thoralf

Alla inlägg den 30 maj 2014

Av Thoralf Alfsson - 30 maj 2014 19:47

Som om inte mitt blogginlägg igår vore nog berättade en annan person i Kalmar för mig att ensamkommande barn i Kalmar som fått permanenta uppehållstillstånd åker tillbaka till hemlandet så fort de fått PUT. Personen som berättade detta jobbade med ensamkommande barn i Kalmar kommun.

 

Dessa ensamkommande barn kostar alltså samhället närmare 1 miljon kronor/år och barn och vi beviljar dessa barn uppehållstillstånd på deras egna berättelser och utan några dokument i de flesta fall. Det första de gör när det fått PUT är att åka tillbaka till hemlandet de flytt ifrån eller till ett grannland. Helt makalöst!


Jag mejlade ansvarig på Kalmar kommun Margit Lindholm Johansson för att få en dementi på detta eller en bekräftelse. Detta svar fick jag.


 

  

Mina följdfrågor har hon dock valt att inte svara på.


Kalmar kommun och Migrationsverket är uppenbarligen helt medvetna om att dessa resor genomförs. Kalmar kommun säger sig inte betala för dessa resor men någon gör det uppenbarligen. Dessa ensamkommande barn har ju inga egna inkomster då de går i skolan. Jag är övertygad om att vi skattebetalare betalar dessa resor och deras uppehälle i hemländerna på det ena eller andra sättet. De har säkert ”gode män” som är uppfinningsrika på att få ut så mycket pengar som möjligt från samhället.


Jag påstår att ingen egentligen vet vilket som är dessa ensamkommande barns hemländer. Vad de uppgivet till Migrationsverket i sin asylansökan behöver inte vara sanna uppgifter. Det finns ju en anledning till att inga id-handlingar uppvisas i 95 fall av 100 av asylsökande. Därför kan ingen avgöra om de åker tillbaka till ett grannland eller om det i verkligheten är hemlandet. De ensamkommande barnen åker i varje fall uppenbarligen hem till ”tjocka släkten” i vissa fall. Vilket ansvarig person inom Kalmar kommun bekräftar. Jag gissar att några få kan vara ganska många.


Ännu ett bevis på vår naiva inställning till hela asylhanteringen och den största anledningen till att så många personer söker asyl i Sverige. Hur kan ansvariga personer på Migrationsverket och regeringen och framförallt inom 7-klövern vara så fullständigt naiva och slösaktiga med svenska skattemedel. Det är minst sagt horribelt!


Nu skall vi ju även inkludera Feministiskt initativ i denna slösaktiga samling av politiker. Imorgon kommer jag tillbaka med ett blogginlägg om Feministiskt Initiativ.


PS

Hjälp mig i min nya undersökning om varifrån mina läsare av bloggen kommer ifrån. Jag är intresserad över att se om det blivit någon förändring efter EU-valkampanjen. I högermarginalen kan du klicka i en "omröstning".

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards