thoralf

Direktlänk till inlägg 3 maj 2014

NYA MODERATERNA I KALMAR

Av Thoralf Alfsson - 3 maj 2014 22:32

Jag har tänkt en hel del på måndagens kommunfullmäktige i Kalmar och de rena personangrepp jag utsattes för under debatten om ensamkommande barn.


Att vänsterpartiet attackerade mig och Sverigedemokraterna förvånar mig inte det minsta men att moderaterna gör vänsterpartiet sällskap är förvånande. Att hela den moderata gruppen (13st ledamöter) går ihop med vänsterpartiet är anmärkningsvärt. Att moderaten Jan-Ingemar Lundström blir fullständigt rabiat i kommunfullmäktige förvånade säkert många. Att moderaten Jonas Lövgren vill ha mer invandring förvånar inte mig efter att jag hört honom göra upp med socialdemokraterna i samma fråga tidigare.


Samtidigt var det ett klart och tydligt besked från moderaterna i Kalmar. Vi står närmare Vänsterpartiet än Sverigedemokraterna i invandrarfrågor!

 

Moderaterna i Kalmar vill ha fri invandring till Sverige, där givetvis arbetskraftinvandring ingår. Några gränskontroller behövs heller inte.


Moderaternas valsedel i Kalmar talar sitt egna tydliga språk. Alla ledamöter som under innevarande mandatperiod lagt ner sin röst vid de få voteringar som varit om t.ex ökad invandring till Kalmar kommun har städats bort av nya moderaterna i Kalmar.


 


Fd. riksdagsledamoten Nils-Fredrik Aurelius har till och med slutat betala medlemsavgiften till M och är därmed inte längre medlem i Moderaterna om jag läst rätt. Göran Häggfors, fd. oppositionsråd har flyttats ner till plats 24 trots att han idag sitter i presidiet. Magnus Isaksson har avsagt sig uppdraget som ledamot i kommunfullmäktige. Tamás Lakatos finns heller inte på valbar plats. Oppositionsrådet Per-Olof Jonsson åkte ner till en åttonde plats på den nya listan. Ca 50 procent av de som finns på valbar plats har byts ut till förmån för personer stödjer en ökad invandring till Sverige och Kalmar. Med andra ord anser uppenbarligen moderaterna i Kalmar att islamiseringen går för långsamt.


Alla de som på något sätt varit kritiska till invandringen har åkt ner rejält på valsedeln eller har de själva valt att lämna politiken.


De som röstar på moderaterna i Kalmar kommun, röstar också för mer invandring och integrationsproblem i vår stad!

 

Hur många moderata väljare i Kalmar är medvetna om detta?

 
 
Ingen bild

Timothy Leary

3 maj 2014 23:24

Är det verkligen Moderaternas lista detta? Är det dessa människor som pratar om mångfald, värdegrund, allas lika värde och tolerans?

Det verkar snarast vara en medlemsmatrikel för föreningen ”Herman Lundborgs Vänner”

 
Ingen bild

Pella

3 maj 2014 23:31

Tack för denna information. Det är skrämmande vilket grepp M har på lokalpolitiken. Inger utrymme ges alls för en avvikande uppfattning. De som är tveksamma till om Sverige mäktar med mera åker ur eller ner på listorna. Som jag ser det borde hela Sverige rösta SD. Ingen vinner på ökad invandring från lågutvecklsde länder. Ingen medborgare i Sverige vinner på detta.

Läget i Sverige börjar nu kännas, minst sagt akut. Verkligheten kommer så klart omöjliggöra dagens politik på sikt. Kanske fem, möjligen tio år till, innan det totalt havererar. Men vilket samhälle har vi då? Vi kan ju inte sparka ut folk ur landet. Samtidigt, hur olidligt höga kommer inte skatterna att behöva vara flr att försörja alla som inte har arbeten?

Ökad internationell konkurrens på varor och tjänster samt arbetskraft, både hög och lågutbildad möter en allt tuffare konkurrens. Ökad automatisering, en åldrande befolkning, företag som flyttar ut produktion. etc

Att i detta läge fylla på med hundratusen uppehållstillstånd VARJE ÅR som dessutom om 5 år inte osannolikt närmar sig två hundratusen varje år känns som ett hopplöst företag och håller så klart inte i längden,

 
Lassekolja

Lassekolja

3 maj 2014 23:59

Vad har hänt med detta f.d så rationella och kloka folk, som kallas svenskar? Först rösta på 7-klöver´n för att i nästa andetag bekymra sig över arbetslöshet, bostadsbrist och skjutningar, silverplats i "världsvåldtäktsligan" och nu barnamord o.s.v Om jag fick råda i detta läget hade jag lagt ner Sveriges Riksdag och överlåtit åt Finland att styra även Sverige, helst innan 7:an har gjort Sverige till ett nytt Ukraina!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Nattmannen

4 maj 2014 00:06

Hej Thoralf!
Är ofta inne på din sida och gillar din rättframhet. Kommenterar aldrig för det är inte riktigt min grej. Nu när detta ämne dök upp så tar jag mig friheten att skriva några rader.

Jag har i mitt "tidigare liv" alltid röstat på moderaterna och hade nog tänkt göra det resten av mitt liv. Började dock inse att en hel del saker var ganska fel i moderaterna och de började i vissa frågor faktiskt närma sig MP och VP. Skrämmande utveckling och jag bytte till SD inför förra valet. Inget jag ångrar och för varje dag inser jag att mycket är ruttet i NYA moderaterna.

Denna förflyttning tror jag är orsaken till kommenterarna som du fick i kommunalfullmätige (och kommer att få). De moderata politikerna känner frustration för de måste spela med i PK-spelet och känner att de är rejält ute och cyklar. De säger det som man enligt NYA ”Moderat-lagen” skall säga. De har slutat att tänka logiskt och PK-fasaden är det viktiga. Att det ser ut som skit inuti spelar ingen roll bara du marscherar i rätt takt.

Kör hårt Thoralf och kom ihåg att varje negativ kommentar är bara ytterligare ett bevis på att du är på rätt väg

 
Ingen bild

Timothy Leary

4 maj 2014 00:50

@Nattmannen
Instämmer i din analys.

Den som kommer från min kommun och vet vilka det är som representerar M är överens med mig.

Dessa moderater är inga altruister eller på något sätt ömmar för somalier, irakier eller afghaner. Om dem avstår från kritik eller är positiva till ”ensamkommande” eller flyktingar är det ENDAST av privategoistiska skäl.

Allt är bara en fasad och dessa människor saknar all form av civilkurage! Jag har hört moderater uttryckt sig om flyktingar som direkt skulle ha orsakat uteslutning om en Sverigedemokrat avslöjats med samma åsikter.

 
Ingen bild

"RuggUrban och hans S-fientliga vänner leker polit

4 maj 2014 01:40

2-4 års kö i Kalmar för att få en lägenhet medddelar "Sovjethem"
Bra jobbat JIL Johan mfl
226 nybyggare plus 15 ensamkommande bebisar var det vi sa va, 100 Lägenheter dit varje år?

Hoppas det blir 6 Sverigedemokrater i fullmäktige efter valet så kanske handsvetten ökar något.

Ryggradslösa personer är ni endast med en sena som håller upp r-ven
Hur kan ni se er själva i en spegel när unga männisor inte kan bygga bo eller flytta hemifrån, usch

 
Ingen bild

Odalbonde

4 maj 2014 05:29

Bra bloggat Thoralf! Fram med den obekväma sanningen. Vart är den hållbara utvecklingen som alla talar om i den här försa politiken. Nej, skygglappar på och in i kaklet med hela välfärden och allt vad svenskt är.

 
Ingen bild

Herc

4 maj 2014 06:21

Det är så här vänstern bemöter meningsmotståndare. Heja Danmark ! https://www.youtube.com/watch?v=sRGqEDla7ps

 
Ingen bild

Eric H

4 maj 2014 07:41


Bra, nattmannen, känner ung så själv. Aldrig mer (m)
Gav inte Reinfeldt för några år sedan sina riksdagsledamöter en rejäl avhyvling genom att till dem säga något i stil med (ungefär, minns inte exakta formuleringen)
"Ni är inte här för att tänka själva, det gör vi (i partiledningen!) ni är här för att rösta rätt!
Har funderat över detta många ggr, det är ju vad som synbarligen pågår inom (m) av idag)
Minns boken Knapptryckarkompaniet..

 
Svensson

Svensson

4 maj 2014 07:58

Moderaterna har spårat ut helt,dom har idag samma ideer som kommunisterna.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Stefan K

Stefan K

4 maj 2014 08:25

Ja du Thoralf. Jag är själv en f.d moderat, precis som flera av mina vänner. Varken jag eller de känner längre igen partiet och om det är Reinfeldt som håller i partipiskan för att skapa ett Sverige helt efter personliga intressen, eller om det finns högre makter med egna intressen som styr, vet nog bara Reinfeldt själv.

I min värld, både nuvarande och den under min moderata tid, är en svensk politikers absolut högsta prioritet att värna landet Sverige och svenska skattebetalare. Oavsett om du är riksdagspolitiker, kommunpolitiker eller landstingspolitiker är du framröstad för att tillvarata svenska intressen i första hand. Det är av denna anledning som vi går till val vart fjärde år.

I De nya moderaternas Sverige märker vi allt oftare och allt mer påtagligt att Sverige som land och vi vita svenskar (både etniska och invandrade) hamnar allt längre ned på stegen och utsätts allt oftare för nedvärderande ord och diskriminerande handlingar.

Vad är det egentligen Reinfeldt och hans Nya moderater vill? Är det inte längre landet Sverige och svenska medborgares välfärd de vill prioritera?

Jag lämnade Moderaterna åt sitt öde i valet 2010, flera av mina vänner kommer att göra det i år och banne mig om jag inte tror att många av de riktiga moderaterna kommer att visa sitt missnöje i september. Det finns nog en gräns hos många moderata väljare och politiker och det känns som att den gränsen är passerad och när en gräns är passerad brukar det få konsekvenser av olika dignitet.

Jag vet inte, men tror ni det finns någon regering, eller för den delen riksdag, i världen som väljer att nedprioritera sin egen befolkning och som öppet hånar och nedvärderar den historia, de traditioner, den kultur och de människor som i sekler byggt upp landet till vad det faktiskt är idag. Självklart med hjälp av kunnig arbetskraft från andra europeiska länder som inte bara gjorde ett bra jobb, utan som också anpassade sig till sitt nya land, som accepterade det nya landets regler och som framför allt försörjde sig själva.

Tror ni någon regering i världen skulle komma undan med det som Reinfeldt utsätter sin skattebetalande befolkning med?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Tony

4 maj 2014 09:09

Stefan K.

Svaret på din sista mening är ett självklart Nej.
En ledare för ett land som uttalat sig så oförskämt om
sin egen befolkning som han gjort hade garanterat varit
rökt! Men det hade inte heller fungerat i Sverige om vi
inte hade haft den menlösa Media som vi har, där sådana
här oförskämda uttalande som han gjort inte skrivs eller
görs tillgänglig för den breda allmänheten !

 
Ingen bild

HI Larsson

4 maj 2014 09:17

Moderaterna är den största politiska katastrofen i Sverige i modern tid.
Hoppas Kalmars moderater får känna av det vid kommande val, strålande att sånt här kommer fram, innan valet, Thoralf

 
Stefan K

Stefan K

4 maj 2014 09:19

I kvällens direktsända partiledardebatt vill jag höra Jimmie Åkesson ställa en fråga till Fredrik Reinfeldt och inte minst Stefan Löfven.

Fredrik, ni skryter om att 200 000 fler är sysselsatta idag jämfört med 2006. Trots detta saknar över 400 000 svenskar ett jobb att gå till, långtidsarbetslösheten stiger, personer i FAS-3 blir allt fler och cirka 25% av våra ungdomar saknar ett jobb. Hur ska du och ni i regeringen se till att dessa 400 000 människor får ett arbete, samtidigt som jobb måste skapas till de 10 000-tals som årligen anländer till Sverige? Vill ni ens sänka den svenska arbetslösheten till nivåer vi en gång hade?

Stefan, ni vill ha EU:s lägsta arbetslöshet om 6 år och det innebär en arbetslöshetssiffra på cirka 4,5%. Detta innebär att ni måste skapa cirka 180 000 jobb den kommande 6 åren, alternativt gömma lika många i olika trygghetssystem. Samtidigt vill ni i oppositionen och inte minst dina samarbetspartners i V och Mp öka invandringen och flyktingmottagandet rejält. Även dessa människor ska arbeta och försörja sig själva för att inte överbelasta vårt välfärdssystem. Det innebär förmodligen att du Stefan och din tilltänkta regering tvingas skaffa fram cirka 300 000 nya jobb under de kommande 6 åren. Klarar ni det för er trovärdighets skull, eller tvingas ni till andra och mindre smickrande lösningar för att Sverige år 2020 ska ha en arbetslöshet på cirka 4,5%?

Detta vill jag höra Jimmie fråga ikväll.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Ludvig

4 maj 2014 09:25

Synd att inte boken,Det sovande folket lyfts fram mer. Då kunde medborgarna få veta hur vår statsminister ser på sina undersåtar.

 
Ingen bild

urban

4 maj 2014 09:27

Jag vill höra Jimmie fråga Miljöpartiet om de kommer att kräva en ny amnesti för alla papperslösa och asylsökande som finns i landet.

 
Ingen bild

lennart l

4 maj 2014 09:29

Stefan K 9:19
Du är i gott sällskap med att undra. Läs Jan Guillou i dagens AB.
citat:
"Varken sossar eller borgare kan trolla fram några nya jobb"

 
Björn Söderberg

Björn Söderberg

4 maj 2014 09:44

@ Stefan K
Ja du Stefan intressant att du som gamal moderar känner som många andra i detta land. Håller precis på och läser boken bilderberggruppen den beskriver ungefär det som händer i detta land. Herr Fredrik Reinfeldt har vart med på ett av mötena i bilderberggruppen där allt är topphemligt även andra svenska toppolitiker och högre industripampar från Sverige har deltagit. Precis de du skriver att man nedvärderar det egna folket är märkligt konstigt att folk börjar protestera på vad som sker i detta nu. Vet inte hur många jag pratat med i alla samhällsskikt , i alla åldrar som kommer att ändra inriktning på sitt val av politik till hösten och på grund av att dom känner sig kränkta av politiker,av media som försöker styra vad som ska tyckas. Tyvärr är det för många som inte verkar bry sig om verkligheten utan ser en annan verklighet i vi kan rädda världen. De man missar är att vi INTE har tillgång till de förmåner invandrare har till systemet som många generationer i detta land byggt upp. När man skriver som jag och du gör då är man rasist enl vänster mdfl jag undrar om någon av dessa skickar pengar till läkare utan gränser,Unicef eller någon annan hjälporganisation ???? Jag gör det i mellan åt Men rasist är jag dock ändå tydligen. De finns många på denna blogg som skränar som fiskmåsar , rabiata vilseledda människor som inte ens kan svara på en enkel fråga det är sorgligt. Lika sorgligt som hur den lilla människan i röda korset sa sin mening och åkte ut i kylan som rasist .

http://Barrkis

 
Björn Söderberg

Björn Söderberg

4 maj 2014 09:55

Vet inte varenda svenska att Löven och Reinfeldt står och ljuger varenda svensk, invandrare , arbetslös ,fas-3 rakt up i ansiktet om hur man ska fixa jobb. Under min livstid har INGET parti lyckats lösa arbetslösheten så att stå och SIA i ämnet blir nästa roligt

http://Barrkis

 
Ingen bild

youtube

4 maj 2014 10:03

@Thoralf, en snäll påminnelse om videovisning på din sajt. Se till att ha upphovsmannens tillstånd att visa filmer här. Annars kan du bli stämd för dyra pengar. Kan vara en plantering för att komma åt dig ekonomiskt.

Jämför med Ekeroths video och Expressen.

 
Ingen bild

Lena

4 maj 2014 10:49

Håller fullständigt med Nattmannen i sitt inlägg ovan, PK-fasaden är det viktiga och de har slutat tänka logiskt. Jag anser också att hela svenska folket är utsatt av media o övr. eliter av, inte bara för bedrägeri, utan vi har sakta, sakta drivits in i en masspsykos av den typ som Hitler manipulerade tyska folket till under 30-talet. Hoppas du vill och orkar fortsätta, Thoralf, att stå upp mot dessa galningar. När någon börjar skrika, höja rösten etc då vet man säkert att den personen innerst inne är rädd. Rädd för vad, tänker ni. Rädd för att tappa "ansiktet". Varje sund människa VET att detta är nonsens och att de ställer upp på detta för att tillhöra de med "rätt" åsikt. Det är rädslan som styr samhället idag och därför är det så mycket våld (av olika slag).
Du som nämnde Bilderberggruppen är inne på rätt spår. De styrande har en agenda med politik och media ska fösa in oss som en skock får till det de vill ha. Det gäller att ALDRIG GE ens MEDGIVANDE till detta. Det får dem att bli svettiga o nervösa.

 
Ingen bild

Lärare

4 maj 2014 11:06

I kvällens partiledardebatt hoppas jag att Jimmie "braskar på" ordentligt!
Ställ dom mot väggen, låter sig inte avbrytas osv ...

Moderaterna är ju numera ett skämt! Har i min närmaste omgivning flera f d Moderater som mycket väl kan tänka sig rösta på Sverigedemokraterna, jag förser dom med den ena infon efter den andra.

Många har även upptäckt att det går inte att lita på tidningarna och inte heller vad som sägs i TV. Mörkläggningen breder ut sig!

Inte ett ord i media om de nya böckerna, som skrivits av docent Jan Tullberg och journalisterna och författarna Gunnar Sandelin och K O Arnstberg.
Köp böckerna eller låna på biblioteket.

Det är NU, vi medlemmar och övriga i landet måste "ge järnet", för att sprida partiets budskap!

Sprid även Thoralfs blogg!
Ut och kämpa!

 
Ingen bild

HM

4 maj 2014 11:28

Det är nog så illa att Renfield gärna förlorar valet om det bara gynnar massinvandringen.

 
Ingen bild

Lena

4 maj 2014 11:39

Reinfeldts "Det sovande folket finns att laddas ner gratis på http://www.korta.nu/lasningen
Ex. "Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion", "Politiker skapar inga resurser och kan därför inte heller ställa ut löften om resursernas fördelning", "Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras". etc. etc.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 maj 2014 12:04

@HM. Ja, står Reinfeldt inför valet att regera vidare efter höstens val, med stöd av SD, eller lämna till Löven, gäller säkert det senare.
En stor invandring och då stor arbetslöshet, håller iof. ner inflationen och lönekostnaderna. Men det ger andra stora kostnader och mänskligt lidande...

 
Cavatus

Cavatus

4 maj 2014 12:14

Stefan K!

Nu finns ett nyproducerat flygblad som heter "Fakta om diskriminering av svenskar" på flygbladssidan i mappen Texter-artiklar att sprida. Här är en direktlänk:

https://app.box.com/s/kspkjtqyv4ssawvt9ahk

Ludvig och Björn Söderberg!
På flygbladssidan finns nu en ny mapp "Böcker mm". Där finns Fredrik Reinfeldts "Det sovande folket" att ladda ned.

www.korta.nu/lasningen

Där finns även Tullbergs Låsningen och Arnstberg och Sandelins bok Invandring och mörkläggning att ladda ned gratis helt lagligt.

Sprid detta till vänner och bekanta!

Lärare!
Jag blir glatt överraskad av din kampvilja! Har förstått att de flesta lärare röstar rött och ställer upp på mångkultursreligionen och därmed givetvis får ligga som de bäddar i skolans "mellanösternkaos". Du är tydligen ett unikum. Hur är det att arbeta i skolans värld som dissident? Stämmer det som jag säger att lärarna är mer än lovligt politiskt korrekta? Törs du yppa något av det du tycker eller ryker du då direkt?

http://www.korta.nu/flygblad

 
Ingen bild

Magentan

4 maj 2014 12:25


"Utvidgningen av EU österut är en historisk framgång", utbrister Carl Bildt idag i Expressen och beskriver vilka enorma "fördelar" det utvidgade EU har inneburit för vårt land.

Läs om Bildts och moderaternas heta önskningar att så snabbt som möjligt även få in bl.a Turkiet, Albanien och Ukraina i "EU-familjen", så att vi svenskar ska få nöjet höja vår EU-avgift med ytterligare miljarder för att försörja även dessa länder, samtidigt som ännu fler direkta bidragstagare och kriminella får möjligheter att obemärkta passera våra numera genom EU obefintliga gränser!

Att Bildt & Co lever i en helt annan verklighet jämfört med oss vanliga människor kan inte bli tydligare.

http://www.expressen.se/debatt/utvidgningen-ar-en-historisk-framgang/

 
Ingen bild

Lotta

4 maj 2014 12:32

OT/

Nu sticker jag ut hakan rejält men det står jag för. Jag anser att SD borde jobba för ett återupprättande av det svenska medborgarskapet. Idag delas det ut likt leksaker i flingpaketen. Jag anser att ett grundläggande krav för att få svenskt medborgarskap skall vara att man behärskar svenska språket såväl i tal som skrift. För att åstadkomma detta borde gränsen för när man kan få svenskt medborgarskap vara flytande och ges vid klarade studier i svenska språket. Det är då helt upp till den enskilde att se till att man klarar studierna i sin egen takt och borde sporra till att lära sig språket så fort som möjligt. Jag anser inte heller att man skall ha rösträtt så länge man inte behärskar språket. Behärskar man inte språket kan man rimligtvis inte heller veta vad man röstar på. Minns så väl en invandrare som sa sig rösta på socialbidragspartiet. Inte heller vore det längre lönsamt för partierna att importera röstboskap eller springa ute i förorterna för att "hjälpa" invandrare rösta. Självklart skall det också vara möjligt att återkalla svenska medborgarskap som delats ut på falska uppgifter.

 
Ingen bild

Maja Dacke

4 maj 2014 12:43

Magentan,

Mot vampyrer lär det hjälpa med vitlök eller ett kristet kors, en silverkula i en varulv ... men hur bekämpar man onda andar? Och vad gör man för att bli av med utomjordingar?

De är så många nu att det behövs andra, modernare hjälpmedel. Vilka?

 
Ingen bild

Maja Dacke

4 maj 2014 12:51

Magentan,

Tänk om någon kunde ta upp Bildts inblandning i Estoniaskandalen och ... Preskriberat? Men det är väl så många andra i samma röra att alla hela tiden ställer sig i skuggan av de andra.

Sanningen om Ingvar Carlssons hastiga avhopp från tronen - den skulle jag gärna vilja veta. Och sanningen om ... ...

 
Ingen bild

alltförsverige

4 maj 2014 13:10

Läste för övrigt i riksdagsprotokollet att TA avsagt sig sina utskottsplatser. Varför inte sitta mandattiden ut?

 
Ingen bild

Adar Komdenja

4 maj 2014 13:22

Apropå den senaste tidens attacker mot sverigedemokratiska företrädare:

”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.” (Fredrik Reinfeldt, Sveriges statsminister, som accepterar våld mot politiska meningsmotståndare, explicit sverigdemokrater). Han är därmed i nivå med valfri despot, från DDR, Sovjet eller 30-tals-Tyskland.

http://herrborjesson.wordpress.com/2010/09/14/reinfeldt-uppviglar-till-vald-mot-sd/


 
Ingen bild

Magentan

4 maj 2014 13:24

Det är många önskningar vi har på vad Jimmie Åkesson ska få sagt under de få minuter som han får prata i partiledardebatten. Min önskan är snarare vad han INTE ska säga.

För mig är det viktigast att Åkesson INTE SLÖSAR EN ENDA DYRBAR SEKUND på att svara på de i högsta grad oviktiga och oftast både försåtliga och giftiga frågor som ställs till honom när han äntligen får ordet. Ingen av de övriga partiledarna gör det, såvida de inte i sitt svar kan lägga in något högst positivt för egen del (vilket de i och för sig kan då och då, eftersom TV:s utfrågare oftast ställer avsevärt mer inställsamma frågor till åtminstone vänstergruppens ledare, i synnerhet MP:s - av kända skäl).

Det viktigaste är att Åkesson i första hand får ut sitt budskap, även om svaret skulle låta som ett "Goddag Yxskaft". Under alla de politiska debatter jag har lyssnat på i mitt långa liv, så har jag oräkneliga gånger hört kommentaren "men du svarade inte på min fråga" alternativt "du har fortfarande inte svarat på min fråga".
Alla smarta partiledare undviker att slösa bort tiden med att krångla in sig i meningslösa svar på insinuanta frågor.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 maj 2014 13:42

@Lotta. Du sticker inte alls ut hakan. Du tänker mycket klokt. Som det är nu, är det bedrövligt.
Socialbidragspartiet och Valskolor i "utsatta förorter", dvs. invandrargetton är sådant som ger varje förnuftig svensk mardrömmar...

 
Ingen bild

Ställ dej på alla fyra Svenne Banan

4 maj 2014 14:13

Lotta : I resten av världen kallas det sunt förnuft i Sverige rasism

 
Ingen bild

Magentan

4 maj 2014 14:17


@ Lotta
Jag tycker inte heller du sticker ut hakan med dina krav om att en invandrare ska behärska svenska språket för att få svenskt medborgarskap. Självklart behöver man inte kunna språket perfekt, men åtminstone ungefär motsvarande kravet för att få godkänt betyg i svenska på mellanstadienivå.

5 års vistelsetid i landet för att få svenskt medborgarskap tycker jag också är alldeles för kort. Den borde ändras tillbaka till 10 år som det var tidigare. Om man räknas som "statslös" eller "flykting" kan man numera få svenskt medborgarskap redan efter fyra år här!

I andra länder är kraven för medborgarskap betydligt högre. Till exempel gäller 9 års oavbruten bosättning för för medborgarskap i Danmark (för statslösa 8 år) och att man är ostraffad. I Danmark och flera andra länder mister man dessutom automatiskt sitt gamla medborgarskap om man blir dansk. I Sverige är det numera tillåtet med dubbla medborgarskap.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

4 maj 2014 14:40

Lotta

Instämmer i allt du skriver. Så talar förnuftet som saknas i svensk politik idag. Vet däremot inte hur mycket av detta som SD ställer sig bakom...Kanske någon mer insatt kan klargöra.

 
Ingen bild

vmm

4 maj 2014 14:55

I Gefle Dagblad skriver moderata riksdagsledamoten Ann-Britt Åsebol en debattartikel med rubriken "Det är 0,07 procent i befolkningsökning!" om att invandringen till Sverige bara ökar befolkningen med 0,07%. "Den befolkningsökning som beror på invandring uppgick till 64 000 personer, alltså 0,07 procent." skriver hon.

Något pinsamt för hennes del är att hon räknat fel. Snarare är det 0,7%, dvs tio gånger så många...

http://gd.se/ledare/debatt/1.7098583-det-ar-0-07-procent-i-befolkningsokning-

 
Ingen bild

Stefan A

4 maj 2014 15:03

M har tappat kompassen och är vilse i den politiska pannkakan, inte konstigt med den ledning man har i Stockholm...förbrukad..trött..vänsterliberal..

 
Ingen bild

Hood

4 maj 2014 17:16

Vi i Sverige sitter i ett guldläge om vi bara kan inse och utnyttja detta.Vi behöver öka vår försörjningsbas för att trygga pensioner och välfärd.Runt om i världen finns väldigt många som vill komma till vårt land för att skapa sig en bättre tillvaro,ofta människor med utbildning och insikt om hur ett modernt samhälle fungerar.Vi måste vara öppna och positiva till de som vill komma hit med kunskaper och framåtanda för att skapa sig en ny tillvaro.Vi måste även snabbt sortera bort de som bara kommer hit för att parasitera och utnyttja vårt samhälle.Kvotflyktingar enligt FN:s definition får vi ta på köpet och hoppas på det bästa.

 
Ingen bild

Lärare

4 maj 2014 17:17

Cavatus!

Jo, det stämmer att de flesta lärare röstar rött. MEN, jag kan meddela att fler och fler som jag träffar på kommer rösta SD!
Eftersom jag nu är en glad pensionär, men har ännu en hel del arbete inom skolans värld, hjälper till lite då och då, så har jag inget att förlora! Träffar lärare nästan var och varannan dag och vi diskuterar allt mellan himmel och jord.

I min arbetsgrupp på 12 lärare, kan jag säga att minst tre röstar på SD.

Vi lärare har många gånger fått agera skolledning när de har "fegat ur" vid s k "känsliga incidenter", sånt man kan läsa om inför terminsavslutningarna bl a, därav att fler och fler lärare röstar SD!
Skulle tro (vet) att även inom räddningstjänsten ökar SD av samma orsak!
Ängslan och rädslan inför att ta upp problemen till ytan retar allt fler, det ska mörkläggas till höger och vänster idag, vad får vi för samhälle om detta får fortgå? NEJ, dags att sätta stopp nu!

Sverige måste sluta med att lägga sig platt inför alla krav som massinvandringen ställer på det svenska samhället!

 
Ingen bild

Lotta

4 maj 2014 18:12

Tack till samtliga som kommenterat mitt inlägg om det svenska medborgarskapet. Gång efter gång hör man 7-klövernpolitiker säga att integrationen måste bli bättre och att nyckeln till det är att man lär sig svenska språket. Varför inte göra något radikalt och införa högre krav på individer som kommer hit? Det är bedrövligt att man kan bo här i flera decennier utan att lära sig språket. Finns personer som bott i landet upp emot 30-40 år som fortfarande behöver tolkhjälp. Hur delaktiga i det svenska samhället är dessa personer? Man kan fråga sig hur svenska dessa människor känner sig? Har du svar på det du som kallade dig kritisk?

 
Ingen bild

Pepparholmen

4 maj 2014 18:23

Thoralf: Tala om för moderaterna i Kalmar och dem som du möter i riksdagen - Jag är arg och besviken på att Reinfeldt har lurat mig. Att jag en gång röstade på honom. Ni som är medlemmar i partiet borde skämmas att ni inte törs avsätta honom.

 
Ingen bild

Magentan

4 maj 2014 19:04

@vmm som skriver ovan 14:55 om den moderata riksdagskvinnan som räknade fel i sin artikel i Gefle Dagblad.

Det kan vara svårt att hålla reda på nollor och decimaler, men när man skriver en artikel bör man ju ha tid att kolla sådant en extra gång innan man skickar iväg den.

Varför blir det ingen elak folkstorm i alla medier om detta klantiga moderatfel? När SD:s Margareta Sandstedt (numera Larsson) för 3 år sedan råkade SÄGA fel i riksdagen angående en summa som omvandlats från Euro till SEK (eller om det var tvärtom), tjafsade man om hennes och SD:s "matematiska okunskaper" i PK-medier och twitter under ett par år efteråt.

 
Ingen bild

Nattugglan

4 maj 2014 19:43

Det verkar vara skralt från SD när det gäller att nå fram till väljarna.
Fick se på TV nu att SD är lika stora som Feministiskt initiativ till EU-Valet.
Dags att gasa kanske?!

 
Ingen bild

bonnläpp

4 maj 2014 19:53

@Nattugglan, tror du verkligen på den propagandan? Ren och skär propagandauppskrivning. FI kommer att falla som en fura tillbaka till sina tidigare 0,4%.

 
Ingen bild

Tommy

4 maj 2014 19:58

@Lotta
Språk är absolut nyckeln till att komma in på arbetsmarknaden, där håller jag med dig.
Blir dock lite nyfiken: Källa på uppgift om ngn som flyttade hit mellan 1974 och 1984 som behöver tolkhjälp 2014?

 
Ingen bild

Lärare

4 maj 2014 20:57

Ska inte alla partiledare få samma talartid?

När Jimmie talar så avbryts han med motfrågor av programledarna i ett kör. De andra får tala betydligt längre. Fick inte ens replikera på Fridolins grova anklagelse.
Är det någon som tar tid på resp. talare? Detta måste uppmärksammas.

 
Ingen bild

Lärare

4 maj 2014 21:11

Inte ens i Aktuellt slipper man höra Fridolin, Löfven.

Bedrövliga programledare. Andra får prata på, inte Jimmie! Nu måste Jimmie försöka få tala till punkt och replikera på anklagelser som de andra fått göra.

Hoppas någon klockat talartiden för respektive.

 
Ingen bild

Klagan

4 maj 2014 21:16

@Lärare, om Jimmie inte har förstånd att uppmärksamma detta faktum. Är det bara att beklaga.

 
Ingen bild

Lotta

4 maj 2014 21:18

@Tommy
Räcker det att en i min bekantskapskrets föräldrar behöver tolkhjälp som källa åt dig?

 
Ingen bild

Leo

4 maj 2014 22:18

Moderatledda alliansen gör upp med MP (som förespråkar fri invandring och amnesti åt alla illegala invandrare) i migrationsfrågor och slår invandringsrekord år för år. Moderaterna mer positiva än sossarna till att underlätta för ÄNNU MER invandring, enligt SVT:s valkompass. Inte ens M i Vellinge vågar stå upp mot nya Moderaterna i Stockholm när det gäller asylpolitiken.

Så nej, det går inte rösta invandringskritiskt på M.

 
Ingen bild

Lotta

4 maj 2014 22:37

Vilken vidrig människosyn statsminister Reinfeldt har. Han tycks allergisk mot höjd A-kassa. Gäller inte alla människors lika värde eller vad tror herr Reinfeldt alla de han importerar varje år lever av innan de kommer i sysselsättning om de någonsin gör det vilket alla inte gör? Hur i helvete, på ren svenska kan Frigolin på fullt allvar få Jimmie Åkessons uttalande om importerad arbetslöshet till rasism? Att reportern skulle ifrågasätta detta var för mycket att begära. Att sedan påstå att Syrien ligger i vår närhet får en att förstå hur illa ställt det är i den svenska skolan.

 
Lassekolja

Lassekolja

4 maj 2014 23:53

@Lotta, instämmer med Din förnuftiga syn på svenskt medborgarskap. Eftersom samtliga våra motståndare inte vill ha "olika sorters" medborgarskap utan enbart "fullt" medborgarskap, som inte kan dras in, bör det självklart ställas mycket höga krav, minst 10års fläckfritt leverne samt för rösträtt, tester att man har god kunskap både om vår demokrati och valmöjligheterna d.v.s vilka olika partier, som står till buds och vad dom står för. Att inte samtliga partier är överens om detta är märkligt samt visar att Sverigedemokraterna är helt ensamma om att värna Sveriges och svenskars intressen!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Miljövän

5 maj 2014 08:03

Intressant om det finns ett sådant direkt samband mellan ställningstagande i den här frågan och formell status i partiet. Har annars haft en tes om att "tycka rätt" mer handlar om en självuppfyllande handling baserat på hur vi förmodas tycka (säga). Har själv aldrig varit med på kommunfullmäktige tidigare, är det inte så att man förväntas rösta likadant som den övriga partigruppen och att det är lika i riksdagen? Finns det exempel i andra frågor där medlemmarna röstat olika eller lagt ner sina röster?
I övrigt så tycker jag Thoralf skriver intressanta inlägg (bra jobbat) även om jag inte håller med om allt.
Vänligen,

 
Ingen bild

Arian från Balkan

19 maj 2014 01:03

Ju mer jag läser av dina artiklar destå mer växer min sorg över allt skit du försöker att stoppa in i din folks huvud! Thor Alf , du är patetiskt i gener! Dessvärre din utseende håller inte samma klass som din penna heller! Jag kommer från Balkan men ser betydligt mer svensk än va du gör! Jag bor i Lindsdal, bland dina sympatisanter som klappar dig på axeln medan dem väntar på sin pizza utanför pizzerian!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards