thoralf

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Thoralf Alfsson - 18 maj 2014 21:22

Dackarnas speedwayförare Alexander Edberg var ”oförsiktig” och skrev några inlägg på twitter om tjafset om tunnelbaneannonserna. Tydligen har Alexander Edberg och jag liknande uppfattningar om annonserna och ser det som rent trams. Han skrev två inlägg enligt Oskarshamns Tidningen.


”Någon har i smyg satt upp skyltar med antirasistiska budskap i Stockholms tunnelbana. Betyder det att man får säga negerboll osv nu helt utan att bli kallad för rasist?”


”Skulle inte vilja att min barn växer upp i ett land som gynnar ”dem”.”

 

Givetvis uppmärksammades detta av ”nätpoliserna” och Alexander fick stå till svars mot journalisterna på Nyheter24. Alexander Edberg svarade dock väldigt sanningsenligt på Nyheter24 frågor.


”Det är katastrof i min hemstad Eskilstuna. Där är det så hög invandringsprocent att det är helt otroligt. Jag känner folk som inte ens vågar gå ut på kvällarna på grund av det. Det skulle inte förvåna mig om det till slut är fler invandrare i Sverige än svenskar. Tittar man på Efterlyst är det ju 80 procent av alla brott som begås av invandrare.”

 

Givetvis blir han nu påhoppad för att han bara berättar sanningen. Men han får även frågan vilka han tänker rösta på i höstens val. Han svarar sanningsenligt på frågan och inte särskilt politiskt korrekt.


”Jag har nog tänkt att rösta på Sverigedemokraterna. Jag är inte rasist, utan tycker bara att vi ska satsa på våra egna istället för de som kommer utifrån.”


”Skulle mina åsikter vara ett problem får de väl säga till, men jag vet att det finns flera i Dackarna som tycker som jag.”

 

Dackarnas sportchef Mikael Karlsson reagerar kraftigt på dessa uttalanden och tar kraftigt avstånd från hans åsikter.


Jag tycker det är strongt av Alexander Edberg att våga stå upp för sina sunda åsikter och hoppas att han nu inte drabbas av mobbing av ledningen i Dackarna. Risken är väl stor att det dras igång ett mediadrev mot Alexander Edberg. Att berätta sanningen i det politiskt korrekta Sverige är förenat med vissa risker. Om man värnar den egna befolkningen före andra så kan man lätt stämplas som rasist.


Kanske dags för en kampanj ”HEJA ALEXANDER” som stöd.



Artikeln i Oskarshamns Tidning finns inte på nätet men läs artikeln i Nyheter24.


Missa inte Julia Caesars krönika med rubriken "Stanken kommer från vänstern"

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards