thoralf

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Thoralf Alfsson - 24 juni 2014 23:37

Så var det då dags att även lägga upp den sida i infobladet som kommer väcka mest uppmärksamhet. Invandringens kostnader väcker alltid känslor, speciellt hos politiska motståndare. Tyvärr är det väldigt svårt att få fram vissa kostnader, inte minst från Arbetsförmedligen vilket jag skrivit om i ett blogginlägg. Men om man utgår ifrån att alla personer kostar lika mycket av de personer som är inskrivna hos Arbetsförmedlingen går det att uppskatta kostnaden. Personligen tror jag att personer med utländsk bakgrund har högre kostnader än svenskar. Något som Arbetsförmedlingens ovilja att lämna ut uppgifter tyder på.


Rättsväsendets kostnader är också något som jag får uppskatta utifrån de faktum att 36 procent av de som satt i fängelse under 2013 var utrikes födda enligt Kriminalvårdens årsredovisning. Men det rätta vore ju att räkna alla med utländsk bakgrund men det är uppgifter som inte finns någon statistik på. Jag har dock motionerat i Riksdagen om att en bättre och mer adekvat statistik borde föras inom Kriminalvården där personer med dubbla medboragskap inte skall ”bokföras” som svenskar.


Här kommer den sida som tar upp vissa men inte alla kostnader för invandringen i Kalmar kommun. Tyvärr blir det mycket text men det går inte att göra på något annat sätt.


 


Kom gärna med synpunkter för att förbättra sidan.

Av Thoralf Alfsson - 24 juni 2014 17:15

De rödgröna har vid flera tillfällen påtalat hur ofta SD röstar med Alliansen vi voteringar i riksdagen. Det har beställts utredningar från riksdagens utredningstjänst. Dessa utredningar har dock varit vinklade frågeställningar enligt min uppfattning. Kanske dags att beställa en lika vinklad frågeställning angående hur ofta socialdemokraterna röstar med Alliansen.


Jag roade mig idag med att notera hur många gånger SD respektive S röstade med Alliansen i huvudvoteringarna under eftermiddagens långa votering. Resultatet kanske förvånar vissa!


SD röstade med Alliansen 16 gånger.


S röstade med Alliansen 15 gånger.


Någon som hört talas om ordspråket att man inte skall kasta sten när man sitter i glashus?


Jag har nu uppdaterat sida 3 i mitt infoblad och tagit fasta på en del av de synpunkter som inkommit.


 

Av Thoralf Alfsson - 24 juni 2014 00:01

Vår debattartikel om solkraft publicerades av GP på webben. Inte lätt att få något publicerad i de större medierna.


”Sverigedemokraterna är dock långt ifrån ensamma om kritiken av regeringens nya solcellssubventioner. Konjunkturinstitutet har bland annat anfört att den samhällsekonomiska kalkylen som utredningen presenterat visar att skattereduktionen är olönsam. Man pekar på att inga koldioxidreduktioner kan uppnås och att systemets införande därför endast innebär kostnader.”


Läs hela artikeln.


I det infoblad jag jobbar med tänkte jag även lyfta några andra saker som bör uppmärksammas under valrörelsen eller rättare sagt påminnas om.


Jag har komprimerat den folder som vi lokalt kallat ”50-kronan” och som handlar om vård för papperslösa. Nu är den nere på en sida. Nu får mina läsare gärna ha synpunkter även på denna sida. Har fått många bra synpunkter på den sida jag la upp på bloggen igår.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards