thoralf

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Thoralf Alfsson - 19 juni 2014 23:14

Peter ”nalle” Lundgren gjorde bra ifrån sig i Studio Ett när han blev utfrågad om den nya gruppen. Väldigt bra att han sa ifrån direkt till programledaren. Givetvis blev han avbruten men då var det lite för sent.



Mattias Karlsson blev också avbruten när han debatterade med Daniel Poohl från Expo. Det var nästan lite panik i studion när Mattias avslöjade lögnerna i Expo:s så kallade vitbok när det gällde varför vi tågade ut ur storkyrkan vid riksdagens öppnande 2010.



Jag har laddat hem den så kallade vitboken och blev inte det minsta imponerad. Expo har sammanställt ett antal händelser som de uppenbarligen anser skulle vara rasism eller intolerans.


Jag har fått äran att medverka på två punkter. I första fallet gäller det att jag har dömts för förtal av en kommunist. Personligen har jag inte något dåligt samvete då allt det jag skrev i ett blogginlägg var helt sant. Men sanningen får inte skrivas offentligt om det inte handlar om en offentlig person. Enligt min mening var det en offentlig person men den uppfattningen delade inte det svenska rättsväsendet. Helt sanslöst!


Mitt andra omnämnade är faktiskt väldigt märkligt. I ett blogginlägg för bara drygt en månad sedan skrev jag om befolkningsutvecklingen i Kalmar län. Uppgifter som var hämtade från befolkningstatistik men som av Expo och ”Inte rasist men” ansåg vara rasistiskt eller till och med ännu värre. Nu tar man upp det ännu en gång.


 

Jag funderar på vad som kvalificerade mitt blogginlägg att få vara med i vitboken!


Det märkliga är att Barometern och Östran inte har uppmärksammat detta blogginlägg. I vanliga fall brukar Anders Blank på Barometern vara väldigt snabb med att plocka saker från Expo eller Inte rasist och slå upp det stort i Barometern. Men inte denna gång. Varför!


Har Barometern gjort bedömningen att man inte vill upplysa läsarna i Kalmar län om det stora befolkningsutbyte som pågår. Det senaste decenniet har årligen antalet svenskar i länet minskat med ca 1000 personer/år men samtidigt har antalet med utländsk bakgrund ökat med ca 1000 personer/år. Det kan utan tvekan beskrivas som befolkningsutbyte.


Med tanke på att landshövdingen Stefan Carlsson och länsstyrelsen nu övertalat alla länets kommuner att öka mottagningen av invandrare kommer sannolikt takten i befolkningsutbytet öka. Men i grund och botten ligger ansvaret på 7-klövern.


Av Thoralf Alfsson - 19 juni 2014 00:00

Ikväll vill jag ge media ”fingret”!


Media jagade SD innan EU-valet i frågan om vilken grupp SD ville ansluta sig till om vi kom in i EU-parlamentet. Men frågan var för tidigt ställd av media.


Efter att SD fick 9,7 procent och två mandat har media förnöjt konstaterat att SD sannolikt skulle bli grupplösa i EU-parlamentet.


Ikväll blev saken offentlig att SD inte alls blir grupplösa utan blir medlemmar i EFD.


”Det är oerhört glädjande att vi fått klart med gruppfrågan. Vi blir nu medlemmar i en EU-kritisk grupp som leds av Nigel Farage som måste betecknas som Europas främsta företrädare för att sätta stopp för EU-federalism och maktöverföringen från medlemstaterna till Bryssel. Detta skapar bra möjligheter för vår partigrupp i parlamentet under mandatperioden, säger Jimmie Åkesson.”

 

De läsare som följt bloggen under några år vet att jag vid många tillfällen lagt upp klipp med Nigel Farage och jag har dessutom ifrågasatt varför svensk media aldrig nämnt Nigel Farage eller att man visat några av de repliker som han fyrat av i EU-parlamentet.


Väldigt glädjande! Ännu en milstolpe kan läggas till Sverigedemokraternas historieskrivning.


Ett besked som gör det än roligare att följa vad som händer i Bryssel!


Media har ju aldrig tidigare visat något större intresse av att vissa Nigel Farage framträdanden i EU-parlamentet. Nu kommer säkert svensk media formera sig till en attack på UKIP och Nigel Farage. Det lär nog inte dröja så många timmar. Skall bli intressant att se vad public service fått ihop till eftermiddagens StudioEtt i P1 och kvällens nyhetssändningar.


Eftersom jag har ägnat de senaste blogginläggen åt energipolitik, vindkraft och i viss mån klimatpolitik så lägger jag därför upp ett par klipp när Nigel Farage tar upp detta.


Nigel Farage och UKIP om vindkraft.


Nigel Farage om klimatförändringarna.


Häpnadsväckande att till och med Barroso använder sig av siffran 99 procent av vetenskapen. Högre nivå än så är det inte på Barroso. Skrämmande!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards