar

 
Ingen bild

AWSvensson

25 juli 2014 07:27

Att löntagare fått behålla lite mer av sin ihoptjänade lön tycks irritera några ,ja helst skulle skatten vara minst 100% så den kunde till vissa delar bekosta den från vissa håll önskade fria invandringen ,en konfiskering av svenska folkets till gångar blir väl nästa steg innan utvandringen av svenska får dimensioner som får 1800 talets att blekna.

 
Ingen bild

Stefan A

25 juli 2014 07:35

Faktum kvarstår "heja sverige" att det har du inte en aning om, troligen har det varit högre arbetslöshet och lägre privat konsumtion och därmed lägre inbetalningar av skatt till staten, då statens inkomster till stor del är skatter på konsumtion numera..

 
Ingen bild

Thoralf A

25 juli 2014 07:37

SD+, Fria ordet, Heja Sverige o.s.v

Jag är fortfarande riksdagsledamot och har därmed skydd från Säpo. Ditt agerande på bloggen finner jag att det har något sjukligt över sig. Frågan är vad du i framtiden kommer hitta på. Kommer du att utsätta mig för något fysiskt.

Jag har sparat alla IP-nummer med klockslag som du agerat ifrån. Säpo kan med hjälp av detta spåra upp dig. Jag är intresserad av att veta vem du är och om du är ett hot mot min säkerhet.

Du väljer själv hur du vill ha det.

 
Ingen bild

Leon

25 juli 2014 07:37

@ Putte

Om man tittar närmare på din lista över ursprungsländer för de asylsökande kan man i alla fall finna att skäl för att fly kan vara uppenbara i några fall även där öppna konflikter (krig) inte förekommer.

Eritrea - en stat där en maktfullkomlig diktator med öppet våld och förtryck slår ner all opposition
Iran - en teokratisk (islamistisk) diktatur ....behöver jag säga mer
Georgien - en lågintensiv men pågående konflikt mellan centralregeringen och div. "utbrytarrepubliker" (Sydossetien och Abchazien) med inslag av etnisk rensning i spåren
Mongoliet - en av de återstående "gammalkommunistiska" diktaturerna, kanske inte riktigt i Nordkoreaklass...men nästan

I övrigt kan jag ge dig medhåll om att flyktingskälen för många av grupperna/nationaliterna är minst sagt tveksamma.

Å andra sidan, ser man till andelen beviljade uppehållstillstånd för olika nationaliteter (alltså i den av dig citerade statistiken) finner man att endast en mycket liten andel av de asylsökande från de "tveksamma" länderna beviljats asyl. Bortser man från Iran och Eritrea så varierar bifallsandelen mellan 0 % (Georgien)och 25 % (Ryssland). Så en viss medvetenhet om asylskäl eller kanske snarare brist på sådana tycks Migrationsverket ändå besitta.

 
Ingen bild

AWSvensson

25 juli 2014 07:42

Heja Sverige ,ja det är väl som det ska vara,det är i närområdet man kan hjälpa den stora mängden till en kostnad av en bråkdel av vad svenska skattebetalare tvingad punga ut med för massinvandring en

 
Ingen bild

Lotta

25 juli 2014 07:43

@heja sverige
Hur mycket av medborgarnas skattepengar i länderna i närområdet bekostar dessa flyktingar och hur mycket står bland annat Sverige, som även här måste vara bäst i världen för? Invandring sägs ju också vara så oerhört lönsamt så dessa länder borde få en ekonomisk explosion av välfärd.

 
Svensson

Svensson

25 juli 2014 07:45

Det låter som alliansregeringen vill ha en så hög invandring som möjligt,man pratar inget om den humana biten av invandringen,när man tycks se dessa invandrare som billig arbetskraft

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

heja sverige

25 juli 2014 07:58

@Thoralf A
Börjar du frukta för din fysiska säkerhet på grund av att jag inte instämmer i dina uppfattningar måste du vara paranoid. Jag har aldrig hotat någon och med tanke på ditt välbefinnande får jag väl sätta punkt så att du slipper hota med PK-samhällets SÄPO.

 
Björn söderberg

Björn söderberg

25 juli 2014 08:36

@heja Sverige jag har skrivit de förr och skriver det igen. Den dan de eskalerar med ohämmat våld och allt som hör till invandringen kommer vi att slänga ut gaphalsar som dig och andra som tycker dom ska ha egna lagar i detta land

http://barrkis

 
Ingen bild

internrasismen

25 juli 2014 08:44

@heja sverige, du är helt enkelt vårt samhälles avskräde.

 
Ingen bild

Argus

25 juli 2014 09:05

Eller så gör man som Carlsson och Lööw - stänger gränsen. Då hade det på ett halvår kommit ungefär lika många som under april, maj och juni i år (med en accelererande trend).

 
Ingen bild

Tony

25 juli 2014 09:10

Man behöver inte vara någon Einstein för att räkna
ut att det Sverige håller på med inte är hållbart.
(Möjligen om man är Ateist kan man få det till något
positivt).
Världssamvetet Sverige gör dom åtaganden som borde
vila på dom stenrika länderna Saudiarabien, Kuwait
och liknande oljerika länder. Men dom ser i stället
till att finasiera Moskeer här så att deras vidriga
religion kan spridas än mer.
Såg igår Anders Danielsson från Migrationsverket stå
och mässa i varje nyhetssändning om att alla kommuner
måste ta sitt ansvar? Man kan inte låta bli att hånlen
åt figurer som han, som likt alla andra godhetsiovrare
bosätter sig i helt invandrarfria områden.
Undrar när dom första konfiskationeran av Svenskarnas
fastigheter och Sommarstugor äger rum för att härbergera
det ständigt ökande antalet lycksökare? (Det lär ju finnas
sådana beslut redan ifall fördämningarna brister helt)
För hos beslutsfattare, som inte bryr sig om vilka
konsekvenser deras agerande får kan man förvänta sig precis
vad som helst.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns en reservplan
ifall SD skulle få en kraftig valframgång, att sjuklövern
bildar front och går ihop, så att diktaturen blir fullbordad.
deras stöddigga agerande, deras oförskämdheter mot
oliktänkande tyder i hög grad på att dom skiter fullständigt
i vad folk tycker, dom gör ändå som dom vill!

 
Ingen bild

Onkel Sven

25 juli 2014 09:32

Hej, nu ska vi ut på en spionageresa till Högsby och skriva av regnr på invasionsverkets bilar , iallafal några av dem , återkommer .

 
Ingen bild

Rune

25 juli 2014 10:45

"Invandringsstatistiken visar ingen tendens på sjunkande siffror. Om detta får fortgå under 10 år skulle alltså Kalmar kommun ta emot 10 000 personer och det viftar Tobias Billström bort med 36 personer."
------------------------
Varför får detta fortgå? Varför säger inte ansvariga politiker, stopp?
Varför säger åtminstonde politiker med karriären bakom sig inte ifrån? T.ex Ingvar Carlsson, Göran Persson mm.
Är alla mutade av någon mycket penningstark makt, Saudi, USA???
Kanske är det inte fler än något hundratal inflytelserika personer i politiken, media, näringsliv som behöver mutas för att hålla det hela igång?

 
Ingen bild

Lärare

25 juli 2014 11:05

NU, måste väl ändå svenska folket vakna!!!
Detta är ju så skrämmande, det väller in folk från hela världen snart till lilla Sverige. Tänk sedan på alla anhöriginvandrare som kommer till alla dessa.

Vad ska vi göra? Måste sätta stopp. Ut med info till folket, till de som inte ännu fattat vart detta leder till.

Indragningar i vården, skola och omsorg m m. Hörde igår att Östersunds sjukhus inte hade råd att installera AC i lokalerna. MEN, till invandringen finns det hur mycket pengar som helst. När ska svensken fatta?

Rösta SD i valet! Enda räddningen från total kollaps i landet!

 
Ingen bild

Göta

25 juli 2014 11:09

VILKA LÄNDER ÄR DET KRIG I OCH VARFÖR?
I de länder där inbördeskrig rasar består befolkningen av olika folkgrupper med olika religiösa grupperingar. De är alltså länder med MÅNGKULTUR. Mångkultur bäddar alltså för inbördeskrig. De allt större massorna från olika länder som strömmar in i Sverige sedan decennier tillbaka består av olika folkgrupper med olika religioner. Med andra ord: Sveriges 7-klöverpolitiker tillsammans med våra åsiktsstyrande medier gör sitt bästa för att skapa förutsättningar för ett kommande inbördeskrig.

"Leo" påpekar (07:37) att även asylsökande från icke krigförande länder kan ha skäl att fly och ger som ett exempel Eritrea, där "den maktfullkomliga diktatorn, med öppet våld och förtryck slår ner all opposition".

Eritrea har nio olika folkgrupper (med lika många olika språk) och två olika huvudreligioner (kristna kopter och sunnimuslimer, ungefär lika många av varje). Att det inte är inbördeskrig i Eritrea anser jag uteslutande beror på just denna maktfullkomlige diktator, som slår ner all opposition.

Det finns endast ett sätt att undvika inbördeskrig när ett land är tillräckligt mångkulturellt med olika religioner, och det är en maktfullkomliga diktator som slår ner all opposition. Saddam Husseins Irak och Gaddafis Libyen är två i tiden näraliggande exempel på detta.

Hur ser det ut i Irak och Libyen nu efter att västvärlden eliminerat dessa diktatoriska ledare?
Hur ser Sveriges framtid ut? Drömma och fantisera om ett utopiskt mångkulturellt lyckoland kan man ju alltid göra, men som realist kan inte jag se något annat scenario än de bägge ovanstående två fasansfulla alternativen.


 
Ingen bild

Niklas R

25 juli 2014 11:43

Tror det börjar bli dags att se över en reduktion av den nya adelns och politikernas egen- och rikedomar som de fått eller tagit av det svenska folket.

Detta så att skattebetalarna kan få tillbaka lite av de pengar som dessa grupper tagit från skattekistan.

 
Ingen bild

Hacke

25 juli 2014 12:05

OT Dick Erixon, läsvärd och tänkvärd som alltid:
http://erixon.com/blogg/2014/07/vansterns-hat-och-vald-hotar-demokratin/

 
Ingen bild

Onkel Sven

25 juli 2014 12:09

Har nu varit och utfört spionageresan till Migrationsverket Högsby.
endast två bilar inne en WW Carawelle regnr TMY998 och en volvo v 70 regnr MCS774 , båda dessa registrerade på MIG-VERKET HÖGSBY .
Restrerande 8 fordon förmodligen ute på uppdrag !

 
Ingen bild

Pepparholm

25 juli 2014 12:11

Media informerar pliktskyldigt om Migrationsverkets nya prognos. Det görs i ord om solidaritet och krav på kommunerna. Men jag inte sett eller hört något om kostnader och vad som vi måste avstå från. Det måste väl finnas någon i vår stora överhet och bland dess megafoner som tänker tanken, att det kan inte vara gratis. Inte ens i SDs pressmeddelanden står det något aktuellt. Det synes enbart vara Thoralf som tänker med siffror. Reinfeldt tackar ju för att alla kommer hit, även när det sker med taxi från Italien.

 
Ingen bild

Göta

25 juli 2014 13:08


Bra Onkel Sven!

 
Ingen bild

Onkel Sven

25 juli 2014 13:10

Tack, Göta .
Mvh Sven.

 
Ingen bild

Lena

25 juli 2014 13:21

Angående terrorhot i Norge, igår kväll på Nyheterna Tv 2 där terroristforskaren Magnus Ranstorp tillfrågades bl a om detta kunde hända även i Sverige. Nyhetsuppläsaren, en sommarvikarie som såg så skraj ut och troligen tror på allt vad som media förmedlar till 100%. När Ranstorp fick frågan märkte jag hur full i skratt han blev, han blev tyst och försökte behärska sig i flera sekunder. Han hade nog velat säga att självklart kan detta hända i Sverige, men det gjorde han inte, han sade något om att det är svårt att säga och.... ja ni vet. Det ska lugnas ner.

http://avpixlat .info/2014/07/24/planerad-terrorism-mot-Norge

Tror att jag sagt det tidigare på bloggen: Sverige är ett prototypland för Globalisterna. Vi har vanan inne så att säga, att svälja mycket, vana att betala hög skatt utan att ifrågasätta, finna oss i att myndigheter sätter sig ovanför våra huvuden. VEM ÄR MYNDIGHETER att bestämma över oss, när lagstiftaren inte gör något för oss längre, utan bara för andra.
Som enskild person är det svårt att göra mycket, men man kan alltid ifrågasätta. Jag gör detta t ex senast i kontakt med Premiepensionsmyndigheten som nu har bestämt att vi måste ha Bank-ID för att kunna ändra fonder. Vad har BANKEN med min pension att göra? Vägra på alla sätt som kommer ni kan komma på. Men för Guds skull, uppträd civiliserat, ALDRIG HOTA etc. Med civilt motstånd kommer man långt!

 
Ingen bild

Lärare

25 juli 2014 13:22

Exakt "Pepparholm", varför får vi inga siffror på kostnaderna?

Vi kräver få veta! Svaret blir väl som alltid att man kan inte sätta pris på människor. Nä just det, MEN, man sätter gladeligen pris på svenska folket, t ex vad Pensionärerna kostar, Sjukskrivningen, Arbetslösheten osv... det är människor bakom dessa siffror också.

SD måste agera rejält nu!
Nu har vi "öppet mål"!

 
Ingen bild

OH

25 juli 2014 13:43

Fick svenska skattebetalare pröjsa taxiresan Italien t.o.r ?
Dom är ju inbjudna.

 
Ingen bild

Putte

25 juli 2014 14:08

http://www.dt.se/dalarna/alvdalen/forsta-flyktingarna-pa-plats

Taxi från Italien för att söka asyl i Sverige!!!! Det passera sådeles genom hela dj...... Europa utan att kunna tänka sig att söka asyl i något annat land. Flyktingar? I hel.... heller. Snyltare är vad de är. Dummerjönsarna röstar på 7-klövern och får stå för kostnaderna.

Nu kak kanske t.o.m Leon och ateisten klia sig lite i huvudet och undra hur detta kan gå till. Akta er så ni inte får spetor i fingrarna bara.

 
Ingen bild

Lena

25 juli 2014 14:37

@Hacke Bra länk till Dick Erixon. Där följde jag ytterligare en länk som är värd att läsa, det är vänstern o Mp som bestämmer alla värden o vad som rätt o fel. Är det dessa människor som vi ska rätta oss efter?
http://www.svt.se/opinion/husneger-ar-inte-ett-rasistiskt-uttryck

 
Ingen bild

Onkel Sven

25 juli 2014 16:58

PS till mitt inlägg kl 12:09 , har kollat båda bilnumren hos Vägverket och båda bilarna ägs av Migrationsverket i Högsby ,alltså inget taget ur luften ! Mvh Onkel Sven .

 
Ingen bild

Preppen

25 juli 2014 17:31

Det håller på att gå åt h*vete det här.

 
Ingen bild

Leon

25 juli 2014 18:09

@ Göta

Jag ger dig helt rätt att totalitära stater och diktaturer många gånger "saknar" de flyktingskäl som konfliktdrabbade sekteristiska och etniskt mångkulturella länder har i överflöd. Men, och det är också viktigt att komma ihåg, många av dessa diktatorer grundar sin makt på att underblåsa interna konflikter genom den gamla maximen "divide et impera". Många gånger genom att gynna den grupp diktatorn själv tillhör och undertrycka eventuella rivalisernde grupperingar. Det kan ju vara värt att notera att "lugnet" i Saddams delvis upprätthölls genom ibland väpnat våld, mot kurder i norr och shiiter i söder. Så egentligen kan det vara att välja mellan "pest och kolera"...flyktingar på grund av diktatoriskt förtryck eller etnisk/sekteristisk anarki.

Nåt hel annat. Idag kommenterar Ivar Arpi på ledarplats i SVD en artikel som skrivits av Marika F. (jag fylls mer och mer av beundran för den damen). Artikeln är en rasande uppgörelse med den acceptans som finns vad beträffar det politiska våld som utövas av vänsterextremister mot oliktänkande. Och då inte bara ensidigt riktat mot företrädare för SD utan även mot borgerliga politiker. Och allt i namn av vad som kallas "värdegrundssocialism" där allt utanför "åsiktsrännan" ses som fientligt och därmed kan angripas...även med våldsmedel. Och det vedervärdiga är att denna syn även har stor spridning i det parti som förväntar sig leda landet efter valet i september.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 juli 2014 20:22

36:an Billström får mig att tänka på en gammal militärfars i svartvitt . Med malajen 36:an Billström i huvudrollen. Vem som spelar Överste och Major, får ni räkna ut själva ;-)
Rollen som den naiva rödhåriga pigan är också självklar.

Men i grannbyn, där är det än dystrare. Där finns knappt någon militär. Nästan bara några grönsakskommunister och någon exhibitionist som blottar behagen i tid och otid. Ingen där vill prata med någon och byäldsten, den gamle smeden, säger inte mycket. Vid skogkanten i det lilla, lilla rosa huset, kokar den gamla magra gumman sina hemliga brygder över den öppna brasan. Märkligt nog eldar hon med sedlar, men de är nog inte äkta. Hon är illa sedd av de övriga, men de ser i henne kanske en räddning i värsta fall.
Så därifrån blir det inte många bildrutor...

Men sen finns ju också den fräcke framfusige, modige sanningssägaren som provocerar alla. Den beläste unge herr Åkesson...

 
Ingen bild

Göta

25 juli 2014 20:32

@ Leon
Jag är fullkomligt medveten om och enig med dig beträffande allt det som du beskriver i ditt första stycke om hur envåldshärskarna styr sina länder. Men jag håller inte med dig i din sista mening i stycket: ("...Så egentligen kan det vara att välja mellan "pest och kolera"...flyktingar på grund av diktatoriskt förtryck eller etnisk/sekteristisk anarki.")

Sett ur vår synvinkel anser jag att vi definitivt bör undvika både "pesten" och "koleran". Sedan Muhammed dog 632 har de olika islamgrupperna i de muslimska länderna krigat mot varandra i stort sett oavbrutet. I tusentals år har striderna om Muhammeds efterföljare pågått och pågår fortfarande. Att Sverige och övriga västvärlden plötsligt under just detta århundrade ska börja blanda sig i deras olika religionsstrider och på det viset SKAPA SAMMA SITUATIONER och inbördeskrig här i våra egna länder är helt vansinnigt.

För mig är det assimilering till vårt egna sekulära samhälle som bör gälla för att få permanent uppehållstillstånd och svenskt medborgarskap.

 
Ingen bild

Lotta

25 juli 2014 21:29

Hur sjuk är massmedia. Polise går ut med en bild på en efterlyst inbrottstjuv som smyger in hos folk när de sover. Uppenbarligen behöver polisen hjälp för att fånga den fege tjuven. Vad gör då Expressen när man skriver om detta? Jo man vitpixlas bilden. Man tar sig för pannan och suckar djupt:

http://www.expressen.se/gt/tjuvarna-som-slar-till-pa-natten-nar-du-sover/

 
Ingen bild

Lotta

25 juli 2014 21:31

Polisen och vitpixlar skall det vara men det begrep väl de flesta.

 
Ingen bild

Lugi

25 juli 2014 21:34

Kom hit på 60-talet. Arbetate och försörjde man sig samt kunde tänkas blanda sin familj med svenskar blev man bums integrerad o accepterad. Så enkelt är det.
Dagens invandringspolitik är helt vettlös oftast utan chans till integration.
Sverigedemokraterna borde hålla de nuvarande ansvariga till svars.
Straffa dem! Man kan inte få göra så här. Varken mot Svenskarna, Skattebetalarna, Dem gamla, och inte mindst vi gamla integrerade invandrare.
Ansvar måste utkrävas!

 
Ingen bild

Leon

25 juli 2014 21:38

@ Göta

Ett litet förtydligande kanske kan vara på sin plats. Det är alltså inte vi som har att välja mellan "pest" eller "kolera" vad avser asylsökandes skäl till sin flykt. Valsituationen uppkommer snarast ur flyktingarnas perspektiv... alltså lämna sitt land på grund av en diktators förtyck eller på grund av etnisk/religiös rensning i sekteristiska inbördeskonflikters spår. Ett exempel på detta den sorgligt aktuella fördrivningen av Iraks och Syriens kristna minoriteter.

För att ytterligare ge dig medhåll så ser jag den politik som förs av västländer, inklusive Sverige, som högst destruktiv. Inte bara i det avseendet att "fungerande strukturer" (läs diktaturer) med viss stabilitet ersatts av sekteristisk och etnisk anarki som genererar flyktingkatastrofer av gigantiska mått. Och här menar jag då inte bara den helvetiska situation som råder i den muslimska världen utan även sådana långvariga inbördeskonflikter som den som pågår i Kongo.

 
Ingen bild

Johan

25 juli 2014 22:34

@ Thoralf!

Du misstolkar Billström. När Billström säger, om bara alla landets 290 kommuner tog emot 36 asylsökande så är problemet löst, så syftar han INTE på några asylsökande.

Billström syftar på de 11.000 som redan har fått uppehållstillstånd, men som inte kan slussas vidare till någon kommun. Han kallar dem för "nyanlända, de här 11.000 som vi pratar om", lyssna 1.50

Enl. Billströms terminologi (i den här intervjun) så är asylsökande inte "nyanlända". De som Billström kallar för "nyanlända" är de, som har fått uppehållstillstånd.

Var de 75.000 - 89.000 asylsökande ska bo, som Migrationsverket ska skriver om, det har Billström i sin monumentala arrogans inte kommenterat.

 
Ingen bild

Observer

25 juli 2014 23:22

SVERIGE SKALL INTE VARA DIKTATOR-BUFFERT SÅ ATT VÄRLDENS DIKTATORER KAN FORTSÄTTA KRIGA I LUGN OCH RO.

FN MÅSTE OMDANAS I GRUNDEN

DE ÄR SOM EN FACKFÖRENING FÖR DITATORER I DAGSLÄGET.

 
Ingen bild

Tony

26 juli 2014 09:08

Hulda:

Den magra gamla gumman som du beskriver kan ju vara
Gudrun Schyman, hon har ju liksom vanan inne att
elda med sedlar, hon är ju heller inte omtyckt mer
än av dom närmast sörjande.

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 juli 2014 13:40

@Tont.
Inte bara kan vara Schyman, det är Schyman jag tänkte på när jag tog ut svängarna lite.. En märklig och tragisk människa..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards