thoralf

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Thoralf Alfsson - 9 juni 2014 23:35

I min jakt efter kostnadsuppgifter som rör invandringen i Kalmar kommun men även för hela Kalmar län har jag kontaktat Arbetsförmedlingen. Arbetsförmedlingen redovisar i sin statistik hur många av de som är utrikes födda och är arbetslösa eller i något program. Därmed antog jag också att Arbetsförmedlingen skulle kunna redovisa kostnaden för denna grupp och för de åtgärder/program  som är aktuella. En högst relevant fråga då jag anser att det inte är självklart att denna grupp har samma kostnad som födda i Sverige.


Arbetsförmedlingen svarade att man behövde göra en datakörning för att få fram uppgifterna så det kunde dröja några dagar. Nu har jag väntat i snart 1,5 månad. Trots påstötningar kommer inga uppgifter. Hur många påstötningar skall man behöva göra till en myndighet?


Var uppgiften för komplicerad för Arbetsförmedlingens datasystem eller är Arbetsförmedlingens registreringar så bristfälliga att någon utvärderingar inte går att göra. Eller är det så att uppgifterna skall mörkas?

Av Thoralf Alfsson - 9 juni 2014 10:20

”I överförd betydelse har lakej kommit att innebära en underdånig eller krypande, fjäskande och överdrivet tjänstvillig person, hantlangare. Kan också betyda eftersägare, någon som inte har en egen mening utan hänger på.”

 

När jag har sett och lyssnat till ett antal programledare de senaste veckorna så slog det mig plötsligt att jag spontant ville kalla dem detta ord. När jag googlade ordets betydelse så fanns ovanstående beskrivning på Wikipedia. Jag tyckte att den stämde väldigt bra med mina egna tankar.


Det är i stor utsträckning dessa lakejer som styr agendan i våra medier, inte minst i public service. Något som under speciellt det senaste halvåret blivit väldigt tydligt. I lakejernas ögon har alla människors lika värde en särskild betydelse, ett vi och dem tänkande är dock snarare mer applicerbart på dessa lakejer.


Personer enligt ovanstående beskrivning har en förkärlek till att bosätta sig på Södermalm. Dessa personer har jag sannolikt väldigt lite gemensamt med! Om jag nu har något gemensamt?


När man sedan även ser hur dessa röstar blir man inte ens förvånad. Men de präglas ju av eftersägare och att ligga bra till hos grannarna och umgängeskretsen. Det är ju så mycket bekvämare att vara eftersägare än att försöka stå för egna tankar och idéer.


 


Att se valresultatet för valkretsar på Södermalm skrämmer mig! Drygt 50 procent röstar på kommunistpartier! Det råder ingen tvekan om att V, MP och F! är partier med starka influenser av kommunism!


Frågan är bara hur så många svenskar kan få för sig att rösta på dessa partier. Är de fullständigt historielösa?


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards