thoralf

Alla inlägg den 22 april 2014

Av Thoralf Alfsson - 22 april 2014 22:50

 

Morgondagens annons i Kalmarposten (23 april).


Alliansen skriver idag på DN-debatt att man vill öka anslagen till försvaret. I mina ögon framstår de som rena hycklare när man läser debattartikeln. De har ju faktiskt suttit vid makten i snart åtta år utan att ha ökat anslagen till försvaret. Var det inte så att Mikael Odenberg lämnade regeringen och försvarsminister på grund av den politik som Alliansen förde.


Följande kan läsas på Wikipedia.


”Den 5 september 2007 kallade Odenberg till en presskonferens där han meddelade att han lämnar uppdraget som statsråd och chef för försvarsdepartementet samt uppdraget som riksdagsledamot. Skälet till avgången var oenighet i regeringen om den kommande budgetpropositionen och de besparingar inom försvaret som regeringen aviserat.”

 

Alliansens agerande kan bara liknas vid att vända kappan efter vinden. Tänk om Fredrik Reinfeldt och hans allianspartier lyssnat på Sverigedemokraterna i riksdagen sedan 2010. Då hade situationen för det svenska försvaret sett betydligt bättre ut.


Att en rödgrön regering där Miljöpartiet ingår skulle förbättra situationen är fullständigt osannolikt. Det är bara att se och lyssna på följande klipp sammansatt av Kent Ekeroth.


Missa inte de sista 30 sekunderna då statsminister Fredrik Reinfeldt, den store statsmannen visar prov på sin ”pondus”. Minst sagt sevärt idag efter artikeln på DN-debatt. Hyckleri!



Vilken skämtare vi har till statsminister i vårt land.

Av Thoralf Alfsson - 22 april 2014 12:55

Tidningen Metro skriver idag i en artikeln om flykten från KD. 150 000 väljare säger sig ha lämnat KD sedan senaste valet. Enligt min mening är det en naturlig följd efter att man lämnat sina kristna grundvärderingar. Jag förutspådde detta redan efter Göran Hägglunds tal i Almedalen 2008. Ett tal där han ägnade ca 8-9 minuter åt att raljera över SD och våra värderingar. Jag skrev följande i mitt blogginlägg 2008.


”Om inte Göran Hägglund kommer ner på jorden och ser den verklighet som alla pensionärer, ungdomar, handikappade eller sjukpensionärer lever i, där allt mer av samhällets resurser går till invandrargrupper som inte kan eller vill försörja sig själva kommer kristdemokraterna ramla ur riksdagen och Göran Hägglund bli den partiledare som får stå med den skammen.”

 

Läs hela mitt blogginlägg från 2008.


Följande skriver Metro om flykten till SD från KD


”Enligt undersökningen skulle hela 11,5 procent av de tidigare KD-väljarna nu ha för avsikt att rösta på Sverigedemokraterna i stället.

 

– Om det är en större ström från KD till SD så är det ett nytt fenomen. Det har vi inte sett tidigare, och jag skulle vilja se fler mätningar innan jag drar några säkra slutsatser, säger han.

 

Överströmningen till SD kan tyckas märklig eftersom många kristdemokrater är positiva till invandring. Å andra sidan har SD en restriktiv inställning till aborter och är positiva till det kristna arvet, vilket skulle kunna tilltala KD-väljare.”

 

I riksdagen får jag de kristna tidningarna Dagen och Världen Idag. Den som läser eller bläddrar i dessa tidningar vilket jag förutsätter att många av KD:s väljare gör har säkert reagerat på en detalj. En detalj som jag tror många av läsarna också reagerar på att inte andra tidningar (DN, SvD, Expressen, Aftonbladet) tar upp i sin nyhetsrapportering.


Vad kan det vara? Förföljelsen av kristna i framförallt muslimska länder!


Tidningen Dagen och Världen idag har ofta stora reportage om dessa islamska terroristorganisationer eller islamiska mobbar som drar fram och mördar kristna och bränner kyrkor.


Några exempel. Dagen, Världen idag


Utan tvekan påverkas dessa väljare av hur svensk pk-media undviker att skriva det som Dagen och Världen idag varje vecka rapporterar om. Dessutom har det säkert även gått upp för dessa väljare att Göran Hägglund vägrar prata om islams negativa sidor.


Denna förklaring glömmer Metro och statsvetaren Magnus Hagevi givetvis bort. Men hyckleriet har säkert ”avslöjats” av många kristna väljare och då finns det bara ett alternativ kvar! SD.


Barometern censurerar kommentarer från mig. I helgen kom en artikel upp i Barometern med en webbfråga om man var beredd att betala mer i skatt för att öka resurserna inom vården. Något som 55 % svarat ja på och 37 % nej på och resterande svarade kanske.


Jag har skrivit två kommentarer under artikeln och vet att andra också skrivit kommentarer som raderats. Jag undrar på vilka grunder som mina kommentarer raderats av webbansvariga på Barometern. Jag har ställt frågan till Barometern men inte erhållit något svar.


Här kan du läsa mina båda kommentarer.


 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards