thoralf

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Thoralf Alfsson - 25 maj 2014 08:24

Idag kampanjar jag inte något. Jag skall gå och rösta men även besöka ett antal vallokaler för att se att allt går rätt till. Kameran skall med så att jag kan dokumentera brott mot vallagen. I eftermiddag är det även fotboll i Kalmar då stadens stolthet möter Helsingborg. Jag finns på läktarna och hoppas på tre nya poäng.


Igår var vi (SD) med vårt tält på Kvarnholmen i Kalmar och träffade många väljare som sympatiserar med Sverigedemokraterna. Tyvärr törs en del inte komma fram och prata med oss på grund av skämighetsfaktorn. Därför tror jag också att vi har ett betydligt större stöd än det som opinionsundersökningarna visar


    



Under dagen var jag iväg och gjorde några inköp och passerade då flera tiggare. En politiker från ett alliansparti berättade då om en episod som utspelats tidigare under dagen.  Dessa två tiggare hade angripit en musikant som ville stå vid samma gathörn som dessa liggande eller sovande tiggare. Men det accepterades inte utan tiggarna hade till och med använt fysiskt våld för att få bort musikanten. Politikerna på plats ringde polisen eftersom de upplevde situationen obehaglig och hetsk. Polisen var snabbt på plats.


Resultat!  Tiggarna behöll sina platser och en något förskrämd musikant fick ställa sig 50-75 meter bort.


 


Jag anser att det inte är ok att ligga och sova i Kvastenhörnet som är korsningen mellan Storgatan och Kaggensgatan, knutpunkten på Kvarnholmen mitt i lördagshandeln. Om en a-lagare gjorde det skulle han snart få flytta på sig. Det är hög tid att polisen börjar avlägsna dessa sovande tiggare.


Dessutom kan man ju börja undra vad de sysslar med när vanligt folk sover på nätterna. Eftersom de uppenbarligen är så trötta mitt på dagen att de måste sova.


Igår lyssnade jag även på P1 och programmet Kropp o själ. I programmet intervjuades en person som led av klimatångest. Man tror knappt sina öron när man hör detta. Lite "märkligt" att programmet sänds just den valhelg! 

Miljöpartiet och andra klimatalarmister har verkligen uppnått sitt syfte när människor mår psykiskt dåligt på grund av alla dessa klimathotelser som miljöpartister och andra personer som media ger stort utrymme får uttrycka. Lyssna till programmet.


”David Jonstad drabbades av en stor och stark oro över klimatförändringar och den globala uppvärmningen. Han letade efter hus som låg så högt över havet som möjligt för att klara sig vid stigande vattennivåer och han blev arg på omgivningen som åkte till Thailand på semester.”

 


Det är horribelt hur dessa klimatalarmister lyckats lura människor till en sådan oro. Uppenbarligen litar de mer till vad klimatalarmisterna säger än vad de ser med sina egna ögon i naturen. Vad ser de för klimatförändringar när de synar sin egen hembygd?


 


Att Miljöpartiet fick 15,5 procent i den senaste opinionsmätningen är sannolikt ett utslag av denna ohederliga klimatskrämselpropaganda som fått stå helt oemotsagd under EU-valrörelsen. Jag kan i varje fall inte se några förändringar. Att vi fått en medeltemperatur som ökat några tiondelar de senaste hundra åren betyder i princip ingenting. Med största sannolikhet så tror jag att det är solen som är den största orsaken till detta. Inte människan! Men Miljöpartiet utnyttjar denna skrämselpropaganda maximalt, till och med på sin valaffischer.


Vi behöver fler människor i Sverige som klarar av att tänka självständigt!

 

PS

Till slut en uppmaning till er som skriver kommentarer. Nivån har utan tvivel sjunkit den senaste tiden. Mycket trams och tjafs! Om det inte blir en skärpning kommer jag införa moderering och bara släppa fram seriösa kommentarer.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards