thoralf

Alla inlägg den 17 maj 2014

Av Thoralf Alfsson - 17 maj 2014 22:27

 


Torgmöte i Kalmar idag med Björn Söder och Kristina Winberg. Inte så mycket folk men heller ingen som vände ryggen till. Det borde innebära att media skriver om vad Björn och Kristina sa under torgmötet och  inte enbart om motdemonstranter. Men säker kan man aldrig vara när det gäller media ;-)


Kristina Winberg berätta dock även en liten sak som gladde oss sverigedemokrater i Kalmar län och på Öland. Men det hoppas jag kunna återkomma till senare i ett blogginlägg ;-)


I dagens Barometern fanns det en artikel som jag reagerade på.  Malin ”fotbollsfrun” Wollin från Kalmar skall tydligen ha ett webb-tv- program där hon intervjuat en partiföreträdare för varje riksdagsparti. För Sverigedemokraterna är det Julia Kronlid som intervjuats. I artikeln bekräftar Wollin sina fördomar och kunskaper om Sverigedemokraterna på ett avslöjande sätt.


”Jag är journalist men jag tror att jag har glömt hur man håller sig neutral.”

 

Jag gissar att Gustav Fridolin knappast fick några kritiska frågor med tanke på hur Wollin uttryckte sig i artikeln.


”Vad var roligast?
– Det är ingen hemlighet att jag är lite småkär i Gustav Fridolin från miljöpartiet, så det var roligt att intervjua honom.

 

Det behöver väl knappast kommenteras mer än så. När Wollin får frågan vad som var svårast blir det dock ett helt annat svar.


”Jag är väldigt nöjd med alla intervjuerna utom den med Sverigedemokraternas Julia Kronlid. Det programmet kommer att vara plumpen i protokollet. Jag klarade faktiskt inte av det riktigt, är ju helt emot deras syn på invandring. Det är så svårt att hantera Sverigedemokraterna, hur man än gör känns det fel. Låter man dem inte komma till tals blir det fel, låter man dem komma till tals blir det fel, för då låter man dem föra ut sitt budskap.”

 

Vadå plumpen i protokollet? Fick inte Wollin de svar som hon önskade! Visade det sig att hennes fördomar och kunskaper inte stämde med Sverigedemokraternas politik? Den politiska korrektheten fick sig uppenbarligen en törn och då kallar Wollin det för en plump i protokollet. Tydligen gjorde Julia Kronlid en så bra intervju att det störde Malin Wollin.


Är inte syftet med programmet att tittarna skall lära sig mer om respektive parti? Wollins tycks ha en egen agenda när det gäller Sverigedemokraterna men det är hon inte ensam om.


När hon sedan fortsätter blir det än värre enligt min mening.


”Och hur man än gör verkar de inte ta någon skada, de får ändå röster. Jag vet att vi lever i en demokrati och att de röstats fram på demokratiskt vis men vad är det med folk som röstar på dem? Någon gång måste vi sätta ner foten.”

 

Malin Wollin borde lära sig lite mer om Sverigedemokraterna! Så kanske hon förstår varför så många röstar på SD. Men har man kvällstidningarna och Aftonbladet som födkrok så får man nog väldigt mycket vinklat eller falsk information om SD.


En titt på hennes blogg på Aftonbladet visar mängder av bilder på henne själv och alla intervjuobjekten, utom Julia Kronlid. Givetvis finns ingen bild på Julia Kronlid från SD, enda anledning är att hon företräder SD. Det hade ju sänt felaktiga signaler och kunnat få folk att rösta på SD! Eller vad är Malin Wollin rädd för? Det är så politiskt korrekt! Wollin tycker säkert att alla människors lika värde är viktigt men bara när det passar henne.


Julia Kronlid var tydligen inte lika mycket värd som andra politiker och därmed ville inte Malin Wollin vara på samma bild som Julia Kronlid och definitivt inte på hennes blogg i Aftonbladet. Detär en unken människosyn av Malin Wollin.


Läs hela artikeln i Barometern.

Av Thoralf Alfsson - 17 maj 2014 08:01

Började dagen med en morgonrunda för att kolla våra valplakat. Tyvärr möttes jag av en bedrövlig syn. Nedsparkade valplakat, sönderslagna valplakat, vandaliserade valplakat och på vissa platser var valplakaten försvunna. Troligtvis flyter de i Kalmarsunds vatten. Givetvis kommer vi upprätta en polisanmälan.


Kan bara konstatera att samhället och skolan fullständigt har misslyckats med att utbilda dagens unga människor. Eller är det ett uttryck för det så eftersökta mångkulturella samhället. Utan tvekan håller jag på att förlora tron på Sveriges framtid och utveckling.


Men när argumenten tryter åker nävarna fram!


Det mest sorgliga är hur media och etablissemanget hanterar dessa yttringar i samhället eller snarare sagt inte hanterar det. Drabbar det Sverigedemokraterna så får vi skylla oss själva! Jag undrar vilket samhälle som media och etablissemanget vill ha?


Idag läste jag något i tidningen som jag kände stor avsmak inför men det kommer jag återkomma till senare idag. Det var mycket avslöjande!


Givetvis fotograferade jag förödelsen i Kalmar!


 

 

 


Det är ingen tvekan om mot vem dessa "sjuka" yttringar riktar sig emot. Kristdemokraterna och Folkpartiet räknas uppenbarligen till de goda av dessa vänsterextremister.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards