thoralf

Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Thoralf Alfsson - 14 maj 2014 22:18

 


Jag kan inte säga något annat än att programmen Uppdrag granskning och Korrespondenterna just nu hjälper Sverigedemokraterna i valkampanjen. Något som är minst sagt förvånande! Det gör mig faktiskt lite oroad ;-)


Uppdrag granskning granskade förra veckan den vänsterextrema rörelsen i ett mycket avslöjande program. Idag handlade det om förra årets Husby kravaller. Att poliser dessutom kallade bråkstakarna för ”råttor” kan mycket väl starta nya bråk i Husby och på andra ställen nu när det skall bli sommarvarmt till helgen. I nästa vecka kommer dessutom granska islamister i Sverige som sticker till den arabiska våren för Jihad.


Gårdagens Korrespondenterna handlade om Afrikas islamister. Det räcker med dessa två citat för att beskriva vad det i grunden handlar om för islamisterna i Afrika oavsett om det är Boko haram i Nigeria eller al-Shabab i Somalia eller någon annan islamistisk grupp i Afrika.


 


Jag hoppas att det finns några personer i vårt land som ser kopplingen mellan alla dessa signaler i samhället och i omvärlden till den massinvandring som pågår till Sverige. Och därmed också bestämmer sig för att rösta på Sverigedemokraterna i de kommande valen.  Jag har svårt att tro att tittare av dessa program drar slutsatsen att vi skall öppna våra gränser än mer mot framförallt muslimska länder och därmed lägger sin röst på något av partierna i 7-klövern.


Jag kan bara känna mig nöjd över dessa program och undrar om alla vänster o miljöpartister på SVT är lika nöjda med att dessa program sänds under dessa EU-valveckor. Jag och SD tackar och tar emot för det lilla.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards