thoralf

Alla inlägg den 24 april 2014

Av Thoralf Alfsson - 24 april 2014 23:26

Idag har jag deltagit i en utfrågning/debatt som PRO i Kalmar anordnade. Fokus hamnade givetvis på äldrefrågor och inte minst pensionärsskatten. Det kändes väldigt bra att få redogöra för Sverigedemokraternas äldrepolitik och vilka summor vi har lagt i vår budget för att rätta till skillnaden i skatt mellan pension och inkomst av tjänst.


Alla partier som är representerade i Kalmar kommunfullmäktige var inbjudna. Miljöpartiets stol stod dock tom. Miljöpartiet har ju stora interna strider i Kalmar och det skojades om att de inte kunde komma överens om vem som skulle representera Miljöpartiet.


Jag måste säga att jag verkligen kände mig välkommen till utfrågningen. Responsen efter utfrågningen var det heller inget fel på. Något som kändes väldigt skönt.


Med andra ord en väldigt lyckad eftermiddag.

 

I mitt grävande efter invandringens kostnader har jag in uppgiften på vad tolkar kostade vid Kalmar tingsrätt under 2013.

 

En kanske inte så stor summa men ändå 1 568 000 kronor. Om varje timme tolkning kostar 1000 kronor innebär det att det har behövts 1568 timmars tolkning under rättegångar vi Kalmar Tingsrätt under 2013. Det motsvarar ca 200 arbetsdagar.


Eller kan man säga att kostnaden motsvarar drygt vad tre heltidstjänster kostar vid tingsrätten!

Av Thoralf Alfsson - 24 april 2014 00:01

När jag håller på och gräver och får tag i dokument som är oändligt långa med utbetalningar av våra skattemedel till "asyl o flyktingindustrin" blir jag bara så trött. Sida upp och sida ner.


Tänk om alla skattebetalare, pensionärer, arbetslösa ungdomar, kommunanställda, privatanställda och politiker såg hur skattepengarna bara öses ut! Jag tror det skulle bli uppror!


Nu döljer media alla sådana tänkbara granskningar. Men egentligen gör jag deras jobb!


Här kommer en mycket liten del av ett dokument som har drygt 1000 rader!


 


Tänk vilka hål dessa ersättningar skulle kunna täcka i den kommunala verksamheten.

Tänk så mycket bättre många gamla skulle kunna få det.

Tänk så mycket bättre lärartäthet vi skulle kunna få i skolan och på dagis.


Tänk så mycket bä....  

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards