thoralf

Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

KAOS

Av Thoralf Alfsson - 28 juni 2014 20:23

I valrörelsen 2010 varnade statminister Fredrik Reinfeldt för kaos om Sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Hur mycket kaos blev det? Den koas som varit har nog statsministern helt och hållet ansvar för genom att göra upp med Miljöpartiet.


Kommer Fredrik Reinfeldt varna på samma sätt för F! i den kommande valrörelsen?


Det skall bli väldigt intressant att se och höra hur 7-klövern kommer bemöta F! under Almedalsveckan. Kommer det bli attacker under Almedalstalen likt det Göran Hägglund ägnade sig åt 2008 då han angrepp SD under ca 8 minuter av sitt tal.


Kaos kommer det definitivt bli om F! kommer in i riksdagen och får majoritet tillsammans med de rödgröna. Då kommer följderna bli  fullständigt katastrofala för vårt land på mer än ett område.Jag tror faktiskt inte Stefan Löfven skulle klara ut den situationen. Fridolin, Romson, Sjöstedt och Schyman! Jag ryser bara jag tänker på det.


Jag tänker inte bara på invandringen utan även på miljö och energifrågor. Hur kommer vår industri kunna överleva med dessa vid makten. Därför är det väldigt förvånande att en tidning som Dagens Industri inte agerar på något annat sätt, annat än försöka förtala Sverigedemokraterna. Inte minst med tanke på vår företagsvänliga politik och vår syn på energipolitiken.


Därmed kommer jag osökt in på en ledarartikel i dagens Barometern. Givetvis är den inte skriven av den politiskt korrekta ledarduon Martin Tunström och Daniel Braw. Nej, Marika Formgren semestervikarierar på ledarredaktionen. Därmed blir det betydligt mer intressant att läsa ledarna, som vågar sticka ut lite från det vanliga och tråkiga pk-mönstret.


Dagens ledare har rubriken ”Åt den som har skall varda givet”. Det handlar om den vansinniga energipolitiken med subventionerad förnybar energi som sprider sig i Europa.


”Energifattiga hushåll är sådana som använder mer än 10 procent av sin inkomst till energi.
I Tyskland, där politikerna genom en Energiewende vill byta kärnkraft och fossila bränslen till förnyelsebar energi, lever sju miljoner hushåll i energifattigdom. Främst beror det på att tyskarna genom tilläggsavgifter på elräkningen tvingas subventionera förnyelsebar energi med över 200 miljarder kronor om året. Politiken leder också till en omvänd Robin Hood-effekt: Fattiga hyresgäster betalar genom sina höjda elräkningar stödet till välbärgade villaägare som monterar solceller på taket. 600 000 tyskar får varje år elen avstängd för att de inte har råd att betala räkningen.”

 

Det är väldigt intressant att Marika Formgren tar upp dessa konsekvenser av en politik som saknar sunt förnuft. Utan den trivs av klimatalarmister som påstår att vi har haft stora klimatförändringar som ännu ingen sett på det lokala planet eller i sin egen verklighet.


”Tobias Persson på Energimyndigheten säger i Ekot, den 27 juni, att de fattigaste hushållen i Sverige lägger allt större andel av sina inkomster på energi. Det Ekot inte påpekar är att situationen snabbt kan förvärras, om Miljöpartiet får inflytande över energipolitiken efter valet.”

 

Det gäller inte bara Miljöpartiet! Vänsterpartiet, Feministiskt Initiativ och Centerpartiet är minst sagt lika farliga i detta avseende. Frågan är om vi inte även får inkludera även Socialdemokraterna i denna farliga samling då Stefan Löfven tycks ha backat från alla tidigare ståndpunkter som metallordförande när han blev partiledare.


”När MP kritiserar konsumtion och tillväxt påpekar de ofta att de vill göra det lättare att reparera och återanvända gamla grejor. Men gamla fönster, bilar och kylskåp går än så länge inte att billigt uppgradera till klimatsmart.
Energi är inte heller någon lyxprodukt, det är en livsnödvändig basvara precis som mat, bostad och sjukvård. Ändå präglas MP:s energipolitik av ”åt den som har skall varda givet”. Välbeställda personer som har råd att leva klimatsmart gynnas, medan mindre privilegierade hushåll riskerar energifattigdom. Det blir svårt för Socialdemokraterna att försvara den politiken för sina väljare. ”

 

Hur många tror att det kommer finnas ett seminarieum i Almedalen som tar upp dessa frågeställningar? Jag kan redan svara att det kommer inte finnas. Åsiktskorridoren är alldeles för trång i Visby och det märkliga är att jag inte förstår varför.


Är det så att ingen organisation eller företag vågar gå emot de politiskt korrekta och utstakade vägarna? Om du inte håller dig innanför ramarna är du körd ekonomiskt och politiskt!

 
 
Ingen bild

AKA humbug.

28 juni 2014 21:21

FI:sarna har köpt över 10.000 likes från Turkiet, så ärliga är de.

 
Ingen bild

Verkligheten

28 juni 2014 21:26

Bra jämförelse tycker jag. För övrigt vill väl FI avskaffa Migrationsverket och ta bort alla prövningar. Ge uppehållstillstånd till alla helt enkelt. Jag tror att jag drömmer när jag läser det.

Det kan ett barn begripa att det är en omöjlighet oavsett om vi har en välfärdsstat eller inte.

 
Ingen bild

Tony

28 juni 2014 22:14

Sverige är redan till åtlöje i världen med sin katastrofala
invandringpolitik, om feministisk idioti kommer in i
riksdagen och får vara med och bestämma tillsammans med
miljökatastroferna och kommunisterna så kan man anse att
idiotin är fullbordad. Det är bara att hoppas att folket
tar sitt förnuft till fånga och stänger dårarna ute ifrån
beslutande instanser, det är illa nog med en Allians som så
totalt har skitit i folks åsikter!

 
Ingen bild

kalle

28 juni 2014 23:22

det kaoz som blir i Sverige är nog planerat sedan palme blev statsminister, han var tydligen indoktrinerad av amerikanska bankmaffian genom harvard business school.

såg filmen den nya människan, riktigt ruskig film om maktelitens järngrepp och indoktrinering på svenska befolkningen.

http://www.swefilmer.com/den-nya-manniskan-2007/den-nya-manniskan-2007-video_c8d1c6758.html

steriliseringar ökade extremt mycket efter 1976, varför ?
http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/9423/2006-103-1_20061031.pdf

det verkar finnas en röd tråd att svenska folket skall utplånas så glbala makteliten skall kunna roffa åt sig svenska tillgångar

 
Ingen bild

Dan

29 juni 2014 00:12

ÄR SVENSKARNA DUM I HUVUDET ?

H U R kan man tycka att det behövs ett "Miljöparti" i världens renaste land!??
.......Och ,HU R kan man anse att det behövs ett kvinnosaksparti i världens mest jämställda land!!!!?

Är man sinnesrubbad?

..Eller är det så att detta är en god indikator på att Svensken är väldigt, väldigt oinförstådd i politik överhuvudtaget?

 
Ingen bild

Vart tog "ozonhålet" vägen?

29 juni 2014 00:58


Ute på stan gick folk omkring i tjocka jackor idag mitt i sommaren.
På SVT talade de om "den globala uppvärmningen"!

Den minnesgode kan erinra sig bluffen om "ozonhålet" som var på tapeten för ett antal år sedan som smygande övergick i dagens myt om "global uppvärmning".
Vad kommer knäppgökarna i Miljö(katastrof)partiet att hitta på härnäst då, när "den globala uppvärmningsbluffen" har liksom föregångaren "ozonhålsbluffen" spelat ut sin roll,
månne?

 
Ingen bild

Göta

29 juni 2014 01:32

@ Dan och "Vart tog "ozonhålet" vägen?"

Problemet är inte enbart vad MP hittar på för idiotgrejer. Problemet är också att alla medier, i synnerhet TV, kör med värsta hjärntvättarpropagandan till folket om hur rätt MP har och hur bara bäst MP:s idiotgrejer är.

 
Ingen bild

Christer

29 juni 2014 04:01

Frågan som borde ställas är väl varför SD inte tar kommandot i denna fråga, varför så tyst?
Det är ju bara du Thoralf som tillsammmans med Josef Fransson gjort en del.
Saknar dom nya ungtupparna förmåga att förstå enkla fysikaliska samband eller detta ämne är för svårt och kanske t.o.m tabubelagt av partitoppen.

 
Ingen bild

Stefan A

29 juni 2014 07:23

Löfven visade genast han tillträdde vilken syltrygg han är då han svarade på stockholmsmedias och hela Sveriges..ja det hela världen frågade sig... från Obama till Putin och genom hela Kinas politbyrå.."är Löfven feminist?"...och det var han...en gigantisk sådan..om han fick säga det själv...

 
Svensson

Svensson

29 juni 2014 07:26

Vi kommer få se en grinig Fredrik Reinfeldt i Almedalen,det blev inget EU-jobb,och sviterna från skilsmässan med Filippa sitter i än.Dagstidningarna annonserar ut hur förtroendet för alliansregeringen,sjunker för var dag.Vems fel är det nu,att det går så dåligt för alliansregeringen ? Vi får se vem Fredrik Reinfeldt kommer skylla på i Almedalen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Stefan K

Stefan K

29 juni 2014 07:46

Finns det någon som sover gott med vetskapen om att Sverige nästa år kan ha en regering med Mp, V och hemska tanke FI?

Vad det gäller vår nuvarande statsminister, tror jag vi ser ett uppblossande uppror inom moderaterna. Just nu körs moderata kommunalråd över på löpande band, bara för att partiledare Reinfeldt vill driva en personlig agenda i migrationsfrågor och bara för att den moderatstyrda regeringen tappat kontrollen.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Stefan A

29 juni 2014 08:55

Galne Gunnar har en bra analys över orsaken till FI,s framgångar i valet på sin blogg.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 10:05

Gällande den globala uppvärmningen, Alla forskare är i dag överens om att det är människan som driver den globala uppvärmningen. Dom är i sådan majoritet att dom som motsäger det, är i storleksordningen, lika med de som tror på att jorden är centrum, eller att jorden är platt.

Skilj på väder och klimat.

Jag är ingen miljöpartist, men deras politik, har den verkligen gått ut på att sänka co2? idag kanske, med alla fakta, men när dom startade, var det inte för att växla från ett fossilt till ett mer ekologiskt samhälle, (vilket naturligtvis hänger ihop) även kärnkraften var drivande.

 
Ingen bild

Thoralf A

29 juni 2014 10:23

Mats (ateist)

Det påståendet om att alla forskare är överens får du gärna komma med en referens till!

Jag har tolkat det som att en väldigt stor andel har en annan uppfattning.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 10:40

Thoralf

Vetenskapsradion i Sveriges Radio P1 visar att mellan 2009 och 2010 hade endast fem artiklar som ifrågasätter att människan står bakom klimatförändringen publicerats i vetenskapliga tidskrifter, av sammanlagt 8000 publicerade forskningsartiklar om klimatförändring.[6] Enligt en amerikansk studie, publicerad 2010 i den amerikanska vetenskapsakademins tidskrift PNAS, stödjer 97–98 procent av de forskare som publicerar mest vetenskapliga artiklar de etablerade slutsatserna om global uppvärmning. Endast 2,5 procent av de 200 främst rankade klimatforskarna (det vill säga de med allra flest publicerade forskningsartiklar) utgörs av "skeptiker". Klimatskeptiker menar att de som är skeptiska inte tillåts publicera sina forskningsresultat.[7]

 
Ingen bild

Thoralf A

29 juni 2014 10:56

Mats (ateist)

Artiklar är ett dåligt mått särskilt när det är över en begränsad tid. Frågan är ju också vem som har makten över vad som publiceras.

Men framförallt 97-98 procent av vad? Referens där hela sanningen finns!

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 11:11

Thoralf

Det är artiklar, publicerade i vetenskapstidskrifter, tillsammans med Einsteins relativitetsteori. Dessa artiklar är jag ganska övertygad om att varken du eller jag begriper oss på, man bör vara forskare i det specifika ämnet. (det är inga artiklar i den meningen) Vem som helst får inte sina rön publicerade där.

Sanningen? till 97% är det så nära sanningen som det går att komma i dag. (är övertygade att det är människan som driver GU) Tänk även på att detta var 2010, det har inte blivit mer skeptiker sedan dess.

Det låter som att du vill att jag skall skaffa 8000 artiklar.

 
Ingen bild

Göta

29 juni 2014 11:44

@ ateisten Mats 11:11

Källor på det?

Du behöver självklart inte prestera 8000 källor, det räcker med 5-6 stycken. De där artiklarna med relativitetsteorin inblandad verkar särskilt intressanta, så dem är jag speciellt nyfiken på. Om vi har tur finns de tillgängliga på nätet, eller åtminstone abstracts.

(Inom parentes kan jag nämna att jag på en av mina arbetsplatser på en forskarinstitution under flera år bl.a jobbade med vetenskapliga tidskrifter och artiklar i dessa, så jag är ganska väl insatt i publiceringsproceduren.)

 
Ingen bild

Göta

29 juni 2014 12:01


Jag antar att Thoralf och alla hans smarta läsare här på bloggen redan har genomskådat en av mediernas nyare hjärntvättningsmetoder för det här valåret när det gäller att kasta skit på SD.

Man smygkastar via SvP. I tidningsartiklar och uttalanden i radio/TV där man nästan dagligen spyr galla över SvP brukar man samtidigt på ett eller annat sätt blanda in SD i soppan. Här är ett exempel:

 
Ingen bild

Christer

29 juni 2014 12:03

Mats ateist,
Det verkar som du köpt hela miljörörelsens dravel med hull och hår.
Länkar till en i svensk media helt bortglömd, troligtvis avsiktligt, person med ett gediget förflutet som forskare kring väder och klimat, Lennart Bengtsson. Läs vad han skriver och fundera sedan på om MP har förmågan att förstå vart deras politik skulle driva Sverige och världen.
http://antropocene.se/2014/may/lennart-bengtsson-pa-klimatupplysningen.html

 
Ingen bild

Göta

29 juni 2014 12:05


Fick inte med länken (hoppas den funkar i den här utformningen).

http://www.aftonlögnen.se/nyheter/article19132268.ab

 
Ingen bild

Göta

29 juni 2014 12:10


Länken funkade tydligen inte. Men om man kopierar och klistrar går det bra.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 12:25

Göta

http://sv.wikipedia.org/wiki/Referentgranskning

Du kan säkert detta.
Relativitetsteorin, har genomgått samma, procedur, det var det jag menade.

Michelson-Morley-experimenten samt Eddingtons mätningar i
samband med solförmörkelsen 1919 som ”bevisade” relativitetsteorin, men man var inte helt övertygad även då, så man gjorde om testet senare (90 talet tror jag)och fick det bekräftat.

Om man vill ha mer "fakta" än forskarvärldens överenskommande på 97%, då kan man ifråga sätta om jorden är rund också.

Här är dom 6 senaste från 2011( det var ett 100tal till)
2011,Will Variation Among Genetic Individuals Influence Species Responses To Global Climate Change?,Oikos,Pistevos| Jca; Calosi| P; Widdicombe| S; Bishop| Jdd,2,2
2011,Wood Fuel Trade In European Union,Biomass & Bioenergy,Akyuz| Kc; Balaban| Y,3,2
2011,Wood Pellets Production Costs And Energy Consumption Under Different Framework Conditions In Northeast Argentina,Biomass & Bioenergy,Uasuf| A; Becker| G,3,3
2011,Workplace Heat Stress In The Context Of Rising Temperature In India,Current Science,Dash| Sk; Kjellstrom| T,2,4
2011,Wrens On The Edge: Feeders Predict Carolina Wren Thryothorus Ludovicianus Abundance At The Northern Edge Of Their Range,Journal Of Avian Biology,Job| J; Bednekoff| Pa,2,4
2011,Yield Responses Of Cauliflower (brassica Oleracea L. Var. Botrytis) To Different Water And Nitrogen Levels In A Mediterranean Coastal Area,Acta Agriculturae Scandinavica Section

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 12:36

Christer

Att polerna smälter har inget med miljöpartiets politik att göra.
Jag kan ta fram en högt stående (även respekterad) professor som säger att jorden är 6000år gammal. William Lane Craig

Tro mig, jag är inte miljöpartist

 
Ingen bild

Ludvig

29 juni 2014 12:46

Bevare mig väl om F! kommer in i riksdagen, då blir det inte lätt att vara man.

 
Ingen bild

Thoralf A

29 juni 2014 13:38

Mats (ateist)

Jag frågade 97-98 procent på vad. Referera till den siffran så får vi se hur förtroende full dessa 97 procent är.

Hur många forskare har vi i Sverige som sysslar med forskning som har anknytning till klimatforskning?

 
Ingen bild

World Traveller

29 juni 2014 13:44

Mats (ateist) Jag tror att Global warming är ett faktum men inte för att media skriver 8000 artiklar om det. Jag har rest mycket i mina dar och dykt över heka världen från Silfra på island till Röda havet och Stilla havet och genom dessa decennier så ser man att korallreven tagit enorm skada och i till exempel Irak så bränner alla olje och gas-anläggningar överskott 24 timmar om dygnet. Det är klart att det påverkar. Men vad media skriver tar jag med en jättestor nypa salt. De skriver ju att alla Sverigedemokrater är nazister, fascister och rasister och det vet vi ju är rena lögner och förtal.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 14:00

WT
Det är inte media som skriver artiklarna. Det är forskare inom området. Vad media skriver har du rätt att inte lägga så stor vikt vid, dom är inte kvalificerade, en så kallad Peer rewiue är ett oberoende granskning av andra forskare inom området, utförd med enkelt blindtest eller även dubbelt blind test. Dessa teorier lägger inte media upp pga, att nästan ingen förutom just forskare begriper vad dom säger. Jag antar att media försöker översätta vissa av dem till, lekmansmässiga förhållanden.

 
Ingen bild

Göta

29 juni 2014 14:00

Tack för referenserna. Jag återkommer när jag har hunnit se närmare på dem.

Jag är (som du har förstått) inte heller miljöpartist, men jag har varit i flera år. Jag var en av dem som röstade in MP i riksdagen 1988, då Birger Schlaug, Åsa Domeij och Eva Goes, med sina ullkoftor och lite lätt töntiga kläder dansade in i riksdagen. Det var på den tiden då MP faktiskt var ett miljöparti.

Birger Schlaug har en bloggsida som jag tittar in på då och då. Jag tycker han tillhör de få ärliga och smarta MP-personerna, och han verkar inte heller direkt nöjd med det senaste decenniets MP. Jag vill dock påpeka att jag inte har några som helst funderingar på att hoppa tillbaka till MP, även om jag lever väldigt miljömedvetet och inte alltid är helt ense med SD när det gäller vissa av deras synpunkter på miljön.
MEN
Det absolut största och mest akuta hotet mot hela mänskligheten och hela vår jord inklusive miljön är befolkningstillväxten.
Det absolut största och mest akuta hotet mot mitt land Sverige och alla som lever här är den okontrollerade massinvandringen hit och den parallella, explosionsartade utbredningen av islam.

 
Ingen bild

Göta

29 juni 2014 14:08


Blir tydligen lite stressad idag av att flexa fram och tillbaka mellan datorn och annat, glömde adressera till ateisten Mats.

 
Ingen bild

tant Gul

29 juni 2014 14:10

Du gitter ju inte att göra motstånd,
passa därför på -- om du gitter -- att redan nu skaffa dig insikt om vad som sannolikt kommer att bli Sveriges öde: den totala islamiseringan, -- och ditt eget och/eller dina barns öde: ett sekunda liv som otrogen -- som DHIMMI.

Ladda gratis ned och läs Nils Dackes nylanserade bok

ISLAM UNDER SLÖJAN

Andra omarbetade utgåvan
250 sidor
ISBN: 978-91-637-6138-6

http://www.nils-dacke.se/Islam_under_slojan-Nils_Dacke.pdf

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 14:19

Göta
Jag förstod det.

Men om det stämmer med miljön, och vi inte globalt gör något åt den. Så behöver vi nog inte bekymra oss om muslimer eller andra sjukdomar

Har vi inte redan bytt en sagoberättelse (asatro) mot en annan (kristendom) Nej det är dags att begrava all religion. Alla religiösa människor är till 99% ateister dom med.

 
Ingen bild

Thoralf A

29 juni 2014 14:26

Mats (ateist)

Följande kommentar finns att läsa på nätet angående dessa 97 procent. Jag kan inte bedöma sanningshalten i detta men det kanske andra kan göra.

"Den välkände USA-meteorologen och AGW-tvivlaren Art Horn håller ofta föreläsningar om den påstådda globala uppvärmningen. ”En av de vanligaste frågorna i samband med dessa är hur jag kan tvivla på att människan bidrar till klimatförändringarna när 97 procent av klimatforskarna inte gör det? Mitt svar blir att siffran 97 procent inte stämmer med verkligheten.”



Varifrån kommer då denna siffra? En ofta citerad källa är en nätenkät som publicerades 2009 av Peter Doran och Maggie Kendall Zimmerman vid universitetet i Illinois. Formuläret skickades till 10,257 forskare. Frågorna hade utformats så att de skulle vara enkla att besvara på ett par minuter. Svar kom från 3,146 personer.

Allt som allt omfattade frågeformuläret nio frågor. Den inledande och viktigaste av dessa löd: “Jämfört med förhållandena före 1800, anser du att den globala medeltemperaturen i stort har ökat, sjunkit eller förblivit relativt konstant?” Av dem som besvarat enkäten ansåg 90 procent att den ökat.

Men enligt Art Horn är detta en laddad fråga. Ingen kan förneka att jorden under de senaste 2000 åren upplevt stora temperatursvängningar. Det har varit både varmare och kallare än idag. Efter ”Lilla istiden” – som kulminerade kring sekelskiftet 1700 – har temperaturen på jorden ökat, det är alla forskare ense om. Avsikten med frågan i enkäten var att få svaret att temperaturen ökat – men ändå var det inte 100 procent som svarade ja utan endast 90 procent (vilket i och för sig är aningen märkligt).

Fråga nr 2 var ännu märkligare: ”Anser du att mänsklig aktivitet är en signifikant bidragande faktor till förändringar i den globala medeltemperaturen?” Endast 82 procent av de 3,146 som svarade på enkäten svarade ja på den frågan. Slår man ihop det med procentsatsen för fråga ett, minskar de 97 procenten till 86 procent och det låter ju inte lika övertygande.



Sen kan man alltid fråga sig vad som menas med ”mänsklig aktivitet”. Användningen av fossila bränslen, byggandet av städer och uppodling av land är några exempel som förvisso kan ha förändrat temperaturen i ett område. Medeltemperaturen kan också påverkas av att miljön runt en mätstation ändras, och det är ju också en form av mänsklig aktivitet.


Art Horn menar att det finns en mängd variabler som enkätsvaren inte analyserar. Ett ”ja” på fråga 2 innebär inte nödvändigtvis att den som svarat enbart syftar på fossila bränslen. Och vad menas med ”signifikant”? 50 procent, 25 procent eller 10 procent?


Siffran 97 procent har man fått fram genom att sålla ut 79 “godkända” svar bland de 3,146. För att ett enkätsvar skulle godkännas måste den som svarat nyligen ha publicerat artiklar och annat material som till minst 50 procent handlat om klimatet.


Av dessa hade 76 av 79 svarat att det blivit varmare (96.2%). Återigen kan man undra över att det inte var 100 procent som höll med. På fråga nummer 2 svarade 75 av 77 “ja” (97.4%). Intressant är att av de 36 meteorologer som besvarade fråga 2 var det bara 23 av 36 eller 64 procent som ansåg att människans aktiviteter var en signifikant bidragande faktor till temperaturförändringarna. Men det brydde sig uppenbarligen inte frågeställarna om eftersom 87 procent inte låter lika övertygande som 97 procent.

Det finns med andra ord ingen riktig substans i påståendet om forskarvärldens ”konsensus” utan än en gång handlar det om att manipulera siffror så att de passar budskapet."

 
Ingen bild

Lotta

29 juni 2014 14:42

Undrar om sossarna kommer fortsätta på sin rasistiska agenda från förra valet? Då gick man ut i förorten och "hjälpte" de boende att rösta. Vilket innebar att utnyttja invandrare som inte begriper ett ord svenska att rösta på S. Vämjeligt och djupt rasistiskt beteende.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 14:50

Thoralf

Om du vill argumentera för att forskarna inte är övertygade och överens om GU, så finns det inget jag eller någon annan kan överbevisa dig med. Att det finns kritiker och folk som vill misstänkliggöra vissa saker, (Phillipmorris gjord det gällande ciggaretter)Dom hade inte för avsikt att bevisa sin tes, bara sätta ett frågetecken i sakfrågan.

Du kommer alltid att hitta svar på det svar du letar. 86% av de mest utbildade och förmodligen smarta personer som kliver om kring på jorden idag, räcker för mig. Och om du ser mina andra trådar så är jag den största kritikern/skeptikern här.

5år sedan var jag övertygad om att det var solen som påverkade, men i dag måste jag verkligen stoppa fingrarna långt in i öronen för att hävda detsamma.

 
Ingen bild

Thoralf A

29 juni 2014 15:05

Mats (ateist)

Jag reagerade på att du skrev följande i din första kommentar: Söndag 29 juni 10:05

.

"Gällande den globala uppvärmningen, Alla forskare är i dag överens om att det är människan som driver den globala uppvärmningen."

Anser du fortfarande att alla forskare är överens?

Så är ju faktiskt inte fallet. Dessutom är det så att de som har en avvikande uppfattning konsekvent stoppas från att få artiklar publicerade i svensk media. Detta gör mig upprörd! Jag blir dessutom misstänksam när inte alla uppfattningar tillåts komma till tals i viktiga frågor.

Givetvis börjar man fråga sig vad orsaken är och otvivelaktigt kommer man inte på den stora överrepresentationen av miljöpartister och vänsterpartister inom journalistkåren och säkerligen även bland chefredaktörer.

Jag tror dessutom inte att vi har den kunskap som behövs för att avgöra om koldioxidnivå i atmosfären påverkar klimatet. Jag tror att det fortfarande finns faktorer vi inte förstår i detta komplexa system som styr klimatet långsiktigt.

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juni 2014 15:19

Ger mig in lite i klimatdebatten.
Om vi kan minska den enorma befolkningsökningen som skett de senaste århundradena skulle miljön må mycket bättre.
Det är nog en av de viktigaste åtgärderna som kan göras. Men vem vågar..? Och hur går man tillväga? Världens religioner vill expandera och bannlyser preventivmedel, och att förändra den inställningen är ett enormt hinder.

Att stoppa unga flickor att gifta sig och bli mödrar redan som tonåringar, är ett viktigt steg, men mer behöver göras.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 15:25

Thoralf

Här är resten av meningen som du glömde
"Dom är i sådan majoritet att dom som motsäger det, är i storleksordningen, lika med de som tror på att jorden är centrum, eller att jorden är platt."

Alla vetenskapliga papper, kontrolleras, innan dom publiceras. enligt sättet jag beskrev ovan. Om det inte görs, så kommer det att publiceras, en massa ovidkommande saker som kommer att ha samma status som välgrundade vetenskapliga rön, Tex snömannen, aliens m,m

Dom publiceras inte heller i dagstidningar utan i vetenskapliga skrifter, för de som förstår vad det är.

Jag förstår vad du menar, men du måste skilja politik och vetenskap åt, politiker har en agenda, vetenskapen går dit spåren leder, så att säga.

Du har helt rätt när det gäller att inte jag kan "bevisa" att det är 97% men allt lutar åt de siffrorna.

Det är förövrigt 120miljoner Amerikaner som tror att jorden är 6000 år gammal och att evolutionen är en myt (kristna skall tilläggas) Jag kan inte bevisa att dom har fel heller.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 15:34

Hulda

Här skall du få en vild gissning, baserad på ingenting.

Om vi dubblar jordensbefolkning och alla gör upp en eld (med kol) eller ved, samtidigt, så misstänker jag att föroreningen från detta, under 100år inte märks, medans ett kolkraftverk, släpper ut samma kvantitet under ett par timmar.

Ett riktigt troll inlägg som jag inte kommer att försvara, men kan vara nyttigt att filosofera över.

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juni 2014 15:51

@Mats(ateist)
Slötittade på tv för några år sedan, där man ansåg att användande av skog till matlagning på det mest enkla sätt, påverkade miljön rejält.
Partiklar från miljoner enkla eldstäder, som sprida i atmosfären, som skulle undvikas av både minskad befolkning och med andra metoder för matlagning. Jag har för mig att det kunde ske genom användning av solen. Men hur, minns jag inte.
Har också hört något om att ett enda av Kinas kolkraftverk, släpper ut mer (av något ämne) än hela Sverige...

Där åker säkert "Miljöpartister" i fängelse...

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 16:12

Hulda

Du har säkert rätt, är det inte så att hela jordens befolkning får plats på Gotland, Hört en om, att vikten på alla människor är i ett förhållande till ett 20g brev slängd på mount everest.

 
Ingen bild

Thoralf A

29 juni 2014 16:15

Mats (ateist)

Börja nu inte med en massa trams om snömannen och huruvida jorden är rund eller inte. Jag är övertygad om att dessa argument kommer om att jorden är platt kommer från Obamas tal för drygt ett år sedan.

Du kommer inte ifrån att du skrev följande

"Gällande den globala uppvärmningen, Alla forskare är i dag överens om att det är människan som driver den globala uppvärmningen."

Så är ju inte fallet! Hur många som har en annan uppfattning har vi faktiskt inte riktigt någon uppfattning om då det är farligt för karriären och sitt eget uppehälle/inkomst som forskare att ha en avvikande uppfattning mot den politiskt korrekta.

Jag har sett alldeles för många ja-sägare i riksdagen men som i grund och botten har en annan uppfattning när det t.ex gäller invandringspolitiken.

Varför skulle det inte vara samma sak inom forskarvärlden där den politiska toppen styr stora delar av medlen till forskning genom anslag av skattepengar.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 16:36

Thoralf

Dom kollas av sina gelikar, Att dom är betald av andra, är ointressant, och självklart finns det tjuvar och fuskare här också, men dom blir inte långrandiga.

Kriterier
Vetenskap är produktion av tidigare okänd kunskap med systematiska metoder. Vetenskapliga metoder innefattar en kombination av empiri (prövande av hypoteser, teorier, modeller och lagar genom experiment, observation, mätning, datainsamling och konfirmativ dataanalys) och deduktion (formulering av nya hypoteser genom logisk slutledning, matematisk härledning av samband, teoretiskt modellbygge, explorativ dataanalys och upptäckt av nya samband). Ett kriterium för vetenskapliga teorier är att de skall vara falsifierbara, med andra ord att de ska ge förklaringar och göra förutsägelser som kan prövas, samt att teorin är formulerad så specifikt att den kan motbevisas om den är felaktig.

Det är inte "bara" att få något publicerat, och att sedan riskera bränna sin karriär som forskare, med felaktiga "bevis" har straffat de som provat.

Som jag sa, Einsteins teori, vart inte "godkänd" förens 90talet

Politik har inget med detta att göra.

Snömannen m.m det var ett förtydligande, till DIN vilja att få, alla som vill publicerade. Obama har jag ingen koll på.

 
Ingen bild

tant Gul

29 juni 2014 18:18

F! köpte 10 000 Tvitter-följare från Turkiet.
---------------------------------------------

Galne Gunnar skriver på sin blogg:

Feministiskt Initiativ kuppades förmodligen in i EU-parlamentet.
Ingen har väl missat att vi för en månad sedan hade val till Europaparlamentet. Ingen har väl heller missat att Feministiskt Initiativ fick nästan hela 5,5 procent av rösterna i det valet. Hur gick det till egentligen? Fi har varit mer eller mindre ett promilleparti från begynnelsen fram till Europaparlamentsvalet i år. Men plöstligt bara veckor innan valet får partiet ett oförklarigt uppsving i opinionen. Vad kan det ha berott på?

Inom psykologin finns det ett välstuderat och välbelagt begrepp som kallas för sociala bevis, som innebär att vi människor tenderar att betrakta hur andra människor agerar för att få ledtrådar om hur vi själva ska agera, i synnerhet i tvetydiga situationer där vi är osäkra, vilket kan leda till s.k flockbeteenden.
Ett exempel: Om vi ser massor av positiva recensioner för en ny film, eller ännu hellre, hör våra vänner prata om den i väldigt positiva ordalag, då är sannolikheten god att vi ska resonera: ”Jag borde nog ta och kolla in den här filmen som alla surrar om.” Filmen har då fått tillräckligt med sociala bevis i våra ögon.

Att det här med att köpa till sig sociala bevis existerar är något som vi redan sett prov på i USA. Det har nämligen avslöjats att Barack Obama har hela 19,5 miljoner falska Twitter-följare för att ge sken av att han är populärare än vad han verkligen är. Men sker samma sak i Sverige? Och även med partisympatiundersökningar?

Jag kommer härmed att presentera argument för att partisympatiundersökningarna var manipulerade för att ge Fi det sociala bevis partiet behövde för att bli invalt i Europaparlamentet. Vidare så kommer jag att förfäkta att manipulationer har skett även tidigare för att hålla Sverigedemokraterna tillbaka i riksdagsvalet 2010, genom att frånta dem sociala bevis.

läs vidare:

http://galnegunnarsblogg.wordpress.com/2014/06/29/darfor-ar-partisympatiundersokningarna-sannolikt-manipulerade/

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juni 2014 18:19

Annat ämne.
Vänsterextrmisten Dror Feiler utrycker ilska på SVT Debatt/Opinion mot att han inte fick spela "Pippi Långstrump" när Svenskarnas parti höll möte i Visby igår. Han blev då bortförd av polisen och fick se lite av Gotlands vackra och unika landsbygd(!).

Han anser att det ingår i hans rättigheter att kunna spela saxofon.
Jag kan ge honom möjlighet att få spela på sin saxofon, hur mycket som helst, dygnet runt, men då på en plats jag anvisar honom. Där kan han utöva sin (medborgeliga) rätt, UTAN att det stör någon...

Jag har inget till över för Svenskarnas parti, men anser bla. Dror och andra att de har rätt att störa politiska möten, så har väl Svenskarnas parti-medlemmar rätt att spela saxofon och blåsa i vuvucelor och visselpipor när Jonas Sjöstedt talar i Almedalsveckan...

Med tanke på Sovjetunionens framfart mot frihetskämpar under ockupationen av de närliggande Baltiska staterna och allt annat ont som gjorts mänskligheten i Kommunismens namn, bör givetvis också Gotlands kyrkklockor ljuda under Sjöstedts tal.
Detta gäller självklart också så fort Schyman, eller andra representanter från partier och grupperingar längre ut till vänster håller möte, eller andra aktiviteter...

 
Ingen bild

Lotta

29 juni 2014 20:19

Något för alla er naiva, godtrogna som tycker islam är så fint.

http://avpixlat.info/2014/06/29/eldfangda-tal-nar-muhammeds-flickor-slapptes/#more-115708

 
Ingen bild

Lotta

29 juni 2014 20:23

Om inte tidigare länk räcker kan ni goda islamkramare titta på denna film som visar det kärleksfulla islam i all sin glans. Hur många med samma inställning finns i vårt land? Stark varning för vidriga bilder.

http://www.exponerat.net/de-blodtorstiga-terroristsvinen-i-syrien/

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juni 2014 21:06

En fråga: Vad är en "folkgrupp?
Är en fotbollspublik en folkgrupp? Är vi som bor på landsbygden en folkgrupp? Är politiker en folkgrupp? Är vi svenskar en folkgrupp?
Är alla barn i Sverige en folkgrupp? Pensionärerna? Alla som jobbar?
Alla som bor i Malmö? På Gotland?

Eller är bara invandrare en "folkgrupp? Muslimer?
Är inte alla kvinnor en folkgrupp? Är inte då Islam mot en folkgrupp?

Frågorna är många, svaren få och politiskt korrekta...

 
Ingen bild

Lotta

29 juni 2014 21:36

Man uppmärksammat att brist på tolkar inom sjukvården kan medföra livsfara. Nu gäller det tolkar åt patienter med utländsk härkomst som inte förstår svenska. Bristen beror på att ersättningen är så låg om man jämför med tolkning vid rättegångar. Kan tänka mig att jobben dessutom är fler där än inom sjukvården. Ullenhag skulle genast se till att ersättningarna sågs över så att de blev lika. Att svenska patienter, speciellt våra äldre som kanske hör dåligt måste hålla till godo med utländska läkare med bristfälliga språkkunskaper i svenska språket skulle få samma rätt till tolkar var det så klart inte tal om. Där medför tydligen inte språkförbistringen någon som helst fara. Allas lika värde? Någon?

 
Ingen bild

Göta

29 juni 2014 22:38

Jag hade släktmiddag idag. De ville ha kåldolmar, och kåldolmar fick de. SVENSKA kåldolmar av ekologiskt närodlad SVENSK kål och kravmärkt fläskfärs från SVENSK gris, som hade fått behålla sin lilla svans och kunnat böka omkring lite under sin korta levnad. Men det är tidsödande att laga kåldolmar, så det dröjer nog ett tag till nästa gång.

@ ateisten Mats
Har nu tittat som hastigast på de sex artiklar du radade upp. Två av dem fanns som hela artiklar på nätet och resten fanns det abstract på. Men ingen av dem hade som ämne att bevisa en eventuell klimatförändring och att denna orsakats av människan. Man kan väl säga att några av artiklarna beskrev eventuella följder av den eventuella klimatförändringen som eventuellt orsakas av människan.

Min åsikt är att det självklart blir olika negativa följder av hur vi egoistiska människor utnyttjar naturen, och ju fler vi blir desto mer stryk tar moder jord och vår natur. Därför är befolkningstillväxten det viktigaste och mest akuta hotet mot hela mänskligheten och hela vår jord, inklusive miljön, oavsett om den globala uppvärmningen är ett faktum eller ej.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

29 juni 2014 22:59

Göta

Mycket beundran, att du tog dig tid att kolla igenom dessa, fanns säkert 500 till, på sidan dock. =)

Det är nog mycket som hänger ihop , när det gäller miljöförstöring m.m

Men när en stor andel högt utbildade och begåvade forskare, utrycker oro, är man ignorant, om man inte stannar upp och tänker till, kanske även två gånger, och det säger jag som för några år sedan, hade samma åsikt som Lennart Bengtsson, och lyssnade på vad han sa då. Kan tyvärr inte säga samma sak idag.

Och sluta läs skvallerpress. Det står inget relevant där överhuvudtaget. Och det är inte heller en konspirationsteori ( EJ riktat till dig Göta)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - Torsdag 15 nov 23:21

Angela Merkel och Macron vill ha en EU-arme. Något de framfört de senaste veckorna. Angela Merkel uttalade det när hon i tisdags talade i EU-parlamentet. I svensk media har jag knappt sett en stavelse om Angela Merkels tal. SVT har en artikel, men om...

Av Thoralf Alfsson - Torsdag 15 nov 18:03

Lokaltidningarna Barometern och Östra Småland skriver idag om vad en person tjuvlyssnat till på en bilfirma i Kalmar. Jag måste säga att det är pinsamt för dessa tidningar att de använder sig av tjuvlyssning som källa till artikeln. Där tydligen Kalm...

Av Thoralf Alfsson - Onsdag 14 nov 23:55

Jag är lite förvånad över att ingen har tittat lite djupare på den rapport som kom från Institutet för framtidsstudier med rubriken ”Våldsbejakande extremism och organiserad brottslighet i Sverige”.       I synnerhet den del som...

Av Thoralf Alfsson - Tisdag 13 nov 21:55

Imorgon faller den regeringskonstellation som jag hoppats skulle bli en verklighet. Det konservativa blocket i svensk politik bestående av Sverigedemokraterna, Moderaterna och Kristdemokraterna. En regering som sannolikt gjort ett bra jobb för vårt l...

Av Thoralf Alfsson - Tisdag 13 nov 09:15


    Hur ser det ut i din kommun?   Jag har tagit fram statistiken från en hel rad myndigheter som avslöjar verkligheten i Kalmar kommun, som jag har presenterat i flera blogginlägg de senaste veckorna. Jag har även gjort min egen analys om ...

Presentation


Thoralf Alfsson
Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 139 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ thoralf med Blogkeen
Följ thoralf med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se