thoralf

Alla inlägg den 16 juli 2014

Av Thoralf Alfsson - 16 juli 2014 22:29

Återigen har fackförbundens ”jämställda” behandling av Sverigedemokrater kommit upp till diskussion. En sak är jag fullständigt övertygad om och det är att SD inte förlorar på denna debatt!


Mattias Karlsson och Paula Beiler svarar bra i dagens SvD,


Fackpamparnas hyckleri retar bara upp en ganska stor andel av väljarna som har svårt att se logiken.


Jenny Bengtsson, ordförande för en avdelning inom Hotell o Restaurang kläcker ur sig en rad märkliga påståenden i SvD.


”Hur ska en aktiv Sverigedemokrat kunna hantera fall av diskriminering på grund av etnicitet eller sexuell läggning rättvist? Hur ska en Sverigedemokrat kunna företräda unga tjejer och killar som blivit sexuellt trakasserade på sina jobb rättvist? Sitta i en lönerevision och sträva efter jämlikhet och motverka olika behandling?”

 

Jag undrar hur mycket fördomar Jenny Bengtsson har om Sverigedemokrater?  Men Jenny Bengtsson menar att en kommunist klarar dessa frågeställningar. För är det inte så att Jenny Bengtsson är medlem i Vänsterpartiet kommunisterna.


Jag kan berätta för Jenny Bengtsson att jag tidigare varit fackligt förtroendevald i SIF vid ett pappersbruk. Det hade medlemmarna inget problem med utan jag var faktiskt väldigt uppskattad på arbetsplatsen. Jag var faktiskt så uppskattad att LO-facket, Pappersavdelning 49, Ledarna och SIF valde mig till arbetsplatsrepresentant i Modo Pappers styrelse. Tänk vad dessa lokala ”fackpampar” måste må illa idag när de blir upplysta av facket vilka hemska värderingar jag har.


Jag anser att det är rent politiskt hyckleri från dessa fackförbund.


”Om inte alla medlemmar i ett fackförbund kan bli förtroendevalda handlar det om strukturell diskriminering! ”

 

I logikens namn borde inte ens Sverigedemokrater få bli medlemmar i dessa fackförbund. Inte ens de personer som röstar på SD borde få vara medlemmar. De har ju uppenbarligen fel värdegrund enligt dessa fackförbund.


Visst är det märkligt att det går bra att vara medlem men inte förtroendevald med samma ”värdegrund”. Men det är klart att medlemsavgiften är ju väldigt viktig att få in så att fackpamparna och ombudsmännen kan fortsätta att resa på kongresser, utbildningar och möten där de kan äta och festa för medlemmarnas medlemsavgifter. Då duger till och med en Sverigedemokrats medlemsavgifter!


Nigel Farage och Marine LePen har också gjort framträdanden i EU-parlamentet i samband med valet av Juncker.



Av Thoralf Alfsson - 16 juli 2014 21:32

Jag har lagt upp valaffischen för nedladdning i några olika format. Har även gjort den med delvis vit bakgrund för att spara på färg.


Klicka på nedanstående länk.


Valaffisch A4


Valaffisch A3


Valaffisch 50*70 cm


Sedan kan man även ”driva” med de rödgröna genom att göra bakgrunden rosa ;-)


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards