thoralf

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Thoralf Alfsson - 15 maj 2014 23:06

Ikväll har man verkligen samlat ihop eliten i Debatt. Inte en enda kritisk person så långt ögat kan nå i studion. Programledaren och redaktionen har gjort ett väldigt dålig research inför programmet. De hade kunnat kolla på Lundegård Fritidsutveckling AB och mitt blogginlägg.


EU-parlamentarikern Cecilia Wikström berättar att hon gömt flyktingar i sitt hem. I princip har hon som politiker främjat att människor inte följer svenska lagar och beslut i det svenska rättsväsendet. Hon respekterar med andra ord inte det svenska rättsväsendet. En fin svensk politiker! Folkpartist!


Den ”gode” Bert Karlsson berättar sagor om att han inte är det minsta intresserad av vinster på flyktingförläggningar. Hur många tror på vad Bert Karlsson säger?


Igår damp Sverigedemokraterna riksutskick med valsedlar och lite information ner i alla svenska hushålls brevlådor. Något som väckt stor uppmärksamhet. När Socialdemokraternas information och valsedlar kom i förra veckan var det helt tyst i media och på sociala medier. Vilket hyckleri!


Kommentarerna i media visar på en enorm okunskap om hur samhällsinformation hanteras av Posten.


Jag har idag delat ut mitt egna informationsblad om min blogg i Lindsdal. Har delat ut ca 1000st. Flera av dessa har jag delat i handen till mottagarna. Inte en enda har varit negativ, utan jag har istället fått en klapp på axeln av ett antal personer och uppmaningen att jag skall köra försiktigt med min trehjuling ;-)


 


Imorgon kommer jag fortsätta med utdelning av informationsbladet som förhoppningsvis innebär fler läsare till bloggen. Hinner säkert ca 1000 hushåll även imorgon. Det retar säkert också ett antal politiska motståndare ;-)


Tillbaka till gårdagens riksutskick som diskuterats flitigt i media under dagen. Jag kan bara säga att jag har svårt att förstå var problemet ligger.


Sverigedemokraternas budskap och vad SD vill göra i EU-parlamentet kan knappast kallas för rasistiskt men det är kanske det som är problemet för vänstern.


  • NEJ TILL EUROPAS FÖRENTA STATER
  • BEVARA DEN SVENSKA MODELLEN PÅ ARBETSMARKNADEN
  • STÄRKT GRÄNSSKYDD
  • VISUMTVÅNG FÖR LÄNDER SOM MISSBRUKAR DEN FRIA RÖRLIGHETEN
  • BEVARA DET SVENSKA DJURSKYDDET
  • SVENSK JAKT SKA INTE STYRAS AV EU
  • INVANDRINGEN ÄR EN NATIONELL ANGELÄGENHETEN

Jag blir fundersam när personer som igår fick Sverigedemokraternas riksutskick uttalar sig enligt följande.


”Tagit emot och läst vad SD vill göra i EU-parlamentet och konstaterar att jag inte håller med om något... Känns helt rätt att inte rösta på dem.”

 

Skall man tolka det som man anser precis tvärtom?


  • JA TILL EUROPAS FÖRENTA STATER
  • SKROTA DEN SVENSKA MODELLEN PÅ ARBETSMARKNADEN
  • AVSKAFFA GRÄNSSKYDDET
  • FRI INVANDRING FRÅN TREDJE VÄRLDEN
  • SLOPA DET SVENSKA DJURSKYDDET
  • ALL SVENSKA JAKT SKALL BESTÄMMAS I BRYSSEL
  • INVANDRINGEN ÄR INGEN NATIONELL ANGELÄGENHET

Eller handlar det om att man försöker markera sitt avstånd från SD. Men inte inser vad det innebär!


 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards