thoralf

Alla inlägg den 3 juli 2014

Av Thoralf Alfsson - 3 juli 2014 22:27

Fredrik Reinfeldts tal i Almedalen blev inte heller det något jag kommer komma ihåg. Han försökte raljera en hel del men det lyckades aldrig. Själv hade han svårt att hålla ordning på århundradena.


Fredrik Reinfeldt har uppenbarligen tappat glöden! Inte ens fyra barbröstade kvinnor lyckades "tända" Fredrik Reinfeldt.


Som Sverigedemokrat noterade jag att han inte nämnde oss alls i talet. Är det början på en ny strategi från Moderaterna. Har man tagit intryck av den interna kritiken som råder i de moderata leden på den lokala nivån där man tvingas hantera invandringsproblemen.


Att Moderaterna gjort en rejäl vänstersväng de senaste åtta åren är ingen hemlighet. Moderatkvinnorna tycks dock även missat att bromsa.


 


Det handlar inte bara om gräsrötter! Beatrice Ask är uppenbarligen på campingturné. Hon kanske kunde bjuda in Gudrun Schyman.


 


Det organiserade tiggeriet har även nått Visby och systembolagets entré.


 


Expressens David Baas skriver också en bok om Sverigedemokraterna som skall komma ut innan valet. Han säger sig ha många dokument, mejl och information som han tänker offentliggöra.

  

Hade David Baas haft något smaskigt hade vi fått det serverat innan Jimmie Åkesson tal och Sverigedemokraterna dag under Almedalsveckan. Så det är nog mest gammal skåpmat som David Baas kommer ställa samman i sin bok.


Undrar om det är Daniel Asai som är pappa till dessa dokument.


Grattis KD till Daniel Asai Men håll Daniel Asai så långt ifrån era inre angelägenheter och hans mobil som har inspelningsfunktion.

Av Thoralf Alfsson - 3 juli 2014 12:01

 

Jag läser idag en artikel på nätet där Mehmet Kaplan (MP) skall ha jämförd de jihadister som reser till Syrien och ansluter sig till mördarbandet ISIS med de svenskar som reste till Finland och deltog i finska vinterkriget.


Det är en skrämmande jämförelse och jag undrar vad som egentligen finns för tankar i Mehmet Kaplans huvud. En skrämmande tanke kommer upp i mitt huvud! Mehmet Kaplan kan mycket väl efterträda Erik ”Bagdad Bob” Ullenhag som integrationsminister vid en rödgrön valseger. Kaplan har utan tvekan talanger som desinformationsminister i en rödgrön regering med stöd av F!


Vilken värld vill du leva i?

 

Den frågan finns på T-shirts som bärs av en organisation som kallar sig för ”Muslimer för fred”.


 


Mitt raka och konkreta svar är att jag vill aldrig leva i en muslimsk värld! Jag kommer alltid motarbeta en utveckling där islam får mer inflytande i Sverige. När jag betraktar världen och de länder där islam härskar ser jag mycket ondska och hat mot oliktänkande oavsett om det rör sig om ursprung, ideologi, religion eller kön. Iran, Saudi-Arabien, Pakistan, Syrien, Egypten o.s.v samma sak i alla dessa länder. Vi skall heller inte glömma bort Turkiet, ett land som de flesta partier inom 7-klövern vill ansluta som medlemsland av EU.


Hur arbetar då organisationen Muslimer för fred i sin verksamhet. En ideell förening som med stor sannolikhet delvis finansieras med bidrag från skattebetalarna och troligen även av Arvsfonden.


Följande kan läsas på Wikipedia.


”SMFR anger att de har ca 1 500 medlemmar fördelade på ett 10-tal lokalavdelningar över hela Sverige och uppger att de är en självständig fredsorganisation som skall vara öppen för alla som vill arbeta för fred i enlighet med islams budskap. Svenska muslimer för fred och rättvisa arbetar för att bli en av de främsta organisationerna i Sverige och Europa inom freds- och säkerhetsfrämjande. Visionen är grundad på rättvisa, islamiska principer och mänskliga rättigheter samt att islam ska fortsätta vara en naturlig del av Europas kulturarv.”

 

Inte helt förvånande var Mehmet Kaplan (MP) en av grundarna och initiativtagarna till organisationen. Dessutom verkar organisationen står Miljöpartiet mycket nära då även deras ordförande Yasri Khan står högt upp på Miljöpartiets riksdagslista i Stockholm.


Ett besök på deras hemsida och FB-sida ger en inblick i vad ”fredsarbetet” i grunden handlar om!


”Freds- och säkerhetsfrämjandet” tycks i första hand gå ut på att lyfta fram frågor som rasism, diskriminering och islamofobi.


           



Jag hade utan tvekan förväntat mig saker som handlade om situationen i Syrien, Egypten och andra länder med oroligheter. Jag hade förväntat mig att kunna läsa om de terroristgrupper som härjar i värden som ISIS, al-Quaida, al-Shabab och Boko haram och hur man skall motverka deras terror.


Men framförallt hade jag räknat med att kunna läsa om hur Muslimer för fred jobbade för att hindra unga muslimer i Sverige från att åka och kriga för dessa terrorgrupper.


Tyvärr finns det inte en enda stavelse om detta på deras hemsida eller Facebook-sida.


Är detta frågor som man inom Muslimer för fred inte anser vara så viktiga? Det verkar vara mest fokus på rättvisa, inte på fred.


Nej, uppenbarlige inte! Istället verkar det mest handla om vilka offer muslimer är i det svenska samhället. Detta uppfattar jag som rent hyckleri!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards