thoralf

Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

ÅRETS ALMEDALSAVSLÖJANDE

Av Thoralf Alfsson - 30 juni 2014 08:34

Blev idag väckt av en kvinnlig journalist från Dagens Nyheter som hade en rad frågor om Mikael Rosenberg.


Precis som jag skrev i ett blogginlägg för några dagar sedan förväntar jag mig ett avslöjande i media. Ett avslöjande som man släpper dagen innan Sverigedemokraternas dag i Almedalen. Idag kom det!


För det första litar jag inte fullt ut på uppgifterna i Dagens Nyheter men om det stämmer till 100 procent är det anmärkningsvärt.


Tydligen skall jag nu utnyttjas som ett slagträ i denna historia eftersom det var Mikael Rosenberg i sin roll som valberedningens ordförande som petade mig från riksdagslistan. Enligt den kvinnliga journalisten på DN skulle det bero på att jag dömts för förtal av en kommunist. Något som inte nämndes i februari då riksdagslistan blev offentlig. Men jag gissar att det var journalistens sätt att försöka ”trigga” igång mig. Det misslyckades dock.


Jag avböjde att kommentera Mikael Rosenberg till DN-journalisten. Men som jag sa rent generellt anser jag att den som är dömd för grov brottslighet och dömts till fängelsestraff borde vänta med att kandidera som politiker. Vilket har varit fallet med flera av Sverigedemokraternas politiker, t.ex Runar Filper och Roger Hedlund som nu äntligen får stå på riksdagslistan. Något jag väntat på i flera år då det är mycket duktiga och ansvarstagande personer.


Som ett avskräckande exempel tog jag Eva Öberg som kört bil med 2,15 promille och dessutom hamnade i diket och sedan dömdes till en månads fängelse för grovt rattfylleri. Domen kom i april 2014 men ändå finns Eva Öberg på Miljöpartiets valsedel till Mörbylånga kommun. Nu tror jag inte Dagens Nyheter och Niklas Orrenius kommer lyfta detta i någon smutskastningsartikel av Miljöpartiet inför deras dag på onsdag i Almedalen.

Men nu vet jag att Dagens Nyheter vet om detta och jag får också bevis för hur de döljer skandaler inom Miljöpartiet om de inte lyfter detta i tidningen under den kommande veckan. I så fall är det skillnad på parti och parti! Eller hur Niklas Orrenius?


Har Mikael Rosenberg döljt detta i vandelsförsäkran och för partiledningen är det allvarligt, inte minst på grund av sin roll som valberedningens ordförande och granskare av alla våra kandidater. Men har partiledningen vetskap om detta så ligger ansvaret helt och hållet på partiledningen och inte på Mikael Rosenberg. Då förväntar jag mig att partiledningen försvarar sina beslut.


Sedan är det ju även så att det inte är media och Expo, IRM som styr hur Sverigedemokraterna agerar i personärenden. Det har partiet ett medlemsutskott som hanterar, oberoende av media och diverse ”vänsterexperter”.

 
 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2014 09:21

Att media sparar sk-t till Almedalen är inget nytt. Fråga gärna S-O Littorin (M).
Men frågan är om detta gäller Miljöpartiet och Feministiskt initiativ?
Med tanke på vilket parti de flesta journalister sympatiserar med, är frågan befogad.
Det syns tydligt med Eva Öberg. Att köra bil rejält berusad är allvarligt. Att på det uppnå 2,15 promille, och ändå kunna köra bil, tyder också på rejäl "träningsflit"... men som sagt, det är skillnad på folk och folk...

 
Ingen bild

Tony

30 juni 2014 09:29

Inga medel kommer att skys när det gäller att kasta skit
på SD, Såg igår att den obehagliga figuren Dror Feiler
och en som påstod sig ha blivit kallad "Jävla Neger" av
någon från Svenskarnas parti. Hur stor sanningshalt där
ligger i detta får vi nog inte reda på, Feiler som vill
begränsa yttrandefriheten, fick visserligen mothugg från
SVD ledarskribent och den närvarande polisen, men detta drunknade i den obalanserade Dror Feilers Svada.
Nu var det inte SD som nämndes , men man har en obehaglig
vana stt spilla över SD även om det är andra som fäller
uttalanden.
Men det som slår en är att detta var ett skådespel
arrangerat och regiserat av Kommunist Exposom ett led
iatt slänga skit på alla som är kritiker till massinvandringen!

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2014 09:35

@Tony.
Ja, Dror Feiler är en märklig figur. Att ha blivit gripen av polis tre gånger enbart i år, borde få Vänsterpartiets ledning att fundera över hans framtida roll i partiet...

 
Ingen bild

Clas_S

30 juni 2014 09:40

Jag kommer inte att rösta på SD i kommande riksdagsval. SD kommer att få min röst i kommun- och landstingsval men i riksdagsvalet kommer jag inte att rösta. Jag kan aldrig tänka mig att rösta på ett parti med en partiledning som utser en kriminell person, Michael Rosenberg, att avgöra vilka personer som ska företräda partiet. Michael Rosenberg var tydligen ansvarig för att peta Thoralf från riksdagslistan. Detta tror jag kommer att visa sig vara ett ödesdigert misstag för partiet.

 
Ingen bild

Hacke

30 juni 2014 09:44

I fyra år har den samlade medieeliten och statligt finansierade Expo haft ett enda för ögonen - fälla sd. Crescendot skulle naturligtvis bli viktiga valårets Almedalsvecka.
Och detta var alltså vad man fick ut. Hade man lagt bråkdelen av resurserna att nagelfara 7-klövern enligt samma koncept hade man sannolikt haft häcken full med betydligt värre avslöjanden men det är naturligtvis helt ointressant då det ligger utanför den svenska journalistkårens agenda.
Nu kan vi förvänta oss att media kör denna torftiga story enligt klassiskt Monica Saarinen-koncept - obstruktionsmodellen; minst 75 procent av intervjutiden med Åkesson åt ältande av en ickefråga.
Tänk att prata politiska sakfrågor med Åkesson kan framkalla sådant trauma hos ett lands samlade maktetablissemang.

 
Ingen bild

Thoralf A

30 juni 2014 10:03

Clas_S

Bara att gratulera DN och Expo till att du väljer att rösta på något annat än SD i riksdagsvalet. Frågan är bara vad du tänker rösta på?
Du får gärna svara på det!

 
Ingen bild

Göta

30 juni 2014 10:04

Nedanstående kommentar skrev jag för någon timme sedan och gick in på Thoralfs blogg nyss för att lägga in min kommentar. Då konstaterar jag att Thoralf redan har hunnit före och levererat ett nytt inlägg om samma sak. Ett enligt min mening formidabelt Thoralf-inlägg. Och jag kan bara utropa ett äkta göteborskt "Gött Thoralf, du visade din storhet!!!"

Här kommer i alla fall min kommentar i ämnet:
Vi gamla och vana SD-are har gått i spänd väntan och undrat över vad det kan bli för negativ bomb om SD som medierna grävt fram och tänker släppa lagom till SD-dagen i Almedalen. I morse släpptes bomben om Rosenbergs brottsliga förlutna för ca 1/4 sekel sedan.

Men vi ska inte vara för säkra ännu. Kanske någon av de övriga stora tidningsdrakarna har hittat något annat SD-bombastiskt som de har för avsikt att släppa först i morgon bitti. Eller tar de kanske risken att hålla på sin anti-SD-bomb tills veckan före riksdagsvalet? Något måste det ju komma då också.

Som splittringsbomb inom SD kan dagens nyhet förstås ha viss verkan, eftersom Rosenberg tydligen var inblandad i den enligt många av oss skandalösa behandlingen av Thoralf. Då gäller det för Thoralf att återigen visa sin storhet. Säkert kommer några av "drevhundarna" i det permanenta drevet mot SD att följa ett sidospår till Thoralf i hopp om en intervju som skulle kunna skapa en rejäl söndring inför valet. Jag tror det skulle vara bäst om svaret från Thoralf skulle bli: "Inga kommentarer."

 
Ingen bild

AKA humbug.

30 juni 2014 10:13

"Clas_S

Bara att gratulera DN och Expo till att du väljer att rösta på något annat än SD i riksdagsvalet. Frågan är bara vad du tänker rösta på?
Du får gärna svara på det!"

Så skall du gå hit och titta på kriminaliteten i alla partier. Kom sedan tillbaka och berätta vilket parti som inte har dömda politiker och som du tänker rösta på.

http://petterssonsblogg.se/2012/12/07/nu-granskar-vi-s/

Alla andra partier till höger, även FI:sarna

 
Ingen bild

Eddy Karlsson

30 juni 2014 10:57

Ja Thoralf, dina synpunkter är bra. Men, om det stämmer att Rosenberg varit en grovt kriminell person är SD faktiskt illa ute. I synnerhet om partitoppen känt till sakförhållandena. Jag tror många med mig nu överväger att lämna SD. Det krävs en genomlysning och att folk som uttalar sig håller sig till sanningen. Avpixlat verkar inte ha kommenterat ännu.

 
Ingen bild

AKA humbug.

30 juni 2014 11:01

@Eddy Karlsson, läs länken till Pettersson du också, kom sedan tillbaka och berätta i vilket parti det inte finns kriminella. Du gör dig bara löjlig med sådana uttalanden.

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2014 11:12

Just nu intervjuas Janne Josefsson i SVT. I bakgrunden skymtar "tårtkvinnan". Svart halsduk och mörklila mössa..

 
Ingen bild

Eddy Karlsson

30 juni 2014 11:23

@AKA humbug. Ditt försök att släta över duger inte. Om SD nu skulle göra som du, hänvisa till att brottslighet förekommer bland alla partiers politiker, så gör dom saken bara etter värre.

 
Ingen bild

Hacke

30 juni 2014 11:34

Jag noterade detta Hulda. Hoppas Säpo håller koll på psykot. Avtjänar hon sitt straff med fotboja eller får man permis per automatik när ingår i våldsvänsterns stödtrupper under Almedalsveckan.
F ö blev jag något lugnad av beskedet att Janne Josefsson och Belinda O skall hålla i ett livesänt valprogram i höst.
Det inger i varje fall ett litet hopp om att åtminstone något hyfsat objektivt kan komma ut från public service under valbevakningen.

 
Ingen bild

Lärare

30 juni 2014 11:43

Ja, det var början till en smutskastning som kommer öka för var dag. Man har lyckats gräva fram ett brott ända från 90-talet begånget av en SD:are. Undrar om dom gräver lika i alla andra partier, knappast.

Medias arbetsmetoder och objektivitet, är nu så låg och har mistat all trovärdighet, nu är det läge för Janne Josefsson att göra ett program om situationen.

Varför petade Mikael Rosenberg Thoralf?

Nu får vi hoppas att Jimmie gör bra ifrån sig i morgon. Hoppas han är riktigt, riktigt taggad och ger 7-klövern en rejäl smocka! Finns hur mycket som helst att ta upp. T ex pensionärerna, de ska ha lägre skatt, och det från och med nästa år. Pengarna finns. Situationen inom vården m m...

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2014 11:46

@Hacke.
Ja, SÄPO har säkert koll på fler än Dror Feiler och "tårtkvinnan". Det är dessvärre inte bara goda och demokratiska personer på Gotland just nu...

 
Ingen bild

Göta

30 juni 2014 12:02

Hacke skrev: "...Nu kan vi förvänta oss att media kör denna torftiga story enligt klassiskt Monica Saarinen-koncept - obstruktionsmodellen; minst 75 procent av intervjutiden med Åkesson åt ältande av en ickefråga."

Ja, så kan det nog bli. Och just där har vi Jimmie Åkessons svaghet, nämligen att han alltid ska vara så förbaskat artig och snällt gång på gång på gång på gång besvara en mängd fjantfrågor som upprepas in absurdum av journalisterna och som endast går ut på att förgöra SD. Därför missar Jimmie Åkesson väldigt ofta sina chanser att få fram sina och SD:s VIKTIGA budskap i radions och TV:s intervjuer.

Snälla Jimmie, sluta fastna i denna artighetsfälla! Bestäm dig före intervjuerna vad du i första hand vill ha fram till folket, OCH SÄG SEDAN DETTA! Ignorera fjantfrågorna och säg omedelbart det viktiga du vill framföra, även om det skulle låta som "goddag yxskaft".

 
Ingen bild

Clas_S

30 juni 2014 12:11

Thoralf,

Jag kommer inte att rösta alls i riksdagsvalet, alternativt blankt. Det enda som kommer att få mig att rösta är om SD ersätter Michael Rosenberg med dig på riksdagslistan, men detta kommer aldrig att ske.

Jag är långt ifrån ensam om att ha tröttnat på SD-toppens mygel och uteslutningar p.g.a sin s.k "nolltolerans". Denna "nolltolerans" gäller tydligen bara vissa medlemmar i partiet.

 
Ingen bild

Håkan Rohdin

30 juni 2014 12:21

Tycker att Thoralf agerar väldigt starkt, han behandlades dåligt av partiet men visar trots detta sin lojalitet.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

30 juni 2014 12:28

Hedervärt eller kallt? Kanske en blandning av de bägge. Bra att du inte föll för tricket att så tvedräkt inom partiet, Thoralf.

Respekt! Särskilt med tanke på hur förbisågs tidigare.

 
Ingen bild

Hm

30 juni 2014 12:35

Låt oss inte glömma att Dagens Nyheter har en journalist anställd som tog livet av en människa med kniv för ca 30 år sedan. Men det lär vi inte få läsa om i tidningen. Antagligen anses det inte lika allvarligt som att arbeta för SD men ha dömts för egendomsbrott för ca 25 år sedan?

 
Ingen bild

Clas_S

30 juni 2014 13:02

Thoralf,

Jag kan tillägga att jag bestämde mig för att inte rösta i det kommande riksdagsvalet när SD strök dig från riksdagslistan utan synbar anledning, dvs. långt före dagens skriverier om Michael Rosenberg. Det är således varken Expo eller DN som ligger bakom mitt beslut. Det är enbart p.g.a SD-toppens skamliga behandligt av dig. Jag vet ingen som jobbar så hårt för partiet som du gör och att behandla en trotjänare på detta skamliga sätt är rent ut sagt vidrigt.

 
Ingen bild

Ronny

30 juni 2014 13:09

Jag råkade se några sekunder från SD:s EU valvaka, och döm om min förvåning, då Expressens störste SD hatare, David Baas, gick i lokalen lìkt en inbjuden gäst. Hur kan detta vara möjligt? Trodde åtminstone att det fanns lite kurage i SD toppen, att inte bjuda in just honom.

 
Ingen bild

Tobbe S

30 juni 2014 13:11

Söder har just rätat ut frågetecknen. Bra!

 
Ingen bild

Hacke

30 juni 2014 13:41

Jag blir besviken på denna splitdiskussion kring partiet. Om vi skall hedra och stödja Thoralf ska vi uppträda lika rakryggat som han själv. Det vill säga hålla oss till sd, såväl i med- som motgång. Var finns f ö alternativet? Skulle det till äventyrs dyka upp något i framtiden som gör lika stor skillnad och har en bättre politik än sd kan diskussionen bli aktuell. Men absolut inte nu inför det viktigaste valet i mannaminne. Varför i detta skarpa läge föda och göda våra motståndare med en intern strid om påvens skägg?
Enade vi stå, söndrade vi falla.

 
Ingen bild

Hm

30 juni 2014 13:42

@Clas_S
Jag tror att Thoralf hellre ser att du röstar på SD i riksdagsvalet JUST för att hedra honom.
Min egen protest blir att kryssa Robert Stenqvist som visade kurage och stod bakom alternativlistan där Thoralf fanns med.

 
Ingen bild

alf

30 juni 2014 13:48

Thoralf
Det ligger mycket i det som Clas_S skriver.
Vi är nog många som känner som han.
Men det är inte hela problemet. Även om vi som följt din blogg under flera år gillar dig som person är det inte bara ditt väl och ve som bekymrar oss.
Det som bekymrar oss är: Finns det inte plats i partiet för dina åsikter och värderingar så finns det väl inte plats för våra heller. De är ju ungefär desamma.

 
Ingen bild

Lena

30 juni 2014 14:27

Jag kommer att rösta SD i höst trots att jag anser att Michael Rosenberg är en skum person. Han har inte bara begått grova brott, iof för 25 år sedan, men han har även mörkat och ljugit om sin vandelsförsäkran. Det är definitivt inte OK, och jag har inget förtroende för en sådan person. MEN han kan ju avsättas!! Skandaler har även inträffat i andra partier. Problemet nu är att drevet i media kommer att gå för att svärta ner SD så mycket det går.
Mitt beslut inför riksdagsvalet står fast ,jag ser det som så att det inte finns något annat parti SD just nu, därför att de tar upp de frågor som i nuläget är mest angelägna. Dessutom finns det ju mängder av andra mycket bra personer kvar inom partiet. Däremot är det något skumt med SD-toppen just nu. Hoppas det kan räta ut sig. Hoppas också att SD kan bredda sig än mer i framtiden då kanhända röstar jag på dem igen 2018.

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2014 14:34

Att inte rösta på SD, är att passivt stödja de som motarbetar SD. Vill verkligen någon tänkande människa det??

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

30 juni 2014 14:54

Thoralf har såsom riksdagsledamot varit synnerligen effektiv och inspirerande. Att han inte sattes upp för omval är mycket beklagligt. Jag hoppas att väljarna i Kalmar ger Thoralf ett sådant stöd, att han blir kommunalråd. Jag hoppas även att SD:s nya riksdagsgrupp väljer Thoralf för kommitté och nämnd/styrelseuppdrag på riksnivå.

 
Ingen bild

AWSvensson

30 juni 2014 15:25

"Det ska införas ett förbud för arbetsgivare som inte har rätt att kräva utdrag ur brottsregistret från arbetssökande. Det föreslår en statlig utredning som presenteras i dag. . Enligt utredningen väger den enskildes integritet tyngre. Och den som avtjänat ett straff ska ha en rättvis chans att komma tillbaka in i samhället och på arbetsmarknaden." Detta gäller tydlig inte den som avtjänat sitt straff och är en del av SD

 
Ingen bild

Stefan A

30 juni 2014 15:27

Det blir nog bra tomt i de politiska bänkraderna om bara snövit skall tillåtas bedriva politik, jakten i fulmedia saknar gränser, man tar inga mänskliga hänsyn, nyligen gick uppdrag granskning i repris där många av reportrarna själva fick gråta ut pga. arga mail som de hade fått, är sådant här bättre? bryr de sig om de drabbade som de smutskastar och hänger ut till miljoner människor för saker som hände för årtionden sedan, nej inte ett dugg. Journalisterna är beredd att gå över lik för att uppnå det man eftersöker, men kräver samtidigt att de själva skall behandlas som kungar och drottningar, jag vet jag drar alla över en kam, men ingen nämnd och ingen glömd.

 
Ingen bild

Hugo

30 juni 2014 15:27

Att Thoralf skulle bli kommunalråd kan du glömma. Han har gjort bort sig en gång för alla och det bästa för Kalmar och SD vore om han lämnade politiken.

 
Ingen bild

Titti

30 juni 2014 15:52

PK-media luktar desperation.
Vi - vanliga, knegare, tjänstemän, pensionärer, sjuka, akademiker, gamla, unga - har för länge sedan förstått falskspelet, men det återstår ändå många, många som MÅSTE få upp ögonen för medias och politikers falskspel.
PS. Släng ut Bonnierfamiljen, dom kommer att orsaka krig i det här landet DS.

 
Ingen bild

tant Gul

30 juni 2014 16:17

Vem fan är Paula [bjäler - fonetisk stavning]
- uppenbarligen heter hon Bieler - ett namn
med tysk stavning som skall uttalas [bi:ler].
Kan inte Paula Bieler själv korrigera dessa
okunniga figurer som ständigt fonetiskt
misshandlar hennes namn?

 
Ingen bild

World Traveller

30 juni 2014 16:48

Hugo, det är bättre att du lämnar landet. Bosätt dig gärna i Saudiarabien.

@Titti, du har helt rätt om Bonniers.

 
Ingen bild

Eddy Karlsson

30 juni 2014 17:15

@Hugo. Har man sagt A får man säga B, sägs det. Ödmjukast ber jag dig därför förklara på vilket sätt du anser att Thoralf "gjort bort sig en gång för alla".

 
Ingen bild

Göran

30 juni 2014 18:14

Ja, tänk så det kan bli när demokratin åsidosätts. Det första steget mot diktatur är att införa valberedning. Att dessutom en enda person styr upp vem som ska representera partiet i Riksdagen har helt ställt demokratin offside.

Det finns ju inget annat parti att rösta på än SD så det är blott till att gilla läget.

 
Ingen bild

f31

30 juni 2014 18:29

Jag reagerar också på det som händer inom SD partitopp men så är det i alla partier. Förstår inte hur en del vill straffa SD och inte ge dem en röst i valet p.g.a sådant. Tänk på Thoralf som trots petningen arbetar stenhårt för att få folk att vakna och rösta på SD.

 
Ingen bild

tant Gul

30 juni 2014 18:43

-: Danmarks Röst :-
Danmarks Fria Radio sänder till Sverige
.
Första sändningen den 30 juni
Intervju med Gunnar Sandelin om
invandring och migrationsindustri.
Kan höras här - alternativt nedladdas:
http://arkiv.radio24syv.dk/audiopodcast/channel/9874462#
klicka på:
'Prenumerera på denna feed'
-------------------------------------------------
mer om sändningen/-arna här:
http://www.radio24syv.dk/programmer/danmarks-ro%CC%88st/

 
Ingen bild

Lena

30 juni 2014 19:02

Se debatten (med svensk översättning) mellan representant för "Sharia4Belgium" och Filip Dewinter från Vlaams Belangs. Hårresande, vilken debatt! Vi har all anledning att få in så mycket röster som det går för SD.
http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2014-06/stoddemonstration-for-isis-stoppad-i.html

 
Ingen bild

Lena

30 juni 2014 19:08

http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2014/06/stoddemonstration-for isis-stoppad-i,html
Nytt försök

 
Ingen bild

Tony

30 juni 2014 19:36

@ Claes S:

Hur hjälper det dig att inte gå och rösta i September,
själv tycker jag också att behandlingen av Thoralf var
skamlig, och att SD ledning ska påminnas om detta vid
varje tänkbart tillfälle, men tänk även på att det finns
idag 7 partier som kör samma politik, och efter valet
kanske 8. Om någon ska bryta denna idiotiska inriktning,
så har du bara SD att rösta på, och varje röst behövs,
även din, saker som är fel i partiet får behandlas vid
senare tillfälle. Landets kurs pekar rakt mot fördärvet,
och då måste man ju lägga sin röst på det parti som
åtminstone jobbar för landets bästa. Så ett råd, gå och
rösta i riksdagsvalet i September!

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2014 20:00

Göran Hägglunds tal var intressant och han har en komisk talang med skärpa bakom.
Men varför vågar inte han stå upp för att Sverige bör stå på en Kristen grund? Vem om inte han borde väl stå upp för det...

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

30 juni 2014 20:11

Hulda

Sverige skall vara sekulärt i all form den kan uppnås, att dra in 2000 åriga Fantasier och morbida idéer i ett modernt samhälle, borde vara straffbart.

Kristdemokraterna kommer att vara ett historiskt kapitel, lång innan min bortgång, kanske redan nästa val.

Sekularisering (av latin sæcularis, "som hör till seklet", det vill säga till de till tiden avgränsade, jordiska eller världsliga förhållandena[1]) av ett samhälle har flera betydelser. En är den process varigenom en stat inte baserar sina lagar på någon religion utan är neutral i trosfrågor. En annan är att även andra "icke-religiösa" områden i samhället i allt mindre utsträckning påverkas av religion. En tredje är att allt färre människor i samhället är religiösa.

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2014 21:23

Mats(ateist)
Ska inte en Kristdemokratisk partiledare stå upp för en Kristen livssyn? Ska inte en Vänsterparti-ledare stå upp för Vänsterpolitik?

Ska Sverige vara sekulärt, då är väl det första steget att förbjuda religiösa friskolor och förbjuda symboler och kläder i alla skolor.
Dvs. slöjor och annat kvinnoförnedrande.
Då ska de som inte vill skaka hand med kvinnor straffas.
Då ska inget religiöst slaktat kött serveras i skolan.
Då ska ingen flicka behöva avstå att bada och då lära sig simma, pga. religiösa regler.

Ställer DU upp på detta?

 
Ingen bild

sven

30 juni 2014 21:28

Jag hade nog bestämt mig för SD men efter avslöjandet om Rosenberg finns det inget parti kvar för mig att rösta på. De som håller honom om ryggen är lika stora skitar. Fortsätt kräftgången.

 
Ingen bild

För Alla Partiers Lika Värde

30 juni 2014 21:56


Vägra samarbete med medier som inte behandlar alla partier lika

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

30 juni 2014 22:15

Hulda

Självklart skall han det, vilket inte gör saken bättre, men helt rätt.

Ang, förbud, Så tror jag inte på att det går att förbjuda bort religion, vilket i sin mening är ett tankeförbud, vilket religionen kan ha för sig själv, ( DU skall inte hava åtrå) (dåligt översatt)

Personligen, har jag inget övers för religiösa skolor, men så länge dom uppfyller utbildningskraven, vad skall jag säga. Jag kan bara försöka påverka "fantasierna" i min mening rätt håll.

Punkterna under.
Enkelt svar. Dom är religiösa, (detta är varför jag inte gillar religion)

Om dom inte följer koranen, hamnar dom på fel ställe när dom dör.
Om man nu skall försöka tvinga eller förbjuda detta, måste man BEVISA, (Se mitt senaste inlägg om peer Review) att dom har fel. Jag kan då inte bevisa, att det inte finns någon gud, kan du?

Vi har dock religionsfrihet i Sverige, på gott och ont.

Jag tror i ärlighetens namn att du skulle ha, mycket större problem med Kristna Kreationister, om dom skulle börja dyka upp i Sverige.

 
Ingen bild

Quo Vadis Europa?

30 juni 2014 23:13


Mostefa (Algeriet) eller Mustafi (Tyskland)
vem vinner?
Nästan lika många muslimer i Tysklands fotbollslag som i Algeriets!

 
Ingen bild

Maja Dacke

30 juni 2014 23:39

Quo Vadis ... Och ingen av dem kan spela fotboll?

En god vän ringde mig och var helförbannad: De kan springa och sparka men inte faen i mig kan de spela fotboll!!!

Det var det sämsta spel han hade sett på länge. Och han gillar inte hur fotbollen har förändrats senaste åren.

Var det din åsikt också?

För min del ... ja, fotboll är en rund sak som man sparkar på ...

 
Ingen bild

MN

1 juli 2014 06:59

Någon har släppt domar på dömda 7 klövern politiker

https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1

Thoralf, du MÅSTE lägga upp denna ingen annan gör det

Och DN som i förra veckan skrev negativt om "integration" här

http://www.dn.se/valet-2014/integrationen-gar-framat-langsamt/

Har hela 5 artiklar mot Michael Rosenberg som dömdes för 2 års fängelse för 20 år sen - 20 ÅR SEN!

Jag misstänker man angriper Rosenberg pga sina artiklar om invandringen men varför?

VEM FÅR TYCKA HA RÄTT ÅSIKT OM INVANDRINGEN VEM?

 
Ingen bild

Leon

1 juli 2014 07:11

@ Hulda mk1

Du har ju rätt i sak vad gäller "sekulariseringen" av samhället...men då ska det ju givetvis vara "hela varvet runt", eller hur ?
Alltså:
Inga skolavslutningar i religiösa lokaler (i e kyrkor)
Religiösa symboler som kors och davidsstjärnor får inte förekomma som smycken
Kippa får givetvis inte bäras offentligt
Präster i svenska kyrkan, och andra samfund, får inte bära tecken på sitt ämbete (i e rundkrage e dyl) offentligt
Detta gäller naturligtvis även munkar/nunnor som då ska bära religiöst neutrala "vardagskläder"
Alla de religiösa friskolorna, d v s de 49 kristna, 3 judiska och 8 muslimska, ska givetvis också stängas.

 
Ingen bild

AKA humbug.

1 juli 2014 08:16

@Eddy Karlsson, jag slätar inte över något. Bara bevisar att du är en snackare. Du har ingen aning om verkliga livet, så är det bara. Snack, snack och snack.

 
Ingen bild

Stefan A

1 juli 2014 08:31

Som väntat ingen politik i dagens första intervju med Åkesson från SVT, TV 4 något bättre, ställde t.o.m frågor om skolan och inte bara om den påhittade "skandalen", efter den riktiga skandalen SVT,s valvaka i EU-valet, börjar SVT segla upp som den ledande fienden till SD.

 
Ingen bild

Hulda mk1

1 juli 2014 10:26

Mats(ateist) + Leon.
Om vi håller oss till barn, så kan skolan vara helt fri från religiös påverkan. Redan nu är det JÄTTEFARLIGT om en präst välsignar barnen inför sommarlovet. Men då ska väl all annan religiös påverkan också bort, eller?

Jag har väldigt svårt att tro att tonåriga flickor frivilligt tar på sig slöja och frivilligt avstår från skolresor mm. Så för deras skull, låt dem få slippa släktens krav. En lag mot alla huvudbonader i skolan, skulle ge dem större frihet.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

1 juli 2014 11:07

hulda

Helt rätt, ska en bort skall alla bort.

Problemet är att du inte kan förbjuda bort det, (dom kommer att vara troende oavsett) dels för att det strider mot grundlagen i Sverige, dels för att vi måste motbevisa dessa troende om att dom har fel.

Som jag sa, jag kan inte säga att det inte finns någon gud, och antagligen inte du heller.

Jag i min tur har väldigt lätt att se att tonårsflickor frivilligt vill ha slöja. (även dom är religiösa), indoktrinerade precis som alla andra religiösa grupper.

Både du och jag är övertygad om vissa saker, Dessa saker KAN vara fel, men varken du eller jag kommer att släppa vår världsbild av dessa saker, förens vi är motbevisade.

Små saker ändrar vi åsikt om lätt, avgörande saker, kräver större bevisbörda.

Vad tror du att en troende, kräver för bevisbörda avseende om dom skall hamna i himlen eller helvetet.

Man motverkar detta med kunskap.

 
Valfie

Valfie

1 juli 2014 22:47

Min smartphone har pajat men gör så här.

Använd alliansens valaffisch app http://www.valfie.se/

Lägg sedan upp den här bilden
http://twitter.com/fogelklou/status/484052048070336512/photo/1

Med texten "För att vi tar debatten från ett von oben perspektiv" och alliansloggan i nedre hörnet.

http://www.valfie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards